Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:veerledec schreef:[
Ja, maar het afweersysteem van kinderen werkt anders dan het systeem van volwassenen. Het is een andere verdedigingslinie die het virus aanpakt. En dat zou dus kunnen betekenen dat het virus sneller/anders in de kiem wordt gesmoord.
Het gaat mij niet om het kind, want die worden hooguit mild ziek, maar om de volwassenen.
Ik ken zelf een man (70+) die het van zijn kleinzoon (die op wintersport was) heeft opgelopen. De man kan het gelukkig navertellen. Maar het is dus gewoon een risico dat het toch vanuit kinderen op volwassenen over gaat, ook al gebeurt het blijkbaar vaker andersom.
Ja, maar het afweersysteem van kinderen werkt anders dan het systeem van volwassenen. Het is een andere verdedigingslinie die het virus aanpakt. En dat zou dus kunnen betekenen dat het virus sneller/anders in de kiem wordt gesmoord.
Het gaat mij niet om het kind, want die worden hooguit mild ziek, maar om de volwassenen.
Ik ken zelf een man (70+) die het van zijn kleinzoon (die op wintersport was) heeft opgelopen. De man kan het gelukkig navertellen. Maar het is dus gewoon een risico dat het toch vanuit kinderen op volwassenen over gaat, ook al gebeurt het blijkbaar vaker andersom.
Destination schreef:Shadow0 schreef:Nynke, in eerste instantie de regering, maar dat er niet meer brede verontwaardiging is vanuit het volk vind ik ook wel opvallend.
Verontwaardiging over wat precies? Het gebrek aan persoonlijke beschermingsmiddelen?
Shadow0 schreef:Destination schreef:Verontwaardiging over wat precies? Het gebrek aan persoonlijke beschermingsmiddelen?
Vooral het volhouden van een beleid dat leidt tot heel veel doden (namelijk besmettingen door laten gaan en niet proberen te stoppen.)
LadyMadonna schreef:Enkele jaren terug trof het noro-virus het verzorgingstehuis van de moeder van mijn vriendin. Daar zijn toen halve afdelingen overleden.
Ik weet niet of je het tegen kunt houden als het eenmaal in een verzorgingshuis zit
Shadow0 schreef:Destination schreef:Verontwaardiging over wat precies? Het gebrek aan persoonlijke beschermingsmiddelen?
Vooral het volhouden van een beleid dat leidt tot heel veel doden (namelijk besmettingen door laten gaan en niet proberen te stoppen.)
mvdende schreef:Nu de IC bezetting zo hard daalt, mag er van mijn part ook weer begonnen worden met versoepelen.
Heel veel landen om ons heen hebben zelfs al een datum waarop de horeca weer open gaat, wel eens waar vaak pas half juni, maar er is een datum..
Wij bungelen er nu wel een beetje achteraan wat versoepelen betreft.
Een schema met data waarop welke maatregelen versoepeld gaan worden, zou erg fijn zijn.