Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:09

Lau schreef:
Castilja schreef:
50 Euro betaald voor een inschrijving bij Woningnet. Met een wachtlijst van járen. Heerlijk. :')

Jup welkom in de wereld van de sociale huur. Het is echt vreselijk hoe lang die lijsten zijn.

Ik vraag me altijd af wat mensen in de tussentijd doen qua wonen. Gewoon in een studentenhuis blijven? Bij de ouders? Ik heb pa-niek. :')

Lau

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:21

Die huren particulier, kamers of wonen nog thuis. Als je geluk hebt heb je bijv via loting een huis. Ik ben al vanaf mijn 18e ingeschreven en sta nog in de top 100. Maar nu heb ik geluk gehad via direct beschikbaar en was 2e. De eerste kreeg het niet en nu zijn ze bezig of ik het mag. Ik heb een voorlopig akkoord ze moeten alleen de verhuurdersverklaring nog beoordelen. En morgen is ze er weer dus hoor ik meer. Dus ik ben nerveus aan het wachten of ik mijn droomhuis krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:28

Droge lippen en niet echt wat in huis wat ik smeren kan erop

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:35

Oh spannend Lau, ik zal voor je duimen!
Ach, toch goed dat ik mezelf heb ingeschreven. Over 15 jaar een huis voor mezelf. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:44

Ik word helemaal knetter van die rot spierpijn in mijn benen. Al vier dagen. fiets you griep. Ik wil slapen en niet uit ellende maar uit bed gaan omdat het niet te doen is. Heb 2 deadlines en moet zaterdag ook nog werken. -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:48

Castilja schreef:
Ik vraag me altijd af wat mensen in de tussentijd doen qua wonen. Gewoon in een studentenhuis blijven? Bij de ouders? Ik heb pa-niek. :')

In mijn geval een studentenhuis inderdaad. Werd nog gebeld door ze toen ik me uitschreef, "want dan verlies je al je opgebouwde wachttijd en bla bla bla." "Mevrouw, ik verhuis na mijn studie naar het buitenland, dus ik heb er niets aan om ingeschreven te blijven staan." "Ja, maar, wat als..." Nee. Gewoon. Nee. :')

Niet per se een ergernis, meer de frustratie dat m'n beste vriendin het momenteel zwaar heeft met het overlijden van haar partner, en het regelen van de repatriëring en de uitvaart (ze wonen in Frankrijk, maar hij komt terug naar Engeland), en dat ik er gewoon niet fysiek kan zijn om 'r gewoon even een dikke knuffel te geven. :\

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 01:04

Het ligt er met die huizen een beetje aan waar je zit, ik stond een half jaar ofzo ingeschreven en kon kiezen uit 2 woningen :j

Ik erger me aan mijn temperatuur. Die zit de hele dag een beetje rond 38 - 38,5. Verhoging dus, en dat mag eigenlijk niet want dan is er mogelijk meer aan de hand in mijn lijf dan ik nu voor behandeld word. En dan moet ik terug naar het ziekenhuis ^)

Voel me prima, dus als de boel nou eens even normaal ging doen zou dat leuk zijn....

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 08:29

Castilja schreef:
50 Euro betaald voor een inschrijving bij Woningnet. Met een wachtlijst van járen. Heerlijk. :')

50 euro?
Wat duur zeg, in Utrecht is het 35 en jaarlijks 8 of 9 euro!
Ik sta nu 10 jaar ingeschreven en nog zijn er appartementen waar dan bijstaat slaagkansen laag.
Mijn zus stond 32 jaar ingeschreven, die stond overal gelijk op 1of er moest een urgentie tussenkomen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 08:55

chanicha schreef:
Castilja schreef:

50 euro?
Ik sta nu 10 jaar ingeschreven en nog zijn er appartementen waar dan bijstaat slaagkansen laag.
Mijn zus stond 32 jaar ingeschreven, die stond overal gelijk op 1of er moest een urgentie tussenkomen.

Hier is inschrijven gratis :+

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 08:55

chanicha schreef:
Castilja schreef:

50 euro?

Zeg, ben je me met opzet nog meer aan het ontmoedigen of WA :')
32 Jaar.. Tsjongejonge. Was dat in Utrecht? Ja ik heb me voor Amsterdam ingeschreven. Sta al bijna 2 jaar in Leiden, hoop later (over 32 jaar dus hehe) een fijne keuze te hebben tussen de 2 steden.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:10

Tegen de tijd dat ik genoeg inschrijfduur heb om een huis te huren, verdien ik veel te veel voor sociale huur :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:38

Yepp Utrecht!
Het is hier een drama om een ander huis te krijgen hoor.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:22

chanicha schreef:
Yepp Utrecht!
Het is hier een drama om een ander huis te krijgen hoor.

Groningen ook hoor. Sta 9 jaar ingeschreven en sta op een beetje woning nog steeds op plek 26 en 96 :')
Een flatje met 1 slaapkamer en Max. 50 m2 kan ik wel huren :')

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:44

Hier in Brabant (Efteling) de lijsten ook lang, ik hoefde maar 10 inschrijving te betalen en jaarlijks ook.
Op mijn 18de direct ingeschreven, ik had geen haast dus toen ik bijna 10 jaar ingeschreven stond ben ik serieus gaan kijken (tussentijds kon ook al 2x).
In mijn woonplaats was weinig en ineens stond er een leuke eensgezinswoning te huur.
Gelijk op ingeschreven en ik was nummer 2. Nummer 1 was iemand die al 11 jaar was ingeschreven ~~}>
Alleen je mocht maar met 2 mensen per ‘gezin’ inschrijven.
Nummer 1 kreeg het niet uiteindelijk omdat het man, vrouw en kind was 8)7
Ik vind het niet erg want ik heb de kans direct aan kunnen nemen.
Maar toch is het raar, ik ben alleener dan alleen en ik krijg een grote eensgezinswoning net best wel grote tuin.
En een gezinnetje word afgewezen omdat ze een persoon te veel hadden.
Overigens als ik een vent zou hebben en er komen 3 kinderen bij dan zou het we mogen maar in het begin max 2 :?
Huis was van binnen ook helemaal gestript en daarna gestuct etc dus ik hoefde alleen te verven en vloer te leggen.
Ach ik heb de verdere leegte opgevuld met beesten _O-

Maar mocht iemand nog een zolder willen onderhuren in kaatsheuvel }:0

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:47

LukieBradley schreef:
Hier in Brabant (Efteling) de lijsten ook lang, ik hoefde maar 10 inschrijving te betalen en jaarlijks ook.
Op mijn 18de direct ingeschreven, ik had geen haast dus toen ik bijna 10 jaar ingeschreven stond ben ik serieus gaan kijken (tussentijds kon ook al 2x).
In mijn woonplaats was weinig en ineens stond er een leuke eensgezinswoning te huur.
Gelijk op ingeschreven en ik was nummer 2. Nummer 1 was iemand die al 11 jaar was ingeschreven ~~}>
Alleen je mocht maar met 2 mensen per ‘gezin’ inschrijven.
Nummer 1 kreeg het niet uiteindelijk omdat het man, vrouw en kind was 8)7
Ik vind het niet erg want ik heb de kans direct aan kunnen nemen.
Maar toch is het raar, ik ben alleener dan alleen en ik krijg een grote eensgezinswoning net best wel grote tuin.
En een gezinnetje word afgewezen omdat ze een persoon te veel hadden.
Overigens als ik een vent zou hebben en er komen 3 kinderen bij dan zou het we mogen maar in het begin max 2 :?

Huis was van binnen ook helemaal gestript en daarna gestuct etc dus ik hoefde alleen te verven en vloer te leggen.
Ach ik heb de verdere leegte opgevuld met beesten _O-

Maar mocht iemand nog een zolder willen onderhuren in kaatsheuvel }:0

Sorry, maar dat vind ik echt bizár. Schandalig, zelfs.

Niet dat jij er wat aan kunt doen, maar kak, wat op en top bureaucratie. Schande.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:58

Dat is het zeker weten hoor!
Van de zotten dat ik wel met een man kan inschrijven (of man die later erbij komt)
En dat je 3 kinderen krijgt samen dat het dan niet uitmaakt dat er meerdere wonen.
Maar dat als je begint met huren je maar met max 2 personen in het huis mag.
Ik en kind had ook nog gemogen. Samenstelling maakt dan niet uit.
Ik kan daar nog altijd verbaasd over zijn en je hebt helemaal gelijk hoor

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:58

Bij mij in de straat wonen ook heel veel alleenstaanden of oudere echtparen in eengezinswoningen met tuin voor en achter, 4 slaapkamers boven en een zolder. Maar als ze kleiner gaan wonen, wordt de huur meer dan nu, dus blijven ze lekker zitten. Dit is een heel groot probleem.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:00

M'n beste vriendin die een goede opleiding heeft gedaan, in die functie werkt en allerlei gave werkplekken, kansen en functies aangeboden krijgt en dan nog loopt te miepen over kleine dingen. Terwijl ze dondersgoed weet hoe poedersuiker ik het vind dat ik niet aan de bak kom in de sector waar ik m'n diploma voor heb, wat ik zó graag zou willen. Of überhaupt een degelijke baan gevonden krijg wat niet orderpicken is.
En dat ze nooit een man zou willen die een fysiek zware baan heeft of als Zzp'er werkt want te weinig geld of niet goed genoeg ofzo. ik voelde me toch een partij beledigd..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:05

casperzazoe schreef:
M'n beste vriendin die een goede opleiding heeft gedaan, in die functie werkt en allerlei gave werkplekken, kansen en functies aangeboden krijgt en dan nog loopt te miepen over kleine dingen. Terwijl ze dondersgoed weet hoe poedersuiker ik het vind dat ik niet aan de bak kom in de sector waar ik m'n diploma voor heb, wat ik zó graag zou willen. Of überhaupt een degelijke baan gevonden krijg wat niet orderpicken is.
En dat ze nooit een man zou willen die een fysiek zware baan heeft of als Zzp'er werkt want te weinig geld of niet goed genoeg ofzo. ik voelde me toch een partij beledigd..

Ik zou zeggen bye bye genoeg andere mensen die niet zo beledigend zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:10

Flying_Angel schreef:
Bij mij in de straat wonen ook heel veel alleenstaanden of oudere echtparen in eengezinswoningen met tuin voor en achter, 4 slaapkamers boven en een zolder. Maar als ze kleiner gaan wonen, wordt de huur meer dan nu, dus blijven ze lekker zitten. Dit is een heel groot probleem.

Kan het die mensen niet kwalijk nemen dat ze blijven zitten. Zou ik ook doen.

De huren slaan ook gewoon nergens meer op :=.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:12

Het is van de zotte hè. Ik heb echt heel veel zorgen over hoe ik dat later qua financiën moet gaan doen. Moet in Amsterdam wonen voor mijn werk later (reis nu voor studie 2,5 jaar op- en neer maar gaat echt niet meer goed), heb een studieschuld van heb ik jou daar, word ZZP'er.. Help (:

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:29

Als ik nu ga verhuizen betaal ik ruim 300 per maand meer!
Dan willen ze dat de ietsepietsie :') oudere mensen plaats maken voor de gezinnen, nou met liefde alleen niet tegen zulke prijzen!
De regeling voor senioren geldt niet voor de mensen die samen een inkomen hebben en boven de 42000 euro uitkomen maar diezelfde senioren gaan met een paar jaar met pensioen!
Zo krom allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:35

M'n vader die de trapkastem ineens leeg begint te trekken die alleen toegankelijk zijn via mijn slaapkamer (liep vroeger een hal vandaar) en zegt dat ie de boel gaat verbouwen. Eeeuuuh waar moet ik al m'n spul dan kwijt. Hoop dat het een grapje is.

Edit: hij is begonnen met slopen. Well m'n kamer hoef ik dus ook niet op te ruimen en schoon te maken vandaag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-02-20 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:39

Lau schreef:
casperzazoe schreef:

Ik zou zeggen bye bye genoeg andere mensen die niet zo beledigend zijn.

Goh, als je zo snel beledigd bent, is het toch niet je beste vriendin? Als mijn beste vriendin haar hart bij mij wilt luchten, mag ze dat, altijd en overal. Ik ga dan echt niet wikken en wegen of haar problemen wel problematisch genoeg zijn. En zo is dat vice versa ook.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:45

Haha interessante discussie hierboven; kan er van beide kanten in komen. Toch zou ik niet zo snel gaan klagen over iets waarvan ik weet dat het gevoelig ligt bij de ander, dan zoek ik iemand die dat wel kan handelen.