Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:45

CharleyT er zit wel een duidelijk verschil
In verwoorden van jou en de poster over wie het hier gaat.
Vind ik het terecht dat zij zo wordt aangevallen? Nee... maar zij zou wel moeten leren wat wel en niet te delen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:48

Tja bij mij kriebelt het ook weer op pad te gaan.
Ben in januari een bedrijf gestart waarvoor het reizen noodzakelijk is en ik had dan ook erg veel trips gepland staan.
Maar wat niet kan, dat kan niet.
Even balen en zoeken naar oplossingen.
Blijven balen of zeuren gaat het toch echt niet veranderen en je hebt alleen jezelf ermee als je zo negatief blijft over alles.

Ik hoop dat ik mijn bedrijf volgend jaar door kan zetten.
Als dan het reizen weer meer op gang komt, moet het lukken.
Tot die tijd maar positief vooruit kijken en plannen maken.
Als die dan weer geannuleerd worden, zien we het dan wel.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:58

Fitzroy schreef:
@pandora, bij mij kriebelt het ook echt weer. Ik heb al een paar keer met mijn vinger boven de knop ‘boek nu’ gehangen :+ Heerlijk, een weekje Griekenland. Maar nee, ik ben verstandig en kijk eerst aan hoe het zich verder ontwikkelt. Dus dan hoop ik maar op goed weer en ga wel een keer Grieks eten ...

Grieks eten kan al veel goed maken ! {:} :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:59

Geloof me ik weet wel degelijk hoe het zit... maar je mag het schijnbaar niet zeggen dat je het apart vind dat iemand die een wajong of een andere uitkering heeft op vakantie kan en dat maar liefst 3 keer per jaar.
Maar die het vervolgens wel jammer zou vinden als de maatregelen worden kort getrokken omdat er weer zoveel besmettingen zijn bijgekomen.
Ik heb zelf ook een wajong maar ik werk en ik ben bijna uit mijn wajong.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:00

Echwel schreef:
Ik denk er zelfs over om onze droomreis volgend jaar mei af te zeggen.we zouden veel landen aan doen waar onder Rusland, Letland enz..
Nu tot dec annuleren ben ik aanbetaling kwijt, so be it, gezondheid is onbetaalbaar

Kun je niet wachten tot het van de andere kant uit word geannuleerd? Dat doe ik ook namelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:01

Dit topic heet: "Corona en vakantie", niet: "Corona, vakantie en mvdende".
Reageer gewoon niet, zet haar op je foeilijst desnoods, dit is de zoveelste keer. Ze heeft autisme en gaat heus niet veranderen als mensen in dit topic haar voortdurend onbeschoft, ondankbaar en egoïstisch noemen en over de wajong beginnen. Dat gehak op haar is nutteloos, schijtirritant en verpest het topic veel meer dan de opmerkingen van haarzelf.

On topic: ik heb voor september nog een weekje in Nederland geboekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:04

Marie_Anne schreef:
Dit topic heet: "Corona en vakantie", niet: "Corona, vakantie en mvdende".
Reageer gewoon niet, zet haar op je foeilijst desnoods, dit is de zoveelste keer. Ze heeft autisme en gaat heus niet veranderen als mensen in dit topic haar voortdurend onbeschoft, ondankbaar en egoïstisch noemen en over de wajong beginnen. Dat gehak op haar is nutteloos, schijtirritant en verpest het topic veel meer dan de opmerkingen van haarzelf.

On topic: ik heb voor september nog een weekje in Nederland geboekt.

_/-\o_

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:08

De kathedraal van Nantes staat in brand. :\
Voor wie plannen had voor een bezoekje...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:08

Lielle schreef:
moonsparkle schreef:
Ik beken dat ik er wel heel veel moeite mee heb dat je nu niks kan plannen, reizen is hetgeen wat mij het meest gelukkig maakt en ik begin altijd al met uitzoeken zodra ik terug ben van een vakantie. En ik vind het dan ook heel moeilijk dat we niet weten hoelang dit nog gaat duren.

Ik ook, baal er waanzinnig van. Op FB komen nu de herinneringen van vorig jaar Kirgizie langs, en dan is t extra zuur. Maar goed, op naar 2021.

Na ja nu dit al best een tijd duurt en ik nog niks lees over een aankomend vaccin, vraag ik me heel erg af wanneer het wel weer kan?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:11

Pandora2 schreef:
De kathedraal van Nantes staat in brand. :

Neem BBQ spullen mee?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:12

Cowboy55 schreef:
Pandora2 schreef:
De kathedraal van Nantes staat in brand. :

Neem BBQ spullen mee?

:')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:14

Ik hoop in de winter een weekje naar Portugal of Italië te kunnen, maar ja wanneer is het safe om te boeken? Je weet het gewoon niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:17

purny schreef:
Geloof me ik weet wel degelijk hoe het zit... maar je mag het schijnbaar niet zeggen dat je het apart vind dat iemand die een wajong of een andere uitkering heeft op vakantie kan en dat maar liefst 3 keer per jaar.
Maar die het vervolgens wel jammer zou vinden als de maatregelen worden kort getrokken omdat er weer zoveel besmettingen zijn bijgekomen.

Dan nog dat weet je niet. Je weet niet of zij door de weeks alleen maar brood eet en verder alles spaart. Je weet niet of haar ouders haar wat toestoppen. Je weet niet of zij mega mega budget op vakantie gaat.
Net als dat jij het niet leuk vond toen over jou geoordeeld werd toen je een vraag stelde over een rekening. Die kon je anders heel goed uitleggen. Dus oordeel niet zo over een ander.

En over vakanties m’n vriend is een camping op een Waddeneiland aan het bellen. Afgelopen jaar hadden ze in de hittegolf ook plek terwijl alles volzat dus daar hoop ik nu maar ook op. :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:24

Ik snak er ook naar om even eruit te zijn. Laatste vakantie was vorig jaar juni.

Maar liever dat ze nu beetje bij beetje de boel wat aanscherpen zodat het overgrote deel aangepast door kan draaien dan nu maar door doen en straks alles weer echt op slot knallen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:30

Zitten er trouwens meer mensen in een soort vakantiestress/dip? Dat je een verplichte vakantie hebt moeten opnemen maar geen kant uit kan qua vakantie? Misschien hebben jullie tips om onszelf dan een beetje bezig te houden?
Ik werk dus in het onderwijs en het is de eerste dag van mijn 6(!!!) weken vakantie. Ik haat thuiszitten dus had dus Spanje geboekt maar dat gaat dus niet door. Een vriend wilde eventueel wel iets met me doen binnen Nederland maar a) Nederland ken ik al :') en b) het moet deze/volgende week omdat anders zijn vrije dagen alweer voorbij zijn. De leuke plekken in Nederland zitten behoorlijk vol.
En dan: 5 weken lang NIKS! Vrienden zijn aan het werk, of wonen samen en zien liever geen overbodige mensen zoals ik :'). Mijn sporten zijn nog niet weer begonnen en verzorgpaard is verkocht. Hik er nu echt een beetje tegenaan!
Ik dacht al, als activiteiten, aan:
- mooie buitenritten in Nederland
- een keer een les op een heel hoog opgeleid paard (tips?)
- cursusje surfen

Als ooit eens andere mensen mee willen:
- een klimbos
- roeien
- kanoën
- MTB
- zeilen

Nog andere leuke tips? Ik probeer mezelf een beetje uit een dipje te praten :') Ik wil niet zeuren hoor, ik weet dat het voor iedereen echt k*t is en heel anders dan ze hadden verwacht. En als een mislukte vakantie het ergste is in deze periode mag je van geluk spreken. I know :)
Laatst bijgewerkt door Sheran op 18-07-20 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:50

Ga ergens suppen, erg leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:52

Als het slecht weer is: musea zijn ook een stuk rustiger nu? Dagje dierentuin?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:01

Je hebt in Zeeland een plek waar je les op een gp paard kan nemen. Hof van Alexander oid?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:03

purny schreef:

Je mag (bijna) alles zeggen hoor op Bokt. Je hoeft niet alles te zeggen op Bokt, da's een eigen keuze.
Maar kies je voor ''alles'', dan kun je weten dat er reacties op komen.
Ik persoonlijk zou niet weer over de wajong beginnen. Dat jezelf ook een Wajong uitkering hebt geeft je niet het alleenrecht op een mening in deze.
Niemand hoeft zich te verantwoorden voor zijn/haar uitgavenpatroon lijkt mij en het jammer vinden als de maatregelen weer worden aangescherpt is iets waar bijna iedereen van zal balen. Super menselijk en niet a-sociaal, het is een gevoel van teleurstelling.
Dit balen/teleurgesteld zijn wil niet zeggen dat iemand er geen begrip voor heeft.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:07

Sheran: kijk zeker eens rond of er zomercursussen zijn, dan zie je ook nog wat andere mensen. En dingen als schrijven/tekenen/schilderen en ook vormen van muziek kunnen prima buiten als het niet regent.
Ik weet niet waar je zit maar https://www.crea.nl/cursussen/zomercursussen/
https://kunstenhuis.nl/cursussen/beelde ... cursussen/
https://www.wackersacademie.nl/product- ... rcursussen

Etc.

Suppen lijkt me ook leuk.
En ik ben ooit een zomer 2 keer per week manegeles gaan rijden, heel gezellig en vaak naar buiten en mijn rijden ging met sprongen vooruit :) Dat is ongetwijfeld heel anders dan wat je met een verzorgpaard zou willen bereiken, maar het is dan ook echt alleen maar voor tijdelijk.

Meer dingen: https://www.insideoutsports.nl/zeewolde/sandstorm/
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 18-07-20 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:08

Sheran schreef:
Zitten er trouwens meer mensen in een soort vakantiestress/dip? Dat je een verplichte vakantie hebt moeten opnemen maar geen kant uit kan qua vakantie? Misschien hebben jullie tips om onszelf dan een beetje bezig te houden?
Ik werk dus in het onderwijs en het is de eerste dag van mijn 6(!!!) weken vakantie. Ik haat thuiszitten dus had dus Spanje geboekt maar dat gaat dus niet door. Een vriend wilde eventueel wel iets met me doen binnen Nederland maar a) Nederland ken ik al :') en b) het moet deze/volgende week omdat anders zijn vrije dagen alweer voorbij zijn. De leuke plekken in Nederland zitten behoorlijk vol.
En dan: 5 weken lang NIKS! Vrienden zijn aan het werk, of wonen samen en zien liever geen overbodige mensen zoals ik :'). Mijn sporten zijn nog niet weer begonnen en verzorgpaard is verkocht. Hik er nu echt een beetje tegenaan!
Ik dacht al, als activiteiten, aan:
- mooie buitenritten in Nederland
- een keer een les op een heel hoog opgeleid paard (tips?)
- cursusje surfen

Als ooit eens andere mensen mee willen:
- een klimbos
- roeien
- kanoën
- MTB
- zeilen

Nog andere leuke tips? Ik probeer mezelf een beetje uit een dipje te praten :') Ik wil niet zeuren hoor, ik weet dat het voor iedereen echt k*t is en heel anders dan ze hadden verwacht. En als een mislukte vakantie het ergste is in deze periode mag je van geluk spreken. I know :)
- een keer een d

Ik herken het, hier ook de 1e dag vab 6 weken vakantie. Ik heb bewust een vakantie in Nl geboekt, want ik zag het serieus niet zitten om na die thuiswerkperiode nu weer verplicht thuis te moeten zitten.
Ik ben 2 weken op vakantie, echt even eruit, en dat is toch wel fijn.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:16

Bedankt voor de tips allemaal, dat waardeer ik! Suppen lijkt me idd ook leuk, en ik zal even bij dat Hof van Alexander kijken. Manegelessen zijn leuk om te rijden, maar ik leer er echt niets meer (niet om arrogant te doen en ja, van ieder paard leer je wat, maar ik geef mijn geld liever ergens anders aan uit). Een keer mennen lijkt me ook heel tof!

Waar ben jij heen, Goof? Ben je ook alleen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:21

Hier echt vakantie gevoel. Vannacht op rustige camperplaats net over de grens met Duitsland overnacht. Nu in Emmen. Het is aardig te doen met afstand houden overal desinfectie gel. Nu uitzicht over savanne.nog twee dagen hierna Drenthe ontdekken. Echt bijtanken en ver weg gevoel maar zo dicht bij huis. Ben zo blij met die camper. Corona proof weg goedkoop.

Maar ik houd nieuws goed bij. Ik vrees dat dadelijk veel plekken weer op de rem gaan. Overal meer besmetting en aangescherpte maatregelen. Voor nu besloten we houden het bij af en toe paar dagen camper in eigen land of net over de grens.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:24

Sheran schreef:
- cursusje surfen

Surfers' Paradise in Knokke !
Keuze tussen golfsurfen, windsurfen, kiten of suppen.
En je bent in het buitenland geweest (ok maar 500m van de grens), altijd goed voor het vakantiegevoel {:}

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:29

Wij blijven dit jaar bewust thuis ipv 4 weken varen door Nederland om de drukte te vermijden, ligt het in onze woonplaats stampvol met boten van anderen die hierheen komen omdat het zo lekker rustig (not) is in Friesland... :+ Volgend jaar hopelijk een beter vaar- en vakantiejaar.
Laatst bijgewerkt door Ann op 18-07-20 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt