Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nienketje17 schreef:Windhoos raast door Duitsland, niet ver van Groningse grens https://www.nu.nl/288689/video/windhoos ... grens.html (via @NUnl)
Mo_86 schreef:Oef, die waterhoos wil je ook niet tegenkomen als je op je bootje zit. Las gisteren een ervaring van zeilers in dat gebied die een waterhoos over hun boot hebben gehad. Gelukkig geen schade maar de schrik zat er goed in! Zo hebben wij eens op het IJsselmeer meegemaakt dat er rotatie in de lucht was, op een zeker moment keek ik omhoog, zaten we recht onder een draaiende structuur. Imposant maar we realiseerden ons ook dat het een potentieel gevaarlijke situatie was en dat we de pineut waren als ie een funnel had gedropt. Zijn ook direct de wal op gaan zoeken. Was ook niet voorspeld.
Matheno schreef:Mo_86 schreef:Oef, die waterhoos wil je ook niet tegenkomen als je op je bootje zit. Las gisteren een ervaring van zeilers in dat gebied die een waterhoos over hun boot hebben gehad. Gelukkig geen schade maar de schrik zat er goed in! Zo hebben wij eens op het IJsselmeer meegemaakt dat er rotatie in de lucht was, op een zeker moment keek ik omhoog, zaten we recht onder een draaiende structuur. Imposant maar we realiseerden ons ook dat het een potentieel gevaarlijke situatie was en dat we de pineut waren als ie een funnel had gedropt. Zijn ook direct de wal op gaan zoeken. Was ook niet voorspeld.
Wij wonen aan het IJsselmeer en daar heb je ontzettend vaak windhozen. Prachtig om te zien, maar lijkt me inderdaad schrikken als je eronder zit.
xSagan schreef:Hier omgeving leiden/Zoetermeer hele rare onweer al zeg ik het zelf. Vanaf 2 uur rare luchten en net bij thuiskomst alleen maar korte flitsen, geen donder en de bomen waren gewoon windstil en leek geen wolkje aan de lucht, maar wanneer het flitste waren er wel allemaal wolken te zien.
Komt dat door de plotselinge warmte van de afgelopen dagen?