[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 01:20

Dat mopperen is 1 ding. Het kan zeker wel opluchten, hard of niet. En soms is het ook gewoon een oprecht gevoel waar je vanaf moet.
Maar om nou eigenlijk niet eens rechtstreeks aan je aanstaande te durven zeggen dat je het kind er niet bij wil? En verwachten dat hij de hint snapt vanop een algemene uitnodiging? Dan zit er toch ook ergens niet helemaal 100% goed op vlak van communicatie onderling.

lor1_1984

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:48

Ik snap niet dat ze een relatie en zelfs huwelijk aan is gegaan met hem terwijl ze een hekel heeft aan kinderen, wetende dat hij vader is.
Tenminste, er vanuit gaande dat dat hele huwelijk is doorgegaan, als ik de bruidegom was had ik de hele boel afgeblazen en haar gedumpt nl. :Y)
Prima dat je een kindvrije bruiloft wil maar mijn (theoretische) kind is onderdeel van mijn leven en zal iig bij de huwelijksvoltrekking en receptie aanwezig zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:58

Daarom dus niet trouwen met iemand die kinderen heeft :7.

Mochten wij ooit trouwen, dan zijn kinderen ook niet welkom.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:06

lor1_1984 schreef:
Ik snap niet dat ze een relatie en zelfs huwelijk aan is gegaan met hem terwijl ze een hekel heeft aan kinderen, wetende dat hij vader is.
Tenminste, er vanuit gaande dat dat hele huwelijk is doorgegaan, als ik de bruidegom was had ik de hele boel afgeblazen en haar gedumpt nl. :Y)
Prima dat je een kindvrije bruiloft wil maar mijn (theoretische) kind is onderdeel van mijn leven en zal iig bij de huwelijksvoltrekking en receptie aanwezig zijn.

Het kan toch dat zij dacht dat hij dat kind uit zijn leven zou verbannen nu hij voor een nieuwe toekomst met haar gekozen heeft? Lijkt mij alleen nogal naïef van haar, of nogal horkerig van hem als hij dat echt van plan was.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:08

Maar ik ga er vanuit dat als één van jullie zelf een kind zou hebben deze op zijn minst bij de huwelijksvoltrekking aanwezig zou mogen zijn of de receptie. :)
Als jullie überhaupt een relatie zouden hebben want kind. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:09

Snap dus al niet dat ze een relatie heeft met een man met kind als ze er zo'n hekel aan heeft.
Dat kind zal er echt wel vaker zijn dan alleen op de bruiloft.
Ik begrijp heel goed dat ze geen kinderen op de bruiloft wil, want het klopt die trekken gewoon de hele tijd de aandacht. Dat is gewoon waar.
Maar het is wel het kind van je as man. Dat is mijn inziens toch anders.

Nu weet ik niet of dit om een Nederlands stel gaat.
Hier is niet trouwen ook niet meer raar. Wacht dan met trouwen tot die kleine 12 is of zo, dan zijn ze wat beter te pruimen in het algemeen. (als de relatie dat nog in stand is)
Maar kan me voorstellen dat het in het buitenland minder gewoon is om samen te wonen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:09

oomens schreef:
lor1_1984 schreef:

Het kan toch dat zij dacht dat hij dat kind uit zijn leven zou verbannen nu hij voor een nieuwe toekomst met haar gekozen heeft? Lijkt mij alleen nogal naïef van haar, of nogal horkerig van hem als hij dat echt van plan was.

Kan, maar imo moet je daar nooit vanuit gaan. :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:17

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:17

lor1_1984 schreef:

Nou ja, exact dit dus. Ik heb altijd gezegd dat ik niet aan andermans kind(eren) begin. Dat is niet altijd even goed ontvangen maar wel duidelijk.

Hier nog eentje uit de categorie "je krijgt er zoveel voor terug":
Kleuter (4) ramt twee geparkeerde wagens met auto van zijn ouders - https://nos.nl/l/2427136

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:20

Gelijk met Roosch _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:24

en dan ook nog die kleine voor lange tijd niet kwijt zijn......
Als hij zo ondernemend is zorg je toch als eerste al voor een hoge clip op de deur.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:40

Roodvos schreef:
lor1_1984 schreef:

Nou ja, exact dit dus. Ik heb altijd gezegd dat ik niet aan andermans kind(eren) begin. Dat is niet altijd even goed ontvangen maar wel duidelijk.

Juistem.
Ik ben daar zelf wat soepeler in maar geef wel vanaf moment 1 aan dat ik geen opvoedende rol aanneem en niet ga samenwonen zolang de kinderen nog thuis wonen.
Ben teveel op mijn rust gesteld en heb die rust ook echt nodig om op te laden, in een huis met kinderen heb je die rust gewoon niet.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:42

Roosch schreef:
En dan vragen mensen zich nog af hoe het kan dat ik geen kinderen wil:

https://www.ad.nl/utrecht/ondernemende- ... ~a836fca9/

Hoezo heeft die moeder niet in allerijl en paniek aan de telefoon gehangen omdat ze haar kind kwijt is?
Dit klinkt niet alsof dit in 10 minuten is gebeurd

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:50

Ik gok dat het zo vroeg was dat ze het wurm nog niet kwijt waren. :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 12:31

Mijn ouders wonen aan het water en dat is relatief diep (2-3 meter). Het moet een aantal dagen goed vriezen voordat je het ijs op kunt. In één van de jaren '80 winters lag er een gesloten ijsvloer die echt nog niet sterk genoeg was. Ze hebben wat mensen uit het water gevist die door het ijs gingen, waaronder een kind. Ze hebben het kind thuisgebracht, alwaar het nog niet eens gemist was door de ouders. Dus wat dat betreft is de situatie met dat Utrechtse jochie niet nieuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:21

Als tiener ook meegemaakt dat een groepje kleine kinderen, leeftijd tussen 6 en 10, zonder volwassen toezicht speelde aan de hele grote visvijver in onze woonwijk. Gingen ook koppig het ijs op en toen is er ook eentje doorheen gezakt. Goddank aan de rand, was er snel uit maar kind helemaal in paniek "want mama en papa gaan boos zijn".

Dat ze boos zijn is enerzijds terecht, anderzijds hadden ze toch echt zelf in de hand dat het kind zonder toezicht liep.

Over dit huwelijk: ik zou wel opteren om het kind tijdens de plechtigheid apart te zetten of met oppas, maar er wel bij tijdens de receptie en foto's bijvoorbeeld. Lang stilzitten is voor die kleintjes moeilijk, die doe je geen lol met een uur braaf wezen in een kerkdienst.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 14:08

Varekaj schreef:
Lang stilzitten is voor die kleintjes moeilijk, die doe je geen lol met een uur braaf wezen in een kerkdienst.

Dan sla je die toch over? Qua plechtigheid is alleen het deel met de ambtenaar verplicht. Of is dat in België anders?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 14:34

oomens schreef:
Varekaj schreef:
Lang stilzitten is voor die kleintjes moeilijk, die doe je geen lol met een uur braaf wezen in een kerkdienst.

Dan sla je die toch over? Qua plechtigheid is alleen het deel met de ambtenaar verplicht. Of is dat in België anders?

Maar als je graag een kerkdienst wilt ga je die toch niet afzeggen voor een kind?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 14:53

Als je graag een man wilt zonder kinderen, waarom trouw je dan met een man mét kind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 19:07

Het wettelijk gedeelte in het stadshuis duurt een kwartiertje ofzo, maar veel mensen kiezen ook nog voor een huwelijk in de kerk. En dat duurt wel een goed uur. Als ze dan van het ene naar het andere ga kan je er prat op gaan dat kinderen zuur worden.

Vandaag op oefenjumping geweest en nog een stukje meegekregen van balkjes draven en kruisjes rijden. Ik moet zeggen dat ik best wel geshockeerd was van het taalgebruik van veel kleine ruitertjes en nog meer dat de ouders er nog hartelijk om stonden te lachen ook.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 19:18

Achterom schreef:
Als je graag een man wilt zonder kinderen, waarom trouw je dan met een man mét kind?

Ja dit, het zou voor mij geen optie zijn.

Tenzij het Brad Pitt is, daar maak ik wel een uitzondering voor.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 19:24

Chris Hemsworth ook wel :')

Al is Leonardo de veiligste keuze... die is al kind-vrij :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 19:31

Trouwen er in NL nog veel mensen voor de kerk, eigenlijk?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 19:56

_San87_ schreef:

Ik denk alleen nog in plaatsen waar ook jongere mensen nog wel eens in een kerk komen. Buiten (mensen die opgegroeid zijn in) de Biblebelt gok ik dat het zeldzaam is geworden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 19:58

oomens schreef:
_San87_ schreef:

Ik denk alleen nog in plaatsen waar ook jongere mensen nog wel eens in een kerk komen. Buiten (mensen die opgegroeid zijn in) de Biblebelt gok ik dat het zeldzaam is geworden.

Ja, dat idee heb ik dus idd ook.