Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Ik lees dat Covax de organisatie daarvoor is, dat NL vaccins naar voormalige kolonieen stuurt en dat de EU investeert / aanstuurt op vaccinproductie in die 'derde wereld'-landen.
Daarnaast lees ik dat India een groot gedeelte van de daar geproduceerde vaccins zelf houdt ipv uitstuurt, wat niet helemaal de afspraak was.
Dus ik denk dat er meer aan de hand is dan het simpewel 'rijke landen willen niet'-idee?
Cer schreef:Hm.. willen ze het helemaal uitbannen dan?
Want besmet raken an sich is toch niet superduper erg als je gevaccineerd bent? Althans, dat was een heel poosje het idee toch?
veerledec schreef:De motie is verworpen staat er toch?
996981 schreef:veerledec schreef:De motie is verworpen staat er toch?
Ja. Dat betekent dus dat NL ''booster'' vaccins gaat geven. Ondanks dat de werking omstreden is en er een wereldwijd tekort is aan vaccins. Dat laatste brengt mogelijk weer grote risico's met zich mee. Ook voor hen die (meerdere malen) gevaccineerd zijn...
996981 schreef:Cer schreef:Hm.. willen ze het helemaal uitbannen dan?
Want besmet raken an sich is toch niet superduper erg als je gevaccineerd bent? Althans, dat was een heel poosje het idee toch?
De strategie lijkt inderdaad verschoven van voorkomen van code zwart in de zorg, naar Corona de wereld uithelpen (maar dan wel alleen je eigen wereld)...
bigone schreef:Nee dat betekent het niet. De Gezondheidsraad zal daar nog advies over uitbrengen, ze zijn daar net mee bezig en wanneer dat advies positief is dus de kwetsbare groep beter een derde vaccinatie kan krijgen, pas dan beslist de politiek of dat ook gebeurt.
996981 schreef:Cer schreef:En dan te bedenken dat een gedeelte van 'eigen volk' de vaccins niet eens willen, omdat er vergif in zou zitten... hoe arrogant ben je dan..
Er zijn meer redenen om het vaccin niet te willen, anders dan ''er zit vergif in''.
Sheran schreef:De oplossing is imo nog steeds dat ze gewoon dat recept vrij moeten geven. Dan kan bv India, en met India nog zoveel landen, zelf gaan produceren en is het tekort ook snel opgelost. Ik vind het echt schandalig dat ze het niet doen.
996981 schreef:bigone schreef:Nee dat betekent het niet. De Gezondheidsraad zal daar nog advies over uitbrengen, ze zijn daar net mee bezig en wanneer dat advies positief is dus de kwetsbare groep beter een derde vaccinatie kan krijgen, pas dan beslist de politiek of dat ook gebeurt.
Heb je de motie gelezen? Er staat letterlijk 'met uitzondering van burgers waarbij een boostervaccin door
de eigen medisch behandelaar als zeer wenselijk wordt geacht'. Of terwijl; de motie gaat over mensen buiten de risicogroepen.
Cer schreef:ik vind juist precies 'de overheid wil me vergiftigen, onderdrukken, vrijheid afpakken etc' de arrogante (en stupide) redenen
bigone schreef:996981 schreef:
Heb je de motie gelezen? Er staat letterlijk 'met uitzondering van burgers waarbij een boostervaccin door
de eigen medisch behandelaar als zeer wenselijk wordt geacht'. Of terwijl; de motie gaat over mensen buiten de risicogroepen.
Bij een positief advies kan het ministerie besluiten dat bvb iedereen boven de 60 recht heeft op een prik, wanneer die motie was aangenomen krijg je weer de willekeur van artsen die verschillende zienswijzes er op na houden waardoor mensen die eigenlijk een prik zouden krijgen die niet krijgen want niet noodzakelijk volgens arts. Dus ja, ik heb de motie gelezen en vind het niet duidelijk genoeg. Je zal maar een huisarts hebben die het allemaal niet zo nodig vind.
Wanneer het advies positief is dan vind ik dat mensen zelf moeten kunnen beslissen of ze de derde wel of niet willen en niet hun arts.
Roodvos schreef:Cer schreef:ik vind juist precies 'de overheid wil me vergiftigen, onderdrukken, vrijheid afpakken etc' de arrogante (en stupide) redenen
Zoiets als dit zeg maar:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/239520 ... alt-dat-op
Zou ook niet misstaan in het viruswaanzin topic.
Cer schreef:mensen die niet geholpen willen worden, hoef je toch ook niet te helpen, denk ik dan?
996981 schreef:veerledec schreef:De motie is verworpen staat er toch?
Ja. Dat betekent dus dat NL ''booster'' vaccins gaat geven. Ondanks dat de werking omstreden is en er een wereldwijd tekort is aan vaccins. Dat laatste brengt mogelijk weer grote risico's met zich mee. Ook voor hen die (meerdere malen) gevaccineerd zijn...