Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:29

Weet iemand hoe lang het duurt dat geld van een Belgische rekening is overgemaakt naar een Nederlandse rekening?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:41

Meestal een dag of 3-4 en dan moet jerekening houden met weekenden Enzo.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:12

Mijn ervaring is max 2 werkdagen van België naar Nederland. Afgelopen weekend heb ik van Nederland naar België overgemaakt en dat stond maandag al op de rekening van de verkoper.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:13

Hier 2 weken geleden ook echt 5 dagen... Maandagochtend verzonden en zaterdag kreeg ik bericht dat het er was

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:22

Ja ben dus met iemand in onderhandeling waar tussen elk bericht al zo'n beetje 5 dagen zat. Afgelopen woensdag hadden we dan akkoord en ging ze naar eigen zeggen het bedrag overmaken. Tussendoor nog eens gevraagd om bevestiging als ze het had overgemaakt. Want door dat trage twijfelachtige reageren krijg je er niet echt hoogte van. Kreeg toen terug dat ze het vrijdag over had gemaakt.
Weekend niet gerekend, maar dan zou het er dus eind vd week sowieso bij moeten staan.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:26

Is afhankelijk vanuit welke bank in België.
Zo heb ik ING en als het vanaf de Belgische ING komt is het er vlotter dan wanneer het via een andere bank komt.

Tussen de 2 en 5 werkdagen idd.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:19

Omdat de hele discussie was gaan de zwarte vlekken er nog uit en iedereen zei nee nee. Op 1 na btw. Bij deze in bad met vanish gedaan Afbeelding
Hij is overigens nog nat
Het kan dus wel :D

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:23

Kijk, dat ziet er een stuk beter uit! Dan zou ik er idd meer voor over hebben
Niet iedereen zei nee trouwens. Er waren twijfels en afhankelijk van hoe oud de vlekken zijn enz :o

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:24

De gele heb ik nog geen zin in gehad komt van de week wel keer!

De vlekken zijn al ruim 2,5 jaar oud ligt ook al zolang in de schuur!
Laatst bijgewerkt door LinsxDot op 31-01-17 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:24

Kijk, toont al een heel stuk beter :D

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:21

nu weer een ervaring , rijlaarzen verkocht.
Ze wou ze komen halen , of zij kon niet of ik niet.

Eerst zou ze van de week om 17:00 komen , krijg ik vlak voor 17:00 dat ze nog even naar de action moet dus later wordt. En dat kwam mij niet uit want moest nog weg.
Tijd is tijd lijkt me en anders meld je dat eerder dat het je niet past.

Andere dag, vandaag. Dus ik geef aan dat 17:15 mij past ... nee ze zou tussen 17:30 en 18:15 komen.
Nou ok..

Ze moet nu nog komen. Was het zo zat dat ik haar succes heb gewenst naar d'r zoektocht naar laarzen. Aan zo een verkoop ik ook niet meer. gooi ze nog liever in de kliko :+

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:41

LinsxDot schreef:
Omdat de hele discussie was gaan de zwarte vlekken er nog uit en iedereen zei nee nee. Op 1 na btw. Bij deze in bad met vanish gedaan [ [url=m/79t5tR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij is overigens nog nat
Het kan dus wel :D

Ik geloofde in je :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:30

Kijk dat dekje is een stuk mooier.
Nu mooie foto er van als hij droog is en dan moeten de geboden prijzen vast omhoog gaan. :j
Succes!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:31

In een uur tijd 9 mailtjes gehad over bioscoopkaarten die ik zou overnemen.
Heb maar gezegd dat ik ervan af zie.
Iemand die zo reageert vertrouw ik absoluut niet en nu vind ik bioscoopkaartjes al iets een dingetje als ik het niet kan ophalen :+

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:54

Normaal ben ik alleen meelezer, maar ben nu op zoek naar iets en ik word zo langzamerhand wel wat geïrriteerd. Verkopers die niets meer van zich laten horen, zelfs na het sluiten van een deal. Kopers die gewoon nóóit reageren. Verkopers die 'vergeten' te vermelden dat ergens een gat of scheur in zit en toch een bijzonder hoge prijs vragen.

En met dat niet reageren: voorheen waren er nog wel eens problemen met het mailsysteem van Marktplaats, maar ik neem aan dat als mijn mail/bericht nu in de 'chat' staat, het wel degelijk goed verzonden is en ook ontvangen moet zijn. Of is dat een onjuiste aanname?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:05

Geen idee of dat nu goed werkt, maar ik weet wel dat er gewoon enorm veel mensen zijn die gewoon niet reageren.

Zien jullie bij Facebook ook steeds die Nikes voorbij komen voor 40 of 50 euro? Vraag me af waar die mensen die schoenen vandaan hebben, verschillende mensen adverteren ermee maar het zijn dezelfde modellen. Ik heb er al een paar een bericht gestuurd of het echte Nikes zijn, natuurlijk geeft niemand antwoord (ik weet al dat het geen echte zijn, mag dat dan wel verkocht worden?!?) Vanmorgen iemand op zijn tijdlijn de vraag gesteld en die gaf wel antwoord op mijn vraag "Zijn het echte Nikes?": Geen ja of nee, maar "Niet van echt te onderscheiden" :D

Hm, gisteren mijn ikea tv kast en mijn aquarium met onderkast online gezet, voor lage prijzen. Gewoon geen enkele reactie. Dat ben ik hier niet gewend, gewoon vreemd. En ik wil van die twee dingen af, ze staan nu allebei leeg in de woonkamer tussen de nieuwe meubels in. Zolang ze er nog zijn, kan ik niet verder inrichten... ben in staat ze met het grofvuil mee te geven, maar dat is ook weer zo zonde...

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:10

Die komen gewoon van Aliexpress af. Hartstikke nep dus.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:11

Kringloop winkel.

Daar heb ik paar jaar terug ook mijn aquarium met onderkast heen gedaan.
Ik had geen zin in geleur op MP dus dat had ik niet eens geprobeerd. Gewoon weg gebracht met nog wat dingen die al jaaaaaren in de rommelkamer stonden maar nog goed waren zoals een kunstkerstboom.
En daar waren ze er heel blij mee.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:28

Maar dan moet ik er zelf mee gaan slepen... grofvuil is ca. 10 meter van mijn voordeur af :')
Ik ga de prijs nog een beetje verlagen en ook op wat andere websites zetten. En dan kan ik nog "gratis afhalen"... maar ik wil het binnen een paar dagen weg hebben :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:35

GamblersCup schreef:
Geen idee of dat nu goed werkt, maar ik weet wel dat er gewoon enorm veel mensen zijn die gewoon niet reageren.

Zien jullie bij Facebook ook steeds die Nikes voorbij komen voor 40 of 50 euro? Vraag me af waar die mensen die schoenen vandaan hebben, verschillende mensen adverteren ermee maar het zijn dezelfde modellen. Ik heb er al een paar een bericht gestuurd of het echte Nikes zijn, natuurlijk geeft niemand antwoord (ik weet al dat het geen echte zijn, mag dat dan wel verkocht worden?!?) Vanmorgen iemand op zijn tijdlijn de vraag gesteld en die gaf wel antwoord op mijn vraag "Zijn het echte Nikes?": Geen ja of nee, maar "Niet van echt te onderscheiden" :D

Hm, gisteren mijn ikea tv kast en mijn aquarium met onderkast online gezet, voor lage prijzen. Gewoon geen enkele reactie. Dat ben ik hier niet gewend, gewoon vreemd. En ik wil van die twee dingen af, ze staan nu allebei leeg in de woonkamer tussen de nieuwe meubels in. Zolang ze er nog zijn, kan ik niet verder inrichten... ben in staat ze met het grofvuil mee te geven, maar dat is ook weer zo zonde...

Is er geen diergerelateerde school of een stichting/opvang die je blij kan maken met het aquarium? Dan zit je ook niet met het weg brengen en kunnen zij er weer iets mee.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:43

Mijn moeder is kleuterjuffrouw en heeft een visbokaal in de klas staan.
Hoort bij een thema dat ze ieder jaar bespreekt met de kinderen, maar de kids vinden het over het algemeen ook heel leuk!
De verantwoordelijkheid van de visjes eten te geven,... vinden ze heel leuk.
Misschien maak je er een kleuterjuf blij mee?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:35

Het aquarium is volgens mij niet meer waterdicht en is de laatste jaren alleen nog als muizenonderkomen gebruikt :D Hier geen diergerelateerde school en de zogenaamde plaatselijke Tierschutz vereniging krijgt geen cént meer van me, en ook geen spullen. Die mogen wat mij betreft morgen afbranden (wel de dieren even veilig naar buiten natuurlijk :') ). Ze zijn zo aan het kloten geweest dat ze zelfs de subsidie van de gemeente verloren zijn. Die gun ik niks.

Ik heb geen idee van juffen en welke scholen er hier allemaal zijn, daar ga ik niet achteraan hoor... :') Als ik een advertentie zet dat ze m gratis op kunnen halen, kunnen die schooljuffen zich zelf ook melden :j

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:59

Helemaal waar.

Hier ook weer een. Ik heb merk schoenen te koop, amper aan gehad en helemaal niet ingelopen.
Helaas wel een paar krasjes erop (wit lakleer).
Ik heb de schoenen er al belachelijk laag op staan, krijg ik nog een lager bod. Gereageerd dat ik toch echt wel een minimumprijs heb, het blijven merkschoenen.
Ja maar er zitten krassen op, dus ze zijn niet meer waard. Als er geen krassen op zaten zou hij ook wel wat meer willen betalen.
Heb gezegd dat ze nu al belachelijk laag staan en dat hij ze dan maar nieuw moet kopen als hij ze in perfecte staat wil.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:07

Ik heb een advertentie staan op fb van een kast, mag vanaf morgen 17u weg maar wel ff zelf uit elkaar halen, bakken, manden, wandbeslag, inbussleutel inbegrepen en desgewenst kun je een kop koffie/thee krijgen.
Krijg ik een reactie van iemand die hem binnen 10 minuten op wilde halen en of ik hem in de tussentijd nog ff uit elkaar wilde halen. 8)7
Heb diegene vriendelijk verzocht eerst de advertentie even goed door te lezen en daarna de afspraak gemaakt dat diegene morgen om 18u komt.
Ben benieuwd.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:12

En.... afgezegd wegens familielid in het ziekenhuis.
Nu maar hopen dat er voor dinsdag iemand komt om hem op te halen, anders laat ik hem ophalen door de Kringloop. :)