Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:51

Je koopt als het ware vrije tijd voor jezelf, dus waarom niet? Ik heb bij genoeg alleenstaanden schoongemaakt om deze reden.

Whizz

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:02

Natuurlijk, als het jou helpt. Je bent aan niemand verantwoording schuldig. Lekker doen, de hulp verdient lekker en jij bent geholpen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:03

Herfstblad schreef:
Zouden jullie een huishoudelijke hulp aannemen als je alleen bent zonder kinderen, werkt en daarnaast sport en andere activiteiten hebt? Ik werk de ene week 4 dagen en de andere 5 dagen. Zou het prettig vinden om dan in die week van 5 dagen een hulp te hebben. Maar voelt ook zo verwend. Mensen om mij heen lachen mij uit van je bent alleen je kunt huis toch wel schoon houden en anderen snappen het wel weer. Maar aan de andere kant ik ben niet rijk en kan het geld goed gebruiken voor vakanties of andere dingen.

Maar ik merk dat ik er vaak best tegen aan loop dat het gewoon veel werk is (heeft iedereen) maar met een fulltime baan doe je toch veel in de avond en heb daar niet altijd energie voor na werk als ik de andere avonden sport. Dan is het allemaal dit nog even snel. Nog even snel de vaat, nog even snel een stofzuiger er door. En ach oliebol dit moet ook nog, nou dan morgen maar.

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Je kunt tijd en energie maar een keer uitgeven.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:05

mysa schreef:
Hangt ervan af hoe groot/bewerkelijk je huis is. Een vrij nieuw, niet groot appartement zou met een kwartiertje per dag wel bij te houden moeten zijn maar een ouder appartement of groter huis niet. Dan zou ik het gewoon doen.

Dat is het ook, het is niet groot haha. Ik denk 40/45 m2. 1 slaapkamer, 1 badkamer, 1 wc, een kleine woonkamer grenzend aan de keuken. Het is een stuk kleiner dan een rijtjes woning. Op de begane grond van een flat. Als ik het eenmaal bij heb en alles is schoon dan wil het ook prima. Maar even een weekje wat minder en poef alles duurt een uur zo wat. Mijn weken zien er zo uit:

Maandag: werken 8u tot 16u30 (40 min enkele reis) in de avond van 19u tot 20u bodypump.
Dinsdag: werken van 8u tot 16:30 (20 min enkele reis) savonds thuis
Woensdag: werken van 8u tot 16:30 (20 of 40 min enkele reis) savonds zwemtraining (19u30 in de auto en 22u thuis)
Donderdag: of vrij en dan andere afspraken zoals nagels, sociale uitjes, medische afspraken etc of werken 8 tot 16u30 en in de avond thuis
Vrijdag werken 8u tot half 5 en in de avond thuis.
Zaterdag: om half 9 in de ochtend zwemtraining tot half 10. Daarna door naar de supermarkt voor grootouders vaak boodschappen doen, zelf even boodschappen en tanken (zwembad zit aan de grens met Duitsland) in de middag vaak bezig in en rond het huis, sociale afspraken, boodschappen weg brengen)
Zondag: thuis of wandelen of in en rond het huis. Daarnaast padel ik sinds kort nog met een vriendin 1x per week. Dat is een beetje afhankelijk van de agenda's. Soms in het weekend en soms op de andere vrije doordeweekse avonden. Daarnaast wil ik meer wandelen bijvoorbeeld in het weekend of op een avond.

Ik heb dus best wel wat avonden thuis. Al vind ik 3x pw sporten wel het minimum. Maar mijn energie level is zo laag merk ik. Misschien vit D te kort door het weer? Vrijdagavond ben ik om iets voor 22u naar bed gegaan. Ik werd om half 7 wakker, (heb een wond aan mijn vingers en moest verband wisselen deze was er af gegaan) Daarna bed weer in en werd om 12(!) Uur wakker. Dat is toch bizar? Ja ik heb soms de slechte gewoonte om op de bank in slaap te vallen. Dan lig ik om 19u op de bank en dan is het zo ploep 02u. Dan ga ik op bed. Dus misschien dat ik daardoor vermoeid raak? Al slaap ik die uren wel op de bank. Zoals gezegd ik heb een wond aan mijn vingers. Heb mij gesneden Donderdag avond en op de huisartsenpost beland, vingers in het verband. Dus kan nu sowieso niet heel veel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:21

Bij mij is vrijdagmiddag mijn schoonmaakmiddag. En op zaterdagochtend doe ik boodschappen en daarna nog de rest van het schoonmaakwerk tot een uur of 2. Dus ik ben best per week wat uren aan het schoonmaken en wassen en bedden verschonen etc.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:26

Suzanne F. schreef:
Bij mij is vrijdagmiddag mijn schoonmaakmiddag. En op zaterdagochtend doe ik boodschappen en daarna nog de rest van het schoonmaakwerk tot een uur of 2. Dus ik ben best per week wat uren aan het schoonmaken en wassen en bedden verschonen etc.

Aan de ene kant lijkt het mij ook heerlijk! Ik zie wel eens van die schoonmaak vlogs op tiktok voorbij komen. Sochtends wakker worden, koffie erin en lekker ontbijt. Ondertussen wasje draaien en dan zorgen dat alles mooi schoon wordt. Ik zag laatst iemand die deed alle verwarming uit, ramen open en dan schoonmaken. Dan werd alles heerlijk fris. Nadat alles schoon is lekkere geur in huis en een heerlijke cappuccino met je lievelingsserie. Maar de realiteit is vaak snel dit en snel dat even doen want ik moet weg. Alles moet bij mij ook snel gaan haha

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:30

Ja zo doe ik het ook. Ramen open, stofzuigen, soppen, bedden schoon. En inderdaad daarna lekker op de bank zitten en serie kijken.
Ik zou zo’n druk leven als jij hebt niet willen, daar zou ik doodongelukkig van worden.
Ik houd niet van ‘even snel’. Ik doe dingen graag goed en met aandacht. Ook schoonmaken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:37

Herfstblad lekker maling hebben aan wat anderen vinden, als jij het fijn vindt en je kan het betalen zou ik het gewoon doen!

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:41

Suzanne F. schreef:
Ja zo doe ik het ook. Ramen open, stofzuigen, soppen, bedden schoon. En inderdaad daarna lekker op de bank zitten en serie kijken.
Ik zou zo’n druk leven als jij hebt niet willen, daar zou ik doodongelukkig van worden.
Ik houd niet van ‘even snel’. Ik doe dingen graag goed en met aandacht. Ook schoonmaken.

Ja ik ook, maar er zal toch gewerkt moeten worden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:45

Dat uitlachen dat je in je eentje geen huis kunt onderhouden is wat flauw, je moet namelijk alles alleen doen. Waar anderen zich kunnen opsplitsen, de een boodschappen doet terwijl de ander huishoudelijke taken doet, sta je in je eentje alleen voor. Als je hard in de tuin werkt tot je maag knort en je realiseert dat het eten niet vanzelf op tafel komt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:06

Herfstblad schreef:
Suzanne F. schreef:

Ja snap ik. Ik werk ook maar heb daarnaast eigenlijk niks. Omdat ik dat gewoon niet trek/fijn vind.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op Gisteren, 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:11

Herfstblad schreef:
Suzanne F. schreef:

Ja snap ik. Ik werk ook maar heb daarnaast eigenlijk niks. Omdat ik dat gewoon niet trek/fijn vindt.[/quote]

Snap ik hoor! Ik heb altijd een eigen paard gehad, dan wel met mijn vader samen. Maar toch was ik 4/5 dagen in de week met paard bezig naast nog te willen sporten. Daar moet ik nu niet meer aan denken idd. Ik vind 3 soms 4 keer per week sport meer dan genoeg. Padel is meer voor de gezelligheid en wandelen voor de ontspanning. Echte sportactiviteiten zijn zwemmen en bodypump. Ik hecht ook veel waarde aan thuis zijn, lekker serie kijken of creatief zijn. Maar helemaal niet sporten dan groei ik dicht haha.