Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:19

Volgens mij is dat ook bij mp zelf strafbaar. Advertentie/persoon melden dus. Ze verkoopt het ook nog eens als 'echt' toch?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:24

Dat is gewoon pure oplichting :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:33

Hiervan kan je ook melding maken bij de politie, zeker als je de advertentie nog hebt. Dit valt inderdaad onder oplichting.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:05

Ik ben aan het wachten op iemand die mn scapa pad komt afhalen, benieuwd of ik straks iemand aantref

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:06

Shirley schreef:
Dat is gewoon pure oplichting :oo

Inderdaad , echt achteraan gaan !

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:20

Ik ben een maand geleden opgelicht voor ongeveer 30 euro op MP. Geen wereldbedrag , maar ook niet niks... Maar goed behalve rekeningnr en naam totaal geen gegevens. Ik had mijn bank gebeld met het verzoek of zei diegene een brief wilde schrijven met het verzoek om het geld terug te boeken. Dat kun je ook doen als je per ongeluk op een verkeerd reknr hebt gestort. Als er dan niet wordt gereageerd krijg je de NAW gegevens. ( en dan kun je makkelijker aangifte doen)Mevrouw van de bank had beloofd om dat te doen. Werd ik gistereren opgebeld door mijn bank dat ze toch niet mee wilde werken omdat ze geen partij zijn in deze... -O-

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:46

O jeetje dat is jammer Nanda. Balen zeg zulke akkefietjes. Hoorde je gewoon niks meer van de verkoper? Hoe lang was die al actief op MP?"

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:37

Nanda schreef:
Ik ben een maand geleden opgelicht voor ongeveer 30 euro op MP. Geen wereldbedrag , maar ook niet niks... Maar goed behalve rekeningnr en naam totaal geen gegevens. Ik had mijn bank gebeld met het verzoek of zei diegene een brief wilde schrijven met het verzoek om het geld terug te boeken. Dat kun je ook doen als je per ongeluk op een verkeerd reknr hebt gestort. Als er dan niet wordt gereageerd krijg je de NAW gegevens. ( en dan kun je makkelijker aangifte doen)Mevrouw van de bank had beloofd om dat te doen. Werd ik gistereren opgebeld door mijn bank dat ze toch niet mee wilde werken omdat ze geen partij zijn in deze... -O-

Balen!!
Ben tijdje terug ook opgelicht voor 77,50 euro.
Heb gewoon geen tijd om aangifte te doen via de politie! :'(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:45

-O- Echt balen!
Weet je wat ze eigenlijk in zouden moeten voeren!?! Als je een bewijs van aangifte hebt, dat de bank dan verplicht is om het geld van de ontvanger aan de gedupeerde terug te storten!!! Ik ben helemaal voor :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:00

Kentaro schreef:
-O- Echt balen!
Weet je wat ze eigenlijk in zouden moeten voeren!?! Als je een bewijs van aangifte hebt, dat de bank dan verplicht is om het geld van de ontvanger aan de gedupeerde terug te storten!!! Ik ben helemaal voor :j

En je denkt niet dat dat gaat leiden tot een hoop valse aangiftes?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:03

Dat kan ik me dan weer niet voorstellen. Als iemand voor bijvoorbeeld 20,00 een risico wil nemen om valse aangifte te doen, mag die moeite bijna wel beloond worden... 8-)

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:07

Muppett schreef:
O jeetje dat is jammer Nanda. Balen zeg zulke akkefietjes. Hoorde je gewoon niks meer van de verkoper? Hoe lang was die al actief op MP?"

Hij/zij zat 1,5 jaar op Mp. De bewuste advertentie bleef gewoon op MP staan. ( mijn bod verwijderd) vervolgens werd er opnieuw op geboden ( hoger dan mijn bod). Geld was al overgemaakt en heeft daarna niet meer gereageerd op mailtjes. Heb ook aangegeven dat als hij met het hogere bod van iemand anders akoord wilde gaan, dat prima was, maar of hij dan wel mijn geld wilde terugstorten.
Het ging hier over een sieraard. Heb nog een waarschuwingsadvertentie op MP geplaatst, maar die werd verwijder en ik kreeg een Waarschuwing van MP. DE bewuste advertentie van de oplichter haalden ze er niet af. :? |o

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:12

Kentaro schreef:
Dat kan ik me dan weer niet voorstellen. Als iemand voor bijvoorbeeld 20,00 een risico wil nemen om valse aangifte te doen, mag die moeite bijna wel beloond worden... 8-)

Om €20,- niet nee. Maar er gaan ook zat duurdere pakketjes rond.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:17

Daar heb jij ook een punt!

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:20

Dat is wel super oneerlijk en frustrerend Nanda, snap niet dat zo'n adverteerder nog zijn gang mag gaan. Ik ben verschillende waarschuwingsadvertenties tegengekomen laatste tijd. Lijkt mij een goede zaak dat er gewaarschuwd wordt.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:30

Ik lees al een tijdje mee en dacht goh laat ik ook weer eens wat op marktplaats zetten! Eerst nauwelijks tot geen reactie, toen reactie maar de volgende dag een mailtje dat ze het toch niet wilde kopen, gelukkig was ze nog wel zo vriendelijk om een mailtje te sturen ipv niks meer te laten horen. En 1 reactie of ik het vast op wilde sturen en dan zou zij daarna het geld overmaken >;) Ik heb vriendelijk terug gemaild dat ze het geld over kon maken op mijn rekening en als het er dan bij stond zou ik het naar haar opsturen........ Je raad het al geen reactie meer natuurlijk!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:36

aangifte is nog geen bewijs dat de persoon de dader is.

Wat dat betreft had je t.o. de bank beter je mond kunnen houden en alleen zeggen dat je het verkeerd hebt geboekt. :=

Geen tijd om aangifte te doen bij de politie... Dat kan tegenwoordig zelfs via de computer.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:15

Ik zit me af te vragen of ik mijn dvd's op marktplaats zal zetten. Ik kijk ze eigenlijk nooit meer, wat inhoudt dat ze een beetje stof staan te vangen.

Aan de andere kant vraag ik me af wat ze nog waard zijn en ben ik bang dat het vooral heel veel moeite gaat kosten om ze te verzenden etc. en dat t weinig oplevert.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:20

DVD euro per stuk. Je kan ze in de winkel al vaak voor 5 voor € 5 of wat nieuwere 3 voor € 5 kopen.

Welke zijn het ? :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:22

Sammie schreef:
DVD euro per stuk. Je kan ze in de winkel al vaak voor 5 voor € 5 of wat nieuwere 3 voor € 5 kopen.

Welke zijn het ? :D

Ja, en voor n euro per stuk ga ik daar dus echt echt geen moeite voor doen.
En tis n hele rits, allemaal verschillend.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:24

3 voor 5 euro in de winkel??? Daar heb ik de wat recentere films nog niet voor gevonden.. :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:26

Als het nieuwe zijn kun je er wel wat meer voor vragen, maar anders.. Misschien met Koninginnedag of een rommelmarkt. Het locale ‘goede doel’ die markten houdt (vereniging, kerk, ouderensoos, gehandicaptenvereniging?. Geef je ze daar aan mee? Kijken zij maar wat ze er voor kunnen vangen :D (1 euro dus :D )

Wat nieuwer is erg relatief :') Meestal zijn het van die domme romcom’s die als eerste in die bak verdwijnen :D Jaar daarop de domme actiefilms :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:34

De nieuwste is toch ook al weer een jaar of 2 oud. T zijn geen hoogstandjes, gewoon vermaakt...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:39

Hoeveel zijn het er dan? Of weet je dat ook niet :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:57

3 voor 5 euro, nee daar heb ik ze ook nog niet van gezien, anders had ik ook wel ingeslagen.

Denk dat voor leuke bekende films met bekende sterren wel rustig 3 a 5 euro per dvd mag vragen.