Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:14

Ze hebben een voorbeeldfunctie, dat is nou eenmaal part of the job. Dit was weer eens een beetje dom. Die voorbeeldfunctie, daar gaat het om. Is niet altijd leuk, valt inhoudelijk van alles over te zeggen maar puur part of the job, dat weet je.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:20

Needje schreef:
Cer schreef:
T zal wel te maken hebben met dat zij leven van ons geld, dus extra goed voorbeeld moeten geven ofzo.. :j is wat voor te zeggen. Maar dat systeem zal zo zijn zolang er een koningshuis is... misschien moet dat wel weg.. (maar dat is dan weer iets met internationale contacten oid..). Ik heb te weinig verstand van het koningshuis om er echt iets van te vinden. Ja, dat het duur is.... :P

Het is zijn land. Letterlijk. En wij mogen daar wonen.
We zullen het er mee moeten doen :D

Lesje staatsinrichting zou goed zijn.. Als wij, lees staten-generaal, besluiten dat het over is met de monarchie en kiezen voor een republiek dan is het zo.

Het land is ook niet letterlijk zijn land, maar dat terzijde. En reken je niet rijk als Nederland een republiek wordt, je gaat er niks van merken op je bankrekening.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:25

Fitzroy schreef:
Wat is dat toch met dat Koningshuis ? Amalia leek me nog wel zo’n persoon die weet wat er in de samenleving gaande is. Maar niet dus …. Echt, hoe verzinnen ze het weer :(
https://nos.nl/artikel/2409648-te-veel- ... ses-amalia

Je kunt ook zeggen: ze weten juist goed wat er speelt in de samenleving, dus kan een feestje ook wel.
Want kijk om je heen en zie wat ''het volk'' doet. Nee, niet iedereen maar wel een behoorlijk deel.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:26

Echwel schreef:
President is ook duur hoor
Kijk eens naar Amerika iedere nieuwe President laat op staatskosten het witte huis helemaal.opnieuw inrichten.

Er is nooit een President armer eruit gekomen

En alle oud-presidenten worden beveiligd tot ze overlijden, best een kostenpost lijkt me.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:29

MarlindeRooz schreef:
Echwel schreef:
President is ook duur hoor
Kijk eens naar Amerika iedere nieuwe President laat op staatskosten het witte huis helemaal.opnieuw inrichten.

Er is nooit een President armer eruit gekomen

Een president EN een koningshuis is pas onnodig duur. Zoals we nu hebben. :')

De oranjes hebben genoeg vermogen om zichzelf te bedruipen, slaat echt nergens op dat wij ze sponseren.

Wat een onzin weer. We hebben een Koning als staatshoofd en een minister-president als regerings leider.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:31

MarlindeRooz schreef:
We hebben toch een ministier-president. We krijgen niet opeens een soort Amerikaanse president er voor terug wanneer we de oranjes uitzwaaien. Kijk maar naar landen als Duitsland, Merkel woonde gewoon nog in haar eigen appartement. :P

Werkelijk, heb je geen staatsinrichting gehad op school? Rutte woont ook niet in een paleis.
Ik geef het op, zoveel onkunde. En ook nog eens off-topic eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 16-12-21 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:32

Naja het koningshuis is duidelijk de realiteit verloren.
Vertellen op een troonrede dat het zware jaren worden maar wel 700.000 euro extra belastingvrij opstrijken
Stiekem op vakantie gaan en een feest organiseren.

Gaat Willem nou straks weer over een paar weken publiekelijk excuus maken?
Laatst bijgewerkt door purny op 16-12-21 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:33

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:35

purny schreef:
Vertellen op een troonrede dat het zware jaren worden maar wel 700.000 euro extra belastingvrij opstrijken

Toch nog even dan: de troonrede wordt geschreven door het kabinet, de Koning mag het voorlezen.
Die 700.000 euro is een reguliere subsidie regeling die openstaat voor iedere land eigenaar om aan te vragen.
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 16-12-21 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:38

oeh wat is het weer zuur... :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:44

CharleyT schreef:
purny schreef:

Toch nog even dan: de troonrede wordt geschreven door het kabinet, de Koning mag het voorlezen.
Die 700.00 euro is een reguliere subsidie regeling die openstaat voor iedere land eigenaar om aan te vragen.

Dit inderdaad.

Maar ons koningshuis is wel ontzettend duur. Gaan miljoenen heen en ik snap nog steeds niet waarom :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:58

Normaal gesproken gaat er tijdens officiële staatsbezoeken een hele lading mensen uit het bedrijfsleven mee die in de bezochte landen heel veel contracten afsluiten. Dat gebeurt vaak achter de schermen maar levert miljarden op voor Nederlandse bedrijven.
En ja, ze hebben een voorbeeldfunctie, vakantie was dom maar zeker niet illegaal.
Feest niet slim maar buiten, iedereen getest en gevaccineerd.
En de zuurpruimen klagen en gooien met modder en zitten met kerst met de hele familie achter de dampende gourmetstellen binnen in huis. En de vakantiehuisjes zijn weer niet aan te slepen nu de kinderen een extra week vrij hebben.
Ze hebben een voorbeeldfunctie maar ook een privéleven in de gouden kooi, zou nooit willen ruilen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:01

Ik zou ook never never nooit willen ruilen idd. Maar daarom hebben ze ook zoveel priviliges, maar daar staat ook wat tegenover. En hoeveel er ook over de inhoud valt te zeggen, dit is echt weer een beetje dom. Hoeveel dommer andere mensen in NL ook doen. Daar gaat het niet om.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:05

...want als Jantje in de sloot springt..

Ik snap de voorbeeldfunctie ergens wel, maar ergens ook niet. Als je minster wilt worden, dan kies je daar zelf voor, dus snap je ook dat daar consequenties aan zitten.
Als je in de koninklijke familie geboren wordt, ben je gewoon het zakje.. dan ben je voorbeeldfunctie terwijl je dat misschien heel niet wil.
Dan kan je, dacht ik, wel afstand nemen van de troon natuurlijk, maar toch..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:20

Hoge bomen vangen veel wind.
En zij zijn de hoogste bomen van ons land, kan me goed voorstellen dat opzitten en pootjes geven niet altijd fijn is.
Daarnaast is er gewoon heel veel jaloezie , zij zijn rijk en ikke niet.
Kijk hoeveel illegale raves er worden gehouden ( zonder regels, iedereen mag naar binnen) de apps om feestjes te plannen met wildvreemden heeft het knetterdruk maar o wee wanneer de VIP’s iets doen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:26

Ik vind de kosten van het koningshuis enorm. En de privileges en kansen die ze hebben wegen wat mij betreft wel op tegen de nadelen. Maar goed, dat staat wat mij betreft buiten Covid.

Ik denk dat iedereen wel een beetje creatief met de adviezen en regels omgaat. Dus dat Amalia een feestje heeft gehad in de tuin vind ik dan weer niet zo spannend. Ze hadden er misschien gewoon open over moeten zijn. Niet eerst naar buiten brengen dat het maar 25 genodigden gaat waarvan er waarschijnlijk niet iedereen kan komen. Hoe dan ook, het is gebeurd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:02

Swah schreef:
Ik zou ook never never nooit willen ruilen idd. Maar daarom hebben ze ook zoveel priviliges, maar daar staat ook wat tegenover. En hoeveel er ook over de inhoud valt te zeggen, dit is echt weer een beetje dom. Hoeveel dommer andere mensen in NL ook doen. Daar gaat het niet om.

Dit inderdaad. Ze hebben nu eenmaal een voorbeeldfunctie en iedere keer moet Rutte hen weer verdedigen. Ik snap persoonlijk niet dat dit soort dingen niet van tevoren overlegd wordt. Zelfs de RVD wist er niet van. Je leven ligt nu eenmaal onder een vergrootglas, daar moet je dan mee dealen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:29

Misschien willen ze dat dealen niet en denken ze 'nou Rutte, hierzo, kijk maar ff wat je ermee doet, ons niet bellen" :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:36

Joh, het was buiten in de tuin!

We hebben met zo een gevaarlijke pandemie te maken dat zelfs het koningshuis er schijt aan heeft!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:28

Popstra schreef:
Joh, het was buiten in de tuin!

We hebben met zo een gevaarlijke pandemie te maken dat zelfs het koningshuis er schijt aan heeft!

Dus niet want allen gevaccineerd en getest!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 16:50

Cer schreef:
T zal wel te maken hebben met dat zij leven van ons geld, dus extra goed voorbeeld moeten geven ofzo.. :j is wat voor te zeggen. Maar dat systeem zal zo zijn zolang er een koningshuis is... misschien moet dat wel weg.. (maar dat is dan weer iets met internationale contacten oid..). Ik heb te weinig verstand van het koningshuis om er echt iets van te vinden. Ja, dat het duur is.... :P

ze leveren meer op per jaar dan dat ze kosten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:05

purny schreef:
Stiekem op vakantie gaan en een feest organiseren.

Gaat Willem nou straks weer over een paar weken publiekelijk excuus maken?

Als ze mij 7 ton per jaar extra geven dan zou ik nog never nooit zijn baan en leven willen hebben. Kijk eens naar zijn publieke functie ipv alleen naar de centen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:49

2 bijkomende medicijnen goedgekeurd voor gebruik tegen Covid.
Iemand hier die Kineret voor de reuma neemt ? Schijnt dus ook goed te zijn tegen corona :Y)

Citaat:
Sotrovimab, ook bekend als Xevudy, is door GSK samen met het Amerikaanse Vir Biotechnology ontwikkeld. Het is bedoeld voor patiënten vanaf 12 jaar die geen extra zuurstof moeten krijgen, maar die wel een verhoogd risico lopen om ernstige symptomen te ontwikkelen. Het medicijn hecht zich op het spike-eiwit van het coronavirus. Op die manier wordt het voor het virus moeilijker om lichaamscellen binnen te dringen. Daardoor zouden patiënten mildere symptomen ervaren en zou de kans op ziekenhuisopname afnemen.

Het andere middel, Kineret, onderdrukt het immuunsysteem en wordt vandaag al gebruikt bij verschillende soorten reuma. Het is nu ook goedgekeurd voor de behandeling van coronapatiënten. Het middel van de Zweedse fabrikant Orphan Biovitrum AB mag gebruikt worden bij besmette volwassenen die zuurstof nodig hebben. Uit onderzoek is gebleken dat het de ontstekingen vermindert die door COVID-19 werden veroorzaakt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:57

Van dat laatste medicijn zijn daardoor nu al tekorten en vangen de reuma patiënten mis.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:58

Wordt dus weer drama voor mensen die dat medicijn al gebruiken want geheid gaan er weer tekorten komen als alles naar de ziekenhuizen gaat voor Corona patiënten.
Want was er niet pas ook al een tekort aan een medicijn bij reuma ivm de werking bij Corona? (Of was dat deze al?)

edit: dat was deze dus :+