hopelijk is er genoeg voor iedereen in alle landen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
witenbruin schreef:waarom geen 3e prik halen als je er zowieso al 2 hebt genomen,zelfde spul toch?
hopelijk is er genoeg voor iedereen in alle landen
Zebrastreep schreef:Dit was ook precies mijn verwachting van het hele un-mute gebeuren dat er geen aandacht van komt vanuit het kabinet. Daarom bleef ik ook zo bij mijn standpunt dat het toch niet echt zin heeft want het veranderd vrijwel niks. Maar aan de andere kant 20 september is de kans groot dat het weer mag dus dan zouden ze nog 19 dagen langer moeten wachten. Ik denk dat het kabinet daar naar toe wil en daarom nu er niet op reageerd. En eigenlijk denk ik ook om de situatie in Afghanistan met mensen daar weghalen nu meer prioriteit heeft dat de festivallen. Ik denk dat het wel los loopt vanaf 20 september.
Sizzle schreef:En vooral het westen niet vertrouwen op dat gebied, want er zijn aardig wat schandalen geweest, inclusief vaccin drama‘s.
Zelf redelijk recent zijn nog polio uitbraken veroorzaakt (!!!) door het beruchte slikvaccin dat in Europa al 20 jaar niet meer verkocht mag worden.
https://www.theguardian.com/global-deve ... wild-virus
Citaat:Teststrategie aangescherpt voor gevaccineerden: “Idee dat ze niet besmet kunnen raken, gaat niet meer op”
De regels voor wie zich moet laten testen en wanneer, worden gelijkgetrokken voor volledig gevaccineerden. Tot nu toe waren die regels minder streng dan voor wie niet (volledig) gevaccineerd was. De oorzaak is de uiterst besmettelijke deltavariant. “De huidige vaccins werken nog steeds en bieden de best mogelijk bescherming. Maar het idee dat je niet meer besmet kan raken, gaat niet meer op”, zegt viroloog Marc Van Ranst.
Cer schreef:Hm.. willen ze het helemaal uitbannen dan?
Want besmet raken an sich is toch niet superduper erg als je gevaccineerd bent? Althans, dat was een heel poosje het idee toch?
Electra63 schreef:Bij Op1 was een arts van het UMC Amsterdam.
Er is een tekort, alleen voor dit ziekenhuis, van 10% van de verpleegkundigen, d.w.z. 300 vacatures verpleegkundigen, nu alleen voor dit ziekenhuis.
Citaat:Voorgesteld 18 augustus 2021
Resultaat: verworpen
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat slechts 1,5% van de mensen in lage-inkomenslanden de
kans hebben gehad om zich te laten vaccineren;
constaterende dat de Wereldgezondheidsorganisatie stelt dat ieder land in
staat moet zijn om 10% van de bevolking in te enten en daarom rijke
landen oproept om nog niet over te gaan tot een derde prik, de
zogenoemde «boostervaccins»;
constaterende dat de kans op virusmutanten alom aanwezig is zonder
wereldwijde bescherming en deskundigen ernstig twijfelen over de
toegevoegde waarde en acute noodzaak van de boostervaccins;
overwegende dat een pandemie zowel moreel als epidemiologisch vraagt
om internationale solidariteit;
verzoekt de regering, nog niet over te gaan tot het exploiteren van
boostervaccins totdat de wereldwijde vaccinbeschikbaarheid aanzienlijk is
verbeterd, met uitzondering van burgers waarbij een boostervaccin door
de eigen medisch behandelaar als zeer wenselijk wordt geacht,
en gaat over tot de orde van de dag.
Westerveld
Bikker
Cer schreef:Ik vind dat met die moties altijd lastig hoor... het is een soort platte tekst, en wat precies welke consquenties of randvoorwaarden zijn, kan je amper ergens vinden...