Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:18

804 patiënten op de IC. Wat goed! Of ja, nog steeds niet goed natuurlijk. Want voor de mensen die het betreft en de betrokkenen is het vreselijk. Maar het gaat toch echt wel de goede kant op nu.

rien10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:19

In die afname zit zwager. Hij is vandaag naar de gewone afdeling gegaan.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:20

rien10 schreef:

Wat goed nieuws *\o/*

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:21

elnienjo schreef:
veerledec schreef:
[
Ja, maar het afweersysteem van kinderen werkt anders dan het systeem van volwassenen. Het is een andere verdedigingslinie die het virus aanpakt. En dat zou dus kunnen betekenen dat het virus sneller/anders in de kiem wordt gesmoord.

Het gaat mij niet om het kind, want die worden hooguit mild ziek, maar om de volwassenen.
Ik ken zelf een man (70+) die het van zijn kleinzoon (die op wintersport was) heeft opgelopen. De man kan het gelukkig navertellen. Maar het is dus gewoon een risico dat het toch vanuit kinderen op volwassenen over gaat, ook al gebeurt het blijkbaar vaker andersom.

Het advies blijft dan ook om kinderen uit de buurt van risicogroepen te houden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:23

Dus nog niet naar opa en oma? Ik ga iets geks zeggen. In november is mijn moeder (92,5) overleden. Grootmoeder van 9, overgrootmoeder van 2. Ik ben blij dat ze dit allemaal niet meer hoeft mee te maken. Ze zou er niks van snappen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:25

rien10 schreef:

Wat fijn *\o/*

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:31

Hier leek het vandaag in de supermarkt bijna als voor het coronavirus. Druk, veel mensen die met z'n tweeën of drieën komen (dan maar een extra winkelwagentje), veel mensen die hun kinderen/pubers mee op sleeptouw hadden, weinig aandacht voor afstand... -O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:35

elnienjo schreef:
veerledec schreef:
[
Ja, maar het afweersysteem van kinderen werkt anders dan het systeem van volwassenen. Het is een andere verdedigingslinie die het virus aanpakt. En dat zou dus kunnen betekenen dat het virus sneller/anders in de kiem wordt gesmoord.

Het gaat mij niet om het kind, want die worden hooguit mild ziek, maar om de volwassenen.
Ik ken zelf een man (70+) die het van zijn kleinzoon (die op wintersport was) heeft opgelopen. De man kan het gelukkig navertellen. Maar het is dus gewoon een risico dat het toch vanuit kinderen op volwassenen over gaat, ook al gebeurt het blijkbaar vaker andersom.

Je moet dat soort ‚regels‘ niet zwart-wit interpreteren.
Niemand gaat er vanuit dat mensen nog maandelang zichzelf in eenzame opsluiting houden dus het risico op infectie is er altijd. Echter is blijkbaar het aantal besmettingen van kind op volwassene significant lager dan van volwassene op volwassene of volwassene op kind. Daarmee is het risico op het zien van kleinkinderen dus relatief gezien lager dan bezoek van een volwassene en daarmee is het dus niet perse zinvol om je kind thuis te laten als je bij je ouders op bezoek gaat.
Maar iedereen moet uiteraard zelf na blijven denken!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:51

Als ik zelf na ga denken, dan kom ik tot de conclusie dat Nederland in principe nog steeds de tol wil betalen van heel veel doden voor hopelijk, mogelijk, ooit een positief resultaat. Inclusief het enorme risico op een volgende overspoeling omdat er nu nog steeds *geen* netwerk is om besmettingen snel te vinden.

En de risicogroepen worden helemaal niet goed beschermd, want daar zijn nog altijd niet voldoende materialen voor, en ook niet voldoende andere ondersteuning die zo langzamerhand toch echt wel nodig is.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:54

Bedoel je met Nederland de bevolking of de regering?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:58

Nynke, in eerste instantie de regering, maar dat er niet meer brede verontwaardiging is vanuit het volk vind ik ook wel opvallend.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:58

Shadow0 schreef:
Nynke, in eerste instantie de regering, maar dat er niet meer brede verontwaardiging is vanuit het volk vind ik ook wel opvallend.

Verontwaardiging over wat precies? Het gebrek aan persoonlijke beschermingsmiddelen?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:11

Ik twijfel nog steeds enorm over dat naar de kinderen in relatie tot de scholen open na de meivakantie.
Met zoveel verdeeldheid onder wetenschappers lijkt mij dat toch een gok.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:11

Destination schreef:
Shadow0 schreef:

Verontwaardiging over wat precies? Het gebrek aan persoonlijke beschermingsmiddelen?

Ik ben ook wel benieuwd. Ik zie meer verontwaardiging over het feit dat mensen juist willen dat de maatregelen verder versoepeld worden. Niet zozeer over dat er onvoldoende gedaan zou worden. Ze doen het juist heel goed met hun beleid als je kijkt naar de daling in de ziekenhuis opnames en het feit dat de bezetting op de IC's weer bijna terug is naar normaal.

Besmettingen in verpleeghuizen hoe wil jij die dan voorkomen? Personeel kan moeilijk hele diensten met beschermingsmiddelen op gaan lopen.

Niet alleen hier is tekort aan mondkapjes en dergelijke. Ook andere landen speelt dit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:13

elnienjo schreef:
veerledec schreef:
[

Mwoah, ook dat blijft nog wel een aanname hoor. Dat willen mensen niet inzien geloof ik. Het is waarschijnlijk, maar niet zeker. En ik kan me ook wel voorstellen dat in een situatie van gesloten scholen, de kans voor kinderen niet zo groot is om Corona te krijgen.

Als ze dan bovendien nog nauwelijks getest worden en vaak geen betrouwbaar testresultaat geven.... en alleen maar lichte verschijnselen hebben die normaal gevonden worden bij kinderen.

Terwijl ouders wel nog naar winkel, werk enzo gaan....dan lijkt het me nogal logisch dat kinderen niet snel ouders aan (lijken te) steken maar eerder andersom.

En nu is er ook dit in het nieuws, dat er zowel in de UK als Frankrijk wat "mysterieuze" sterfgevallen zijn onder kinderen:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3738711 ... oronavirus

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:14

Destination schreef:

Vooral het volhouden van een beleid dat leidt tot heel veel doden (namelijk besmettingen door laten gaan en niet proberen te stoppen.)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:14

De meningen over mondkapjes zijn nog steeds verschillend.
En of je het wel of niet mee eens bent met de maatregelen, soms is er geen keuze.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:16

Enkele jaren terug trof het noro-virus het verzorgingstehuis van de moeder van mijn vriendin. Daar zijn toen halve afdelingen overleden.
Ik weet niet of je het tegen kunt houden als het eenmaal in een verzorgingshuis zit

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:17

Shadow0 schreef:
Destination schreef:

Vooral het volhouden van een beleid dat leidt tot heel veel doden (namelijk besmettingen door laten gaan en niet proberen te stoppen.)

Ik vind dat nogal een beschuldiging.
Hoe en wat en waar had dit virus gestopt kunnen worden dan?
Met natuurlijk wel een werkzame oplossing, breed gedragen door overheid, medici en burgers

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:25

LadyMadonna schreef:
Enkele jaren terug trof het noro-virus het verzorgingstehuis van de moeder van mijn vriendin. Daar zijn toen halve afdelingen overleden.
Ik weet niet of je het tegen kunt houden als het eenmaal in een verzorgingshuis zit

Om eerlijk te zijn denk ik van niet.
En niemand in een verzorgingstehuis zit daar omdat het zo enorm goed met ze gaat.
Daar hoeft maar welk eender virus voorbij te komen en dan gaat voor veel mensen het aardse verruild worden.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:26

Shadow0 schreef:
Destination schreef:

Huh, maar er worden toch maatregelen genomen? Hoe zou jij het aanpakken dan?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:27

Nu de IC bezetting zo hard daalt, mag er van mijn part ook weer begonnen worden met versoepelen.

Heel veel landen om ons heen hebben zelfs al een datum waarop de horeca weer open gaat, wel eens waar vaak pas half juni, maar er is een datum..

Wij bungelen er nu wel een beetje achteraan wat versoepelen betreft.

Een schema met data waarop welke maatregelen versoepeld gaan worden, zou erg fijn zijn.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:27

Even een vrolijk noot; het verpleegtehuis waar m’n moeder werkt is sinds gisteren weer helemaal Corona vrij :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:28

mvdende schreef:
Nu de IC bezetting zo hard daalt, mag er van mijn part ook weer begonnen worden met versoepelen.

Heel veel landen om ons heen hebben zelfs al een datum waarop de horeca weer open gaat, wel eens waar vaak pas half juni, maar er is een datum..

Wij bungelen er nu wel een beetje achteraan wat versoepelen betreft.

Een schema met data waarop welke maatregelen versoepeld gaan worden, zou erg fijn zijn.

Welke landen zijn dat dan? Het is gewoon lastig om een schema te geven met data, want er is nog niet genoeg bekend over het virus. Als Nederland nu zegt dat de horeca weer open mag op 1 juni en de besmettingsgraad is dan boven de 1, dan kan het niet open. En dan heb je half Nederland over de zeik, want ja, de overheid had het beloofd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:30

Shadow0 schreef:
Destination schreef:

Ik vind dit wel een beetje beste stuurwal staan aan wal.

En vind je dat beleid van andere landen dan ook zo slecht? Ik vind de verschillen niet zo groot.