Pony Pedro moet gelukkig binnen 3 maanden naar een geschikt onderkomen met meer ruimte en soortgenoten.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Merlen schreef:Een tijdje geleden had ik verteld dat mijn laptop,die mijn dochter meenam naar school,er plots mee op hield toen ze de stekker in het stopcontact stak op school.
Hij heeft dus kortsluiting gehad en het moederbord is volledig verbrand.
Er was dus wel degelijk wat mis met het stopcontact.
Kostprijs om hem te laten maken;600€ volgens het bestek.
Dit ligt nu bij de verzekering.
Ik ben al aan het kijken geweest wat vandaag de prijs is voor een nieuwe van hetzelfde merk en dezelfde specificaties.Maar liefst 250€ duurder dan 2 jaar geleden.
Dat ga ik waarschijnlijk nooit vergoed krijgen.
De verzekeraar heeft gevraagd naar het aankoopbewijs en ik twijfel nu of ik de prijs van toen niet zichtbaar maak.
Merlen schreef:Helaas zijn de prijzen van hardware enorm opgelopen door tekorten aan semiconductoren wat weer een chiptekort opleverde. Een huis-tuin-keuken laptop die lange tijd mee gaat lag laatste keer dat ik keek al rond de 750 euro (is al tijdje terug). Dat is uitgaande van low- tot midrange Intel i5 proccesoren (en vergelijkbare AMD's) en 4~8GB RAM minimum. Dit omdat hoewel i3's tegenwoordig in het begin vaak snel genoeg zijn, ze erg snel traag worden en na een jaar al merkbaar minder worden en na een paar jaar echt op zijn. Als je dus jaren met je pc wil doen niet handig, en op lange termijn duurder omdat je sneller moet vervangen. Toen ik mijn studie begon kocht je zo iets nog voor 500.Een tijdje geleden had ik verteld dat mijn laptop,die mijn dochter meenam naar school,er plots mee op hield toen ze de stekker in het stopcontact stak op school.
Ik ben al aan het kijken geweest wat vandaag de prijs is voor een nieuwe van hetzelfde merk en dezelfde specificaties.Maar liefst 250€ duurder dan 2 jaar geleden.
De verzekeraar heeft gevraagd naar het aankoopbewijs en ik twijfel nu of ik de prijs van toen niet zichtbaar maak.
Merlen schreef:Een tijdje geleden had ik verteld dat mijn laptop,die mijn dochter meenam naar school,er plots mee op hield toen ze de stekker in het stopcontact stak op school.
Merlen schreef:
fleurtjeuh schreef:Merlen schreef:
Deze heeft vergelijkbare specificaties, is 399 euro.
Dus al veel goedkoper dan laten repareren.
Nieuwere generatie chip, die van jouw was 10e generatie, deze is 11e
https://www.bol.com/nl/nl/p/asus-x515ea ... oductTitle
11e generatie i5
8GB werkgeheugen
512GB SSD
15" scherm
Merlen schreef:Je begrijpt me verkeerd.
Ik wil vergoed worden ofwel voor de herstelprijs ofwel voor een laptop met dezelfde specificaties zonder daarvoor zelf te moeten opdraaien.
Ik ben bang dat ze de prijs die ik toen betaald heb,gaan misbruiken.
Het is toch niet mijn fout dat hun stopcontacten slecht zijn.
Merlen schreef:fleurtjeuh schreef:
Deze heeft vergelijkbare specificaties, is 399 euro.
Dus al veel goedkoper dan laten repareren.
Nieuwere generatie chip, die van jouw was 10e generatie, deze is 11e
https://www.bol.com/nl/nl/p/asus-x515ea ... oductTitle
11e generatie i5
8GB werkgeheugen
512GB SSD
15" scherm
Mijne is een i7.Daar heb ik bewust voor gekozen toen.
_San87_ schreef:Merlen schreef:Je begrijpt me verkeerd.
Ik wil vergoed worden ofwel voor de herstelprijs ofwel voor een laptop met dezelfde specificaties zonder daarvoor zelf te moeten opdraaien.
Ik ben bang dat ze de prijs die ik toen betaald heb,gaan misbruiken.
Het is toch niet mijn fout dat hun stopcontacten slecht zijn.
Dat is ook niet de fout van de verzekeraar, toch?
Wiens stopcontacten zijn slecht, trouwens? Van school? Van Acer?
Telpeva schreef:Is er vanuit die school al wat geregeld rondom die kapotte stopcontacten, ik zou het bijzonder rot vinden als je bij wijze van spreken een nieuwe laptop regelt, en je dan volgende maand weer met hetzelfde probleem zou zitten (nieuwe laptop ook stuk door kortsluiting) als die nieuwe laptop ook op school aan diezelfde twijfelachtige stopcontacten moet worden aangesloten.
Merlen schreef:Dan zou eigenlijk de school aansprakelijk moeten zijn, en hun verzekering moeten het vergoeden. Als al bekend is dat het electrisiteitsnetwerk slecht is en ze er niks aan dpen is dat gewoon nalatigheid.De stopcontacten van de school,dochter had dat begin van het schooljaar al eens laten vallen dat niet alle stopcontacten werkten.
Daarom dat ze de laptop die dag in een stopcontact onderaan de werktafel had ingestoken wat dus,nu blijkt,ook niet goed meer was.
fleurtjeuh schreef:Ik ga hier toch niet helemaal in mee, of je moet het over écht oude generaties hebben. Genoeg i7's die echt wel over een i5 komen, ook de nieuwere modellen.Nieuwere generatie i5 is vaak vrij vergelijkbaar met de vorige generatie i7