Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:55

Nayomie schreef:
TerraHowrse schreef:
Ja, was 2 week geleden ook mooi. weer 1 blaadje op het spoor en doei trein :\
En nu is het blijkbaar leuk om alle nummertjes op de bussen te gaan verwisselen :x

Ja en op Groningen CS ook de staplekken bij de haltes zijn veranderd. Volgende keer dus 2x kijken of ik wel de goede bus neem :))

Ik moest vanmiddag ook even 3x keer kijken toen de bus gewoon voorbij reed :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:57

Destination schreef:
Nayomie schreef:
Ja en op Groningen CS ook de staplekken bij de haltes zijn veranderd. Volgende keer dus 2x kijken of ik wel de goede bus neem :))

Oh god nee echt? -O-

Ik ga normaal nooit met de trein van 8.06 en nou nam ik hem een keer en hij had direct 10 minuten vertraging. Ik wist gelijk weer waarom ik die trein nooit neem haha, hij zat ook stampvol.

Oh zo veel veranderingen joh daar.
11 = 1
140 = 6
7 = 64
6 = 7
Om maar wat voorbeelden te noemen. En dan mag je nog gaan zoeken bij welke halte ze komen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:57

Zijn de buschauffeurs op de streeklijnen in Utrecht ook nieuw? Of ijn die van CXX meegegaan naar Syntus zodat de lijnen niet opnieuw geleerd hoeven worden?

Ik heb overigens geen probleem met syntus. Sowieso niet echt met maatschappijen, maar Syntus vond ik altijd heel vriendelijk. :j (Ken ze al een poosje vanuit doetinchem, waar het nu Arriva is :+ )

Enige wat ik vervelend vind, maar volgens mij hebben alle maatschappijen dat, zijn de Optare bussen. Daar kan je niet normaal in zitten, zeker niet in een bochtje. Net als die oude kleine stadsbusjes in Leeuwarden :+

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:59

In Utrecht hebben ze een paar maanden geleden ook ALLE buslijnen en routes omgegooid, echt zo verwarrend. En dat was gewoon nog binnen dezelfde maatschappij.. Kwam beter uit ofzo.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:00

Nayomie schreef:
TerraHowrse schreef:
En nu is het blijkbaar leuk om alle nummertjes op de bussen te gaan verwisselen :x

Gr. CS idd. en ik stond maar te wachten op mn bus die niet kwam :') bedacht me pas na een kwartier dat ze de haltes hadden veranderd _O-

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:01

Nayomie schreef:
11 = 1
140 = 6
7 = 64
6 = 7
Om maar wat voorbeelden te noemen. En dan mag je nog gaan zoeken bij welke halte ze komen :')

11=1 :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:01

TerraHowrse schreef:
Nayomie schreef:

Gr. CS idd. en ik stond maar te wachten op mn bus die niet kwam :') bedacht me pas na een kwartier dat ze de haltes hadden veranderd _O-

Oh dear, welke moest je hebben?

TerraHowrse schreef:
Nayomie schreef:
11 = 1
140 = 6
7 = 64
6 = 7

11=1 :')

Ja ik heb het niet verzonnen :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:05

Dat ziet er uit als zo'n ingewikkeld reken-raadsel :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:09

Marjoow schreef:
MarlindeRooz schreef:
Mygod ik moest net ook naar Leusden. Kon 13 minuten lopen ipv 3. ;(

Bijna een half uur langer onderweg in totaal...

Vergeet niet om hier echt zo veel mogelijk klachten over in te dienen. De SP zit hier bovenop :)

Waar kan dat? :))

edit: In leusden hebben ze het zo gedaan dat ze minimaal 4 bushaltes achter elkaar weggehaald hebben geloof ik? Waardoor ik nu in het donker 15 minuten moet lopen door een wijk die niet super verlicht is. Lekker door een parkje heen, helemaal alleen. Ja sorry liever niet!

Eerder was het 3 minuten... Maar nu rijdt er wel een buurtbus maar die rijdt maar 1 keer per uur. Waardoor ik 1 minuut sneller thuis ben. Maar dan hoef ik niet te lopen, alleen maar 5 minuten te wachten ergens.

Eerder was het elk halfuur een bus en die deed er dan 17 minuten over.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 12-12-16 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:12

Warboel schreef:

Het niet ons niet te gemakkelijk gemaakt worden he :))

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:14

Het feit dat ik dacht dat ik niks met de nieuwe dienstregeling te maken had was verkeerd gedacht :Y)

De intercity rijd nu op de tijden van de sprinter, en de sprinter op de tijden van de intercity. Gevolg; Overvolle sprinters waar niet iedereen in kan. En op het traject tussen Haarlem - Amsterdam Centraal moest ik normaal gesproken al af en toe een trein overslaan, niet zo mooi dus :')
(Vooral vanochtend was het een chaos, de IC van 40 had eerst vertraging, kwam toen alsnog niet, sprinter van 32 had +10 vertraging - die heb ik maar overgeslagen en toen de sprinter van 55 maar gepakt)

Normaal gesproken heb ik de IC van 47, hoop dat het de komende dagen ietsje beter gaat want de aansluiting van bus op trein is nu ruk, zal hem soms wel soms niet kunnen halen. Heel fijn :Y) Gelukkig ga ik altijd op tijd de deur uit om evt wat vertraging op te kunnen vangen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:17

Emmaa_ schreef:
In Utrecht hebben ze een paar maanden geleden ook ALLE buslijnen en routes omgegooid, echt zo verwarrend. En dat was gewoon nog binnen dezelfde maatschappij.. Kwam beter uit ofzo.

Klopt
Nav de uitdraaien van chipkaart gegevens werden de meest gemaakte reizen bepaald en daar extra bussen op ingezet. Ik weet niet of ze bij maatschappijen onderling nog uitgewisseld hebben daarbij want in mijn ogen rijdt er ook een boel nagenoeg dubbel.
Het gaat in ieder geval niet meer om bedienen van zoveel mogelijk mensen in gemeentes (zoals vroeger een regel was dat openbaar vervoer binnen zoveel meter bereikbaar moest zijn).
Het lijkt nu meer op zoveel mogelijk goed betalende klanten in de bus krijgen
Voor de rest worden het bel of buurt bussen, liefst met vrijwilligers.
Een kwalijke zaak in mijn ogen...

Syntus krijgt ook Mercedes bussen geloof ik ja...
En veel chauffeurs zijn over maar moesten wel van standplaats wisselen waardoor ze nog nieuwe routes moesten leren (lees in eigen tijd terug komen en er slechts twee weken tijd voor was.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:22

Emmaa_ schreef:

Ja, hoewel het omgooien al de bedoeling was toen U-Ov het overnam van GVU. Voelt nog steeds heel raar, die andere lijnnummers, maar ik ben een deel van de wijzigingen wel gaan begrijpen. Ik mag af en toe klachten insturen (en ik heb nog steeds wel een paar puntjes), maar ik vind het ook wel mooi hoe zo'n systeem werkt en hoe het verbonden is.

MarlindeRooz:
Syntus zelf: http://klantenservice.syntus.nl/hc/nl/requests/new
SP Leusden: https://leusden.sp.nl/dossier/busdiensten-syntus
(Hou vooral ook de informatie in de gaten, abonneer je op een nieuwsbrief ofzo, of mail ze en zeg dat je op de hoogte gehouden wilt worden, en als er een mogelijkheid is, kom dan ook beslist een keer naar een raadsvergadering / provincieactie: het helpt echt als men ziet dat het leeft en belangrijk is voor veel mensen.)
Provincie Utrecht (da's degene die uiteindelijk de aanbesteding heeft opgesteld en die ook Syntus ter verantwoording kan roepen): https://www.provincie-utrecht.nl/onderw ... usvervoer/ en klacht: https://www.provincie-utrecht.nl/loket/klacht-bezwaar/

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:28

Nayomie schreef:
Warboel schreef:

Het niet ons niet te gemakkelijk gemaakt worden he :))

Nou ik vond het vanochtend anders niet heel leuk :') weet niet meer welke lijn het was, iig een lijn die ik normaal niet neem, extra bus volgens mij. Was zo'n touringbus ofzo.. die zitten trouwens ook vreselijk :x

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:00

Nayomie schreef:
TerraHowrse schreef:

Neeee -O- Oh damn, ik was net blij dat ik zonder te kijken mijn halte kon vinden :') (Ik kom niet zo vaak op Groningen, maar soms loont het om van Leeuwarden naar Groningen te gaan met de trein en dan met lijn 39 naar huis)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:02

Nayomie schreef:
TerraHowrse schreef:

Zat ik toch niet te slapen. Lijn 1 is ook nieuw zeker? Of nouwja sinds wanneer gaat / ging de 11 langs UMCG (Noord) > station?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:10

magda_90 schreef:
Nayomie schreef:

Zat ik toch niet te slapen. Lijn 1 is ook nieuw zeker? Of nouwja sinds wanneer gaat / ging de 11 langs UMCG (Noord) > station?

Lijn 1 is voormalig lijn 11. Is een kleine wijziging. Ipv voor umgc noord gaat hij door naar UMCG noord en slaat die voor boterdiep P af naar links en komt die weer op oude route. Die weg is vrij nieuw. Verder is het de oude route :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:12

MarJon schreef:
Nayomie schreef:

Neeee -O- Oh damn, ik was net blij dat ik zonder te kijken mijn halte kon vinden :') (Ik kom niet zo vaak op Groningen, maar soms loont het om van Leeuwarden naar Groningen te gaan met de trein en dan met lijn 39 naar huis)

Lijn 39 staat nog bij de oude halte :D

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:16

Gelukkig. Ik vind het al verwarrend genoeg dat er nu ook een lijn 136 bijgekomen is :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:16

Aaah vandaar dat ie mij nooit is opgevallen. :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:18

MarJon schreef:
Gelukkig. Ik vind het al verwarrend genoeg dat er nu ook een lijn 136 bijgekomen is :')

139 zeker? :))

magda_90 schreef:
Aaah vandaar dat ie mij nooit is opgevallen. :')

Je wordt niet gek hoor :D :(:)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:22

Nayomie schreef:
MarJon schreef:

139 zeker? :))

Die bedoel ik, excuus! :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:27

Emmaa_ schreef:
Nayomie schreef:
Ja, dan snap ik het. Dat is ook niet zoals het hoort, daar zou ik dan wel een klacht over indienen.
Maar hoe sommigen reageren, komt over als voor ieder wiswasje een klacht indienen, en dat lijkt me nu ook weer niet nodig.

Hier sluit ik me volledig bij aan :) Natuurlijk is het vervelend als je geen toegang meer hebt tot een bushalte, en al helemaal als het gaat om iets als een verzorgingstehuis waarbij mensen toch wel afhankelijk zijn van het OV. Maar ik zie op oa twitter veel voorbij komen van mensen die vandaag 5 minuten vertraging hadden en gelijk de hele nieuwe dienstregeling verdoemen.. Dan vraag ik me toch wel af hoe hoog de zuurgraad van die mensen wel niet moet zijn.

Klopt 5 minuten vertraging is niet erg genoeg om te klagen. Maar vandaag heb ik ruim een kwartier staan wachten. In dat kwartier hadden er 3 bussen langs moeten komen...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:29

Was het spits?
Ik ging laatst meerijden met de zernike bus in Groningen, studentenbus, die ook iedere 5 minuten vertrekt en had rustig 26 minuten vertraging.
Was die voorheen wel altijd op tijd?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:31

Nayomie schreef:
Was het spits?
Ik ging laatst meerijden met de zernike bus in Groningen, studentenbus, die ook iedere 5 minuten vertrekt en had rustig 26 minuten vertraging.
Was die voorheen wel altijd op tijd?

Ja het was spits.
Dit was dus de eerste dag van de nieuwe dienstregeling met Syntus.

Voorheen was het Connexxion en die reed elk kwartier. Daar heb ik nooit langer dan 5 minuten vertraging gehad en dat was een uitzondering :) Syntus bussen rijden dus 2x zo vaak...