Post NL frustratie!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Momo94
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 14:57

Dit is de enige die echt vertraging heeft in jaren. Alleen dit is toevallig wel een belangrijk pakketje. :')

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:19

Vandaag haat ik PostNL even heel hard.
Gisteren een nieuwe telefoon besteld, vanmorgen melding dat ze de levering vandaag niet gaan redden.
Prima, dan komt het morgen.
Ben ik naar de huisarts en apotheek, mss 5 kwartier bij elkaar weg, heb ik bij thuiskomst een melding in de app dat ze me gemist hebben en ik het pakket vanaf morgen kan ophalen bij een ophaalpunt. -O-
Waarvoor sturen ze die meldingen dan überhaupt?
Komt nog bij dat ik fysiek niet in staat ben erheen te gaan want ziek en het is nog afwachten of ik vlot genoeg opknap en ze hebben mijn handtekening nodig dus ik kan ook niet een ander sturen. :roll: :roll:

Biebz

Berichten: 5549
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 13:33

lor1_1984 schreef:
Vandaag haat ik PostNL even heel hard.
Gisteren een nieuwe telefoon besteld, vanmorgen melding dat ze de levering vandaag niet gaan redden.
Prima, dan komt het morgen.
Ben ik naar de huisarts en apotheek, mss 5 kwartier bij elkaar weg, heb ik bij thuiskomst een melding in de app dat ze me gemist hebben en ik het pakket vanaf morgen kan ophalen bij een ophaalpunt. -O-
Waarvoor sturen ze die meldingen dan überhaupt?
Komt nog bij dat ik fysiek niet in staat ben erheen te gaan want ziek en het is nog afwachten of ik vlot genoeg opknap en ze hebben mijn handtekening nodig dus ik kan ook niet een ander sturen. :roll: :roll:


Als het goed is kan gewoon iemand anders hem ophalen?
Iig bij mij kan dat wel altijd, nooit gedoe mee gehad dat het een andere naam is.

dalena

Berichten: 3180
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 13:37

Bij telefoon moet je vaak wel legitimatie laten zien en tekenen. Ik ben ook even klaar met postnl. Ditzelfde hadden ze bij mij ook gedaan pas geleden. "We komen vandaag rond die en die tijd" "helaas niet gehaald, wordt morgen tussen die en die" dus ik ga naar m'n moeder "We hebben u gemist" ja doei

Biebz

Berichten: 5549
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 13:40

Ja klopt, je moet wel een legitimatiebewijs laten scannen en handtekening zitten. Maar nog nooit is er hier een naam gecontroleerd. Ook vaker duurdere dingen als telefoon, tablets enzo laten afhalen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 14:17

Dat gelukkig nog niet meegemaakt, maar heb al weer een pakketje in de wacht staan die 20 juni verstuurd is. Volgens de app is het pakket nog niet door Postnl ontvangen of verwerkt. Zelfde was ook bij een vorig pakketje, 14 juni verstuurd en pas op 22 juni verwerkt.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:12

Mijn pakketje waar handtekening voor vereist was, heb ik laten afhalen door een vriendin.
Ik heb voor de zekerheid de mail met afhaalcode doorgestuurd met een bericht dat ik haar machtigde om mijn pakketje af te halen, maar heb geen idee of daar naar gevraagd is.
Maar ze heeft het pakket wel meegekregen in ieder geval.
Dat was afgelopen week.

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:23

dalena schreef:
Bij telefoon moet je vaak wel legitimatie laten zien en tekenen. Ik ben ook even klaar met postnl. Ditzelfde hadden ze bij mij ook gedaan pas geleden. "We komen vandaag rond die en die tijd" "helaas niet gehaald, wordt morgen tussen die en die" dus ik ga naar m'n moeder "We hebben u gemist" ja doei

Kreeg net bevestiging dat ik alleen een handtekening moet zetten.
Maar moet nog boodschappen bestellen bij dezelfde winkel dus ga dadelijk even bellen of ze mijn pakket dan voor me mee willen nemen. :)
Nee heb ik, ja kan ik krijgen en ze zijn daar altijd heel erg van het meedenken dus kan het maar proberen toch.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:46

Mijn pakketje die 20 juni verstuurd is kreeg ik net de melding van dat ie naar het postnl punt gaat. Reden: afgesproken plek als ik niet thuis ben moet moet een plek zijn waar de bezorger makkelijk bij kan.
Er was wel iemand thuis, en naast de voordeur staat bovendien een pakketbus. Alleen als die vol is kan en er is niemand thuis kan de afgesproken plek gebruikt worden. Maar ja, meeste kans is ie niet eens in de straat geweest, vorige keer was dat ook het geval toen ik een melding kreeg dat de afgesproken plek niet geschikt was.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:29

Volgens de winkelbediende is het een nieuwe bezorger, net ingeleerd door een bezorger die er niets van bakte en hij had problemen met zijn scan apparaatje. Dan komt er niet in de app die melding te staan en verklaard het niet dat er niet is aangebeld, het niet in de pakketbus is gegaan en er ook geen busje te zien was. :+
Bezorger spreekt ook geen woord Nederlands of Engels dus zal ook niet mijn neerzetplek begrijpen (1 pakketbus, 2 lounge set achtertuin)

Silvia

Berichten: 3274
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 15:02

Weliswaar geen pakketje maar gewone post via PostNL: Vandaag kregen we de Veronica gids van deze week (laatste dag vandaag :+ ) samen met de gids voor de komende week. 8)7

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 16:40

Silvia schreef:
Weliswaar geen pakketje maar gewone post via PostNL: Vandaag kregen we de Veronica gids van deze week (laatste dag vandaag :+ ) samen met de gids voor de komende week. 8)7


:') het is er iig 1! :=

nu moet ik zeggen dat ik heel lang de folders pas kreeg op vrijdag of zaterdag. En dat waren ook de folders van de afgelopen week :+ daarna werd het woensdag avond laat, dus miste je alsnog wel het een en ander.
Nu krijg ik ze wel optijd, zondag en dan ook echt voor de komende week, maar komen ze elke keer om 23 uur 's avonds := fijn dat ik ze krijg, maar elke week schrik ik wakker omdat alle honden uit de burut aanslaan. Ook de mijne.

Sussie85

Berichten: 1529
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 16:52

Hier heeft PostNL er de laatste tijd een handje van om het pakketje gewoon voor de deur te zetten ook al is er niemand thuis. Gelukkig wonen we in een een doodlopende straat met lieve buren. Maar blij ben ik er niet mee. En ik hoorde ook anderen er al over.

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:00

Folders heb je hele fijne app voor
Alle folders kun je ook nog favorieten instellen

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:06

Heb ik die tijd gebruikt, ja, maar voor mijn hoofd werkt een app minder goed, helaas. Zijn een aantal dingen die voor mij tegenwoordig moeilijk zijn als het niet op papier is. Waaronder dus boodschappenlijstjes/aanbiedingen.

Esther

Berichten: 4150
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:43

Laatst was een pakketje voor de buren hier afgegeven zonder de buren te informeren dat het hier afgegeven was. Dat is goed gekomen omdat ik bij de buren ging informeren of ze wisten dat het pakket bij ons stond.

Deze week heeft de bezorgen een pakket voor de buren op onze neerzetplek neergezet. Nu wisten de buren wel dat het bij ons afgegeven was, wij wisten van niks, gekeken op neerzetplek en daar was het pakket. De bezorger is iig creatief..

Veulen84

Berichten: 10886
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:31

We hebben hier sinds kort zo'n pakketbox om de hoek. Dus ik denk, laat mijn pakketje daar aanleveren. Als ik er dan niet ben, scheelt hoop gedoe. Het was in zekere mate handig, want idd levering 3 keer uitgesteld.
Dus ik kom gisterenavond laat bij die box. Maak dat kluisje open. Zit niet alleen mijn pakket er in, maar ook van heel iemand anders... Hoe raak je je pakketten kwijt? Nou ben ik toevallig eerlijk. Maar misschien is die andere persoon het wel niet. Dan was ik gewoon even een duur pakketje kwijt geweest.

juval

Berichten: 13436
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:41

Biebz schreef:
Ja klopt, je moet wel een legitimatiebewijs laten scannen en handtekening zitten. Maar nog nooit is er hier een naam gecontroleerd. Ook vaker duurdere dingen als telefoon, tablets enzo laten afhalen.


legitimatiebewijs scannen? dat heb ik nog nooit gehad, en lijkt me ook niet helemaal de bedoeling met oog op privacy. Of ben ik nu te voorzichtig?

Als hier pakketjes worden bezorgd hoef ik vrijwel nooit een handtekening te zetten, alleen als het voor het bedrijf is soms wel. Van de week 2 telefoons besteld, die kwamen gewoon in de brievenbus. Ook de rest van de pakketjes deze week zijn allemaal gelukt. Goede week dus :)

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 11:56

Ze hebben het nog mooier gemaakt, ik moet persoonlijk langskomen (onmogelijk ivm ziekte), mag mijn id dus ook niet meegeven aan iemand anders, ik moet mijn id tonen en mag dan pas mijn handtekening zetten.
Op mijn 'stuur het maar terug dan' werd er geantwoord dat ze moeten wachten tot de week om is.
Verzender heeft de post donderdag de opdracht gegeven om het pakket als de sodemieter terug te sturen maar ze hebben daar vooralsnog geen gehoor aan gegeven.
Vanavond of morgen gaat het dus pas terug naar de verzender en vanaf daar wordt het weer opnieuw verzonden naar mij toe.
Ik had dat pakket zaterdag alweer binnen kunnen hebben als ze mee hadden gewerkt maar neeeeeeee, je zou maar klantvriendelijk moeten werken en luisteren naar de opdrachtgever zeg. :roll:
Nou ja, hopelijk is het donderdag alsnog binnen, loop inmiddels al bijna een maand te klooien met een dumbphone en mijn tablet (agenda etc) en dat wordt zo langzamerhand wel erg irritant. :')

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 07:12

juval schreef:
Biebz schreef:
Ja klopt, je moet wel een legitimatiebewijs laten scannen en handtekening zitten. Maar nog nooit is er hier een naam gecontroleerd. Ook vaker duurdere dingen als telefoon, tablets enzo laten afhalen.


legitimatiebewijs scannen? dat heb ik nog nooit gehad, en lijkt me ook niet helemaal de bedoeling met oog op privacy. Of ben ik nu te voorzichtig?

Als hier pakketjes worden bezorgd hoef ik vrijwel nooit een handtekening te zetten, alleen als het voor het bedrijf is soms wel. Van de week 2 telefoons besteld, die kwamen gewoon in de brievenbus. Ook de rest van de pakketjes deze week zijn allemaal gelukt. Goede week dus :)

De QR code word gescand wat erop staat.

Exitium

Berichten: 7207
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 08:32

Die QR-code bevat je BSN, die mogen ze niet eens verwerken.

robert45
Berichten: 2885
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:57

lor1_1984 schreef:
Ze hebben het nog mooier gemaakt, ik moet persoonlijk langskomen (onmogelijk ivm ziekte), mag mijn id dus ook niet meegeven aan iemand anders, ik moet mijn id tonen en mag dan pas mijn handtekening zetten.
Op mijn 'stuur het maar terug dan' werd er geantwoord dat ze moeten wachten tot de week om is.
Verzender heeft de post donderdag de opdracht gegeven om het pakket als de sodemieter terug te sturen maar ze hebben daar vooralsnog geen gehoor aan gegeven.
Vanavond of morgen gaat het dus pas terug naar de verzender en vanaf daar wordt het weer opnieuw verzonden naar mij toe.
Ik had dat pakket zaterdag alweer binnen kunnen hebben als ze mee hadden gewerkt maar neeeeeeee, je zou maar klantvriendelijk moeten werken en luisteren naar de opdrachtgever zeg. :roll:
Nou ja, hopelijk is het donderdag alsnog binnen, loop inmiddels al bijna een maand te klooien met een dumbphone en mijn tablet (agenda etc) en dat wordt zo langzamerhand wel erg irritant. :')


Maar iemand anders kan zich niet legitimeren met een ander ID. Dat je ziek bent is erg vervelend maar dat gebruiken kwaadwillenden ook als smoes en frauderen dan met dit soort pakketten.

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 16:05

Ja dat kan, maar het verder van geen kant meewerken (pakket terugsturen op verzoek van zowel mij als de verzender) is gewoon bewust tegenwerken.

robert45
Berichten: 2885
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 22:44

lor1_1984 schreef:
Ja dat kan, maar het verder van geen kant meewerken (pakket terugsturen op verzoek van zowel mij als de verzender) is gewoon bewust tegenwerken.


Nee daar zijn gewoon procedures voor, een telefoontje is naar het PostNLpunt is daar niet genoeg voor. Dan kan ik namelijk ook bellen om een pakket van iemand anders terug te sturen.

Je kan hem wel sneller laten terugsturen als je het pakket zelf weigert aan de balie.

Zo werkt het nu eenmaal, wij zijn GLS afhaalpunt en dan bellen er ook weleens mensen die op vakantie zijn of je het pakket even een weekje langer wilt laten liggen in het magazijn hier werken we ook niet aan mee.

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 11:46

Postbezorgers in de provincies Noord-Holland, Flevoland en Friesland gaan niet de straat op vanwege code rood door zeer harde windstoten. Dat laat PostNL weten. In Noord-Holland geldt de maatregel tot 13.00 uur, in Flevoland tot 14.00 uur en in Friesland tot 15.00 uur.

De bezorgtijden worden verruimd tot 21.00 uur, aldus een verklaring van PostNL.

Ter informatie. :Y)