Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:02

mvdende schreef:
Maar bijvoorbeeld mn kamergenoot gaat ieder weekend 2 nachten stappen. Die was dit weekend alleen in Utrecht om uit te gaan. Gaat volgende week weer in eigen stad uit: want in die provincie zijn geen extra maatregelen.

@Lenaatje: Dit heeft ze geschreven. Ze woont dus niet alleen. Dus ze hoeft de deur niet uit met het risico dat ze andere mensen ziek maakt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:02

purny schreef:
mvdende schreef:
Kan uiteindelijk pas vrijdag terecht voor een test.

Straks voor minimaal 8 dagen eten kopen bij de supermarkt. Moet er 2 hebben, liggen naast elkaar.

Boodschappen lijstje is al behoorlijk lang... maar dan is er iig eten in huis voor de komende dagen.

Ik snap jou echt niet meer he... Vraag aan je kamergenoot dat zij de dingen haalt. Schrijf het op een briefje wat je nodig hebt maak desnoods foto's van de producten die je nodig hebt maar ga de deur niet meer uit. Niet eerder totdat je de test hebt en totdat je de uitslag krijgt.
Echt puur onverantwoord weer.

(En dan kan ik wel allerlei dingen naar mijn hoofd krijgen hier dat ik haar loop te bashen maar dit gedrag is gewoon onverantwoord en daar kan ik heel erg boos om worden)

Ik woon helemaal alleen.

Één nachtje in een hostel geslapen van zaterdag op zondag. Maar nu weer thuis.

Net een mega kar vol boodschappen gehaald. Met mondkapje op in de supermarkt. Ik hoef voorlopig (minimaal tot maandag) geen boodschappen meer te hebben.

Heb uiteindelijk denk net zoveel meegenomen wat níét op mijn lijstje stond (Er langslopen en dan denken oja) dan wat er wél op mn lijstje stond.

Dus tot de uitslag bekend is, alleen maar de hond uitlaten en daar hoef ik geen mensen voor tegen te komen.

Ik heb keelpijn, kop vol snot en een niet lekker gevoel.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:03

purny schreef:
mvdende schreef:
Maar bijvoorbeeld mn kamergenoot gaat ieder weekend 2 nachten stappen. Die was dit weekend alleen in Utrecht om uit te gaan. Gaat volgende week weer in eigen stad uit: want in die provincie zijn geen extra maatregelen.

@Lenaatje: Dit heeft ze geschreven. Ze woont dus niet alleen. Dus ze hoeft de deur niet uit met het risico dat ze andere mensen ziek maakt

Kamergenoot van het nachtje hostel. Zij vertelde dat ze ieder weekend hard gaat stappen.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:13

Dat had ik er niet op uitgemaakt. Sommige mensen wonen ook op kamers.
Maar duimen dat het negatief is. Beterschap in ieder geval

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:19

Wel pech met je kamergenoot, klinkt wel als een hoog risico contact. Hopelijk valt het mee.
Verrast me wel, gezien corona als half jaar hier is, dat je niet voldoende hebt om een paar dagen te overbruggen als je niemand kent die een boodschap voor je wil doen. De winter is nog lang, dus mocht je weer beter zijn is dat misschien wel een idee.

Hond uitlaten is iig buiten en buiten is het ook wat makkelijker om met een boog om mensen heen te lopen.

Beterschap iig.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:32

Miepmiept schreef:
Wel pech met je kamergenoot, klinkt wel als een hoog risico contact. Hopelijk valt het mee.
Verrast me wel, gezien corona als half jaar hier is, dat je niet voldoende hebt om een paar dagen te overbruggen als je niemand kent die een boodschap voor je wil doen. De winter is nog lang, dus mocht je weer beter zijn is dat misschien wel een idee.

Hond uitlaten is iig buiten en buiten is het ook wat makkelijker om met een boog om mensen heen te lopen.

Beterschap iig.

Ik had in maart groot ingeslagen. Maar dat is ondertussen op òf dus over de datum omdat ik het uiteindelijk niet heb opgegeten.

Vooral verse producten ingekocht vandaag.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:54

Ik heb ook echt geen boodschappen voor 10 dagen in huis of langer. Zo lang houd je versprodukten niet eens goed.
En alhoewel ik het vaak niet eens ben met mvdende snap ik dit dan weer wel.

Als ik om ieder snotje/niesje thuis had moeten blijven deze zomer was ik de deur niet uit geweest.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:04

Ik kwam net deze tegen maar hij zal al wel genoemd zijn hier.

Citaat:
Doe je niet meer mee, dan ook niet op de IC.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:15

Cayenne schreef:

Citaat:

Hoe wil je dat hard maken? Mensen die niet meedoen zijn vaak wat jonger (kroeg enzo), die mogen zelfs eerder op de IC dan een oudere die steeds thuis is gebleven..
Ik zie in mijn eigen omgeving ook wel mensen die anderen extra risico laten lopen door hun eigen onverantwoordelijke gedrag.. Hoe komt dat precies? Zijn ze zich niet bewust van het gevaar?

Dat mvdende leuk naar beurs gaat, met vreemden op een kamer slaapt, vervolgens snotterig naar de supermarkt gaat en dat hier verteld..is net zoiets als dat je op een vegetarierforum gaat vertellen hoe je een runderhamburger maakt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:16

mvdende schreef:
Ik woon helemaal alleen.

Één nachtje in een hostel geslapen van zaterdag op zondag. Maar nu weer thuis.

Net een mega kar vol boodschappen gehaald. Met mondkapje op in de supermarkt. Ik hoef voorlopig (minimaal tot maandag) geen boodschappen meer te hebben.

Heb uiteindelijk denk net zoveel meegenomen wat níét op mijn lijstje stond (Er langslopen en dan denken oja) dan wat er wél op mn lijstje stond.

Dus tot de uitslag bekend is, alleen maar de hond uitlaten en daar hoef ik geen mensen voor tegen te komen.

Ik heb keelpijn, kop vol snot en een niet lekker gevoel.

Beterschap meis. Valt niet mee he? Hoop dat je het een beetje vol gaat houden de komende dagen. Gelukkig heb je nu lekker je spullen in huis.

Je kunt proberen nog eens te bellen en als je erdoor komt vragen of ze niet toch een plekje eerder voor je hebben. Soms lukt dat.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:19

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:27

Ik heb ook nooit voor 2 weken in huis. Wel soep enzo maar ik ga niet 2 weken op soep leven

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:31

Cayenne schreef:

Citaat:

Ga je mensen die roken,mensen die zich elke dag volproppen met fastfood ,dronken chauffeurs die tegen een boom knallen ook zorg ontzeggen als ze die nodig hebben ?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:48

Tiggs schreef:
Sizzle schreef:
Het viel me op dat er nu ook medische mondkapjes overal bij de winkels liggen, niet meer enkel non-medical.

In Zwitserland hadden ze het steeds al over 'medicinal Masken', die leken er echter net zo uit te zien als de Nederlandse niet-medische maskers?

Ze zien er sowieso allemaal hetzelfde uit, hooguit een andere kleur.
Echter was er eerst standaard overal non-medical te krijgen en nu medical grade. Het effectieve verschil weet ik nietwant beide zijn 95% BFE.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:58

besita schreef:
Ga je mensen die roken,mensen die zich elke dag volproppen met fastfood ,dronken chauffeurs die tegen een boom knallen ook zorg ontzeggen als ze die nodig hebben ?

Ho braaf, ik sta zelf niet achter die uitspraak he? Ik hoorde hem alleen net voorbij komen op de radio en ook op Twitter gaat ie flink rond.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:12

Collega positief getest, ik heb met haar gewerkt,binnen 1,5 meter dus moet in thuis quarantaine ☹️

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:16

Oh, dat is bagger zeg! Heb je zelf klachten?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:24

lovee schreef:
Collega positief getest, ik heb met haar gewerkt,binnen 1,5 meter dus moet in thuis quarantaine ☹️

Ha, ik kan je de hand schudden. Zit inmiddels sinds zondag thuis door een collega met corona. Gelukkig zelf geen klachten, hopelijk blijft dat zo en mag ik zaterdag weer naar buiten. Maar daardoor wel de verjaardag van mijn zoontje gemist (gescheiden) en een dagje Efteling met de kinderen. Ik had zondag een stevige baaldag. |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:26

djinnie schreef:
lovee schreef:

Ha, ik kan je de hand schudden. Zit inmiddels sinds zondag thuis door een collega met corona. |o

Niet doen hoor! :D

Maar sterkte, niet leuk om zulke belangrijke dingen te missen. Hopelijk blijft die corona je bespaard

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:56

Cayenne schreef:
Oh, dat is bagger zeg! Heb je zelf klachten?

Nee heb zaterdag met haar gewerkt. Nog geen klachten.Ben inmiddels bijna 31 weken zwanger dus maak me er wel een beetje druk om☹️
Laatst bijgewerkt door lovee op 22-09-20 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:57

mvdende schreef:

Straks voor minimaal 8 dagen eten kopen bij de supermarkt. Moet er 2 hebben, liggen naast elkaar.

Boodschappen lijstje is al behoorlijk lang... maar dan is er iig eten in huis voor de komende dagen.

Ik denk dat je dit soort dingen expres zegt
Niemand doet toch zo dom....
Of wel?
Dan vind ik het schandalig

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:58

tokedri schreef:
mvdende schreef:

Ik denk dat je dit soort dingen expres zegt
Niemand doet toch zo dom....
Of wel?
Dan vind ik het schandalig

Toch denk ik wel dat het realiteit is. Veel mensen in Nederland hebben geen vangnet.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:10

Tsja in zo'n vangnet zal je ook zelf wat effort moeten stoppen...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:16

Tiggs schreef:

Hoe doe je dat dan in Corona tijd?

Eenzaamheid lijkt sowieso een steeds groter probleem te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:21

Tiggs schreef:

Dat gaat nou eenmaal niet iedereen even makkelijk af. We zullen ook een beetje moeten omzien naar elkaar, denk ik.