Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:22

Adelaide71 schreef:
Ben je ziek Zebrastreep? Sterkte jij ook! Y;(

Ja , buikgriep ik kan mij niet eens heugen dat ik echt heb over moeten geven dat is al wel langer als 8 jaar geleden. Maar ik voel mij nu op zich goed alleen werken wordt ik nog niet echt enthousiast over. Ik heb twee banen dus dubbel dat vervelende ik moet mij ziekmelden gevoel.

Voor morgen nog ziek gemeld maar wil wel weer even gaan bewegen en wat doen. Dan ben ik zaterdag weer helemaal fit om de 2 feestdagen te werken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:27

Ineke2 schreef:
Beterschap pluisje dat klinkt heel erg pijnlijk :(:)

Het weer is echt vreselijk en er klinkt alweer de hele dag vuurwerk -O-

Wat vind ik dat vuurwerk toch een domme traditie.

Het gros probeert milieubewuster te leven, hartstikke goed. En wat doet half Nederland einde van het jaar? Juist. Voor miljoenen aan rotzooi de lucht in knallen. Rotzooi die de boel vervuilt. Rotzooi die dieren angstig maakt of nog erger, verwondt. Rotzooi, die mensen op de eerste hulp doet belanden en zo de zorg onder druk zet.

Grootste ergernis eind van het jaar is dan ook hier vuurwerk. Blegh.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:31

Ik vindt vuurwerk wel leuk , maar dan het onschuldige met kleine knalletjes en wat veilig is. Niet zo'n atoombom wat net afging.

Wat moeten die mensen uit Oekraïne die hier verblijven zich ook elke keer rot schrikken. Leg dat maar eens uit dat het hier 'normaal' is.

Ik hoorde vanmorgen ook een jongen op de radio die al niet heel intelligent klonk dat vuurwerk afsteken echt wel door moet blijven gaan dat doen ze overal op de wereld.

Nee , in andere landen vinden ze het ook heel raar dat consumenten hier vuurwerk afsteken daar gaan ze naar een show waar nooit iemand gewond raakt.

Dit filmpje legt het trouwens wel goed uit :') How to survive Dutch Fireworks

https://www.youtube.com/watch?v=rGJseovT8ug

paddington

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:37

Hier ook al uren vreselijke harde knallen.
En heb dus ook al uren een hond in shock naast mij liggen.

Van mij mag het flink gaan regen en waaien de aankomende dagen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:40

Hier gaat het ook al mooi door.
Enige voordeel is.
De dieren wennen er aan en doen gewoon alsof het er bij hoort.

De o zo bange reu, die vorig jaar er moeite mee had, zit nu mooi vrolijk naar buiten te kijken, met open bek, kijken naar ons, kwispelend... Op een manier van "kijk eens! Wat moooooiiii" :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:46

maralyn schreef:
Hier gaat het ook al mooi door.
Enige voordeel is.
De dieren wennen er aan en doen gewoon alsof het er bij hoort.

De o zo bange reu, die vorig jaar er moeite mee had, zit nu mooi vrolijk naar buiten te kijken, met open bek, kijken naar ons, kwispelend... Op een manier van "kijk eens! Wat moooooiiii" :')

Heb je nog tips hoe je dat hebt aangeleerd :') Die van ons was er vroeger niet bang voor maar nu is ze ook bang voor onweer. Ik denk nog steeds dat wij ooit een verkeerde reactie hebben gegeven richting haar. Ze heeft er ook alleen last van in huis , als ze buiten is schrikt ze niet eens.

Dus ik denk eerder dat het aan ons huis en ons ligt. Mijn moeder heeft haar ook een keer laten schrikken met de stofzuiger terwijl ze dat ding eerst negeerde. Niet eens om haar bang te maken , maar ze is er toen wel bang voor geworden. Soms maakt ze er ook wel een spelletje van door er keihard bij langs te rennen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:57

Nou, heel misschien werkt dit mee...
Wij zitten veel op onze telefoon met oordoppen, beetje stomme filmpjes naar elkaar te sturen en heel hard te lachen.
Of een stille disco.

Nu speelt mijn kerel ook veel gitaar.

Dus misschien in die combinatie, omdat wij er letterlijk niks mee doen, behalve dat we een beetje gek zijn.

Ook helpen de katten enorm mee. Die trekken zich ook nergens wat van aan. En daar kijken ze ook naar.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:02

Het is hier nu sinds de verkoop gestart is weer een oorlogsgebied. Als ik het geld had gehad, dan was ik deze week een weekje naar Japan of Zuid Korea ofzo waar ze alleen van die vuurwerk lichtshows houden. Ik ga zo echt nog dood van de schrik iedere keer. (Bericht van mijn overgevoelig voor geluid angstig menspersoon) -O-
Ik ben nog banger dan onze kat, ze komt nu af en toe zelfs bij me liggen om mij comfort te geven.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:03

maralyn schreef:
Wij zitten veel op onze telefoon met oordoppen, beetje stomme filmpjes naar elkaar te sturen en heel hard te lachen.
Of een stille disco.

Dus misschien in die combinatie, omdat wij er letterlijk niks mee doen, behalve dat we een beetje gek zijn.

Ook helpen de katten enorm mee. Die trekken zich ook nergens wat van aan. En daar kijken ze ook naar.

Dit maakt echt veel uit idd. Mijn kat boeit het ook niks.

Maar waar ik gister op bezoek was, die honden vlogen de kamer door. Maar baasje riep er 1 meteen en die omarmde ze helemaal.
Ik ben geen honden mens, maar dit kwam op mij over als een bevestiging vd angst.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:06

Ik heb een filmavond georganiseerd en ik heb er zo geen zin in :')

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:10

maralyn schreef:
Of een stille disco.

Wij hebben acht honden, vaak ook pups gehad, veel geluid in ons huis en niemand kijkt op en om. De jonge honden zullen de eerste paar dagen nog een beetje reageren op het geknal, maar als ze zien dat letterlijk niemand in het huis ook maar met zn ogen knippert houd dat ook gauw op. Gewoon doen alsof er niets aan de hand is, dan went het snel. Juist als je je er druk om gaat maken gaan de dieren dat ook doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:12

Jorex schreef:
Het is hier nu sinds de verkoop gestart is weer een oorlogsgebied. Als ik het geld had gehad, dan was ik deze week een weekje naar Japan of Zuid Korea ofzo waar ze alleen van die vuurwerk lichtshows houden. Ik ga zo echt nog dood van de schrik iedere keer. (Bericht van mijn overgevoelig voor geluid angstig menspersoon) -O-
Ik ben nog banger dan onze kat, ze komt nu af en toe zelfs bij me liggen om mij comfort te geven.
Je hoeft niet eens zo ver van huis voor stilte. :)) Ik hoor hier helemaal niks aan vuurwerk en in deze omgeving verwacht ik ook geen shows e.d., vanwege alle renstallen en stoeterijen die in en om Newmarket liggen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:22

Marocje schreef:
Eapy schreef:
Vuurwerk… echt wat ben je voor droeftoeter als je voor de 31e gaat lopen knallen. Overdag. :roll:

Jep. Ik heb geen honden maar hoor ontzet nd veel honden hier in de buurt.. en veel vuurwerk dus: zo sneu voor die beestjes.

Vanaf volgend jaar verboden in deze stad, niet gek. (Al zal het nog jaren duren voordat het ook daadwerkelijk niet meer afgestoken wordt.)

Hier (Rotterdam) mag het al jaren niet, men heeft er echter al net zo veel jaren gewoon schijt aan dat het niet mag. Ik zou niet te veel verwachten van een verbod, volgens mij kunnen ze het ook helemaal niet handhaven :o

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:25

Urbanus schreef:

Heb je geen corona? O:)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:29

@Mkango ik zit helaas in het centrum qua woning. Als het echt niet gaat, dan vlucht ik naar mijn ouders in buitengebied. Maar helaas ben ik achter het stuur niet te vertrouwen ook als ze zo aan het knallen zijn, omdat ik er zo hard van schrik als ik het vuurwerk niet zie. :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:31

[***] schreef:
Urbanus schreef:

Heb je geen corona? O:)

_O- mensen zijn al onderweg. Ik kan het niet maken :=

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:31

Hmm dus eigenlijk toch maar met mijn elektrische gitaar en versterker gewoon even hard gaan spelen :')

Ik speel altijd met koptelefoon op om de buren niet helemaal gek te maken , al heeft iedereen hier in de buurt lawaai genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:33

Urbanus schreef:

À l'Intérieur opzetten, zijn ze zo weer thuis :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:34

Jorex schreef:
@Mkango ik zit helaas in het centrum qua woning. Als het echt niet gaat, dan vlucht ik naar mijn ouders in buitengebied. Maar helaas ben ik achter het stuur niet te vertrouwen ook als ze zo aan het knallen zijn, omdat ik er zo hard van schrik als ik het vuurwerk niet zie. :o
Ik had misschien iets duidelijker moeten zijn, maar ik woon dus in Engeland en hier wordt niet tot nauwelijks consumentenvuurwerk afgestoken. Je hoeft dus niet per se naar Japan of Zuid Korea om het geknal te ontlopen; als je op tijd boekt, zou je volgend jaar kunnen overwegen om een weekje ergens in de UK te gaan zitten. Dat is toch een stuk haalbaarder dan Oost Azië. :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:35

Nielojram schreef:
Urbanus schreef:

À l'Intérieur opzetten, zijn ze zo weer thuis :Y)

Ik vrees van niet, dit zijn mensen die voor hun plezier 'Tetsuo' kijken _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:37

Love actually dan!
Ik zou met bloed uit mijn ogen het huis uitrennen!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:51

Dat er een joekel van een muskusrat in mijn val zat. En terwijl ik druk bezig was om mij niet in de hand te laten bijten pletter deur uit de val. Weg misbaksel wilde hem net verzuipen.

Denk dat ik morgen even hond bij mijn ouders drop en weer val gaat controleren.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:58

Mannen met commentaar op tv! Ga je kijken of ga je zeiken?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 22:01

Even de auto bij mijn dochter geleend.Ik heb hoofdpijn van de lange uren achter het stuur.Maar...
eindelijk heb ik een andere auto voor en van mij alleen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 22:23

Caira schreef:
Mannen met commentaar op tv! Ga je kijken of ga je zeiken?

Dan moet je niet met mij tv gaan kijken :') :')