Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:22

Koek koek.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:29

Relaxed schreef:
Donderdag naar curaçao en daar woont mijn zwak.. hopelijk kom ik m gewoon niet tegen, maar stiekem ook wel nieuwsgierig naar hem weer..

De mijne hier om de hoek :')

Inderdaad wat vjestagirl zegt. Het aangeven dat je iemand moet vergeten en meer waard bent en dom bezig bent toont niet dat iemand zn ei hier kwijt kan. Dat weet ze zelf ook wel.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:50

Daar heb je gelijk in. Ik zal proberen de berichten over de bezette man vanaf nu te negeren. Ik werd getriggerd door de toon van de berichten. Die kwam op mij iets te luchtig over. Maar ik gok dat dat m'n eigen overwerkte stukje is. En anders kan ik beter het topic ontstippen

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:51

Lijkt me een goed plan, want ik kan persoonlijk niet zoveel met aangepraat schuldgevoel door andersmans projectie :) Je mag het luchtig lezen, neem aan dat je snapt dat gevoelens dat niet zijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:52

En als ik voor mezelf spreek: ik snap dat het triggert maar als je erin zit werkt het even anders. Dan rationeel nadenken en handelen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:56

Maar dit vind ik weer naar. Het gevoel van de een is dus belangrijker als de ander? Want je zegt dat gevoelens niet luchtig zijn, maar iemand die er andere gevoelens bij krijgt moet maar gewoon niks zeggen en even een sneer krijgen over schuldgevoel aanpraten.

Het is of allebei wat moeten voelen en zeggen of allebei niet. En in dit topic wordt altijd advies gegeven, soms past het en soms niet.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:58

Nee hoor, die gevoelens mag ze prima hebben en uiten, maar iemand ter verantwoording roepen vind ik wel iets anders. En ze oppert het zelf al, en daar ben ik het mee eens: dan maar beter negeren.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:58

Degene kan toch zijn of haar verhaal doen maar qua reactie op een ander is het weer iets anders. Denk dat dat het is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:02

Maar je zegt zelf je schuldig te voelen, dus dat aangeprate schuldgevoel klopt al niet. Dat heb je blijkbaar zelf al en niet door een bericht hier.
Maar goed, ik zal het ook negeren.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:09

Je hebt gelijk hoor, aangeprate verantwoordelijkheid is allicht beter.

Maar goed, we zitten elkaar allemaal lekker te triggeren :+ Excuus voor iedereen die door mij op een vervelende manier getriggerd wordt. Ik ervaar het niet als lollig en luchtig, als het luchtige gevoelens waren zou ik er niet mee doorgaan. Mocht dat hier zo overkomen, dan is die lolligheid vooral gericht op mijn eigen stommiteit en incapabiliteit om ratio boven hart te plaatsen.
En door bepaalde reacties word ik blijkbaar ook weer getriggerd. Feest.

Kusje erop lieve topicvrinden :*

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:11

Haha, alles weer goed :+ Lekker zooitje bij elkaar.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:30

Ik snap capopjekop goed en ben het met haar eens. Maar dat is mijn persoonlijke mening, als je iets doet met iemand die bezet is (zonder open relatie of iets) dan ben je zelf net zo fout bezig. Snap dat het niet leuk is om te horen, of dat het lastiger is als je er midden in zit.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 00:01

Lolacabana schreef:
Ik snap capopjekop goed en ben het met haar eens. Maar dat is mijn persoonlijke mening, als je iets doet met iemand die bezet is (zonder open relatie of iets) dan ben je zelf net zo fout bezig. Snap dat het niet leuk is om te horen, of dat het lastiger is als je er midden in zit.

Ik ben het daar niet mee eens. Je hebt als single aan niemand verantwoording af te leggen. Daarbij geloof ik nooit dat een ander de oorzaak is van een breuk of problemen. Er zijn problemen waardoor degene er open voor staat. De vreemdgaande persoon heeft iets om over na te denken.

In mijn geval was ik niet eens de veroorzaker en aanstichter van het geheel. Je hebt ook niet het gevoel dat er een ander is want dat is niet tastbaar en voelt zo niet als je samen bent. Je denkt niet goh ik ga die vent inpikken. Dat gevoel ontstaat en ineens ben je jezelf daar van bewust en is het niet weg te krijgen. Heel simpele om te zeggen dat je een keuze hebt. Je wilt iemand, degene jou en zeg dan maar nee. Ja klinkt simpel.

Leg een snoepje op tafel en verwacht dat je kind het gewoon laat liggen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 00:23

En toch.. als ik elke keer doodziek word van dat snoepje laat ik hem de volgende keer wel liggen.. :D

Maar goed dat moet iedereen zelf weten natuurlijk maar ik vind het wel lastig om te begrijpen dat je zo’n man je keer op keer weer hetzelfde laat aan doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 00:32

Jildau schreef:
En toch.. als ik elke keer doodziek word van dat snoepje laat ik hem de volgende keer wel liggen.. :D

Maar goed dat moet iedereen zelf weten natuurlijk maar ik vind het wel lastig om te begrijpen dat je zo’n man je keer op keer weer hetzelfde laat aan doen.

Och, moet je zien hoe veel mensen er op zondag ochtend wakker worden met een kater, en toch de zaterdag erop zich weer klem zuipen... Zo veel lerend vermogen hebben mensen niet hoor :P

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 00:37

Ja. Ik voed mijn kinderen op dat wat niet van jou is, blijf je vanaf. Dus van dat snoepje blijven ze af. Simpel toch?

Maargoed, vreemdganger ben ik ook fel op tegen, degene die vreemdgaat vind ik heel naar, gooi dan de relatie open of maak het uit. Een middenweg is er niet. Maar iemand die wat doet met iemand die de boel belazert, is net zo fout bezig.

Gelukkig zelf nooit mee hoeven maken, wel een broertje die het constant overkwam (bedrogen werd).

Maar, dit staat los van de gevoelens die je voor iemand kan hebben. Dat is gewoon ontzettend poedersuiker.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 00:43

Ik vind het echt 100% de fout van degene die fout gaat. Die is bezet, die heeft iemand beloftes gedaan. De ander niet, die heeft alleen verantwoording aan zichzelf af te leggen. Het enige wat ik heel laag vindt is gaan met iemand die een partner heeft en vervolgens zelf naar die partner toe rennen om te klikken. Maar zolang je verder jezelf aan kunt blijven kijken tijdens het tandenpoetsen... och.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 00:45

Er zijn ook gewoon mensen die niet vreemdgaan om de spanning maar verliefd worden, ook houden van de andere partner. Niet weten wat te doen, het gras is groener aan de andere kant, laat je al het vertrouwde voor het onzekere achter blabla en zo kan ik nog wel even doorgaan. Beren op de weg zien, niet weten wat ze willen en moeten kiezen.

En dat snoepje…..dat eet ik elke keer weer op. Elke keer dat ik die zak chips leeg eet en denk blehhh doe ik het toch weer.

Blijkbaar zijn er een heleboel mensen die nooit fouten maken, altijd weten wat ze willen. Knap.

PepperrrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 08:02

Ik had gister ook zo'n debiel. Maak er altijd screenshots van, maar deze had me al unmatched voor ik de kans kreeg.

Ik begon het gesprek met: "Hey! Wat zie je er leuk uit!".
Waarop hij antwoordde: "Damn jij ook, je wil vast wel even op mijn gezicht komen zitten vanavond".
Ik: "Nou nee dankje".
Hij: "Door de vibecheck ben je niet heengekomen".
Ik: "Ok".

En daarna kreeg ik een heel uitgebreid, tot in detail uitgelegd waarom hij me nu al poedersuiker vond en wij geen match zouden zijn en al helemaal geen relatie zouden krijgen. Ik. Ging. Stuk _O-

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 09:28

Zonnetje81 schreef:
Er zijn ook gewoon mensen die niet vreemdgaan om de spanning maar verliefd worden, ook houden van de andere partner. Niet weten wat te doen, het gras is groener aan de andere kant, laat je al het vertrouwde voor het onzekere achter blabla en zo kan ik nog wel even doorgaan. Beren op de weg zien, niet weten wat ze willen en moeten kiezen.

En dat snoepje…..dat eet ik elke keer weer op. Elke keer dat ik die zak chips leeg eet en denk blehhh doe ik het toch weer.

Blijkbaar zijn er een heleboel mensen die nooit fouten maken, altijd weten wat ze willen. Knap.

Nee, dit heeft niet met fouten maken te maken. Die maak ik echt genoeg. Maar ik ben wel voor eerlijkheid en die verwacht ik ook van de ander. Anders matcht het niet. Dus nee, ik zou mezelf niet recht aan kunnen kijken in de spiegel als ik een ander help iemand te bedriegen (reactie Vjestagirl)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 09:40

Ach ik wil niet roomser dan de paus zijn. Voor de partner vind ik het rot maar niet meer dan dat. Dan had ze er maar niet mee moeten trouwen hoor. Nee waar het mij omgaat is wat het met jou doet en wat er onder ligt. Er ligt vaak een pijn onder en een gevoel van minderwaardigheid. En dat realiseer je je waarschijnlijk helemaal niet, maar dit zie je vaak pas achteraf. Als je jezelf echt op 1 zet, dan laat je dit niet toe.
Mijn bijdragen zijn echt niet om iemand ‘ter verantwoording’ te roepen en het zou jammer zijn als dit zo wordt opgevat. Ik wil graag dat mensen in hun kracht staan en de beste versie van zichzelf kunnen zijn. Mijn bijdragen komen uit een goed hart en uit een stukje ervaring. Maar zoals ik ook weet: iedereen moet zijn eigen fouten maken en zijn eigen pad volgen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:13

Persoonlijk ben ik in therapie gegaan, de laatste keer dat ik zelf de vreemdganger was.
Want ik wilde bij mijn partner zijn en met hem een leven opbouwen, dus waar de fiets was ik mee bezig om mn leven te verkloten door vreemd te gaan.
Toen de bom barste heb ik alles op tafel gegooid en ben ik aan mezelf gaan werken en ben ik in therapie gegaan.
En het vertrouwen terugwinnen is niet makkelijk geweest, maar durf wel te zeggen dat mijn relatie nu beter is dan hij ooit is geweest. Ik durf mezelf te zijn, ben eerlijk en open en ga niet meer vreemd.
En ik zeg niet dat iemand in therapie moet omdat ze vreemd gaan of omdat ze de side whatever zijn van iemand die vreemd gaat, maar mijn acties waren niet te rijmen met wat ik wilde.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:36

assie schreef:
Of zet hem voor het blok: eerst haar eruit en als je dan vol voor mij gaat, dan ben je pas bij mij welkom.

Been there, done that. Bleek dat hij haar er nadat het 'klaar was' er ook tussendoor toch nog op na hield :Y)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:59

Haha hè ja ik zal dit topic doorsturen naar m'n psych :')

Anyway, ik denk dat er genoeg over gezegd is. Voel me een beetje een topickaper. Maar dank voor al jullie meningen en invalshoeken!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:53

Zoals ik al zei, ik bedoel het niet om te zeggen dat iemand in therapie moet.
Maar vooral dat je gevoel je soms gekke dingen laat doen, ook als je wel beter weet

Maar overmorgen heb je ook een date toch Bailey?
Wat voor type is dat? :)