Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 08:58

Ik lees dat Covax de organisatie daarvoor is, dat NL vaccins naar voormalige kolonieen stuurt en dat de EU investeert / aanstuurt op vaccinproductie in die 'derde wereld'-landen.

Daarnaast lees ik dat India een groot gedeelte van de daar geproduceerde vaccins zelf houdt ipv uitstuurt, wat niet helemaal de afspraak was.
Dus ik denk dat er meer aan de hand is dan het simpewel 'rijke landen willen niet'-idee?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:03

Cer schreef:
Ik lees dat Covax de organisatie daarvoor is, dat NL vaccins naar voormalige kolonieen stuurt en dat de EU investeert / aanstuurt op vaccinproductie in die 'derde wereld'-landen.

Daarnaast lees ik dat India een groot gedeelte van de daar geproduceerde vaccins zelf houdt ipv uitstuurt, wat niet helemaal de afspraak was.
Dus ik denk dat er meer aan de hand is dan het simpewel 'rijke landen willen niet'-idee?

Natuurlijk. Het zal heus niet zo simpel zijn als het voor ons lijkt. Daar ben ik me heus van bewust. Ik krijg echter ook het gevoel dat het vooral ''eigen volk eerst'' is. Wat uiteindelijk wellicht dus juist tegengesteld gaat werken, als iedereen hier 3,4,5 keer geënt is tegen de initiële variant, met een vaccin dat onvoldoende beschermt tegen mutaties, die zijn ontstaan in landen waar onvoldoende geënt kan worden maar waar we wel gewoon naar toe kunnen reizen.

Heel dubbel vind ik het

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:06

En dan te bedenken dat een gedeelte van 'eigen volk' de vaccins niet eens willen, omdat er vergif in zou zitten... hoe arrogant ben je dan..

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:08

De motie is verworpen staat er toch?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:11

Cer schreef:
En dan te bedenken dat een gedeelte van 'eigen volk' de vaccins niet eens willen, omdat er vergif in zou zitten... hoe arrogant ben je dan..

Er zijn meer redenen om het vaccin niet te willen, anders dan ''er zit vergif in''.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:12

Cer schreef:
Hm.. willen ze het helemaal uitbannen dan?
Want besmet raken an sich is toch niet superduper erg als je gevaccineerd bent? Althans, dat was een heel poosje het idee toch?

Misschien al een beetje zekerheid inbouwen voor als er hier een variant opduikt waartegen de vaccins niet werken ?
Ik las laatst nog een interview met de ceo van Pfizer en dat was nu niet meteen een heel optimistisch scenario :+
Het goede nieuws is dan wel dat ze slechts ongeveer 3 maanden nodig hebben om de vaccins aan te passen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:13

veerledec schreef:

Ja. Dat betekent dus dat NL ''booster'' vaccins gaat geven. Ondanks dat de werking omstreden is en er een wereldwijd tekort is aan vaccins. Dat laatste brengt mogelijk weer grote risico's met zich mee. Ook voor hen die (meerdere malen) gevaccineerd zijn...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:16

996981 schreef:
veerledec schreef:

Ja. Dat betekent dus dat NL ''booster'' vaccins gaat geven. Ondanks dat de werking omstreden is en er een wereldwijd tekort is aan vaccins. Dat laatste brengt mogelijk weer grote risico's met zich mee. Ook voor hen die (meerdere malen) gevaccineerd zijn...

Nee dat betekent het niet. De Gezondheidsraad zal daar nog advies over uitbrengen, ze zijn daar net mee bezig en wanneer dat advies positief is dus de kwetsbare groep beter een derde vaccinatie kan krijgen, pas dan beslist de politiek of dat ook gebeurt.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 27-08-21 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:19

996981 schreef:
Cer schreef:
Hm.. willen ze het helemaal uitbannen dan?
Want besmet raken an sich is toch niet superduper erg als je gevaccineerd bent? Althans, dat was een heel poosje het idee toch?

De strategie lijkt inderdaad verschoven van voorkomen van code zwart in de zorg, naar Corona de wereld uithelpen (maar dan wel alleen je eigen wereld)...

Dat is duidelijk puur misleidend; wát een onzinnige benadering. Triest voorbeeld van de imo georkestreerde Covid19 onformatie.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:24

bigone schreef:
Nee dat betekent het niet. De Gezondheidsraad zal daar nog advies over uitbrengen, ze zijn daar net mee bezig en wanneer dat advies positief is dus de kwetsbare groep beter een derde vaccinatie kan krijgen, pas dan beslist de politiek of dat ook gebeurt.

Heb je de motie gelezen? Er staat letterlijk 'met uitzondering van burgers waarbij een boostervaccin door
de eigen medisch behandelaar als zeer wenselijk wordt geacht'. Of terwijl; de motie gaat over mensen buiten de risicogroepen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:50

996981 schreef:
Cer schreef:

Er zijn meer redenen om het vaccin niet te willen, anders dan ''er zit vergif in''.

Daarom staat er 'een gedeelte' :j (en echt ook precies daarom, omdat ik dit wilde benadrukken.. #fail :+ )
ik vind juist precies 'de overheid wil me vergiftigen, onderdrukken, vrijheid afpakken etc' de arrogante (en stupide) redenen :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:59

De oplossing is imo nog steeds dat ze gewoon dat recept vrij moeten geven. Dan kan bv India, en met India nog zoveel landen, zelf gaan produceren en is het tekort ook snel opgelost. Ik vind het echt schandalig dat ze het niet doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:02

Sheran schreef:
De oplossing is imo nog steeds dat ze gewoon dat recept vrij moeten geven. Dan kan bv India, en met India nog zoveel landen, zelf gaan produceren en is het tekort ook snel opgelost. Ik vind het echt schandalig dat ze het niet doen.

Bedenk daarbij dat de bedrijven ENORM veel subsidie voor de ontwikkeling van de vaccins hebben ontvangen, dat ze al betaald zíjn voor de recepten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:21

Het gaat echt alleen om geld. Vind het moreel zo verwerpelijk midden in een pandemie, snap niet hoe je jezelf daarna nog aan kan kijken in de spiegel en dat het gewoon goed wordt gevonden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:34

996981 schreef:
bigone schreef:

Heb je de motie gelezen? Er staat letterlijk 'met uitzondering van burgers waarbij een boostervaccin door
de eigen medisch behandelaar als zeer wenselijk wordt geacht'. Of terwijl; de motie gaat over mensen buiten de risicogroepen.

Bij een positief advies kan het ministerie besluiten dat bvb iedereen boven de 60 recht heeft op een prik, wanneer die motie was aangenomen krijg je weer de willekeur van artsen die verschillende zienswijzes er op na houden waardoor mensen die eigenlijk een prik zouden krijgen die niet krijgen want niet noodzakelijk volgens arts. Dus ja, ik heb de motie gelezen en vind het niet duidelijk genoeg. Je zal maar een huisarts hebben die het allemaal niet zo nodig vind.
Wanneer het advies positief is dan vind ik dat mensen zelf moeten kunnen beslissen of ze de derde wel of niet willen en niet hun arts.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 27-08-21 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:34

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:39

bigone schreef:
996981 schreef:

Bij een positief advies kan het ministerie besluiten dat bvb iedereen boven de 60 recht heeft op een prik, wanneer die motie was aangenomen krijg je weer de willekeur van artsen die verschillende zienswijzes er op na houden waardoor mensen die eigenlijk een prik zouden krijgen die niet krijgen want niet noodzakelijk volgens arts. Dus ja, ik heb de motie gelezen en vind het niet duidelijk genoeg. Je zal maar een huisarts hebben die het allemaal niet zo nodig vind.
Wanneer het advies positief is dan vind ik dat mensen zelf moeten kunnen beslissen of ze de derde wel of niet willen en niet hun arts.

Hele bevolkingsgroepen uitsluiten omdat ze geboren zijn in land met minder middelen. Dat is geen willekeur? -O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:43

Roodvos schreef:
Cer schreef:
ik vind juist precies 'de overheid wil me vergiftigen, onderdrukken, vrijheid afpakken etc' de arrogante (en stupide) redenen :)

Zoiets als dit zeg maar :j :
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/239520 ... alt-dat-op
Zou ook niet misstaan in het viruswaanzin topic.

Je zou bijna denken dat de evolutie dat op deze manier zelf oplost...
mensen die niet geholpen willen worden, hoef je toch ook niet te helpen, denk ik dan?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:53

Ik heb op veel punten ook geen vertrouwen in Den Haag, die zitten daar te ver van de werkelijkheid af van de hardwerkende middenmoot of laag verdiener.

Maar dat staat imo toch echt los van de prikken. En als je dat niet kan zien dan niet.
Maar helaas gaan ze dadelijk niet zeggen, reguliere zorg gaat door, je ziet maar of er nog een plekje vrij is op verpleegafdeling of IC voor bewust niet prikkers. Nee dan komen ze met een grote mond verhaal halen bij de al overbelaste verpleging. En andere mensen die al een jaar op een operatie wachten mogen weer achteraan sluiten.
Als corona niet zo ernstig is, ziek je toch lekker thuis uit?!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:57

Cer schreef:
mensen die niet geholpen willen worden, hoef je toch ook niet te helpen, denk ik dan?

en de andere kant van de waanzin; de groep ´voorzichtigen´ die willen wachten en vaccinaties verplichten, hoeven zich dan ook niet druk te maken over wie niet wil toch? Was dát maar zo :roll:

Inderdaad Sheran. Het is allemaal enórm verweven met, ondergeschikt aan zelfs, economische belangen. Herders en schapen :)* en nee de herders hebben het belang van de schapen niet bovenaan staan :)* :)*

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:57

Artikel op https://www.nos.nl
Amerikaanse gezondheidsdienst: slik geen paardenontwormer tegen corona
In navolging van voedsel- en warenautoriteit FDA heeft nu ook de Amerikaanse gezondheidsdienst CDC (Center for Disease Control) gewaarschuwd tegen het gebruik van ivermectine. Dat is een medicijn om parasieten te bestrijden in mens en dier. In een nieuw rapport meldt het CDC dat het sinds het begin van de zomer een enorme stijging ziet in het aantal recepten voor dit medicijn, dat wordt verstrekt door Amerikaanse apotheken. Voor de pandemie waren dat er wekelijks zo'n 3600, medio augustus ongeveer 88.000.

Ivermectine wordt al maandenlang aangeprezen als mogelijk wondermiddel tegen corona, onder meer op Fox News en door de Republikeinse senator Ron Johnson van Wisconsin. De werkzaamheid tegen corona is het afgelopen jaar in meerdere landen onderzocht, maar er werd nooit bewijs gevonden dat het middel helpt tegen corona.

Ook de variant die bedoeld is voor grote dieren, zoals paarden en koeien, wordt het afgelopen jaar steeds meer verkocht. Dit middel is in de VS te koop zonder recept, en vooral gevaarlijk voor mensen.

Bij overmatige inname kan ivermectine leiden tot maagproblemen, beschadiging van zenuwen of een hartinfarct.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:25

Ppffttt dat is toch ook gewoon dom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:34

996981 schreef:
veerledec schreef:

Heel jammer dit, lijkt mij veel zinniger dat de wereldwijde dekkingsgraad omhoog gaat, dat was toch ook het advies vanuit WHO?

Ik laat die booster dus wel echt aan mee voorbij gaan.. :n

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:39

Ik begrijp nu dus helemaal niet meer wat voor zin het heeft om kinderen te vaccineren aangezien die toch nauwelijks in het ziekenhuis belanden. Die vaccins kunnen dan toch veel beter elders gebruikt worden? En met de blijkbaar veel voorkomende bijwerking van verstoorde menstruatie zou ik het ook niet bij meisjes in de puberteit aandurven...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:06

Ivermectine, familielid woont in de Filipijnen en afgelopen week even contact. Over Corona heb ik het bewust niet maar hij mailde dat alles goed was en ivermectine prima werkte. Daarop kon ik het niet laten en mailde terug dat het heel fijn was dat het goed ging en dat ik voor hun hoopte dat de ivermectine ook werkt wanneer ze Corona kregen. :+