Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:44

_Penotti schreef:
Daphara, maar wat mensen bieden wil niet zeggen dat ze het daarvoor ook kopen.
Dat lees je hier al vaak, X heeft geboden maar hoor nu niks meer van hem.

Zo heb ik eens op een salontafel geboden.
Waren al 2 biedingen en daar bood ik weer wat boven, maar plop plop plop echt zo snel werd er meer geboden, hoger dan mijn uiterlijke prijs.
Dus ik heb niet eens meer aan dat tafeltje gedacht.

Krijg ik 2 weken later een mailtje of ik nog interesse had in dat tafeltje. Hij was het hele lijstje met bieders af aan het gaan en elk was afgehaakt.
Hij staat hier nu mooi in de kamer :)

Dus ja ik zou best durven bieden wat ik er voor zou willen geven al is dat lager dan het bod wat ze heeft staan.
Het moet nog maar opgehaald/verzonden worden.

Ik beantwoord bieders meteen (iig zo snel mogelijk) en heb volgens mij nog nooit gehad dat ik na een bod, die ik dan geaccepteerd heb, vervolgens niet meer verneem van de bieder. Volgens mij heeft dat ook meer te maken met de snelheid van reageren van de verkoper. Even afkloppen, maar bij mij gaat dat tot nog toe gewoon goed.

Ik hou mijn eigen biedingen ook bij, als ik binnen een dag of drie niets terug hoor van de verkoper, dan trek ik mijn bod gewoon in. Als een bod niet geaccepteerd wordt, dan trek ik die ook gewoon weer in.

_Penotti

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:47

Hier gaat het gelukkig ook nog goed, maar lees het topic door en zie hoe vaak men niets meer verneemt van een bieder.

Ik heb ook wel eens een pb gestuurd met ik zie dat het gereserveerd staat, maar mocht de koop niet doorgaan heb ik ook wel interesse.
Ook dan al bericht gehad van verkoper. Dus ook weer kopers die niet op komen dagen.
Kan me niet voorstellen dat het allemaal slome verkopers zijn :D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:00

Tja sorry ik heb dit nog nooit gehad :') Bedankt iig!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:02

Amado7 schreef:

Toch goed dat je het hier vraagt !! *D

Maar zoveel gedoe om een fiets te halen ( ik weet dat het nep is) dan zoek je toch iets in de buurt :') dat zou ook veel kosten hoe die nep koper dat wilt doen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:33

_Penotti schreef:
Hier gaat het gelukkig ook nog goed, maar lees het topic door en zie hoe vaak men niets meer verneemt van een bieder.

Ik heb ook wel eens een pb gestuurd met ik zie dat het gereserveerd staat, maar mocht de koop niet doorgaan heb ik ook wel interesse.
Ook dan al bericht gehad van verkoper. Dus ook weer kopers die niet op komen dagen.
Kan me niet voorstellen dat het allemaal slome verkopers zijn :D

Ja, ik ook hoor, je zou ze de kost moeten geven die gewoon niet op komen dagen, je zou geen kruimel over hebben.

Ik had het laatst met 6 zadelvormige, witte sjabrakjes. Gratis op te halen. Ik reageerde dat ik ze graag wilde hebben en of ik ze mocht halen. Er was er eentje voor mij die ze op zou halen. Balen, maar gevraagd of ik reserve kon zijn.

En raad eens? Ik heb ze hier gewoon liggen hoor! :D Inmiddels al 2 stuks gepimpt, haha! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:14

Dat hebben wij hier ook wel af en toe, mensen die niet opdagen :) Zeker bij de verkoop van een caravan of auto :)

Ik heb sinds kort een eigen zaak. Ik adverteer ook op 2hands. Veevoeder en stalbedekking. Ik verkoop echt aan een hele lage prijs. Reken uit dat als ik een pak vlaslemen verkoop ik, na aftrek btw, belastingen etc, nog €0,15 over hou. Hoe veel mensen wel niet verwachten dat ik nog flink zak in prijs bij grote afname. Zelfs zo laag dat ik met verlies zou verkopen :') Als je aangeeft dat niet te kunnen hoor je uiteraard niets meer.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:14

Daphara schreef:
Pima, jullie mogen dat vreemd vinden, maar het werkt voor mij prima.
Maar los van dat, vinden jullie het “normaal” bij een artikel waar €35 voor gevraagd wordt en al diezelfde dag €33 op geboden is, om een berichtje te sturen met:
Voor €25 wil ik het overnemen, want ik weet niet of het mijn paard past”
Ik persoonlijk vind dat vreemd, maar blijkbaar ben ik vreemd om dat vreemd te vinden.

Nee, vind ik ook niet echt vreemd, sorry. :) Ze biedt lager dan de vraagprijs en geeft er een reden bij waarom ze dat doet, namelijk dat ze het wel heel graag wilt, maar ook een risico neemt als het niet past. Dan is ze haar geld kwijt en blijkbaar vindt ze 25 euro dan nog een acceptabel bedrag om "kwijt te geraken". Dat dat lager is dan een bod dat al staat, kan zijn dat ze dat niet gezien heeft of dat ze leeft volgens het principe een nee heb je een ja kan je krijgen. Aan jou als verkoper uiteraard om te beslissen of je dat oké vindt of niet.

En nee, jij bent ook niet vreemd omdat jij dat wel vreemd vindt. Jij mag dat uiteraard vreemd vinden, ieder heeft een eigen gevoel bij een situatie, maar als je het dan in dit topic vraagt: is dit niet vreemd? Dan antwoord ik je natuurlijk in alle eerlijkheid. :)

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:15

even terug komend op de antieke bruidspop, heb m net verkocht voor 40. verzamelaar blij ik blij. :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:14

Amado7 schreef:

En stel, al zóu de koper wel betrouwbaar zijn. Dan nog is het riskant om contact geld via de post te versturen, je weet nooit of de envelop ook ongeschonden overkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:38

Stille meelezen hier, maar vandaag kregen wij het volgende sms’je:

Afbeelding

Gewaarschuwd mens telt voor twee dus deel hem maar even.
Wanneer je de link volgt moet je zogenaamd verzendkosten betalen.
Als je betaalt ga je blijkbaar akkoord met een soort abonnement?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:46

Is inderdaad nep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:55

Suzanne F. schreef:
Is inderdaad nep.

Webadres klinkt ook al dubieus vonden wij.
Zoals ik al zei telt een gewaarschuwd mens voor twee :j
Fijn dat hier dit soort dingen gedeeld worden, kan ik ook een steentje bijdragen :)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 07:54

Goed dat je het deelt!!! Ik ken die nog niet

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:19

Binnen een uur een 3D printer verkocht op marktplaats.
Komen hem eind van de middag ophalen dus ben weer benieuwd

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:28

Alja schreef:
Binnen een uur een 3D printer verkocht op marktplaats.
Komen hem eind van de middag ophalen dus ben weer benieuwd

Netjes (als ze idd gaan komen)!

Hier net een stel boerderij kittens te koop gezet, ik bereid mij alvast voor op vage reacties. :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:31

Hier weer eentje: heb een nespresso machine te koop staan, vraagprijs €40,- wordt €45,- op geboden.
Krijg vervolgens een privé bericht van iemand anders dat hij hem wel wil komen halen voor €30,-
Vriendelijk bedankt en gezegd dat er hoger geboden is. Ook bij vermeld dat hij voor de vraagprijs gewoon opgehaald mag worden en dat het dan wie eerst komt eerst maalt is (ding staat in de weg dus vind het allemaal wel prima).
Krijg je een bericht terug dat hij dan wel een nieuwe kocht voor €62,99 met gratis verzenden.
Joh moet je doen, kan ik toch niet helpen dat een ander wel de vp wil geven 8)7

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:08

Ik heb gister weer een prima ervaring gehad.

Ecoline spullen gekocht met een winkelwaarde van € 150 euro voor € 50. :D

En ik ben er onwijs blij mee! :D

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:43

DeMolenhoek schreef:
Dat hebben wij hier ook wel af en toe, mensen die niet opdagen :) Zeker bij de verkoop van een caravan of auto :)

Ik heb sinds kort een eigen zaak. Ik adverteer ook op 2hands. Veevoeder en stalbedekking. Ik verkoop echt aan een hele lage prijs. Reken uit dat als ik een pak vlaslemen verkoop ik, na aftrek btw, belastingen etc, nog €0,15 over hou. Hoe veel mensen wel niet verwachten dat ik nog flink zak in prijs bij grote afname. Zelfs zo laag dat ik met verlies zou verkopen :') Als je aangeeft dat niet te kunnen hoor je uiteraard niets meer.

Ergens snap ik dat wel. Als een winkel adverteert op zo'n site dan zou ik ook wel denken dat er nog wel onderhandelingsruimte kan zijn.

Wat ik niet snap is dat je als je 15 cent overhoudt, dat voldoende marge voor een bedrijf kan zijn. (Er vanuit gaande dat het geen supergrote aantallen betreft)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:07

Amado7 schreef:
Heb dit gezegd. Krijg nu terug:
Het geld wordt je cash overhandigd in een enveloppe die door een UPS-postbode naar je huisadres wordt gestuurd. UPS EXPRESS stuurt de afhaalservice. TNT naar uw huisadres om het pakketje op te halen en vervolgens naar mij te sturen op mijn postadres de zending is op mijn kosten, De manier van werken is veilig en beveiligd, Maar ik wil uw zending nu maken zodat u uw geld vandaag nog ontvangt, is dat ok

Hahaha, deze oplichting proberen ze ook vaak bij camera spullen die ik verkoop.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:15

Daar moeten hele grote alarmbellen bij afgaan.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:42

Ik ben op zoek naar een naaimachine, eentje gevonden voor een leuke prijs en in de buurt.

'Hoi ik wil hem graag vanmiddag op komen halen.'
'Is goed, hoe laat?'
'Drie uur?'
'OK, tot morgen.'

Wat gaat hier mis :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:04

Ik weet niet, maar het is wel grappig. :') :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:18

Ik mis ook nog een adres? :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:19

Foaly schreef:
Ik ben op zoek naar een naaimachine, eentje gevonden voor een leuke prijs en in de buurt.

'Hoi ik wil hem graag vanmiddag op komen halen.'
'Is goed, hoe laat?'
'Drie uur?'
'OK, tot morgen.'

Wat gaat hier mis :')

Tot morgen?

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 16:04

Iemand toevallig hier in de buurt van Lanaken die iets voor mij op wilt halen en opsturen? :D