Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 08:09

Fearn schreef:
Pff ik zit hier echt mee |(

M'n moeder wil onze katten gaan verhuizen vanaf een rustige woonwijk (waar ze altijd gewoond hebben) nar een huis langs een weg waar auto's 80 mogen rijden (en vaak niet eens zich aan die limiet houden..). Er werd daar laatst zelfs een groot hert doodgereden (zo hard rijden ze dus).

De ene kat is ook al zo'n 14/15 jaar oud en al beetje verward soms.. :( Wat denken jullie, een voorbode voor dat er iets mis gaat?

Binnen houden, anders zijn ze zo platgereden.

little_birdy

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 08:19

Binnen houden of in de tuin.
Als een kat niet is opgegroeid met verkeer wat zo hard passeert gaat het meestal niet goed.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 09:00

Pff ja dat denk ik ook.. ik ben bang dat ze dat niet gaan doen.. de katten lopen hun hele leven al vrij buiten.. en ze gaan denk ik niet investeren in een afgezette tuin.

Ik baal echt ontzettend :(

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 09:06

Verwarde katten zeker binnenhouden, stel je voor dat hij de weg naar huis niet meer kan vinden (zeker in het nieuwe huis lijkt dat me een gevaar). Wij hebben ook een oudere kat en op een dag ben ik die echt in een tuin een paar huizen verder moeten gaan halen, hij was helemaal in de war en wist niet meer waar hij heen moest. Sindsdien houden we hem binnen. Hi heeft een aantal dagen geklaagd en zich er toen bij neergelegd.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 09:34

Kookaburra schreef:
Teqball-tafel ;)

even gegoogeld.
Mijn schenen doen al pijn als ik er aan denk. :')

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 18:14

Ik kijk vaak TLC trash tv zoals Flip or Flop en Good Bones waar ze huizen flippen (renoveren) en die huizen treffen ze dan in verschrikkelijk staat aan maar bijna altijd ligt er stront in de wc (die ze dan op tv wegblurren :') ). Waaróm??? Is het dan van jongens we moeten nu echt het huis uit, "Oh wacht nog 5 minuutjes, ik moet nog ff, maar het water is al afgesloten dus ik kan het niet doorspoelen?" :o?

Serieuze breinbreker elke keer weer.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 18:23

Krakers die erin zitten en er geen rekening mee houden dat de nutsvoorzieningen er niet meer in zitten. Of krakers die eruit moeten en dan inderdaad willens en wetens een klerezooi achterlaten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:16

Word een Karen in nederland ook een Karen genoemd of een Gerda?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:37

Hoe borstelen/kammen mensen met hairextensions hun haar? Blijft de borstel/kam niet bij iedere passage enorm hangen in de extension? :o?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:13

Er zijn speciale borstels voor denk ik. En uitkijken.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:16

Ik heb vaker extensions gehad die vast zaten met microringen. Ik borstelde de onderkant gewoon met een normale borstel en de bovenkant met een borstel van haar, daar zitten geen pinnen in dus die kunnen de extensions ook niet lostrekken

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 13:10

Amber_anne schreef:
Ik heb vaker extensions gehad die vast zaten met microringen. Ik borstelde de onderkant gewoon met een normale borstel en de bovenkant met een borstel van haar, daar zitten geen pinnen in dus die kunnen de extensions ook niet lostrekken

Ah, dankjewel! Heb je dan ook wel eens last van knopen bovenop je hoofd, of vast dat mee?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 13:24

Iemand verstand van tiktok? Bij mij doet het zoeken niet goed, nouja ik kan wel zoeken maar niet uitgebreid.

Als je zoekt hoort het er zo uit te zien
Afbeelding

Maar bij mij ziet het er steeds zo uit
Afbeelding

De app is up to date, wissen en opnieuw installeren helpt niet, want eerst heb ik al die dingen om te zoeken en daarna is het plotseling verdwenen.
Hoe krijg ik het weer normaal?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:13

Je hebt op ‘gebruikers’ geselecteerd en niet op ‘top’.
Dus even bovenin swipen en weer ‘top’ kiezen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:34

Steeph schreef:
Amber_anne schreef:

Ah, dankjewel! Heb je dan ook wel eens last van knopen bovenop je hoofd, of vast dat mee?

Ik heb heel glad haar en borstel het nooit. De extensions die ik in had waren van Europees ongeverfd haar. De meeste extensions zijn van Aziatisch haar en zijn geverfd, deze zijn dus ook een stuk goedkoper maar zijn minder van kwaliteit.

De soort extensions is dus van belang met hoeveel het klit. Ik had hier zelf dus geen last van. Wel zakken de microringen uit dus kan het een beetje rommelig worden, dat zie je overigens niet maar voel je dan wel. Het is ook belangrijk dat alle haartjes goed door de ringen gehaald worden dan zit het een stuk netter en heb je ook minder kans op klitten.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:59

Suzanne F. schreef:
Je hebt op ‘gebruikers’ geselecteerd en niet op ‘top’.
Dus even bovenin swipen en weer ‘top’ kiezen.

Dat is nou juist het probleem, er valt niks te swipen. Ik heb alleen die mogelijkheden die 3 die daar staan als ik op enter heb gedrukt na het zoeken. Ik krijg het te zien zoals op de 2e foto. Dus daar staat top niet bij en kan ik ook niet op tikken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 17:47

Ik vraag me af hoe een kinderwens voelt. Ik kan me voorstellen dat je iets héél graag wil, maar ik kan me niet zo goed voorstellen hoe het anders zou zijn dan andere dingen waar je werkelijk alles voor over hebt. Ik vind het lastig te bevatten dat het bijna nooit met ratio wist weggeschoven, zoals zoveel andere dingen wel.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 17:53

Ik kan dat niet voor iedereen invullen, ik heb zelf ook geen rammelende eierstokken, maar voor de mensen waar ik mee te maken heb gehad is het een levensvervulling, moeder worden. Ofwel ze kunnen zich geen ander beeld voorstellen bij het verloop van hun leven, willen de generaties voortzetten, ik heb ook wel gezien dat het aan het leven doorgeven gekoppeld is. Je realiseren dat je je leven van je ouders hebt gekregen en dat zelf willen doorgeven, ervaren wat het is om kinderen te krijgen. En ook wel fear of missing out - wat mis je als je die ervaring niet hebt?

De andere dingen die je heel graag wil hebben vaak niet zo direct met het (voort-)bestaan te maken, ik denk dat het daarin anders is.

My 2 cents.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 18:52

Ik kende iemand die absoluut geen kinderen wilde, helemaal overtuigd ervan. Getrouwd en haar man stond er ook zo in. Totdat ze 45 jaar was…ineens een enorme kinderwens. Soort midlife denk ik want ze verliet ook haar man.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 13-08-22 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 18:54

Zo iemand ken ik ook 42.
Toch een kind gekregen.
2 jaar later gescheiden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:17

Uiteindelijk is het ook iets biologisch, natuurlijk. Elke soort is voor zijn voortbestaan van voortplanting. Van de soorten bij wie die drang afwezig is, zijn er niet veel over :+. En dat maakt het denk ik ook zo groot: het is niet iets rationeels, het is een oerinstinct. En hormonen trekken zich ook erg weinig aan van nuchter redeneren, helaas......

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:52

Het is een soort oerdrang, ik kan het niet uitleggen. Ik heb het heel lang niet gehad, of niet echt sterk, tot ik mijn man ontmoette. De man die al een huwelijk en een lange relatie had verbroken omdat hij echt geen kinderwens had. Ik wist het de avond dat we elkaar leerden kennen, volgens mij heb het ook gezegd. 'Jij bent de vader van mijn kinderen'. :') :') :')

Maar het is een soort drang, of ja. Een moeten? Een intense willen?

En tegelijkertijd is het een hele rare gok want wat als je kind iets mankeert dat niet op een echo te zien en je hele leven in het teken staat van datgene? Ik ken een moeder met 2 zwaar autistische kinderen en ik benijd haar niet, wat een rampenleven.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 20:16

Weet iemand toevallig de titel van de film waarbij een vader aan zijn dochter zijn date leven gaat vertellen en dat dan 1 van de 3 dames van de dates de moeder van dat meisje is?

Ik kan me de film zo afspelen in mn hoofd en de acteurs zo voor de geest halen.. maar geen idee wat de titel ook alweer is..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 20:41

Licor schreef:
Weet iemand toevallig de titel van de film waarbij een vader aan zijn dochter zijn date leven gaat vertellen en dat dan 1 van de 3 dames van de dates de moeder van dat meisje is?

Ik kan me de film zo afspelen in mn hoofd en de acteurs zo voor de geest halen.. maar geen idee wat de titel ook alweer is..

Definitely, Maybe

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 20:43

Urbanus schreef:
Licor schreef:

Definitely, Maybe

Ah ja dat was m.. thanks :D