Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

APCIII

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:55

Met zo'n grote spin ligt dat geld daar best veilig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:57

Huis staat nog :)) hij sprong opeens naar beneden en rende weg , poes heeft het de genadeklap gegeven _O-

Ik plas altijd in de wasbak :j ,oh en in mijn huis ligt overal geld . In de wc in de badkamer , in de slaapkamer op de wasmachine en op het aanrecht en onder de magnetron _O-

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:01

:') fijn dat je zo'n poes hebt, die van mij brengt juist dat soort dingen naar mij, laat ze los en kijkt mij dan aan van 'Yo! Tweebenig geval, kom is van je luie reet en ga leren jagen'.

Dit gebeurt niet alleen met spinnen, maar ook met muizen, en vogels...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:03

Ik heb een boerderij kat :') , hij deelt nooit en eet zowat alles met huid en haar op

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:11

Xyris schreef:
:') fijn dat je zo'n poes hebt, die van mij brengt juist dat soort dingen naar mij, laat ze los en kijkt mij dan aan van 'Yo! Tweebenig geval, kom is van je luie reet en ga leren jagen'.

Dit gebeurt niet alleen met spinnen, maar ook met muizen, en vogels...

_O- Heel herkenbaar :P

(en zo'n miauwtje erbij van "zo, en nu mag jij het proberen" )

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 00:04

Ik weet niet of dit ooit al gevraagd is :=
Maar wat ik mij al heel lang afvraag, is hoe mensen een verlovingsring kopen.
Hoe weten ze de maat?
Stel je hebt een partner die geen ring draagt...
Kijk als je iemand hebt die wel ringen draagt kan ik me voorstellen dat je iets verzint dat je die ring kan meenemen om maat te checken.
Dit houdt me echt al zo lang bezig :')

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 00:08

Dan neem je een ring mee van de (hopelijk) aanstaande. Ook veel mannen dragen nu ringen :)
Of je meet de omtrek in hun slaap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 00:10

Of een standaart maat (of groter of kleiner dan standaart), of je gaat samen ringen uitzoeken?
Mijn vriend en ik dragen beide geen ringen, maar hebben wel een standaart maat allebei (ooit laten meten haha :Y) ).

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 00:14

Gewoon samen eens (laten) opmeten :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 06:58

Zo, gisteren een ex uit 2003 die ineens voor de deur stond niet opengedaan. Elke keer verzint ie wat ( en heeft boktaccount). Zal het nooit doordringen dat ik happy sinle ben en geen relatie wil, geen kinderen en zeker niets met hem wil delen?
Of moet ik de mailtjes en smsjes openbaar maken? Ik ben niet zon type, maar nu vraag ik me dingen af. Perfecte topic dus.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 07:08

Privégesprekken mag je niet openbaar maken.
Hoe lastig ook maar ik zou hem negeren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 07:30

@ Germie;
Negeren... en als die echt bezig blijft aangeven bij hem dat je een melding gaat maken van stalking bij de politie, en dat ook echt doen bij de eerst volgende keer.
Wel elk mailtje, belletje smsje opslaan dan.

_Lois_ schreef:
Ik weet niet of dit ooit al gevraagd is :=
Maar wat ik mij al heel lang afvraag, is hoe mensen een verlovingsring kopen.
Hoe weten ze de maat?
Stel je hebt een partner die geen ring draagt...
Kijk als je iemand hebt die wel ringen draagt kan ik me voorstellen dat je iets verzint dat je die ring kan meenemen om maat te checken.
Dit houdt me echt al zo lang bezig :')

Mijn man had inderdaad een ring van mij 'gestolen' om de verlovingsring te kopen.
Maar hoe ik het had gedaan zonder ring... echt geen idee :+
Bij mij had standaard problematisch geweest :') ik heb namelijk meer een kinder maat :+

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 07:36

Mijn verloofde heeft in mijn slaap met een touwtje een paar keer gemeten. Met dit touwtje is hij naar een juwelier gegaan hahahah. Hij vertelde dat hij heeft zitten Googlen ivm dat ik dus geen ringen heb.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 07:47

Jolien87 schreef:
Privégesprekken mag je niet openbaar maken.
Hoe lastig ook maar ik zou hem negeren.

Ik negeer hem hoor. Gisteren dus ook gedaan. Maar ben ook boos. Ik hoop dat ie het eindelijk begrijpt. Hij verpest mijn avond. En de nacht, want je blijft piekeren.

Maar goed, dan terug op het topic dingen die je je afvraagt:
Waarom denken exen dat ze je terug kunnen krijgen? Hebben ze een bord voor de kop? Liefde moet van 2 kanten komen immers.

En een heel kritische die totaal niets met mij te maken heeft als asexueel: Is de mens wel echt monogaam? Ik zie zo veel vreemdgaan dat ik het me echt afvraag.
Ga je wel vreemd als je partner er van af weet?

En ringen. Die draag ik nooit. Irriteren. Ik zou zelfs geen trouwring willen dragen. Geef het geld maar uit aan duikspullen of vakantie. Betere besteding voor mij. Lol
Dat touwtje is grappig.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:56

germie schreef:
En een heel kritische die totaal niets met mij te maken heeft als asexueel: Is de mens wel echt monogaam? Ik zie zo veel vreemdgaan dat ik het me echt afvraag.

Stuur maar even een pb- tje naar Huertecilla.... :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:56

Kuggur schreef:
germie schreef:

Stuur maar even een pb- tje naar Huertecilla.... :D

Dan is ze de rest van de dag druk :')

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:00

Stalkende exen: bezitterigheid? Geen nee kunnen horen/niet om kunnen gaan met afgewezen worden (=vernedering)? Neiging tot obsessief gedrag? Kan van alles zijn.

Over vreemdgaan zijn al talloze discussies gevoerd op Bokt, wat maar aangeeft dat het een onderwerp is dat veel mensen bezighoudt. Ik denk dat er idd veel wordt vreemdgegaan maar wel door een specifieke groep, mensen die zich snel vervelen en veel bevestiging van het andere geslacht (of hetzelfde geslacht ;) ) nodig hebben. Denk ook dat veel mensen nowadays (te) hoge eisen stellen aan hun relatie en daardoor snel teleurgesteld/ontevreden zijn. Ik vind het geen vreemdgaan als je het doet met medeweten van je partner, in de zin van instemming. Wel als je je het buiten de deur zoekt met medeweten maar zonder instemming van je partner, maar dat lijkt mij einde relatie.
Of monogamie nature of nurture is, dat is maar wat je definitie is van een relatie. Puur sexueel gezien is de mens niet monogaam. Maar dat gwgeven lijkt mij persoonlijk niet zo relevant, omdat dat niet het enige aspect is van een relatie. Monogamie is een kwestie van persoonlijke keuze. Vroegah was monogamie de norm, je trouwde voor het leven in voor- en tegenspoed, punt. Tegenwoordig is er vaker sprake van seriële monogamie, dus meerdere relaties waarbinnen men gedurende de relatie monogaam is. De trouwbelofte is daarom eigenlijk in absolute zin achterhaald, nl. dat je je erop vastlegt de rest van je leven bij elkaar te blijven. Wel kun je de intentie uitspreken, dan zie je het minder absoluut. Eigenlijk zouden partners eens in de 5 jaar hun trouwbelofte opnieuw moeten bekrachtigen, dat is reëler, maar her heeft juridisch wsch te veel haken en ogen.

Zelf heb ik een heel andere vraag: zijn kledingbakken (die naast de bakken voor glas en papier) nou bedoeld voor kleding die nog draagbaar is of voor kapotte/ versleten kleding? Ofwel, gaat het naar Leger des Heils/kringloop oid of wordt het gerecycled/ verwerkt? Ik weet nooit zo goed wat ik met oude versleten kleren aan moet. Op 1 of andere manier kost het me veel moeite die in de vuilnisbak te mieteren. Maar als zo'n kledingbak alleen is voor goede kleding is het natuurlijk aso om daar kapotte zooi naartoe te brengen. Kleding die nog goed is breng ik zelf overigens naar de kringloopwinkel (vind het zelf ook leuk om daar kleding te scoren).
Laatst bijgewerkt door Askja op 25-08-17 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:04

Maar HC weet het wel heel mooi te onderbouwen :')

Maargoed in j9ouw vraag kan ik enkel naar mezelf kijken.
Ik denk dat mijn man ook trouw is, dat vertrouwen heb ik in hem, maar ik zal het nooit 100% kunnen weten :+

Voor mezelf; ik ben 16 jaar samen met mijn partner, daarvan bijna 7 jaar getrouwd. Ik heb een hele goede band met hem, behalve geliefden ook echt beste vrienden, we hebben dezelfde belachelijke humor. Ik heb ik hem wat ik nodig heb in een relatie, ook op seksueel niveau, want dat moet ook bij elkaar passen denk ik. We doen heel veel leuke dingen samen. Daarbij laten we elkaar ook vrij. Ik ga lekker met vriendinnen op stap of op vakantie en hij met zijn vrienden. We hebben buiten het leven met elkaar ook een eigen leven.
Ik denk door dit alles dat ik echt geen behoefte heb aan een andere man, natuurlijk zie ik wel wat leuks voorbij komen weleens... ik ben niet blind :+ En heb ik regelmatig dat mannen het wel proberen. Maar ik voel die behoefte gewoon echt niet. Ik heb alles wat ik wil, dus sta er denk ik ook niet voor open. En ik denk dat het ook heel erg ligt aan je karakter en wat je hebt meegemaakt in je leven. Heb je bevestiging nodig dat je nog leuk bent, of aantrekkelijk? Dan zal je het ook sneller hebben imo. Mij interesseert de mening van anderen mij niet en weet zelf wel wat ik waard ben :') Klinkt lekker arrogant... maar het is wel zo :+
Dus van mezelf kan ik zeggen dat ik 100% monogaam ben, en ook echt de behoefte niet heb om het niet te zijn... waardoor het ook geen moeite kost.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:09

Maar dan nog is het een keuze, want zoals je zegt, je kijkt heus wel naar andere mannen. Maar hebt er vervolgens totaal geen behoefte aan daar iets mee te doen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:11

ja precies... dat klopt. Maar kijken naar een mooie man en denken "die ziet er wel goed uit".
Is ook wel iets heel anders dan er boven op duiken imo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:14

Die kledingbakken zijn ook voor kapotte/ versleten kledij. Die worden verwerkt tot poetslappen of gerecycled. ;)
Wat nog goed/ bruikbaar is gaat volgens mij inderdaad naar het leger des heils of naar goede doelen zoals mensen in 3e wereld landen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:28

Waarom is melk uit een mok het lekkerst?
Ik vind melk uit een glas echt heel anders smaken, en uit een plastic beker helemaal vies. Dat plastic een smaakje af geeft ben ik mij van bewust, maar een mok of glas lijkt mij allebei neutraal, allebei glad-koud-vergelijkbare dikte. Wat maakt dan het verschil tussen een glas en een mok bij het drinken van melk?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:39

Om even terug te komen op de vraag over vreemdgaan en dergelijke
Hierbij een leuk topic waarbij veel verschillende mensen en zienswijzen voorbij komen :)
[LZP] Niet monogame relaties op bokt?

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:41

Shanna schreef:
Die kledingbakken zijn ook voor kapotte/ versleten kledij. Die worden verwerkt tot poetslappen of gerecycled. ;)
Wat nog goed/ bruikbaar is gaat volgens mij inderdaad naar het leger des heils of naar goede doelen zoals mensen in 3e wereld landen.

Klopt, toen ik in Kenia woonde, kon ik op de markt daar onze 2e hands H&M kleding weer kopen. Vaak betere kwaliteit dan wat er nieuw in de winkels verkocht werd.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:59