Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lor1_1984 schreef:Vandaag haat ik PostNL even heel hard.
Gisteren een nieuwe telefoon besteld, vanmorgen melding dat ze de levering vandaag niet gaan redden.
Prima, dan komt het morgen.
Ben ik naar de huisarts en apotheek, mss 5 kwartier bij elkaar weg, heb ik bij thuiskomst een melding in de app dat ze me gemist hebben en ik het pakket vanaf morgen kan ophalen bij een ophaalpunt.![]()
Waarvoor sturen ze die meldingen dan überhaupt?
Komt nog bij dat ik fysiek niet in staat ben erheen te gaan want ziek en het is nog afwachten of ik vlot genoeg opknap en ze hebben mijn handtekening nodig dus ik kan ook niet een ander sturen.![]()
dalena schreef:Bij telefoon moet je vaak wel legitimatie laten zien en tekenen. Ik ben ook even klaar met postnl. Ditzelfde hadden ze bij mij ook gedaan pas geleden. "We komen vandaag rond die en die tijd" "helaas niet gehaald, wordt morgen tussen die en die" dus ik ga naar m'n moeder "We hebben u gemist" ja doei
Silvia schreef:Weliswaar geen pakketje maar gewone post via PostNL: Vandaag kregen we de Veronica gids van deze week (laatste dag vandaag) samen met de gids voor de komende week.
Biebz schreef:Ja klopt, je moet wel een legitimatiebewijs laten scannen en handtekening zitten. Maar nog nooit is er hier een naam gecontroleerd. Ook vaker duurdere dingen als telefoon, tablets enzo laten afhalen.
juval schreef:Biebz schreef:Ja klopt, je moet wel een legitimatiebewijs laten scannen en handtekening zitten. Maar nog nooit is er hier een naam gecontroleerd. Ook vaker duurdere dingen als telefoon, tablets enzo laten afhalen.
legitimatiebewijs scannen? dat heb ik nog nooit gehad, en lijkt me ook niet helemaal de bedoeling met oog op privacy. Of ben ik nu te voorzichtig?
Als hier pakketjes worden bezorgd hoef ik vrijwel nooit een handtekening te zetten, alleen als het voor het bedrijf is soms wel. Van de week 2 telefoons besteld, die kwamen gewoon in de brievenbus. Ook de rest van de pakketjes deze week zijn allemaal gelukt. Goede week dus
lor1_1984 schreef:Ze hebben het nog mooier gemaakt, ik moet persoonlijk langskomen (onmogelijk ivm ziekte), mag mijn id dus ook niet meegeven aan iemand anders, ik moet mijn id tonen en mag dan pas mijn handtekening zetten.
Op mijn 'stuur het maar terug dan' werd er geantwoord dat ze moeten wachten tot de week om is.
Verzender heeft de post donderdag de opdracht gegeven om het pakket als de sodemieter terug te sturen maar ze hebben daar vooralsnog geen gehoor aan gegeven.
Vanavond of morgen gaat het dus pas terug naar de verzender en vanaf daar wordt het weer opnieuw verzonden naar mij toe.
Ik had dat pakket zaterdag alweer binnen kunnen hebben als ze mee hadden gewerkt maar neeeeeeee, je zou maar klantvriendelijk moeten werken en luisteren naar de opdrachtgever zeg.![]()
Nou ja, hopelijk is het donderdag alsnog binnen, loop inmiddels al bijna een maand te klooien met een dumbphone en mijn tablet (agenda etc) en dat wordt zo langzamerhand wel erg irritant.
lor1_1984 schreef:Ja dat kan, maar het verder van geen kant meewerken (pakket terugsturen op verzoek van zowel mij als de verzender) is gewoon bewust tegenwerken.