Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bumblebijtje

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:40

hier nog aan het wachten ,

Maar wat raar misschien als je er kaarten van maakt dat het dan wel mag?
of is het gewoon mensje pest?

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:42

SteffiiY schreef:
Oef tranen in mijn ogen, ik citeer uit brief van Tony:
''Well our friendship is forever right? If i'm dead it can't so keep me alive please!!''
Oh wat erg, die wanhoop eigenlijk... Schrijf je al lang met hem?

Rianne, heb je bij emailingaprisoner een maximaal aantal woorden of niet? En de inmate krijgt jouw brief dan uitgeprint?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:44

Ik schrijf nu nog niet zo heel lang met tony, maar onze band is al heel sterk.
Ik schrijf nu denk ik 6 maanden ofzo?

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:48

Targaryen schreef:
Rianne, heb je bij emailingaprisoner een maximaal aantal woorden of niet? En de inmate krijgt jouw brief dan uitgeprint?

Ja, die krijgt hem als een gewone brief, zegmaar. Het kantoor in Amerika print hem uit en doet 'm op de post. Je mag maximaal 3000 woorden schrijven (dat is 3 of 4 kantjes) en daar rekenen ze 1$ voor. Voor elke foto erbij ook een dollar, die worden uitgeprint op goed fotopapier. Je mag wel smokkelen en gewoon een collage maken en die dan uploaden als zijnde 1 foto. Hier kun je alles vinden: http://emailingaprisoner.com/how-it-works.php

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:01

Wat een ontroerende blog van Isegrim...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:23

Als je 100 gevangenen spreekt, beweren er 95 onschuldig te zijn. Jamie heeft dat ook lang beweerd. Ik heb hem nooit geloofd. Het enige waaraan hij niet schuldig was, is verkrachting. Daar is hij dan ook niet voor veroordeeld bij gebrek aan bewijs. Toch staat het in elk krantenartikel genoemd en het staat zelfs op de site van TDCJ. Jamie's laatste verzoek aan mij was om te proberen het daar vanaf te krijgen. Heb hem beloofd mijn uiterste best te doen.

Maar wat ik wil zeggen: vertrouw op je gezonde verstand. De meeste gevangenen zijn niet onschuldig. Daarnaast zijn er veel gevangenen die een penpal zoeken in de hoop dat die hen geld gaat geven. Wees een beetje op je hoede.

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:26

Bedankt voor je heldere reactie, Isegrim. Wat naar voor Jamie dat die verkrachting dan toch overal genoemd wordt, hopelijk lukt het je om het van de TDCJ website af te krijgen.

Hoe voel je je nu? Alleen antwoorden als je daar zin in hebt, hoor. Ik begrijp het ook als je nog even geen zin of tijd hebt om het erover te hebben.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:27

Ja, dat is ook zo Isegrim.

Tony heeft mij nog nooit om geld gevraagd, ik heb hem laatst vanuit mijzelf wat geld gegeven(voor postzegels) en daar was hij heel erg blij mee.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:28

Ik had dat idd ook op verschillende sites gelezen dat hij dat gedaan zou hebben.

En het klopt dat de meeste veroordeelden onschuldig "zijn". Volgens henzelf dan.
Ik heb ook zelden mensen hier op zitting die schuld bekennen.... ze zijn allemaal onschuldig. En toch veroordelen we ze......

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:39

denk ook niet dat de meesten er zullen zitten omdat ze een snoepje gejat hebben. een zekere voorzcihtigheid moet je denk ik wel houden.

Toch vind ik nu wel dat je ze een lichtpuntje kan geven.

Isegrim hoop dat het een beetje met je gaat. Nu na alles

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:47

Het gaat wel goed met mij hoor. Ik ben verdrietig dat ik Jamie kwijt ben, maar we hebben het goed kunnen afsluiten. Ik zal zijn brieven vreselijk missen. Als het goed is liggen er nog een paar brieven op me te wachten thuis. Misschien dat ik hem nog 1 laatste, symbolische brief schrijf, om het voor mezelf af te sluiten.

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:49

Lijkt me best moeilijk om straks nog een paar brieven van hem te lezen. Het met één laatste symbolische brief afsluiten lijkt me wel mooi. En ook fijn om te horen dat jullie het wel goed af hebben kunnen sluiten. Misschien put je ook wel kracht uit het feit dat hij er zelf zo klaar voor was. Sterkte met de verwerking in de komende periode!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:57

Ik vind je zo sterk overkomen, ben daar elke keer weer van onder de indruk! Topper. Heel fijn om te horen dat je het goed hebt kunnen afsluiten voor je gevoel. Krijg je de zaken omtrent Jamie's lichaam et cetera ook een beetje geregeld? Ik begrijp het als je geen zin hebt om hierop te antwoorden hoor, maar ben nieuwsgierig of één van zijn wensen verwezenlijkt kan worden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:58

Fijn dat het naar omstandigheden goed met je gaat Petra.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:00

Zijn lichaam is geaccepteerd door de universiteit.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:04

Fijn wat te horen van je Isegrim.

En tjee wat een citaat uit Tony zn brief.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:10

Oh wat fijn Petra!
Word het nog nuttig gebruikt..en wellicht leren ze van zn rugprobleem en knieprobleem...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:58

Fijn Isegrim! Hoe gaat het nu met jou? Hoe is je besef?
Edit: Sorry, las over je bericht hierboven heen. Ik vind het knap van je!

Wat ik me trouwens in het algemeen afvraag he... Er is net een ontzettend heftig en aangrijpend verhaal gekomen en het lijkt nu alsof het schrijven met gevangenen een "hit" aan het worden is (correct me if i'm wrong hoor en het is absoluut NIET aanvallend bedoeld :) ). Terwijl bij mij juist het verhaal van Isegrim me doet beseffen dat ik nooit zo sterk zou kunnen zijn en het dus absoluut niet wil.
Hadden jullie nou al eerder die plannen en heeft het verhaal jullie de drempel overgetrokken? Of wil je juist door dit verhaal ook het ervaren?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:12

Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 14-11-13 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:12

Ik had t al besloten voor ik van dit topic en Isegrim haar verhaal wist. En een 'hit', denk dat er een hoop inmates heel blij zijn als het een hit wordt ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:14

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:17

Ik wilde het ook al een tijd, maar wist niet goed hoe ik daaraan kon beginnen, dit topic/isegrims verhaal heeft me aan die informatie geholpen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:19

Hit is niet het goede woord, daarom staat het ook tussen haakjes.

Het is zuiver belangstelling hoor, laat ik dat nog even duidelijk zeggen. Heb er respect voor, dat absoluut, maar zo'n verhaal als van Isegrim heeft me echt geraakt. Ik denk dat je met dat schrijven elkaar behoorlijk intensief gaat leren kennen en je dus echt (uiteindelijk) wel van een vriendschap spreekt. Mij zou het dan te zwaar vallen; afscheid nemen van een vriend. Snap je? Dat is mijn gedachte erachter...

Kun je trouwens zelf kiezen met wat voor inmate je gaat schrijven? Dus bijvoorbeeld iemand die niet ter dood veroordeeld is? Of kiest die site/iemand dat voor je?

Ik ga dat stukje even lezen. Trouwens super van de meiden die de uitzending op de radio hier hebben neergezet!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:21

Je kunt zelf iemand uitkiezen :j

Is er al een link naar de uitzending van vlak voor/tijdens de executie?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:23

Zo, in die comments staan behoorlijk heftige dingen.

Vind 1 ding alleen wel raar... De beste vriendin van die Dwyer staat erin met een reactie en heeft blijkbaar een "verklaring" over de verkrachting. Maar dit is dus neit gebeurd... Hoe komt zij aan die woorden en de "verklaring"?
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 14-11-13 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt