Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:28

Tiggs schreef:
Tsja in zo'n vangnet zal je ook zelf wat effort moeten stoppen...

Alles behalve een pandemie heb ik best een vangnet. Maar nooit verwacht dat we in deze situatie terecht zouden komen.

Daarnaast heb ik redelijk specifieke wensen wat betreft boodschappen, als je mij niet kent en denkt ipv A kan B ook wel, dan heb ik een groot probleem. Want als ik A zeg, dan wil ik ook echt A omdat ik andere merken niet te knagen vind.

Daarnaast ben ik echt niet de enigste die nog boodschappen gaat doen in afwachting van een test.

Als ze dat testen nou gewoon op orde hadden: klachten = in de ochtend bellen, zelfde dag afspraak en uiterlijk 24 uur later de uitslag, dan is thuisblijven veel gemakkelijker.

Maar nu is het: zondag avond klachten, maandag bellen, vrijdag afspraak en waarschijnlijk pas na 72 uur = maandag uitslag.

Dan ben je gewoon 9 dagen verder.... en ik vermoed dat er meerdere mensen zijn die niet voor 9 dagen aan complete maaltijden standaard in huis hebben.....

Als je dan niet veel vrienden en kennissen hebt in je omgeving... Dan moet je toch iets verzinnen, zeker als het bezorgen van Jumbo, AH, enz vol zit, of je er niet voor in aanmerking komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:35

safina schreef:
Tiggs schreef:
Tsja in zo'n vangnet zal je ook zelf wat effort moeten stoppen...

Dat gaat nou eenmaal niet iedereen even makkelijk af. We zullen ook een beetje moeten omzien naar elkaar, denk ik.

Nou, inderdaad ja. Wat een nare opmerking zeg.

Al die eenzame mensen in Nederland zonder vangnet moeten er maar wat meer effort in stoppen. Eigen schuld :\ .

Shadow0

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:37

Ik zou die effort er liever samen in stoppen :j Dan zijn we elkaars vangnet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:39

Ik dacht echt dat we in het begin er met zijn allen voor gingen maar het is nu gewoon ieder voor zich... en dat vind ik jammer

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:43

purny schreef:
Ik dacht echt dat we in het begin er met zijn allen voor gingen maar het is nu gewoon ieder voor zich... en dat vind ik jammer

Eenzaamheid en een sociaal vangnet hebben (of juist niet hebben eigenlijk) is geen probleem van uit de Corona tijd. Dit was vooraf al erg aan de orde. Wel maakt Corona de effecten hiervan duidelijk. Ook initiatieven die er voor moesten zorgen dat eenzaamheid verdween zijn meer op de achtergrond geraakt.

Maar ook simpele dingen kunnen niet meer of zijn veel lastiger geworden.
Wij gaan met klas 2 vaak naar een verpleeghuis om onder andere gezellig met de ouderen te kletsen en klusjes te doen. Dit kan niet. Al was er nu een initiatief buiten wat ook leuk en nuttig was. Al dan met minder bereik.
Ook komen mensen uit de buurt eten in het restaurant van de leerlingen. Ook dat soort dingen lukken nu niet.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:11

Daarnaast heb je ook mensen die het prima vinden in hun up en niet zoveel contact willen hebben met de buurt. Af en toe een praatje met de buurman of met een kennis uit de straat samen op lopen met de hondjes uitlaten. Maar geen behoefte aan sterke banden met buren, dorpsgenoten..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:17

Ja idd, ik heb ook gemerkt bij de lockdown hoe eenzaam ik eigenlijk ben... Had toen ook naast eenzaamheid onzekerheid over mijn contract.
Mijn enige uitje was de supermarkt toen.

Ik zie er van komen dat we weer dicht moeten mocht het verder gaan. Maar gelukkig geen zorgen meer over mijn baan omdat ik een vast contract heb nu :D

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:21

Klopt ik heb er zelf ook niet zo'n behoefte aan, buren is oppervlakkig maar in geval van nood willen ze een boodschap voor me doen, en wederzijds. Ik hoef daar niet zo dik voor te zijn. Zorg uiteraard wel dat ze niet om een volle kar voor me hoeven, maar de meeste mensen zijn niet te beroerd om een brood en tros tomaten voor de deur te leggen bij wijze.

Maar ik ben nogal een ramp en vooruit denker. Werkt soms tegen en soms is het handig. :+

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:28

En toch gaat het vaak om hulp durven vragen. Zelfs je buur die je totaal niet kent zou waarschijnlijk wel even wat willen meenemen voor je. Maar dan moet je het wel durven vragen.

Wij hebben tijdens de chemo van mijn vader meermaals uit onverwachte hoek hulp gehad. En wij zaten in zo'n rotte situatie dat we niet anders konden dan af en toe iemand hulp vragen. Maar de meeste mensen doen dat net met plezier. En dat geldt voor mij ook natuurlijk. Ik zou het juist fijn vinden als iemand (familie, vriend of zelfs kennis) me om hulp durft vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:34

Ik zou het ook prima vinden als iemand me hulp vraagt die ik verder helemaal niet ken. Als het nodig is, dan is het nodig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:41

Ik heb ook een hekel aan hulp vragen := Doe dit ook echt nooit. Gelukkig wel een netwerk dat me ongevraagd maar zeer gewenst hulp aanbiedt indien nodig, maar als dit niet gebeurt zal ik er nooit om vragen.
Terwijl ik zelf hulp geven aan iemand echt geen probleem vind en iemand overal graag bij help. Gek eigenlijk.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:43

verootjoo schreef:
Ik heb ook een hekel aan hulp vragen := Doe dit ook echt nooit. Gelukkig wel een netwerk dat me ongevraagd maar zeer gewenst hulp aanbiedt indien nodig, maar als dit niet gebeurt zal ik er nooit om vragen.
Terwijl ik zelf hulp geven aan iemand echt geen probleem vind en iemand overal graag bij help. Gek eigenlijk.

Ik denk dat je daar zeker niet alleen in bent. Hulp vragen is erg moeilijk. Ik heb het wel wat geleerd deze periode, maar omdat we echt moesten en dan zie je hoe blij dat mensen eigenlijk zijn dat ze je kunnen helpen als je het moeilijk hebt.

Maar ik denk dus wel dat 'ik heb niemand' vooral staat voor; 'ik durf niemand om hulp vragen'. En dat bedoel ik niet slecht, want ik snap waar dat gevoel vandaan komt. Maar het is belangrijk om dat in deze tijd niet te ontkennen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:47

Miepmiept schreef:
Klopt ik heb er zelf ook niet zo'n behoefte aan, buren is oppervlakkig maar in geval van nood willen ze een boodschap voor me doen, en wederzijds. Ik hoef daar niet zo dik voor te zijn. Zorg uiteraard wel dat ze niet om een volle kar voor me hoeven, maar de meeste mensen zijn niet te beroerd om een brood en tros tomaten voor de deur te leggen bij wijze.

Maar ik ben nogal een ramp en vooruit denker. Werkt soms tegen en soms is het handig. :+

Ik denk bij ons ook wel. Zo delen we ook wel groente/fruit uit de tuin of een maaltijd.
Als het Corona gaat wordt het al wel lastig. Ik heb geen telefoonnummer :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:04

Ik durf het niet zo goed...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:44

Kijken er hier nog meer mensen naar Jinek?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:46

Cayenne schreef:

Ja en ik erger me kapot aan dat pantoffeldier van een Famke Louise. Haar domme opmerkingen en houding tov de maatregelen zijn echt de waanzin voorbij. En wanneer je haar dan hoort praten met iemand als dr Gommers dan is het helemaal een schril contrast.

Ik kan er niet bij dat mensen dat soort figuren volgen en bekend maken. :n

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:49

Nee, dat snap ik dus ook niet. Van alle woordvoerders voor "Ikdoenietmeermee" sturen ze haar.
"De vorige lockdown had geen effect en toen liepen de besmettingen juist op"
Que?!? In welke dimensie leeft zij?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:51

Cayenne schreef:

Tenenkrommend.

Wat een slecht verhaal en dan zit je tegenover Gommers :D

En die is veel te aardig, afbranden dat soort experts ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:52

Ze heeft totaal geen steekhoudende argumenten :=

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:52

Gommers heeft wel heel veel geduld om met die verstandelijk beperkte Famke te praten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:54

Waarom zit ze nu te liegen over haar vader die piloot is? Haar vader is 3 jaar geleden overleden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:55

elnienjo schreef:
Gommers heeft wel heel veel geduld om met die verstandelijk beperkte Famke te praten.

Aboutaleb geeft wel goed tegengas..... zeker over de KLM :D

Cayenne

elnienjo schreef:
Waarom zit ze nu te liegen over haar vader die piloot is? Haar vader is 3 jaar geleden overleden.

Stiefvader.

Electra63

elnienjo schreef:

Stiefvader zegt ze nu :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:56

Is ze al klaar met haar spreekbeurt? :=