[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:06

Ja maar dat is gewoon een traumatische ervaring uit mijn puberteit die door dit topic weer even bovenkwam. :')

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:31

Bij ons op school was de Turkse pizza en een broodje waarvan ik de naam niet meer weet, was een stokbrood met 2 frikadellen en nog wat sla en mayo.

Bord leegeten had ik geen problemen mee mijn zus en ik ruilde altijd. Ik haar vlees zij mijn groente, opgelost. :+

Ik heb nu met samenwonen jusit het probleem dat vriend altijd heel lief vraagt wat ik wil eten maar ik weet het nooit. En als ik iets zeg dan eten we dat weet te vaak volgens hem. Ben nu eenmaal niet zo creatief op dat vlak. :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:51

Shaggy09 schreef:
Energy mag nu bij sommige supermarkten ook niet meer verkocht worden aan kids <14.

Volgens mij is dat landelijk.
Tenminste zoiets zei de caissière toen ik vroeg waarom dat pubertje geen energydrink meekreeg toen hij geen ID bij zich had.

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:18

Wij haalden hoogstens een vers afgebakken broodje in een tussenuur, verder was het gewoon brood-mee-van-huis. Uit zo'n broodbak %)

Ik heb een jaar of 4 bij de AH gewerkt (naast diezelfde school :)) ) en het was inderdaad een plaag elke pauze. Bizar wat er elke pauze weer gekocht werd. En onbeschoft! :oo

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:40

Ik zat bij de super altijd graag aan de scholieren/snelkassa in de ochtend. Die betaalden allemaal keurig gepast de 30 cent voor hun blikje, lekker weinig werk _O-
Er stond wel altijd een bewaker naast me, bij hem moesten ze hun tas afleveren voor ze de winkel in mochten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:36

Vandaag kwam tot 3x toe een kind op mijn kind afgestormt om haar uit het niets een klap wilde geven (ik blokte af).
Tot 3x toe is het enige wat de moeder zei: kom J, we gaan naar huis, kom niet doen, zo nu gaan we echt hoor.
Geen correctie, geen sorry....niets

Hoe veel gebrek aan opvoedkunde is dat dan! Komt toch nooit goed met zo‘n kind op die manier lijkt mij?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:43

Ja reuze irritant.. Dan ben je in staat om ze zelf even een lesje opvoeding te geven niet dan..

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:08

Sizzle schreef:
Vandaag kwam tot 3x toe een kind op mijn kind afgestormt om haar uit het niets een klap wilde geven (ik blokte af).
Tot 3x toe is het enige wat de moeder zei: kom J, we gaan naar huis, kom niet doen, zo nu gaan we echt hoor.
Geen correctie, geen sorry....niets

Hoe veel gebrek aan opvoedkunde is dat dan! Komt toch nooit goed met zo‘n kind op die manier lijkt mij?

Ben benieuwd wat er terecht komt van zo'n kind. Zomaar vreemde kinderen willen slaan is toch geen normaal gedrag?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:50

Ik denk dat ik de 2e of 3e keer toch per ongeluk iets te hard afgeblokt had Sizzle. Zijn ze helemaal...

Ik was ook een moeilijke eter (nog steeds een beetje :+) maar mijn ouders deden gelukkig niet zo extreem. Wel was het je bord leeg eten, maar ik schepte gewoon weinig op.

Bij mijn achternichtjes daarentegen := Daar schepte moeders op (en véél!) en wat ze niet op aten, kregen ze de volgende ochtend voor ontbijt :r

Oja en vandaag op werk weer leuke discussie met mijn baas, die blijft erbij dat als ik een andere vent tegen gekomen was jaren geleden, en die wel kinderen wilde, dat ik dan waarschijnlijk wel overstag gegaan was.

Mijn argument dat er mensen zijn die een zeer sterke kinder wens hebben, maar dat er ook mensen zijn die net zo'n sterke GEEN kinderwens hebben, dat ging er gewoon niet in. Zucht maar weer eens...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:53

Gatver!

Bij ons was het 'wat je zelf opschept, eet je zelf op en als een ander je eten opschept tot hoe ver je komt'. Dat werkte prima, maar wij waren ook geen lastige eters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:58

Eten was bij mij drama :+ , was een wonder dat ik wat at savonds . En nu heb ik nog moeite met sommige types eten , salade is een no go . Eet nu wel gewoon pasta met groente , ik vis de grote stukken eruit en eet netjes de rest . Vind de structuur en het idee dat ik niet weet wat ik eet (tikje autistich ) lastig , en door darmproblemen ben ik soms bang om dingen te eten omdat ik daar diaree of kramp van krijg.

Als ik gewoon thuis ben en niet bij mijn ouders eet dan kan kan zelf kiezen gelukkig :)) , eet geregeld bij mijn ouders namelijk (gezelligheid kent geen tijd )

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:22

Mairead, het is op die leeftijd van 4/5 wel normaal gedrag juist. Het hoort bij het vinden van je grenzen en normen en waarden. Tevens is het vaak negatieve aandacht. Als je dat niet duidelijk corrigeert krijg je een gefrustreerde kleuter die geen duidelijke grenzen heeft.
Vind het dan ook eigenlijk eerder triest voor het jochie dat hij zo‘n lamzak moeder heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:28

Hier ook eten tot je bord leeg was, of je het nou lustte of niet. Heb vaak uren aan tafel gezeten met een bord koud voedsel voor mijn neus. Niet omdat ik het niet lekker vond, vaak omdat ik gewoon genoeg had en de portie veel te groot was. Was geen bijster grote eter als kind. Dat is intussen wel anders en goddank is mijn lijn een beetje lief voor me :))

Ik heb ooit op mijn donder gehad om een stuk biefstuk wat ik absoluut niet wilde opeten, want het kauwde enorm moeilijk. Na een hele poos alleen aan tafel te zitten (rest was al klaar) is papa dan toch komen proeven en die heeft de biefstuk gelijk weer in de pan gemikt. Ik at het heel graag saignant, had oma me een bleu chaud gegeven. Papa begreep toen gelijk waarom ik zo had zitten zeuren :')

Ook een keer als kind een afschuw gekregen voor spruitjes. Het was schoolvakantie en we gingen elke dag van de week naar familie ivm feestdagen. Kregen we op elke plek spruitjes voorgeschoteld, per toeval. Na dag 3 hebben mijn broer en ik pertinent nog geweigerd om dat op te eten. En toch moesten we van oma/tante aan tafel blijven tot het op was of tot we X aantal hadden geproefd. Horror.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:30

Nou, daar had ik als ouder dan toch wel wat van gezegd en het uitgelegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:57

Gaat moeilijk als de ouders er niet altijd bij zijn :P

Oma was normaliter een uitstekende kok. Dat ze dus niet begrepen waarom ik plots over de biefstuk ging zeuren snap ik nu ook wel. Niemand had verwacht dat ze die zowat nog rauw op mijn bord zou leggen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:03

En ook dat is weer smaak, geef mij een biefstuk saignant of bien cuit, en ik zit er op te malen als een koe.
Geef mij maar lekker net aangebakken, warm vanbinnen maar verder zo rauw mogelijk :D

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:07

Gatverdamme. :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:13

Ik heb wel eens zuurkool achter de verwarming in de keuken gegooid toen ik het moest opeten van mijn ouders (moest aan tafel blijven terwijl de rest al weg was).

Toen realiseerden zijn ouders zich dat ik op zich wel een paar 'eetjokers" kon hebben, dingen die ik niet per se hoefde te eten. (Dat is vandaag de dag alleen witlof, zuurkool en spruitjes. En die laatste lust mijn vader ook niet dus dat scheelt _O- )

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:15

Ik heb eigenlijk niks dat ik echt niet lust.
Spruitjes vind ik niet lekker maar als die goed zijn klaar gemaakt krijg ik ze wel weg.
Witlof, zuurkool en spruitjes is wel volgensmij een beetje de beruchte 3 }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:16

Ik ben gek op witlof en spuitjes en zuurkool , dat lust ik wel :') . Courgette rauwkost etc :r

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:16

Ja dat hoor ik vaker _O-
Mijn vriend vindt zuurkool wel lekker maar helaas, ik kan de lucht alleen al niet uitstaan _O- Ga ervan kokhalzen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:17

Ik hoefde nooit iets te eten, wat ik niet lustte.

Moest het altijd wel proberen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:21

Ik vind het ook niet fair om een kind op te dringen alles te eten. Je lust zelf toch ook niet alles?
Ik niet tenminste. Mijn zusje was ook een hele moeilijke eter en moest ook uren blijven zitten.
Heb zelf ook korend boven een bord macaroni met grove ui/paprika gezeten vroeger, vreselijk. Lust dat nog steeds niet.

Helpt totaal niet joh dat opdringen van voedsel. Wat ik toepas in mijn werk is er geen druk op te leggen maar ook niet gaan inwisselen voor brood of iets anders. En dat je een kind beter de keuze (uit 2 opties!) kan geven als hij echt een moeilijke eter is. Dus of broccoli of worteltjes. Kinderen betrekken bij het maken en kopen helpt vaak ook. Maar dan wel binnen duidelijke grenzen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:23

xApple schreef:
Helpt totaal niet joh dat opdringen van voedsel. Wat ik toepas in mijn werk is er geen druk op te leggen maar ook niet gaan inwisselen voor brood of iets anders. En dat je een kind beter de keuze (uit 2 opties!) kan geven als hij echt een moeilijke eter is. Dus of broccoli of worteltjes. Kinderen betrekken bij het maken en kopen helpt vaak ook. Maar dan wel binnen duidelijke grenzen.

Dit ja. Op kamp was het ook altijd, minstens 1 hapje eten. Dat lukt meestal nog wel. Zeker omdat ze meestal wel "makkelijke" gerechten maken op zo'n locatie, met appelmoes ofzo. Dan lukt het ze wel om 1 hapje groenten te eten en zich verder vol te eten aan puree ofzo _O-
Na een week zijn ze toch weer thuis en in een week zullen ze ook geen vitaminetekorten oplopen ofzo :Y)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:32

Bij ons thuis was het zo dat er wel een bepaalde tijd voor eten stond, maar dan wel op een lieve manier. Wanneer iedereen uitgegeten was en ik het niet op had dan werd mijn bord ook gewoon weggehaald, want dan was het tijd voor het dessert. En dat kreeg ik dan gewoon want dat was wat iedereen op dat moment te eten kreeg.

En als ik iets niet lustte (spruitjes, brrrr) dan kon ik kiezen uit doperwten, doperwten of doperwten. Even in de magnetron en ik kon ook eten.

Ik was echt een verschrikkelijke eter en ik denk dat mijn moeder de strijd gewoon niet meer aan wilde gaan. Die had zoiets van ‘dit is het een van vandaag, je eet het maar op, of niet, je zoekt het maar uit’. Ik kreeg vanzelf honger...