Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 06:38

Bedankt!

Ik kreeg gisteren ook al een berichtje van iemand die de vraagprijs biedt. Dus ik ga me daar maar op richten :-)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 07:32

Leuk....ik ben opgelicht....waterdrop via marktplaats gekocht (wordt veel aangeboden) zouden nieuwe doosjes zijn. Komt binnen: 1 doosje over de datum en cubes zien er ranzig uit, doosje 2 zijn alle cubes volledig gruis ipv cubes en doosje 3 is maar houdbaar tot augustus. (Heb ze gekocht voor vakantie eind september)

Verkoper zegt alleen "niet naar de houdbaarheidsdatum gekeken, je mag ze terug sturen op eigen kosten"

Ik ben gekke henkie niet! Ga geen €8,5 betalen aan verzendkosten en dan €2 terug krijgen, ik wil gewoon mijn volledige bedrag terug.

Ik kan er niets aan doen dat in de advertentie staat "nieuw" maar dat ik 3 onbruikbare doosjes opgestuurd krijg, niet mijn fout.

Verkoper reageert ondertussen niet meer...

Gelukkig heb ik volledige naam en adresgegevens.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 07:42

Voor het gemak quote ik deze gewoon even. :)

mvdende schreef:
Product verkocht met prijskaartje er nog aan onder de noemer nieuw. Geen vragen gesteld over de daadwerkelijke leeftijd van het product door uiteindelijke koper. Andere geïnteresseerden hadden die vraag wél gesteld en zijn afgehaakt vanwege leeftijd. 8 jaar en een gebruiksduur van 10 jaar, dus nog 2 jaar te gebruiken. Vraagprijs €7,5 per stuk, terwijl de huidige winkelwaarde/ nieuwprijs tussen de €24 en €30 per stuk ligt. Dus minimaal 70% korting op de nieuwprijs (en dan is de kans héél héél groot dat je óók materiaal geleverd krijgt van minimaal 2-5 jaar oud.)

(Zoals ik dus toen ik het materiaal eind 2017 bij de fabrikant had besteld en gewoon blijkbaar materiaal gekregen heb uit 2015, had ik beter op moeten letten!)

Vorige week zondag op een "rommelmarkt' / 2e hands markt gestaan mèt leeftijd materiaal op een bijbehorende envelop vermeld en meerdere stuks verkocht voor €7,5 per stuk. Dus zeker wel vraag naar.

Daarnaast zie ik zelden op marktplaats bij dit materiaal een leeftijd vermeld staan!

Koper is nu niet blij.... maar ik ga het spul echt niet terug nemen.

Ik vind dat koper zelf onderzoek had moeten doen naar leeftijd product (mij een berichtje sturen)

Véél reacties gehad binnen 24 uur dat het op marktplaats stond, maar ik heb de rest afgehouden en netjes de 1e serieus geïnteresseerde de keus tot koop gegeven, de koper dus.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 07:46

upendo schreef:

mvdende schreef:
Product verkocht met prijskaartje er nog aan onder de noemer nieuw. Geen vragen gesteld over de daadwerkelijke leeftijd van het product door uiteindelijke koper. Andere geïnteresseerden hadden die vraag wél gesteld en zijn afgehaakt vanwege leeftijd. 8 jaar en een gebruiksduur van 10 jaar, dus nog 2 jaar te gebruiken. Vraagprijs €7,5 per stuk, terwijl de huidige winkelwaarde/ nieuwprijs tussen de €24 en €30 per stuk ligt. Dus minimaal 70% korting op de nieuwprijs (en dan is de kans héél héél groot dat je óók materiaal geleverd krijgt van minimaal 2-5 jaar oud.)

(Zoals ik dus toen ik het materiaal eind 2017 bij de fabrikant had besteld en gewoon blijkbaar materiaal gekregen heb uit 2015, had ik beter op moeten letten!)

Vorige week zondag op een "rommelmarkt' / 2e hands markt gestaan mèt leeftijd materiaal op een bijbehorende envelop vermeld en meerdere stuks verkocht voor €7,5 per stuk. Dus zeker wel vraag naar.

Daarnaast zie ik zelden op marktplaats bij dit materiaal een leeftijd vermeld staan!

Ik vind dat koper zelf onderzoek had moeten doen naar leeftijd product (mij een berichtje sturen)

Véél reacties gehad binnen 24 uur dat het op marktplaats stond, maar ik heb de rest afgehouden en netjes de 1e serieus geïnteresseerde de keus tot koop gegeven, de koper dus.

Verschil is dat wat ik verkocht, niet over de datum was!! En niet kapot. Een minder lange levensduur, ja, maar nog héél goed en veilig te gebruiken.

Wat ik nu binnen heb gekregen is wél kapot (1 doosje met alleen maar kapotte cubes) én 1 doosje volledig over de datum, waarvan ook duidelijk zichtbaar is dat de inhoud absoluut niet veilig meer is om te consumeren. Het 3e doosje is nog nèt niet over de datum, maar alsnog zijn er 2 kapotte/ verrotte doosjes geleverd.

Daarnaast heb ik er bijna de nieuwprijs voor betaald ipv flink afgeprijsd.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 07:58

Ik zou dat nooit op marktplaats kopen

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 08:01

Dan had je precies dat moeten doen wat ook ook in de quote van Upendo staat.
Namelijk onderzoek - of te wel meer foto's vragen, houdbaarheidsdatum, enz alvorens te kopen.
Dat was de reden, die jij aangegeven had toen jouw koper niet tevreden was over jouw verkochte product.
Dus ik zie hier dan ook geen oplichting.
"Nieuw" is een rekbaar begrip.
En juist op marktplaats is het bij beschrijvingen zoals "nieuw" of "zo goed als nieuw " voorzicht geboden.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 08:09

Als je zo goed als nieuwprijs betaald snap ik sowieso niet dat je zoiets op marktplaats koopt en dan ook met verzending. Voor die 10 euro dat het je gekost heeft (8,5 + 2) zou ik het meenemen als wijze les dat je voortaan ook naar de houdsbaarheiddatum vraagt van artikelen die kunnen vervallen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 08:10

Nouja, ik vind het niet netjes om iets te verkopen zonder houdbaarheidsdatum te vermelden als dat wel veel uitmaakt. Dat vond ik ook van de verkoop van mdvende toen met die klimdingen.
Juist daarom vind ik het wel grappig dat ze nu zelf de deksel op de neus krijgt. Sorry not sorry.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 08:27

Kosten doosjes waterdrops normaal niet 8,- per doosje? 3 Doosjes voor 10,- inclusief verzenden, is niet bepaald bijna de nieuwprijs..

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 08:34

Zo, ik ben al 1 groot ding gratis kwijt. Degene die kwam ophalen was wel een stuk later dus ik was alweer bevooroordeeld maar goed, dit ruimt lekker op zo in huis. :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 08:35

Daphne__ schreef:
Kosten doosjes waterdrops normaal niet 8,- per doosje? 3 Doosjes voor 10,- inclusief verzenden, is niet bepaald bijna de nieuwprijs..

€7 per doosje en ik heb er €15 inclusief verzendkosten voor betaald.

Dus nu €5 per doosje inclusief verzendkosten omgerekend.

Dan mag je op z'n minst verwachten dat ze niet over de datum zijn én niet kapot zijn. Dat 3e doosje, tja, augustus is nog niet over de datum, maar wél heel kort erop en dat ik inderdaad mijn fout.

Maar dingen over de datum verkopen mag gewoon niet! Een supermarkt mag dat óók niet.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 08:53

Iets met de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet… want, zoals al aangehaald door iemand, vind je zelf dat iemand maar naar de leeftijd/houdbaarheidsdatum had moeten vragen bij eigen verkochte spullen (waarbij veiligheidseisen nogal nauwkeurig werken en het niet gaat om een vieze smaak in je mond) en nu niet moest zeuren. En nu heb je zelf datgene nagelaten en voel je je opgelicht.

Is het netjes van de verkoper, nee. Vind ik dat je met twee maten meet, ja. Wijze les voor de volgende keer. Vraag om extra foto’s, vraag om houdbaarheidsdata, of haal het zelf op.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:05

mvdende schreef:
Daphne__ schreef:

Dan mag je op z'n minst verwachten dat ze niet over de datum zijn én niet kapot zijn. Dat 3e doosje, tja, augustus is nog niet over de datum, maar wél heel kort erop en dat ik inderdaad mijn fout.

Maar dingen over de datum verkopen mag gewoon niet! Een supermarkt mag dat óók niet.

15 € voor 3 doosjes INCL verzendkosten... bij 3 doosjes neem ik maar aan dat het geen brievenbuspaketje is... ik neem maar gewoon PostNL tarief en DhL gedeeld door 2 dat is dan 6 afgerond...
Wat betekend je hebt dus per doosje maar 3 Euro betaald en dat is dus definitiv niet "bijna de nieuwprijs"
Hoe jij dan ook op de 8,50 voor terugsturen komt, is ook een raadsel

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:11

Wat verwacht je dan ook? Dat de verkoper de verzendkosten terug betaald? :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:13

sasja0705 schreef:
mvdende schreef:

15 € voor 3 doosjes INCL verzendkosten... bij 3 doosjes neem ik maar aan dat het geen brievenbuspaketje is... ik neem maar gewoon PostNL tarief en DhL gedeeld door 2 dat is dan 6 afgerond...
Wat betekend je hebt dus per doosje maar 3 Euro betaald en dat is dus definitiv niet "bijna de nieuwprijs"
Hoe jij dan ook op de 8,50 voor terugsturen komt, is ook een raadsel

Gewoon brievenbus pakketje hoor. Dus €10,75 voor de 3 doosjes betaald ex verzendkosten. Dat is alsnog ruim €3,5 per doosje.

nevica schreef:
Wat verwacht je dan ook? Dat de verkoper de verzendkosten terug betaald? :')

Ja, want als ik geweten had dat ik over de datum spul zou krijgen, had ik het nooit gekocht én dus óók de verzendkosten niet gehad.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:15

Bijzondere gedachtegang hou jij er op na iedere keer.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:32

upendo schreef:

mvdende schreef:

Dit is inderdaad best bijzonder dat er met 2 maten word gemeten
Jij had nu ook naar de leeftijd van het product moeten vragen

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:50

Dus 3,50 per doosje... is nog steeds ver onder de nieuwprijs...
En dan snap ik nog steeds niet hoe jij op 2 Euro komt, als je terugstuurd.

En zo als de rest ook zegt... je meet dus met 2 maten... niet alleen wat koop/ verkoop betreft maar ook wat biedingen en handelen betreft.
En als je verkopers tegen komt die precies zo handelen als jijzelf... dan vind je het niet correct of beticht zelfs als oplichting...
Wel erg bijzonder

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 15:28

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

'De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet'

'Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten'

Zoveel spreekwoorden die van toepassing zijn hier. :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 16:04

mvdende schreef:

Dat mag wel, alleen bij TGT niet naar bij THT wel mits de winkel kan garanderen dat het nog goed is.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 10:18

Ik denk dat die verkruimelde blokjes klem hebben gezeten ofzo. Ik wist niet eens dat die dingen over datum kunnen zijn. Net even naar mijn doosjes gekeken en verrek, de mijne zijn ook over datum :') Oeps!

Zal een kijken of ze nog te drinken zijn! :))

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 10:31

mvdende schreef:
Ik kan er niets aan doen dat in de advertentie staat "nieuw" maar dat ik 3 onbruikbare doosjes opgestuurd krijg, niet mijn fout.

Ze heeft wel gelijk. Ze zijn niet aangebroken dus zijn ze nieuw.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 10:35

mvdende schreef:
Daphne__ schreef:

Waarschijnlijk is er gewoon iets fout gegaan met verzenden. Je weet toch wel hoe de bezorgdiensten met onze pakketjes omgaat? Als in hardhandig wegleggen.
Ik zet altijd in mijn advertenties dat verzenden op eigen risico gaat ivm behandelswijze van de bezorgdiensten.
Maar wie weet is de verkoper vergeten te checken of ze nog houdbaar waren? Niet iedereen is zo slecht als jij denkt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 10:36

die dingen zijn nooit te drinken maar dat is een andere discussie :P

Ik denk eigenlijk met net als zoveel dingen je dat nog prima kan gebruiken als het over de datum is.
Want welk ingredient kan er van over de datum?

Ingrediënten: voedingszuur: citroenzuur, zuurteregelaar natriumcarbonaat, zuurteregelaar kaliumcarbonaat, gojibessenextract, kleurstofconcentraat uit wortel, natuurlijke aroma's, schisandra-extract, vitamine C (ascorbinezuur), zoetstof steviolglycosiden, kleurstofconcentraat uit saffl oer, vitamine B6,foliumzuur.

Maar verder eens met de voorgangers, je had door moeten vragen, zoals je andere ook adviseert als je zelf maar een halve advertentie plaatst

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 10:41

Zijn die ingrediënten überhaupt gezond?