Ik was de dekbedden ook hoor die huisstofmijt roei je niet uit, maar die beesten moeten ook van hun ontlasting af en dat stapelt zich dan lekker op in je dekbed en kussen Ik wist eigenlijk niet dat er mensen zijn die dat niet doen
Suzanne F.
Geplaatst: 11-08-16 15:11
verootjoo schreef:
Ik was de dekbedden ook hoor die huisstofmijt roei je niet uit, maar die beesten moeten ook van hun ontlasting af en dat stapelt zich dan lekker op in je dekbed en kussen Ik wist eigenlijk niet dat er mensen zijn die dat niet doen
Ja zou pas erg wezen als mensen dat ook niet deden
_Snow_White
Geplaatst: 11-08-16 15:19
Hier in Canada gebruiken ze dekens nog bijna overal. Ik vind het vaak alleen een beetje een zweterig stofje, dus ik slaap lekker met mijn dekbed en mijn verschillende IKEA hoezen. Kan ik tenminste nog wat verschillende kleurtjes veroorloven
Overig was ik mijn dekbed wel af en toe, maar alleen als ik hem buiten kan laten drogen. Al doe ik hem daarna wel nog even een minuutje in de droger om hem lekker op te warmen
Naast die beestjes en uitwerpselen. Wat te denken van gewoon zweet. Dat trekt echt wel dwars door je hoes heen, zo je dekbed in. (Daarom zie je ook zo vaak van die vieze gelige dekbedden).
Ik had 6 jaar lang hetzelfde kussen die overal mee ging , die was geler dan geel en nooit gewassen
chanicha
Geplaatst: 11-08-16 17:45
Ik heb gewoon kussens van de Hema van zes euro per stuk en was ze om de haverklap op 60 graden. Ik kan ze in alle standen duwen en ik vind ze lekker liggen. Wel heb ik altijd een wit sloop onder de gewone sloop.
Nu ik erover nadenk: ik heb mijn dekbed misschien ooit één keer gewassen. Als ik mijn dekbed was, moet ik een nacht zonder slapen, dat kan alleen tijdens een hittegolf. Mijn kussen iets vaker, daar heb ik ook een tweede kussen voor gekocht. Je ligt er ook met je kneiter op en dat laat een stuk meer rotzooi na (ook door de kussensloop heen, zelfs door twee kussenslopen heen) dan de rest van je lichaam. Een molton heb ik ook, om mijn matras schoon te houden. Die past al helemaal niet in de wasmachine.
Lekker offtopic gaan we trouwens, van "blonde" momenten naar een paar pagina's lang huisvrouwen- en -mannenpraat.
ik snap nog steeds niet wat ze in belgie bedoelen met Ik zoek een halve stal?? wil je dan de helft van een stal hebben ofzo? zijn er belgen die mij uit mijn lijden kunnen verlossen
Halve stal wil zeggen dat iemand een betalende bijrijder zoekt. Dan betaal je een deel van het stalgeld, meestal de helft en dan mag je ook de helft van de tijd aan de slag met het paard. Vandaar die "halve stal", je deelt de kosten maar ook de lol. Hoe en wat er allemaal inbegrepen zit in die halve stalprijs, dat hangt per persoon af. De ene mag zowat alles tot wedstrijd rijden aan toe incl. vervoer, de ander mag blij zijn als ie 3x/week in de bak mag hobbelen, les nog extra moet betalen en niet eens het erf af mag.
Zoeken ze iemand die komt bijrijden maar in ruil daarvoor klusjes moet doen, of puur om te verzorgen, dan noemen ze dat gewoon een verzorger.
aha nu is t me helemaal duidelijk dank je wel varekaj!!
Anoniem
Geplaatst: 13-08-16 11:34
Ohja, bij een verzorger is het ook mogelijk dat er niet gereden mag worden. En sommige vragen een halve stal voor een shet omdat zelfs dat al te duur wordt of teveel tijd vraagt