Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 17:14

Dat ik eenzaam ben en ik daar echt bizar slecht mee om kan gaan...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:23

De zoveelste keer dat ik misselijk ben na dit toetje.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:03

Dat het leven zoveel geld kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:05

Knallende koppijn. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:10

Dat m'n paard nu in stap ook niet goed is. Kon er ook wel bij, als ik mezelf om een boom vouw is het ook niet erg.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:26

Marije_1997 schreef:
Dat m'n paard nu in stap ook niet goed is. Kon er ook wel bij, als ik mezelf om een boom vouw is het ook niet erg.

Als je op die manier denkt, is het de hoogste tijd om hulp te zoeken. Voor jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:27

Detroit schreef:
Marije_1997 schreef:

Als je op die manier denkt, is het de hoogste tijd om hulp te zoeken. Voor jezelf.

Heb prima hulp hoor. Maar alles zit tegen al weken ben het spuugzat na m'n hele leven oliebol en gezeik

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:37

Doe er dan ook wat aan... bijvoorbeeld hulp zoeken bij een professioneel iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:40

Zertab schreef:
Doe er dan ook wat aan... bijvoorbeeld hulp zoeken bij een professioneel iemand.

Nee. Heb veel meer aan mensen met levenservaring. Zoals vrienden die ik heb

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:45

Marije_1997 schreef:
Zertab schreef:

Nee. Heb veel meer aan mensen met levenservaring. Zoals vrienden die ik heb

Maar ook over vrienden plaats je regelmatig dramatische berichten en dat je je alleen voelt.... :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:51

Nou Ja, vrienden hebben er niet voor geleerd om mensen te helpen. Dat is echt geen vervanging voor professionele hulp. Dan was dat voor niemand nodig geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:57

Dat ik nog steeds geen bericht heb van wanneer mijn stoelen geleverd worden. Eerst was het tussen 8 - 10 weken. Na 10 weken niks, dus maar een mailtje gestuurd. 3 weken zeiden ze. Inmiddels zijn die 3 al ruim voorbij. Ik snap dat met corona alles wat langer duurt maar ik ben nu al bijna 14 weken aan het wachten op 4 stoeltjes. -O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:00

fleurtjeuh schreef:
Dat ik eenzaam ben en ik daar echt bizar slecht mee om kan gaan...

Ik ken je verder niet, maar knuffel Y;(
Als je wilt praten, mijn pb staat altijd open :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:12

MyWishMax schreef:
Nou Ja, vrienden hebben er niet voor geleerd om mensen te helpen. Dat is echt geen vervanging voor professionele hulp. Dan was dat voor niemand nodig geweest.

Dit dus. Zelfmoord gedachten kunnen vrienden niet oplossen, al doen ze nog zo hun best.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:12

Zertab schreef:

Ja, en dan is er misschien over 6 maanden een plekje op de wachtlijst voor je intake gesprek :').

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:18

Lestrange01 schreef:
Zertab schreef:

Ja, en dan is er misschien over 6 maanden een plekje op de wachtlijst voor je intake gesprek :').

Nee hoor.

En daarnaast, heb je altijd praktijkondersteuners bij de huisarts waar je ook mee kan praten. Misschien een laagdrempeliger stap dan meteen naar een psycholoog.
Laatst bijgewerkt door Zertab op 01-09-20 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:19

Zertab schreef:
Lestrange01 schreef:

Nee hoor.

Vaker wel dan niet, hoor. Maar goed.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:20

Dat is goed. Dan zoekt iemand met zelfmoord gedachten toch geen hulp en vouwt ze zichzelf om een boom. Willen jullie dat horen? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:20

Lestrange01 schreef:
Zertab schreef:

Heb al eens een half jaar op een wachtlijst gestaan ivm bedreiging en aanranding. Was dus al te laat. Doe ik niet meer, vrienden kan ik gelijk heen althans de vrienden die ik nu bedoel

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:24

Elke keer op Tinder dat ze vragen wat ik dan precies doe. Echt, Google mensen. Ik ga het niet elke keer typen. Als ik het al uitleg, kopieer ik het ook gewoon van de site van de beroepsvereniging :')

MoniekJ

Dat ik met mijn internist overlegd had dat ik second opinion ging doen in het umcu, maar nu schijnbaar gehele behandeling voortaan in utrecht moet. Zonder overleg en word door een ander internist gezegd: je loopt zo het gebouw uit en dan is het klaar en je hoeft ons ook niet meer te bellen. Infuus ging eruit en doei.
Voelt echt zo van: je gaat hier weg dus zoek het maar uit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Zertab schreef:
Dat is goed. Dan zoekt iemand met zelfmoord gedachten toch geen hulp en vouwt ze zichzelf om een boom. Willen jullie dat horen? :')

Nee. Maar het is gewoon zo dat de ggz overspoeld is/wordt. Wachttijden zijn bizar. Zit je in de crisisopvang, wordt je daar na twee weken ontslagen en ben je nog geen kont verder en begint t verhaal van vooraf.

Daarnaast, ik betwijfel of Marije écht een eind eraan wil maken of dat t de emotie is die speelt.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:25

Marije_1997 schreef:
Lestrange01 schreef:

Heb al eens een half jaar op een wachtlijst gestaan ivm bedreiging en aanranding. Was dus al te laat. Doe ik niet meer, vrienden kan ik gelijk heen althans de vrienden die ik nu bedoel

Ik ben al negen maanden lang aan het wachten omdat ik seksueel misbruikt ben eind 2019 en trauma verwerking wil, maar ik word overal afgewezen of sta op wachtlijsten te wachten.

Als je suïcidaal bent dan willen veel organisaties je ook niet behandelen omdat het een groot risico is. Dan zul je naar de grotere organisaties verwezen worden die erg lange wachtlijsten hebben.

Krom, is het niet?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:26

_San87_ schreef:
Zertab schreef:

Nee. Maar het is gewoon zo dat de ggz overspoeld is/wordt. Wachttijden zijn bizar. Zit je in de crisisopvang, wordt je daar na twee weken ontslagen en ben je nog geen kont verder en begint t verhaal van vooraf.

Daarnaast, ik betwijfel of Marije écht een eind eraan wil maken of dat t de emotie is die speelt.

Precies, de GGZ. Maar daar moet je ook gewoon niet zijn. Alleen maar negatieve verhalen erover gehoord.

Gewoon naar de huisarts, doorverwijzing en naar een vrijgevestigde psycholoog. Eigen risico gaat er alleen af. En je wacht ongveer een maand op je intake :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:27

Zertab schreef:

Dat is niet helemaal wat er gezegd wordt maar in praktijk blijkt gewoon te vaak dat hulp te laat komt. Maar vaak zijn er wel alternatieven ter overbrugging, dus wellicht is dat het proberen waard. Ik denk namelijk hoe langer je dat met vrienden bespreekt, hoe meer afstand ze van je gaan nemen. Dat is de reden dat ik mijn hele vriendengroep ben kwijtgeraakt destijds. Want de hulp die ik kreeg paste niet bij mijn klachten, en zocht inderdaad steun en hulp bij vrienden.

Edit: is Groningen voor jou een optie Marije? Daar ken ik een goede zorginstelling die mij heel goed en snel geholpen had.