Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:15

Shae schreef:
sureido schreef:
Op Facebook gaat ook een lap aan screenshots rond dat de rijken ons in onze macht willen hebben of zoiets (niet helemaal bekeken)

:')

Ik moet wel zeggen dat ik nerveus word van de mensen die roepen dat ze de democratie hier ook wel ff tijdelijk willen afschaffen.

Dat afschaffen is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Alsof je in een democratie geen strengere regels kan afspreken en handhaven.

MoniqueT

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:23

In Spanje is de noodtoestand afgekondigd zodat men om bepaalde democratische processen te omzeilen nu. Deze tussenvorm is er ook nog.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:23

Stephanie_86 schreef:
Hier kan ik zo kwaad om worden....

Het bos naast mijn stal was ook afgeladen met auto’s net....

[ [url=m/2GVLoy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2l9IO3.png]Afbeelding[/url] ]

Bron Facebook

Ik ben ook boos geworden. Iemand had opgeroepen om vooral te blijven komen kopen in de winkels. Toen ik zei dat hij dat vooral niet moest doen omdat we social distancing moesten doen heeft ie me verwijderd...

Nu snap ik de mensheid helemaal niet meer...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:31

Ik vermoed dat er dit weekend op basis van dit soort lapzwansen nieuwe maatregelen komen. Alle winkels dicht en thuisblijven zonder ontheffing om te verplaatsen. Ik hoop het zo.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:34

purny

bigone schreef:
Ik vermoed dat er dit weekend op basis van dit soort lapzwansen nieuwe maatregelen komen. Alle winkels dicht en thuisblijven zonder ontheffing om te verplaatsen. Ik hoop het zo.

Alleen het hoognodige nog open. Dat zou al een stuk helpen.

Sansevieria

bigone schreef:

Zou me niet verbazen na het zien van verschillende foto's |(

En dan te bedenken dat niet alleen familie, maar ook de vrijwilligers niet meer binnen mogen in de zorginstelling voor gehandicapten waar mijn man werkt...pfff
Leg dat de kids maar eens uit.

Asociaal volk....bah, kan ik zo kwaad om worden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:35

Pindabear schreef:
kiki1976 schreef:
Pfff moest boodschappen doen vandaag.
Waar ik het van de week zo goed geregeld vond bij de zelf scan kassa's (na iedere klant werd dit schoon gemaakt) was hier nu niets meer van te merken.
De gewone kassa's hebben nu plexiglas schermen en dat was het.

* Vieze karretjes
* Desinfectie spray was weg, doekjes waren op
* Op de pin zat één of ander laagje folie wat al gescheurd was
* Personeel denkt niet om de 1.5 meter afstand, komen gewoon op 50 cm naast je staan om wat te pakken voor een andere klant en gaat daar vervolgens gewoon gezellig mee staan te praten (zonder de afstand aan te houden).

Dat lijkt wel normaal te zijn in noord-holland. Bij ons in het dorp precies zo.. en ik maar iedereen ontwijken met m’n karretje.

Nou woensdag toen ik brood ging halen had ik deze ervaring totaal niet.

Change03 schreef:
kiki1976 schreef:
Pfff moest boodschappen doen vandaag.
Waar ik het van de week zo goed geregeld vond bij de zelf scan kassa's (na iedere klant werd dit schoon gemaakt) was hier nu niets meer van te merken.
De gewone kassa's hebben nu plexiglas schermen en dat was het.

* Vieze karretjes
* Desinfectie spray was weg, doekjes waren op
* Op de pin zat één of ander laagje folie wat al gescheurd was
* Personeel denkt niet om de 1.5 meter afstand, komen gewoon op 50 cm naast je staan om wat te pakken voor een andere klant en gaat daar vervolgens gewoon gezellig mee staan te praten (zonder de afstand aan te houden).

Misschien hebben ze de tijd en middelen niet meer om dit te doen. Er zal misschien ook sprake zijn van een personeelstekort door ziekmeldingen?

Hier in de supermarkt (waar ik al bijna de gehele week iedere dag kom doordat ik boodschappen voor andere doe) werken al deze dagen dezelfde mensen. Ze zien er erg moe uit... heb heel erg met ze te doen.

Nee het was niet eens echt druk, alles redelijk goed bijgevuld en liep ook personeel genoeg (die ook tijd genoeg hadden om gezellig met elkaar te dollen/praten.
Waren andere dan woensdag, wel meer jeugd misschien dat het uitmaakt

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:36

Hier hebben de buren een feestje georganiseerd. :n

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:36

Van mij mogen ze hier in nl dezelfde maatregelen treffen als in België. Echt, hier wordt je toch niet goed van hier...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:37

Nu waren de Macro's en Sligro's en andere groothandels open voor alle publiek.
Dat hebben ze ook geweten, zwart van de mensen en ook lege schappen.
Het was daar ook file lopen als je de filmpjes daarover ziet, dus op zich goed bedoeld vanwege de boodschappen maar dan toch beter regelen dat er niet zoveel mensen tegelijk binnen zijn.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:37

Besje schreef:
Blijkbaar overleeft het virus ook op de vacht van dieren...

Bron:
https://www.idexx.nl/nl/about-idexx/no- ... ases-pets/

Ik heb de tekst nu 3 keer doorgelezen, maar ik zie nergens staan dat het in de vacht aanwezig blijft. Zou je dat stukje voor mij kunnen kopieren??

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:40

Ik vind het vooral respectloos naar de mensen die nu uit hun naad staan te werken in de ziekenhuizen en de bejaarden en zorginstellingen die nu afgesloten zijn. Mijn god wat een dom, stom volk leeft er toch :r

Reactie op de fotos die voorbij komen van alle drukte overal..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:41

Afbeelding

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:44

Pepperrr schreef:
Het ziekenhuis hier om de hoek (Bernhoven, Uden) richt zich nu alleen nog maar op Coronapatiënten. Alle overige opgenomen patiënten zijn overgeplaatst naar andere ziekenhuizen.
Toch wel heel heftig...

Ja dat vind ik ook best wel eng.
Wij wonen bij de ambulancepost om de hoek en horen die nu vaker per dag uitrukken.
Weet niet of het om corona is, of om een ongeval, maar in geval van het laatste zullen ze dus niet naar het eigen ziekenhuis kunnen.
Hoop echt dat de piek hier heel snel komt, ook vooral voor de zorgverleners die ook oververmoeid aan het raken zijn en dit ook geen weken volhouden lijkt mij.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:45

Hoe frustrerend ook, misschien moeten we stoppen met onze negativiteit naar medemensen die het minder nauw nemen met de regels, daardoor leggen we juist daar de nadruk op. Terwijl veruit de meerderheid van de mensen in mijn omgeving zich keurig gedraagt.

Laten we vooral dat tonen op social zodat anderen het goede voorbeeld gaan volgen en er meer vertrouwen komt in ons gezond verstand. Die negatieve berichten bereiken nl. ook het kabinet en alle adviseurs. Kunnen we ook laten zien dat het bij vele juist goed gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:46

zonnebloem18 schreef:
Besje schreef:

Bron:

Ik heb de tekst nu 3 keer doorgelezen, maar ik zie nergens staan dat het in de vacht aanwezig blijft. Zou je dat stukje voor mij kunnen kopieren??

Ik precies zo. Dat staat er toch niet?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:47

Hier in de omgeving heb ik de ervaring niet dat het druk was buiten ondanks het mooie weer, wellicht is het kwartje in Brabant wel gevallen dat dit serieus is.

Godzijdank zijn de verzorgingshuizen dicht en neemt het personeel (althans degene die ik ken) de hygiëne heel serieus.

Ik werk in een huisartsenpraktijk en was blij toen onze telefoon er gisteren om 17.00 uur af ging, heel veel vragen en mensen die zich zorgen maken.

Ik verwacht dat vanaf dit weekend de coronabesmettingen hard toenemen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:48

shirleyp schreef:
Hoe frustrerend ook, misschien moeten we stoppen met onze negativiteit naar medemensen die het minder nauw nemen met de regels, daardoor leggen we juist daar de nadruk op. Terwijl veruit de meerderheid van de mensen in mijn omgeving zich keurig gedraagt.

Laten we vooral dat tonen op social zodat anderen het goede voorbeeld gaan volgen en er meer vertrouwen komt in ons gezond verstand. Die negatieve berichten bereiken nl. ook het kabinet en alle adviseurs. Kunnen we ook laten zien dat het bij vele juist goed gaat?

Dit vind ik een heel goed idee!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:49

Barbet schreef:
Nu waren de Macro's en Sligro's en andere groothandels open voor alle publiek.
Dat hebben ze ook geweten, zwart van de mensen en ook lege schappen.
Het was daar ook file lopen als je de filmpjes daarover ziet, dus op zich goed bedoeld vanwege de boodschappen maar dan toch beter regelen dat er niet zoveel mensen tegelijk binnen zijn.

Daar waren de schappen waar normaal gezien pasta, rijst en potten en blikgroente ook al helemaal leeg, tenminste in Nuth. Al twee dagen voordat men openstelde voor iedereen.
WC papier was er dan weer wel...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:51

Moet morgen naar de supermarkt, kijk er zo tegenop :o en dan maar hopen dat ik niet meerdere af hoe te gaan om te vinden wat ik wil halen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:53

shirleyp schreef:

Heb je helemaal gelijk in!

Meestal kan ik goed relativeren, en met zulke dingen goed omgaan, maar ik heb bijv. mijn broers en zussen met copd al weken niet meer gezien...en dan zie je foto's van zandvoort voorbij komen.
Heb je wel even een wtf momentje.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:59

Marie_Anne schreef:
Besje schreef:

Bron:

Ik precies zo. Dat staat er toch niet?[/quote]

Dacht al dat het aan mij lag. Er staat juist dat dieren geen gevaar vormen en niet getest hoeven te worden omdat het virus primair van mens tot mens overdraagbaar is. En dus niet van dier tot mens.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:09

Charaz schreef:
Hier in de omgeving heb ik de ervaring niet dat het druk was buiten ondanks het mooie weer, wellicht is het kwartje in Brabant wel gevallen dat dit serieus is.

Godzijdank zijn de verzorgingshuizen dicht en neemt het personeel (althans degene die ik ken) de hygiëne heel serieus.

Ik werk in een huisartsenpraktijk en was blij toen onze telefoon er gisteren om 17.00 uur af ging, heel veel vragen en mensen die zich zorgen maken.

Ik verwacht dat vanaf dit weekend de coronabesmettingen hard toenemen.

Mijn schoonmoeder woont in een aanleunwoning en na even gebeld te hebben, mochten wij daar naar toe, als we een sleutel hadden. Die hadden we, maar er liep een mevrouw langzaam voor ons aan. Zij liep expres zo langzaam. zodat de deuren voor ons open zouden blijven. Beetje raar, maar oke. Daarna wou ze ook nog dat we bij haar in de lift zouden stappen. Dat hebben we geweigerd, maar er stapte wel een oudere meneer bij haar in de lift. Onderweg hoorden we haar wel praten over de anderhalve meter, maar blijkbaar gold dat niet voor haar...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:09

Paardenfan25 schreef:
Citaat:
*\o/* Ben weer gerustgesteld!
Heb genoeg in huis voor nu, maar dat waren voor mij de dingetjes waar ik wel zorgen over had mocht het toch een lock down komen.

Herkenbaar. Ik heb ook wat extra voer gehaald voor mijn varkens, schapen en kippen. Vooral varkensvoer is niet overal te krijgen. Pony staat op pension. Pensioneigenaar heeft ook extra besteld. Gras gaat hier ook weer groeien. In nood kan alles in de wei

Nee je begrijpt me verkeerd, ik heb dus niet extra besteld. :) Ik heb gewoon de voertonnetjes vol, meer niet. Ik wil juist niet hamsteren.. maar hoop dus wel dat dit verkrijgbaar blijft bij een lock down. Dat was mijn zorg.