Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

milatje

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:47

Kayleigh wat heb jij het gaaf opgeknapt zeg!

Ik heb een inboedelverzekering, volgens mij ook met aansprakelijkheid en een rechtsbijstand verzekering. Uitvaart val ik nog onder m'n ouders dus dat scheelt (wel handig om geregeld te hebben). En verder weet ik het zo niet uit m'n hoofd.
Ohja nog een auto verzekering, maar m'n auto gaat er deze maand uit want ik heb nu een lease auto van de baas.

Qua boodschappen zit ik tussen de 20-30 euro in de week. Als je alleen bent is het de moeite waard om te investeren in een grote vriezer en bakjes! Voor 1 persoon koken is vrijwel onmogelijk. Je houdt altijd over!!

Gas en licht zit ik op 60 euro voorschot.. Volgens mij aardig weinig.. Zal binnenkort eens checken hoe en wat.. Heb nl wel een eengezinswoning. Water is hier iets van een tientje. Qua verbruik zit ik ook niet heel hoog.

Ik kwam erachter dat ik geen recht meer heb op huur en zorg toeslag dus die is direct stop gezet. :p
En ik ben ook nog bij de Ikea geweest! Veel gekocht. En verliefd geworden op een kast!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:01

Ikea is geweldig. Wil er nu wel weer heen haha

Bedankt voor die tip van een vriezer ! Vroeg me al af hoe je ooit voor 1 persoon echt kan koken haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:08

Bedankt voor de leuke reacties op m'n huisje! Ben er ook ontzettend blij mee! :D <3

Mijn lijstje met maandelijkse kosten tot nu toe:

Huur: €250,-
Zorg: €125,-
Delta: €55,-
Internet/tv: €25,-
Telefoon abo: €25,-
Boodschappen: €200,-
Auto: €35,-
Wegenbelasting: €33,-
Sparen: €500,-

Ik moet inderdaad nog kijken naar een inboedelverzekering en een uitvaartverzekering. Raden jullie rechtsbijstand aan? Wat zijn jullie kosten hiervoor?

Ik heb trouwens geen idee of ik recht heb op zorgtoeslag. Tot eind 2015 nog wel denk ik (ik werk nog maar sinds mei), maar daarna houdt het denk ik ook op :=

Vriezer komt hier inderdaad ook nog binnen! Vind het sowieso wel handig om dingen in te vriezen. Ook voor pizza's (altijd makkelijk als je ff geen zin hebt om te koken), ijsjes in de zomer, etc.

Ikea is leuk! Ik wil er ook snel weer naar toe voor accessoires :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:32

Wat is jouw huur goedkoop :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:41

Idd :oo

Ik betaal 497 euro huur met 3 slaapkamers en een tuin , dat vond ik al goedkoop :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:42

Hahaha mijn ouders hebben dit appartement voor me gekocht omdat het anders bijna onmogelijk is om uit huis te gaan, dus ik heb inderdaad wel erg veel geluk qua huurprijs O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:46

Bofkont :0 , als jongste van 5 heb ik laatste rechten :')

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:15

Wauw dat is inderdaad geluk!
Ik ben enigst kind, maar no way dat zoiets hier zou gebeuren. Mag mooi alles zelf doen. :')

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:17

M'n ouders hebben me aan alle kanten geholpen, maar de hypotheek moest ik toch inderdaad zelf doen :D

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:19

Oef ik zit met een dilemma.

Ik heb laatst op 2 woningen gereageerd. Een hoekwoning en een tussenwoning.
Nu ben ik al langs die woningen gegaan en kon door het raam wel een beetje een idee krijgen. De hoekwoning is helemaal uitgeleefd maar heeft wel echt mijn voorkeur! De tussenwoning ligt er schuin achter en die spreekt me toch minder aan, maar is ook wel iets van te maken.
Voor de hoekwoning sta ik op plaats 8 en de tussenwoning op 7.

Nu hanteert de woningbouw de regel dat je voor 1 aanbieding tegelijk kunt worden uitgenodigd.
Vanmorgen had ik een mail binnen voor de tussenwoning dat ik dinsdag op bezichtiging mag komen en dat ik 5e sta van de 5 uitgenodigden.
Hierbij heb ik de woningbouw gebeld en zij geven aan dat er voor de hoekwoning nog geen bezichtiging is gepland en dat dit waarschijnlijk vrijdag ofzo bekend is.

Nu moet ik echter woensdagmorgen voor 9 uur mijn voorkeur doorgeven voor de tussenwoning. Maar ik ben bang dat ik die eerst moet bezichtigen voor ik de hoekwoning kan bekijken omdat er waarschijnlijk wel een groep voor me is.
Echter kan het ook zijn dat er nog mensen weg vallen en dat ik alsnog een paar plaatsen zak.

Twijfel nu enorm om de tussenwoning nu al te weigeren en af te wachten op de hoekwoning wat wordt.
Wat zouden jullie doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:22

Mijn ouders wonen al 30 jaar in mijn geboortehuis , cadeau van opa := . In die tijd 86,000 gulden pap en mam hebben 20,000 gulden met moeite terugbetaald . Opa wou het niet accepteren , nooit huur betaald pf iets gewoon hun eigendom.

Opa was alleen met verkeerde Oma getrouwd , norse vrouw die mocht het niet weten. Van Opa kregen we altijd chips en cola maar oeh als Oma dat zag :')

Aan de ene kant lijkt in de toekomst koop wel wat, aan de andere kant ik woon perfect nu

Mir volg je hart , kijk wat je verstand zegt. Uitgeleefde woning kost klauwen met geld weet ik uit ervaring

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:29

Rebecca schreef:
Mijn ouders wonen al 30 jaar in mijn geboortehuis , cadeau van opa := . In die tijd 86,000 gulden pap en mam hebben 20,000 gulden met moeite terugbetaald . Opa wou het niet accepteren , nooit huur betaald pf iets gewoon hun eigendom.

Opa was alleen met verkeerde Oma getrouwd , norse vrouw die mocht het niet weten. Van Opa kregen we altijd chips en cola maar oeh als Oma dat zag :')

Aan de ene kant lijkt in de toekomst koop wel wat, aan de andere kant ik woon perfect nu

Mir volg je hart , kijk wat je verstand zegt. Uitgeleefde woning kost klauwen met geld weet ik uit ervaring

Geld uitgeven aan de woning is niet erg, moeten veel kleine dingen gebeuren, maar qua kostenplaatje is dat te overzien :) ik heb de woning toch maar geweigerd :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:56

Zorgtoeslag kan je krijgen tot een jaarinkomen van ongeveer 25.000 per jaar. Huurtoeslag tot 21.000. Ik heb dit jaar wel wat ontvangen omdat ik dacht dat m'n jaarinkomen lager was. Maar hij blijkt toch een stuk boven deze grens te zitten dus heb t toch maar stop gezet (beter als terug betalen).

Met dat gekochte appartement heb je geluk!
Mijn volgende woning gaat ook echt wel een koopwoning worden. Maar eerst even sparen en meer geld verdienen :p

Ik ben niet zo heel veel geld kwijt aan m'n rechtsbijstand. Vind t zelf wel handig voor t geval je ergens mee zit.. Ik heb ze toevallig al een x nodig gehad wegens een conflict met m'n werkgever.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:09

Ik werk nu sinds een half jaar en ben hard aan het sparen om binnen 2 jaar huisje te kopen. Ga even meelezen want ben benieuwd naar jullie verhalen!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:29

Sta versteld van jullie huurprijzen! Betaal meer en heb 1 slaapkamer.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:33

Wij zijn 647 per maand kwijt. 1 slaapkamer. Wij huren wel particulier.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:41

Woensdag ben ik vrij volgende week!
Nee niet uitslapen.. want ze komen de meubels brengen en ze kunnen niet aangeven vanaf hoe vroeg ongeveer :') Dus lekker vroeg mijn nest uit om naar mijn huisje te rijden en daar te wachten :P Op mijn oh zo lekker zittende klapstoeltje :')

Leuk stephanie! Succes met sparen! Woon je nu nog thuis? Geld loopt dan hard binnen. Bij mij gaat het geld er nu nog harder uit :') Mijn auto moet ook nog een beurt jeej, en de bougies vervangen of zo, kost ook weer wat helaas.

Ja ik zit ook wel eens te kijken naar die huurprijzen :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:44

Iedereen maar naar het noorden :j , al is het hier al gauw een dikke 650 euro voor 4 slaapkamers . Ongeveer 400 voor 1 slaapkamer

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:48

Ik heb een eengezinswoning met drie slaapkamers en een zolder met vlizotrap.
Ik betaal 540 Pm. Is wel via de woningbouw. Sociale huurwoning.
Midden van het land. Wel in een dorpje.

Ik schrik soms ook van de prijzen. Vooral particulieren t belachelijk duur.

Auto die een beurt moet. Bah stomme grapjes!
Ik heb zojuist m'n auto verkocht. Ik ga m zaterdag weg brengen. (Ik heb nu een lease auto dus twee auto's voor de deur is wel heel luxe).

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:00

Woesh maar goed dat ik die woning geweigerd heb! Mag nu aankomende maandag de hoekwoning bezichtigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:05

Leuk mirriej!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:10

Hier betaal je al gauw 600 tot 700 euro voor een appartement met slaapkamer, via de woningbouw. En dat is dan exclusief.
Particulier is hier goedkoper maar bijna niet aan te komen. Dus hier in de buurt huren is niet echt grappig, op zich zijn plaatsen erom heen wel goedkoper maar goed, daar zou ik dan weer niet willen wonen. :o

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:18

WinSel schreef:
Ikea is geweldig. Wil er nu wel weer heen haha

Bedankt voor die tip van een vriezer ! Vroeg me al af hoe je ooit voor 1 persoon echt kan koken haha

voor meerdere dagen koken en achter elkaar opeten of idd invriezen. :)
ik maak geregeld een grote pan soep of stamppot, 1-2 porties apart houden en de rest per portie invriezen.
Idem voor bijv macaroni(saus) en nasi etc.
Verse groenten kun je ook per stuk/portie invriezen, zo nodig 1 minuut koken (blancheren) voordat je het invriest.
Zowiezo is het makkelijk om bijv zakken met diepvriesgroenten (doperwten, spinazie, mixen, boerenkool etcetc) in huis te hebben, altijd wat achter de hand en altijd wat keuze.
Vlees ook per stuk/portie invriezen, uit een kg gehakt kun je 8-10 ballen draaien of ong 3-6 porties voor een pan macaroni oid.
Brood kun je ook invriezen, heb je altijd 'vers' brood bij de hand.

Handigst is overigens een grotere vriezer (3-4 lades) of een vrieskist(je), een vriesvakje zet geen zoden aan de dijk.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:23

Zo doe ik het inderdaad ook. :-) al heb ik een vriezer met een stuk of 8 lades!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:26

Ik betaal €650,- inc g/w/e. :)
Wel in een woning van ong 30m2.
Nieuwe huis zal ong 45m2 zijn gok ik en dezelfde huurprijs.

Ik heb een vrieskist, ideaal ding en kan veeeeeel in. 8-)
Heb hem tot nu toe nog niet eens halfvol gekregen. :+