Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:45

Geen rare opmerking van een gast maar een gekke actie van vriendlief en mij..

We gingen een nachtje overnachten bij van der valk in voorschoten! Maar vriendlief had bedacht mij te laten schrikken met een nep spin..

Bedenk mij dus net dat die nep spin nog steeds op de spiegel zit ! :=

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:37

citroen schreef:
Geen rare opmerking van een gast maar een gekke actie van vriendlief en mij..

We gingen een nachtje overnachten bij van der valk in voorschoten! Maar vriendlief had bedacht mij te laten schrikken met een nep spin..

Bedenk mij dus net dat die nep spin nog steeds op de spiegel zit ! :=

_O-

suus_pepper

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:39

Ik had een keer 2 jongens aan de pin kassa met een hele volle kar (AH)
Ik scan dus alles netjes, zij pakken in. Zelfs nog ID gevraagd i.v.m. bier.
Ik: dat wordt dan 125,35 (weet het bedrag niet meer precies maar wel zo iets)
1e jongen: dat is mooi, jij betaalt toch (naar andere jongen)
2e jongen: nee jij zou betalen
1e: ik heb geen geld mee
2e: ik ook niet
1e: serieus?
2e: ja anders zei ik het niet
Tegelijk: oke adieu wij hebben geen geld!

En toen moest ik die hele kar gaan opruimen -O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:42

:oo dat is wel serieus erg.
En ze zeiden niet gewoon: ik ga even mn pas halen, ben zo terug? Lijkt wel een flauwe grap of een weddenschap ofzo :')

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:45

Ja dat dachten wij dus ook al, ze hadden echt super veel spullen van alle verschillende afdelingen.
Uien, chips, yoghurt, bier, kaas, brood, maar verder geen groente ofzo. Ze namen ons gewoon in de maling.
Maar ik heb er wel 50 ct. aan verdiend want ik mocht het muntje houden omdat ik zo netjes had gereageerd :D

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:32

Gisteren kwam er een brutaal jongentje bij mij aan de kassa.
Hij vroeg wanneer je zo'n handpop kreeg (plus)
Dus ik zei: u kunt hier sparen voor (...)
Rent hij naar zn vader en roept keihard: ze noemde mij U
Ik denk oke dan. Gaat hij allemaal bij de kassa op het scherm meekijken en aan mijn spiegeltje ( om te kunnen zien of klanten niets meer in de kar hebben zitten) trekken.
Grrrrrrrrrr. En die ouders zeggen er gewoon niets van. Wat worden sommige kinderen toch slecht opgevoed zeg... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:36

Vind het altijd lachen wanneer kinderen op onze bakje voor pinnen gaan zitten tikken, dat piept en de kleintjes vinden die knopjes en lichtjes geweldig. Die dingen kunnen daar ook tegen, nog nooit eentje tilt weten gaan maar de ouders schieten dan vaak in paniek "nee niet stuk maken!" :P Zolang ze niet proberen om het bakje van onze desk af te sleuren vind ik het niet erg. Eraan trekken mag niet, dan kunnen de kabels eruit loskomen en dan is het wel een probleem. Maar nog nooit voorgehad.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:48

Er tegen kunnen of niet, ik vind toch dat kinderen met hun tengels maar overal van moeten afblijven.
Of zoals moeders het zegt "kijken doe je met je ogen, niet met je handen"
Want dat begint met op't pinbakje duwen en als ze 12 zijn roven ze de snoeppot op de kassa leeg terwijl moeders in't paskot staat
(Echt gebeurd)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:59

Hier zijn ook regelmatig kids die ergens aan zitten wat kapot kan. Reageert moeder/vader niet? Dan doe ik het zelf. Vaak beginnen de ouders daarna pas tegen het kind te zeggen dat ze eraf moeten blijven.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:31

Poos geleden stond ik in een klokkenwinkel. Was er een jongetje die aan de gewichten van de klokken zat. Verkoper: "niet aankomen, hoor". Jongetje bedacht zich niet, keek de verkoper strak aan en trok nog eens flink aan zo'n gewicht! Verkoper keek toch woest! Hij pakte het jong bij z'n arm en: naar je moeder, jij! Daar was hij toch wel een beetje beduusd van.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:32

Stond gisteren in de rij voor de kassa in de supermarkt. 1 klant voor me en 1 iemand die ging afrekenen. Oudere dames (niet antiek, maar oud).
Mevrouw rekent af met een hand vol kleingeld. Dus cassiere telt dat na en komt een dubbeltje te kort. Dus ze meld dat heel netjes en vraagt die bij. Krijgt ze toch een verhaal...
"Oh ja, dat is verschrikkelijk als je een dubbeltje te kort komt he. Ja dan moet je vanavond van je baas je kassala een tweede keer tellen hoor, en dan dat vreselijke te kort uitleggen."
Mevrouw voor mij ook nog even in de bocht. "Dat je dat bij durft te vragen het is een dubbeltje hoor, aanstellen is ook een vak"
Waarop de eerste mevrouw nog zegt "Naja ik zoek het nog wel even, het is niet dat je er nog een ijsje van kan kopen he. Dat kan toch niet meer."

Vervolgens pakt ze d'r boodschappen in en pas daarna gaat ze kijken of ze een dubbeltje heeft. Cassiere en ik keken mekaar echt zo aan van... "Nah raar mens".

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:40

Veulen84 schreef:
Stond gisteren in de rij voor de kassa in de supermarkt. 1 klant voor me en 1 iemand die ging afrekenen. Oudere dames (niet antiek, maar oud).
Mevrouw rekent af met een hand vol kleingeld. Dus cassiere telt dat na en komt een dubbeltje te kort. Dus ze meld dat heel netjes en vraagt die bij. Krijgt ze toch een verhaal...
"Oh ja, dat is verschrikkelijk als je een dubbeltje te kort komt he. Ja dan moet je vanavond van je baas je kassala een tweede keer tellen hoor, en dan dat vreselijke te kort uitleggen."
Mevrouw voor mij ook nog even in de bocht. "Dat je dat bij durft te vragen het is een dubbeltje hoor, aanstellen is ook een vak"
Waarop de eerste mevrouw nog zegt "Naja ik zoek het nog wel even, het is niet dat je er nog een ijsje van kan kopen he. Dat kan toch niet meer."

Vervolgens pakt ze d'r boodschappen in en pas daarna gaat ze kijken of ze een dubbeltje heeft. Cassiere en ik keken mekaar echt zo aan van... "Nah raar mens".

Nouja zeg... Lijkt me toch logisch dat je dat dan bijbetaalt! Jij wil die spullen meenemen, dus betaal je er voor. Als wij te vaak een kasverschil hebben worden we daar ook op aangesproken. Er blijven rare mensen in deze wereld :') snap wel dat je daar raar van opkeek Veulen84!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:44

Yeps, vaak genoeg dat mensen gaan klagen over een paar cent "zoveel maakt dat toch niet uit?" Als nou elke klant er zo over dacht, dan loopt het toch aardig op hoor.
In het begin van het jaar (en soms ook tijdens) worden de prijzen van de ziekenfondsen herzien, en dan gaan ze omhoog. Soms een paar cent, soms 1€ maar da's al zelden en het verschil wordt aan de mensen achteraf vaak ook gewoon extra teruggestort. Nou, elke keer weer geklaag omdat een visite plots 10 cent duurder is geworden. Dat iemand uit de bijstand die veel zorg nodig heeft daar aan tilt kan ik goed begrijpen, maar het zijn vaak de mensen die er het beste inzitten die er over vallen.

Ochja, gaan we niet dood van :Y)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 22:25

nynke55 schreef:
Poos geleden stond ik in een klokkenwinkel. Was er een jongetje die aan de gewichten van de klokken zat. Verkoper: "niet aankomen, hoor". Jongetje bedacht zich niet, keek de verkoper strak aan en trok nog eens flink aan zo'n gewicht! Verkoper keek toch woest! Hij pakte het jong bij z'n arm en: naar je moeder, jij! Daar was hij toch wel een beetje beduusd van.

Heb ooit in een kasteel gestaan waar de gids vertelde over een hele oude unieke klok.
Ze zei dat het zonde was, want hij was stuk.
Door een idiote toerist die even aan de gewichten had getrokken :oo

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:46

Wat is het hier stil :P

Kwam laatst een jongen bij mijn werk (mac).
Hij: Welke smaken McFlurry hebt u allemaal?
Ik: We hebben momenteel M&M, Bounty, Stroopwafel en Magnum Gold
Hij: Oh, doen dan maar een kitkat 8)7

Vraag het dan niet, als je toch niet geïnteresseerd bent in het antwoord of gewoon niet luistert :?

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:37

Dat heb ik elke dag.. zo irritant!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 06:03

Stond op fouilleerpositie op werk en er kwam een vrouw door het poortje. Poortje piepte, ze was willekeurig door de poort geselecteerd (niks met metaal te maken, een op die tien mensen piept hij gemiddeld random en moet je die persoon gewoon fouilleren) en dat legde ik netjes uit. Zegt ze: "Nou mevrouw, ik ben ongesteld en dan is mijn ijzergehalte hoog. Ik denk dat het daar aan ligt...."
(Als in ijzer=metaal)

:') :') :')

De meesten snappen het sowieso niet dat een poortje ook willekeurig piept. Heb je het net uitgelegt en ben je klaar met de fouillering en komen ze nog aan met "oooh het zal mijn knoop/vulling/beugel van BH wel zijn!!!"

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 06:22

Ik werkte eerst bij een tuincentrum, en daar heb je een stukje van de band wat rolletjes zijn, zodat je de producten er makkelijk overheen kan schuiven.. Kinderen vonden het altijd geweldig om op hun allerhardst aan die rolletjes te gaan draaien, maar daar krijg je echt hoofdpijn van. Legde dan altijd mijn hand erop en zei: dat is wel genoeg, dank je.. En meestal zeiden de ouders er dan pas iets van (of nog niet eens). Of ze stonden alle lintjes om kado's in te pakken uit het rek te trekken..

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:06

Dat snap ik soms echt niet, ouders die hun kinderen niet in toom houden.
Zo hadden wij er eens eentje die op de trap ging rondhangen (trap naar het bureaugedeelte en de stock). Iets waarvoor ze trouwens achter een sokkenrek moest kruipen.
We hadden er ook een die de snoeppot had gezien en die prompt halfleeg at. Heb hem dan maar onder de kassa gezet toen ik even langs moest. Meneertje had dan even de neiging om achter de kassa te kruipen maar dat heeft hij gelukkig niet gedaan.

Ergste geval was toch wel twee jongetjes die tikkertje speelden in de winkel (waardoor ik al met schrik om het hart het glazen bovenblad van de toonbank aan't vasthouden was) en dan prompt naar buiten liepen. Zomaar de straat op. Waar er auto's reden...
En mama ... die stond doodleuk in het pashok.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:36

Ik denk dat veel mensen niet weten dat je hoofdpijn krijgt van die rollers. Ik heb er vroeger ook als een gek aan staan spinnen en pas nu weet ik dat het de caissière hoofdpijn bezorgd.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:07

Hier precies hetzelfde goldenarrow, dat zie je als kind niet als iets vervelends voor de caissière :o

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:15

Niet alle kinderen zijn even onschuldig, er zijn er genoeg die expres overal met hun klauwen aan gaan zitten of bovenop dingen klimmen om een reactie uit te lokken.
En dan zie je die ouders wel schuldbewust kijken maar er ook niks van zeggen... Grrrr.
Heb wel eens sneaky het kassapoortje een klein stukje losgeklikt, omdat een ventje er steeds maar aan ging hangen. Die keek toch mooi op z'n neus toen het poortje ineens meegaf en hij achterover klapte.
Tegenwoordig let zijn moeder beter op. :Y)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:52

voor de derde keer in een half jaar door de zelfde man gevraagd: "Heb je ook een vriendje?" Knipoogt.

Ja...Nog steeds een "vriend!!"

Zucht.....

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:55

Klant: 'Zo, jij bent dik geworden'.
Ik stond haar met mijn mond open aan te kijken: :?
Klant: 'Ja, je bent echt dik geworden'.
Ik nog steeds helemaal flabbergasted
Klant: 'Jaa, echt :j'.
Ik stond ondertussen nog steeds aan de grond genageld en mijn collega heeft de bestelling voor die klant gepakt (shag)

Normaal weet ik echt wel wat ik terug moet zeggen, maar stond echt met mijn mond vol tanden. :Y)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:58

Vind het ook echt niet kunnen Zap... :n