paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 10:18

Elisa2 schreef:
foxy80 schreef:
27 graden in september... hoe dan.

Vorig jaar hadden de eerste drie weken van september een hittegolf..
Ik kijk nergens meer van op.

Nou idd, we hebben al eerder idd ook later in september nog warme dagen gehad en zelfs nog warmere dagen ruim in oktober. Dus we zijn er nog niet per definitie perse vanaf. Het enige voordeel is wel hoe verder we vooruit gaan met de dagen, hoe sneller het wel afkoelt in de avonden en nachten, dus dan blijft warmte wel een stuk minder non-stop hangen zoals nu in deze periode. Dan kan ik het alweer iets beter handelen, als het in de ochtend nog wat koeler blijft en in de avonden weer afkoelt.

Maar hier vandaag ook idd 28, al is het momenteel wel erg bewolkt dus het zal wel weer vies benauwd gaan zijn. Thuis de airco weer aan houden :') Word een leuke energie rekening.

Hier is er dan wel alweer best wat regen gevallen, maar het koelt niet perse af en blijft benauwd. Maar zuid-limburg heeft qua water deze zomer sowieso weer behoorlijk wat te verduren gehad, en anderzijds hebben we ook qua warmte best wat te verduren gehad. De zomers worden echt steeds minder grappig zo :') Of er is wateroverlast of je gaat kapot door die paasei.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 10:40

Ik weet nog steeds niet wat ik erger vind: heet en droog met priemende zon en het idee dat het trottoir door je schoenzolen brandt, of warm en regen waarbij je altijd in je kleren plakt en elke gesloten ruimte beslaat als een sauna incl je bril.

Supervixen

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:02

Dat is allebei hels.

Ik heb vanmorgen hardgelopen in het bos, 20 graden en bewolkt, maar daarna zag ik eruit of ik onder de douche was geweest. Wat een klamme zooi.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:43

Ja, maar dat tweede hebben al die klimatologen toch nooit verteld. Althans niet dat ik mij kan herinneren.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:35

Pfoeh vandaag is het niet fijn. Het is weer zo benauwd buiten. Tot een uur of 12 was het heel fijn, lekker fris naar toen de wind ging oppikken werd het snel warm. Hopelijk de laatste dagen.
Ik ben even de naam vergeten, maar ik zal duimen dat het op jullie trouwdag mooi weer is. Ik offer graag een dagje heerlijk snert weer op voor jullie dag. :j

Ik ga weer verder mokken, vandaag is een beetje beladen dag waardoor er al de hele dag geen zak uit mijn handen komt. Het is een jaarlijks terugkerend dingetje dus ik had al vrij gepland.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:36

Heel eerlijk, ik vond het vandaag meevallen op het werk. :o Het was hier niet benauwd en er staat best een stevige wind. Neemt niet weg dat ik me alsnog kapot heb gezweet maar ik had het veel erger verwacht. Nog 2 dagen en dan sneeuw?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:46

Ik was vanaf 13u binnen met airco aan, toen vond ik het ook wel meevallen :+

Morgenmiddag moet ik lesgeven aan groep 5/6.. lekker met 28 kinderen in een lokaal te zweten. Ik kijk er niet naar uit.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 19:10

Wij hebben gisteren de nieuwbouw van school zoontje bezocht. Get this: ze mochten geen airco plaatsen, ik zag geen zonnewering en de lokalen hebben lagere plafonds dan vroeger...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 20:06

foxy80 schreef:
Wij hebben gisteren de nieuwbouw van school zoontje bezocht. Get this: ze mochten geen airco plaatsen, ik zag geen zonnewering en de lokalen hebben lagere plafonds dan vroeger...

Bij de school van m’n zoon waar ze grote verbouwing hebben gehad hetzelfde verhaal wat airco betreft. Die hebben ventilatie systemen geplaatst met de verbouwing die dus echt niet werken tov een airco, echt vreselijk. Wel zonwering aanwezig, maar toen we maandag daar waren op oudergesprek ging ik echt halfdood. Die mensen zitten daar de hele dag in, echt medelijden. Gelukkig is het bijna gedaan met de warme dagen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 20:22

Ja airco op een basisschool heb ik nog niet meegemaakt in mijn 22 jarige carrière als leerkracht. Te duur. En dan wel verwachten dat we het beste uit de leerlingen halen en dat ze optimaal presteren.
Ja dat gaat lukken hoor als ze wekenlang in een lokaal zitten waar het 28 tot 30 graden is en de leerkracht ook kapot gaat van de hitte :x
Kinderen die hoofdpijn hebben van de warmte, bloedneuzen krijgen en misselijk worden, ik heb het allemaal meegemaakt. En zelf ben je ook helemaal op na zo'n dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 20:32

Volgens mijn weerapp ( op mijn iPhone) wordt het vanaf ma/di geen paasei-hitte meer.
Deze miep heeft vanaf morgen 2 weken verkansie, je kan mij niet blijer maken *\o/*

( 'Wordt wel slecht weer tijdens je vakantie.'. Slecht weer? Wordt het warm? )

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 20:54

Hahaha ja die opmerkingen altijd. Ik had vandaag alweer chaggerijnige mensen om me heen omdat het volgende week gaat regenen. 'Jij bent daar ook niet blij mee toch?'

Jaweeeeeeeelllllll. :))

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 21:27

Nou ik ben ook niet zo blij met de regen :o Koeler weer graag, maar zonder regen en wind please. Hier is gisteren meeeeer dan genoeg gevallen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 21:37

Oh nee ik wil regen en storm en sneeuw en kou en ijs en donker. <3 Helaas word alles tegelijk moeilijk denk ik.

Morgen is helaas wel weer 1 graad omhoog hier. 27 staat er nu.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 21:48

Die hitte weg is fijn.
Maar vol de herfst in niet |(
We zijn daar net van af...

Aub geen herhaling van vorig jaar

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 21:49

Oh heerlijk vol de herfst in.
Ok, beetje droger zou mogen. Maar regenachtige dagen, wat een heerlijkheid is dat toch. Lekker knus. Helemaal rond bedtijd.

Maar het liefst hou ik wel van ijskoud weer, met dik ijs, sneeuw en haardvuur <3

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 23:19

nevica schreef:
Oh nee ik wil regen en storm en sneeuw en kou en ijs en donker. <3 Helaas word alles tegelijk moeilijk denk ik.

Morgen is helaas wel weer 1 graad omhoog hier. 27 staat er nu.

Keep talkin’! :D

Voor morgen is het hier bijgesteld naar max 23. Volgende week geeft hij 14 met regen aan. Mijn innerlijke knus muts denkt al weer aan verse erwtensoep, stamppotten en stoofvlees :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 23:55

14 graden volgende week... OVERDAG!

Do I hear a halleluja?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 23:58

Afbeelding

Zie hier. *\o/*
De Max temperatuur uit deze app halen we hier eigenlijk nooit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 08:40

Hm hier staat nog twee dagen warm en dan een weersomslag, ik had eigenlijk gehoopt op nog even rustig herstweer met iets koelere temperaturen. Hoop eigenlijk niet dat het gelijk weer vol regen en wind wordt..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 10:16

Voor vandaag onweer ben benieuwd.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:21

Het regent hier nu, het perfecte moment om naar buiten te gaan boodschappen te doen *\o/*

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:38

Oh heerlijk Jolien. Hier is het zonnig en 23 graden maar erg benauwd, niks lekker.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 13:21

Hier ook helaas geen regen blijft maar heet en warm hier. Ik word zo blij van die voorspelling van volgende week .

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 15:03

Jolien87 schreef:
Het regent hier nu, het perfecte moment om naar buiten te gaan boodschappen te doen *\o/*

Stuur de regen maar hier heen! Het is hier 27 graden en zon en benauwd warm…