[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:55

Klopt, daarom ook regelmatig testen. :j En vorige week per ongeluk een vergeten (verstopt in nachtkastje anders gaan de katten er met de strip vandoor :')) dus nu even een weekje voor het zingen de kerk uit. Ben daar echt heel erg strikt in, ik zal er alles aan doen om het niet te worden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:58

Ehm... voor het zingen de kerk uit is ook niet bepaald betrouwbaar := Dan zou ik of geen seks hebben, of voor die tijd met condooms werken. Maar zou me, als je er zo strikt in bent, zeker niet willen 'beschermen' met een methode als voor het zingen de kerk uit.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:00

Lief van je dat je mee denkt, ik weet hoe het werkt. :) No worry!
Daarnaast zeg ik ook nergens dat de pil 100% werkt, maar wel dat ik die slik omdat ik dan mezelf aan kan kijken als er iets mis is gegaan. Want 9 v/d 10 mensen die zwanger worden door de pil vergeten er een extra te nemen na overgeven/diarree of vergeten er een in de eerste week, vergeten dat werking kan verminderen door antibiotica etc!

Zwanger worden door anticonceptie zoals een spiraaltje op prikpil is gewoon extra zuur omdat je vertrouwt op een middel wat zijn [***] niet doet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:04

Leo schreef:
Zelfs door de pil komt het voor en heb je nooit 100% zekerheid. Het enige wat 100% zekerheid geeft is geheelonthouding :=

Je baarmoeder eruit laten halen is het effectiefst! Geen zorgen meer over al dan niet zwanger en bovenal nooit meer ongesteld!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:06

Oh als dat toch eens een optie was... _/-\o_

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:08

elnienjo schreef:
Leo schreef:
Zelfs door de pil komt het voor en heb je nooit 100% zekerheid. Het enige wat 100% zekerheid geeft is geheelonthouding :=

Je baarmoeder eruit laten halen is het effectiefst! Geen zorgen meer over al dan niet zwanger en bovenal nooit meer ongesteld!

Ik teken er voor :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:09

Met eierstokken weghalen kom je al een heel eind hoor. :+
Nadeel is wel dat je in de overgang komt, wat weer gezondheidsrisico's met zich meebrengt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:11

Baarmoeder eruit vind ik zelf wel een heftige maatregel hoor. Niet meer ongesteld worden doet m'n mirena voor me. Eileiders wil ik wel laten verwijderen. Maar de hele baarmoeder, mwoah := helemaal risicovrij is dat ook weer niet.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:13

Weet ik, was ook vooral met een knipoog. :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:15

lor1_1984 schreef:
Nadeel is wel dat je in de overgang komt, wat weer gezondheidsrisico's met zich meebrengt.

Eierstokken moet je juist laten zitten, die hormonen heb je nodig om niet in de overgang te komen.

Zelf heb ik baarmoeder en eierstokken laten verwijderen. Baarmoeder was mijn persoonlijke keus, eierstokken medische noodzaak. Wou dat ik dat eerste jaren eerder had laten doen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:17

Ik begreep dat eileiders verwijderen ook bepaalde vormen van kanker kan voorkomen. Dus dat is dan daadwerkelijk bonus.
Eierstokken verwijderen zou ik ook niet doen. (als het niet hoeft natuurlijk)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:19

Magrathea schreef:
Ik begreep dat eileiders verwijderen ook bepaalde vormen van kanker kan voorkomen. Dus dat is dan daadwerkelijk bonus.
Eierstokken verwijderen zou ik ook niet doen. (als het niet hoeft natuurlijk)

Klopt inderdaad. Verminderd de kans op eierstokkanker met 50%. (Verwijderen van eileiders)

En de miskraam was inderdaad zelf gekomen @relaxed , gelukkig maar

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:20

Captain schreef:
Jeetje bah!! Denk je te kunnen vertrouwen op zo'n ding. :n Daarom slik ik de pil, gaat er dan iets fout is het m'n eigen schuld. En zeer regelmatig een test zodat ik er altijd op tijd bij ben.

Fijn dat je sterilisatie nu geregeld is! *\o/*

De pil is helaas ook niet 100%... Sterilisatie ook niet, maar komt in de buurt. Het is gewoon irritant dat het zo moeilijk is niet vruchtbaar te zijn.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:29

elnienjo schreef:
lor1_1984 schreef:

Eierstokken moet je juist laten zitten, die hormonen heb je nodig om niet in de overgang te komen.

Zelf heb ik baarmoeder en eierstokken laten verwijderen. Baarmoeder was mijn persoonlijke keus, eierstokken medische noodzaak. Wou dat ik dat eerste jaren eerder had laten doen!

Ik heb mijn eierstokken laten weghalen, baarmoeder mocht niet en zolang ik geen klachten heb laat ik het zo.
Wel jaarlijks naar de gynaecoloog voor controle en uitstrijkje.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:30

Oh nee Sanso, wat een nachtmerrie! :oo Fijn dat je binnenkort kan worden gesteriliseerd.

Ik ben dan altijd dankbaar dat mijn menstruatie erg regelmatig en duidelijk aanwezig is, anders zou ik aardig wat zwangerschapstesten verslijten denk ik. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:42

lor1_1984 schreef:
elnienjo schreef:

Ik heb mijn eierstokken laten weghalen, baarmoeder mocht niet en zolang ik geen klachten heb laat ik het zo.
Wel jaarlijks naar de gynaecoloog voor controle en uitstrijkje.

Vind/vond je dan in de overgang gaan niet vervelend?

Waarom mochten je eierstokken wel, maar je baarmoeder niet? Sorry voor de vragen :o.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:28

Zo die bekende nederlanders zijn wel ster in namen verzinnen voor hun kinderen. Heb echt medelijden. Mensje, Zus, Splinter, Tigerlily, Django, Piet (meisje), Teuntje, Robijn, Goud, BamBam, Ari (meisje), Hamer (meisje), Rembrandt, Beautifull Hope, Bardot (meisje).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:32

Hamer. Hámer?

Waarom doet de burgerlijke stand niet wat aan dat soort eigentijdse poedersuiker als Hamer, BamBam, Splinter en Goud... Beautiful hope :'). En dan loop je daar met een alien van een kind :)).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:32

Mensje, Zus en Teuntje zijn juist heel ouderwets toch?

Edit: en was Tigerlily niet een vriendinnetje van Vlinder uit Gooische Vrouwen? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:33

Al een geluk dat het spontaan kwam sanso. Stel je voor, lig je op OK voor sterilisatie en merken ze dan pas dat je zwanger bent. Vraag me iig af wat ze dan zouden doen.

Vandaag bij de tandarts een moeder over haar 14-jzrige zoon die even wat halen was uit de auto:
"Waar heb ik zo'n dom jong aan verdiend, is er 14 maar zo onnozel als een kleuter van 3".
Vond ik al bijzonder dat ze dat zomaar uit het niets tegen een wildvreemde zei (ik dus), ik vond het best lastig om niet te antwoorden "en wegbrengen gaat zo moeilijk he".

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:48

Magrathea schreef:
Mensje, Zus en Teuntje zijn juist heel ouderwets toch?

Edit: en was Tigerlily niet een vriendinnetje van Vlinder uit Gooische Vrouwen? :')

Ja, die noemde ik dan ook niet :)).

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:54

Het zijn nog steeds geen mooie namen

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:56

sanso schreef:
Klopt inderdaad. Verminderd de kans op eierstokkanker met 50%. (Verwijderen van eileiders)

Maar als ze helemaal weg zijn, kan je daar toch geen k*nker meer krijgen? Hoezo dan 50%?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:14

Rivendell schreef:
sanso schreef:

Maar als ze helemaal weg zijn, kan je daar toch geen k*nker meer krijgen? Hoezo dan 50%?

Eierstokken =/= eileiders

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:16

Wat hierboven gezegt wordt ja. Eileiders worden verwijderd, niet de eierstokken. Vaak komt de eierstokkanker vanuit de eileiders daarom 50%