Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lor1_1984 schreef:Met eierstokken weghalen kom je al een heel eind hoor.
Nadeel is wel dat je in de overgang komt, wat weer gezondheidsrisico's met zich meebrengt.
Magrathea schreef:Ik begreep dat eileiders verwijderen ook bepaalde vormen van kanker kan voorkomen. Dus dat is dan daadwerkelijk bonus.
Eierstokken verwijderen zou ik ook niet doen. (als het niet hoeft natuurlijk)
Captain schreef:Jeetje bah!! Denk je te kunnen vertrouwen op zo'n ding.Daarom slik ik de pil, gaat er dan iets fout is het m'n eigen schuld. En zeer regelmatig een test zodat ik er altijd op tijd bij ben.
Fijn dat je sterilisatie nu geregeld is!
elnienjo schreef:lor1_1984 schreef:Met eierstokken weghalen kom je al een heel eind hoor.
Nadeel is wel dat je in de overgang komt, wat weer gezondheidsrisico's met zich meebrengt.
Eierstokken moet je juist laten zitten, die hormonen heb je nodig om niet in de overgang te komen.
Zelf heb ik baarmoeder en eierstokken laten verwijderen. Baarmoeder was mijn persoonlijke keus, eierstokken medische noodzaak. Wou dat ik dat eerste jaren eerder had laten doen!
lor1_1984 schreef:elnienjo schreef:
Eierstokken moet je juist laten zitten, die hormonen heb je nodig om niet in de overgang te komen.
Zelf heb ik baarmoeder en eierstokken laten verwijderen. Baarmoeder was mijn persoonlijke keus, eierstokken medische noodzaak. Wou dat ik dat eerste jaren eerder had laten doen!
Ik heb mijn eierstokken laten weghalen, baarmoeder mocht niet en zolang ik geen klachten heb laat ik het zo.
Wel jaarlijks naar de gynaecoloog voor controle en uitstrijkje.