Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:44

Lau schreef:
Ik ga mogelijk een hekel hebben aan lightroom. Heb gister 5 uur gewerkt aan mijn stopmotion. En mijn camera viel uit omdat de batterij leeg was. En je schiet dus die stopmotion in JPG. Helemaal prima ingesteld en gedaan. Maar nadat hij dus uit was gegaan is hij terug gegaan naar RAW. En heb ik dus een aantal beelden in RAW. Die ik via lightroom ff snel omzet naar JPG en nu ben ik bang dat hij mogelijk de volgorde heeft veranderd :')

Edit:
Jup er is gebeurt waar ik bang voor was :')

Je kan ze toch ordenen op opnametijdstip ipv bewerkingstijd?

Malbec

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:57

Dat ik zo creatief onhandig ben. Wilde m'n eten gaan bijhouden over de hele dag (ideaal in een bujo) dus een soort van tabel gemaakt waarvan ik al dacht; laat ik het maar niet te ingewikkeld maken want dan verpest ik het weer.
Nou, ik krijg het zelfs verpest door mijn markeerstrepen net verkeerd te trekken waardoor het hele gewenste effect weg is.

:+

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:30

M'n skeelers zijn eindelijk binnen maar ik heb vandaag geen tijd om buiten te gaan skeeleren ;(

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:33

Overvolle treinen op het moment. Het is echt te bizar voor woorden. Krijg je ook nog zo'n klein ding waar al veel minder mensen in passen. Ik dacht dat er minder mensen met de trein zouden reizen, voor de lockdown zaten er op dit tijdstip minder mensen in de trein dan nu.
En helaas helaas, ik moet met het OV naar school omdat school mij verplicht te komen.
Er was een reden waarom ik met de auto ging als ik naar school moest, maar nu heeft mijn broertje hem nodig voor zn stage... -O-

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:39

Loeky01 schreef:
Lau schreef:
Ik ga mogelijk een hekel hebben aan lightroom. Heb gister 5 uur gewerkt aan mijn stopmotion. En mijn camera viel uit omdat de batterij leeg was. En je schiet dus die stopmotion in JPG. Helemaal prima ingesteld en gedaan. Maar nadat hij dus uit was gegaan is hij terug gegaan naar RAW. En heb ik dus een aantal beelden in RAW. Die ik via lightroom ff snel omzet naar JPG en nu ben ik bang dat hij mogelijk de volgorde heeft veranderd :')

Edit:
Jup er is gebeurt waar ik bang voor was :')

Ja in je map maar niet in première pro :')

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:55

Lau schreef:
Loeky01 schreef:

Ja in je map maar niet in première pro :')

Oh nee idd, wat flauw :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:01

Kookaburra schreef:
black_kelpie schreef:
Mijn angst om te bellen, word er gek van :x

Ik herken het :(:)

Dat is bij de jongeren en jong volwassenen een veel voorkomend probleem. Gewoon omdat het je geleerd is dat veel via tekst berichten is te regelen.

Dus een troost. Jullie zijn echt niet de enigen.

Probeer telefoontjes op te pakken die een makkelijk onderwerp hebben. Zoals een bestelling bij de snackbar.

Ga dan ook alleen bellen en ergens waar je op je gemak bent.

En bouw dat eens uit.

Wees altijd trots op je actie. Ook al was het stotterend en liep je rood aan. Je hebt immers gebeld en je eerste stap is gezet. De rest heeft gewoon tijd nodig!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:25

Dat ik nu dus wel zie dat ik geblokt ben door een zogenaamde vriendin op Instagram. Ik volg haar nog met mijn account van mijn paardjes en zag dat ik daar wel alles kan zien.

Vriendschap beëindigen wordt wel steeds makkelijker. Maar waarom ze mij nog op Facebook houdt snap ik dan niet helemaal ook al heb ik nu de neiging om haar eraf te gooien.

Ik wil dan nog wel afscheid nemen eigenlijk , meer mijn zegje doen zodat ik het af kan sluiten en door kan gaan....

Zal haar mega erg missen maar wat is dit nog voor een vriendschap. Ik zit nog zo in de twijfel , ga ik nog even wachten en dan nog proberen om 1x contact te leggen of stop ik er dan zoveel moeite in wat het toch niet waard gaat zijn.

Het is wel zo rot we hadden ondanks leeftijdsverschil zo'n leuke en goede band en ze heeft mij zoveel geleerd waar ik haar zo dankbaar voor ben en ik snap niet waarom ze echt random van de een op de andere dag mij zo behandeld. Het is zo vervelend dat ik aan haar gehecht ben geraakt en ik eigenlijk gewoon met haar wil praten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:49

Knert, even over dat bellen. Ik had dat ook super extreem. Maar dat was voor de tijd van de smartphones al zo bij mij. Nu ik veel bel met vrienden enzo heb ik zoiets ja bellen is makkelijker, dus bel ook sneller. Denk dat dat ook de eerste stap is, meer bellen met vrienden etc. Dan komt de rest vanzelf.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:05

Knert schreef:
Dat is bij de jongeren en jong volwassenen een veel voorkomend probleem. Gewoon omdat het je geleerd is dat veel via tekst berichten is te regelen.

Ik ben 34 :') En dus het pre-mobiel tijdperk nog heel bewust meegemaakt. Vrienden, snackbar, afspraak maken bij een bedrijf, allemaal geen probleem. Maar iemand telefonisch op de vingers tikken bij een probleem trek ik echt niet.

Van de positieve kant bekeken heb ik vanmorgen een workout gehad van 48 minuten en 232 kcal verbrandt. Zittend op de bank :+

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:06

black_kelpie schreef:
Knert schreef:

Ik ben 34 :') En dus het pre-mobiel tijdperk nog heel bewust meegemaakt. Vrienden, snackbar, afspraak maken bij een bedrijf, allemaal geen probleem. Maar iemand telefonisch op de vingers tikken bij een probleem trek ik echt niet.

Van de positieve kant bekeken heb ik vanmorgen een workout gehad van 48 minuten en 232 kcal verbrandt. Zittend op de bank :+

:'). Denk maar zo, er zijn mensen die de doktersassistenten (met de dood, helaas eigen ervaring) bedreigen. Dus dat jij iemand op hun vingers tikt die bij een klantenservice of iets zit, kunnen ze echt wel hebben. Je mag opkomen voor jezelf, en de calorieën zijn een mooi extraatje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:13

Dat er net heel beledigd naar me werd gekrijst door een zeker groen gevederd stel dat hier rondhuppelt omdat ze hun groenten niet moesten. >;) Nee, je krijgt niet elke dag appel, ondankbare hond- eh, vogel. :evaw:

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:15

Marije_1997 schreef:
Knert, even over dat bellen. Ik had dat ook super extreem. Maar dat was voor de tijd van de smartphones al zo bij mij. Nu ik veel bel met vrienden enzo heb ik zoiets ja bellen is makkelijker, dus bel ook sneller. Denk dat dat ook de eerste stap is, meer bellen met vrienden etc. Dan komt de rest vanzelf.

Ja, dat is inderdaad ook een goede tip!
Met een vriendin afspreken elkaar te bellen. Ivm te appen!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:15

Net tijdens lunch gebrainstormd met collega's over de indeling van het gebouw waar we werken, en nu ben ik erg benieuwd naar 'service' verdiepingen en buiten gebruik genomen verdiepingen :=

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:16

black_kelpie schreef:
Knert schreef:

34? Ach jong genoeg hoor :-)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:16

Steeph schreef:
Net tijdens lunch gebrainstormd met collega's over de indeling van het gebouw waar we werken, en nu ben ik erg benieuwd naar 'service' verdiepingen en buiten gebruik genomen verdiepingen :=

Ga touren! En stuur ons foto’s :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:19

Knert schreef:
Marije_1997 schreef:

Ipv. ;)

Ik vind bellen niet meer eng, maar het voelt voor mij altijd nogal als een inbreuk op iemands leven, zeker als het ongevraagd is en niet werkgerelateerd. Ik heb er ook echt een hekel aan als mensen mij onaangekondigd bellen. :') Deels ook omdat het me vaak onwijs veel energie kost, veel meer dan een normaal face-to-face gesprek.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:21

Hahaha @Mkango, ik heb dat ik ook heel vaak. Zit ik een beetje als een kneus naar die telefoon te kijken tot ie stopt met overgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:27

En dan ook heel vernietigend. :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:30

De rel om het Britse koningshuis weer. Ze kunnen er wat van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:36

Knert schreef:
Marije_1997 schreef:

Moet zeggen dat ik van een social awkward persoon ook naar een zeer sociaal persoon ben gegaan. Geen moeite met een praatje met vreemden meer, zo fijn. Bellen is vet makkelijk en natuurlijk geworden.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:57

Ik heb er ook heel vaak ook gewoon geen zin in. Heb geen bel-angst, ben wel (bijna altijd) bel-moe. Ik app je niet voor niets.
Ik typ liever een heel lang verhaal dan dat ik iemand aan de telefoon heb.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:15

Dat ik ineens een mail kreeg op werk waar ik het eigenlijk echt niet mee eens ben.

Ik ben een inbound callcenter medewerker. Specifiek voor inbound gegaan, omdat ik mij niet prettig voel bij de outbound taken.
Krijgen we ineens mail dat we te ruim zitten in uren, en daarom ineens outbound erbij krijgen.

Pardon...nee?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:18

Ja.. toch meer doen dat bellen.
Toch erg onhandig dat je niet opneemt.

Mocht iemand behoefte hebben aan een telefonisch gesprek. Houd ik me altijd aanbevolen.

Ik lach niemand uit.

Ophangen mag altijd. Ik zal je er nooit op aanspreken.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:25

Amper wat voor mezelf kunnen doen, eerst werken en daarna alleen maar huishouden, moet nu nog stofzuigen en eten koken maar geen zin in.