Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:06

Sorry hoor, maar is het enige waar je aan kan denken nu echt "ik ik ik"?

Ik vind jou zo ontzettend onbeschoft, egoïstisch en ondankbaar. Alles is teveel en niks is goed genoeg als het niet exact gaat zoals jij wil. Die mondmaskers, daar ga je niet dood aan. Zet dat ding op je muil, hou op met klagen en pas je aan. We zijn hier hoogstwaarschijnlijk aan de 2e golf bezig en al wat jij uitkraamt is huilie huilie.

Wees verdomme blij dat je de grens over mag. Dat je kan en mag gaan kamperen! Dat het maar een mondmasker is in de supermarkt en geen masker, handschoenen en faceshield, dat er geen hamstergedrag meer is en beperkte winkeltijd. Wees blij dat we jou alsnog welkom kunnen heten op onze terrassen en in onze restaurants. Moest ik zaakvoerder zijn, ik schopte je tot de overkant van het plein om een lesje dankbaarheid en nederigheid bij te brengen.

Ik heb op de covidafdeling van mijn werk helemaal in pak gelopen. Zelfs met een ffp2 kan je nog prima ademen en ja, ook met een beperkte longcapaciteit. Pas gewoon je activiteiten wat aan. Met een chirurgisch kan het zeker. Een arts heeft deze week met een saturatiemeter aangetoond dat je helemaal geen verminderd vermogen van zuurstofopname hebt bij een chirurgisch masker.
Ik loop nog steeds dagen met een masker op en vergeet vaak op het einde van mijn shift dat ik het zelfs op heb. Het went. En het voelt fijn om zelfs met dat ene kleine gebaar toch iets te kunnen betekenen in de strijd tegen deze pandemie.

Mijn vriend zit voor werk in Taiwan, daar is het nog vele malen strikter. Onze reis naar Nepal, die valt waarschijnlijk in het water aangezien het daar nog steeds knalrood is gekleurd door onze overheid. Welja, jammer maar helaas. Deal with it. Als het doorgaat, mits maatregelen, dan volg ik die graag op. Want doordat ik ze opvolg bescherm ik anderen én tegelijk draag ik ook een klein steentje bij aan de economie van dat land, door er als toerist mijn geld uit te geven.

purny

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:39

@varekaj: amen!

@mvdende: Er is nou eenmaal kans dat het allemaal weer op slot gaat. Daar moet je rekening mee houden. Maar ik geloof dat de boodschap niet aan komt bij jou

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:54

mvdende schreef:
Pandora2 schreef:
Morgen in België vervroegd weer Veiligheidsraad omwille van de sterk stijgende besmettingen.
Misschien worden er ook versoepelingen teruggedraaid.

Hoop niet dat de campings getroffen gaan worden.

Of de attracties ofzo.

Restaurants open zou ook wel erg fijn zijn.

Laat deze zomervakantie aub een beetje de maatregelen zo soepel.

Hoe voelt het om echt zo egoïstisch en egocentrisch te zijn ?
Daar ben ik wel benieuwd naar...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:01

Ik beken dat ik er wel heel veel moeite mee heb dat je nu niks kan plannen, reizen is hetgeen wat mij het meest gelukkig maakt en ik begin altijd al met uitzoeken zodra ik terug ben van een vakantie. En ik vind het dan ook heel moeilijk dat we niet weten hoelang dit nog gaat duren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:08

Pandora: dat niet alleen maar alleen het feit dat je met een wajong meerdere keren per jaar op vakantie kan vind ik ook knap.
Dat terwijl de meeste mensen die gewoon normaal werken met moeite op vakantie kunnen.

Maar idd. Hoe kan iemand zo egoïstisch zijn...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:10

moonsparkle schreef:
Ik beken dat ik er wel heel veel moeite mee heb dat je nu niks kan plannen, reizen is hetgeen wat mij het meest gelukkig maakt en ik begin altijd al met uitzoeken zodra ik terug ben van een vakantie. En ik vind het dan ook heel moeilijk dat we niet weten hoelang dit nog gaat duren.

ik zat vandeweek mijn foto's van New York te bekijken... mis het echt en hoop zo dat het doorgaat. Maar anders wil ik in februari gaan met hopen op sneeuw..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:10

moonsparkle schreef:

Ik begrijp dit wel. En ik prijs mij gelukkig dat ik al 14 jaar zonder problemen een heel jaar gelukkig thuis kan zijn zonder te reizen.

Misschien moet je eens overwegen om met die mindset aan de slag te gaan ?
Of is de plek waar je woont niet leuk ?
Langere tijd veel moeite hebben met iets en frustraties die daaruit volgen, vreten bakken energie en daar wordt een mens niet beter van.

Uiteindelijk is niks voorspelbaar in het leven en een go-with-the-flow is wel zo handig in deze en andere situaties.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:12

Ik vraag me dus oprecht af of mvdende echt zo is, of dat ze iedereen hier op zit te naaien.
Zo kun je toch niet echt denken ??

Pandora, dat vind ik ook weer wat tekort door de bocht. Er zijn nu eenmaal mensen die leven voor vakantie en op reis gaan. Maar dat wil toch niet zeggen dat ze het niet naar hun zin hebben thuis?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:15

Purny Ja idd. Dat lijkt mij ook heel sterk. Maar goed, er zijn nog meer haken en ogen aan het hele verhaaltje :')

Wat betreft New York, ik hoop voor je dat je kan gaan ! Al is het niet de beste bestemming van de wereld in deze tijden natuurlijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:17

Ik snak naar vakantie, even weg van alles. De reis naar Nepal is er eentje waar we beide zo ontzettend naar uitkijken en keihard voor duimen dat het nog door kan gaan. Maar we zijn evengoed realistisch dat het geannuleerd gaat worden.

Behalve mondmaskers, afstand houden en handen ontsmetten draait België best weer normaal. Veel sporten kunnen weer, hetzij met aanpassingen. Jeugdkampen gaan terug door, we mogen op reis, uit eten, terrasjes doen, middagje winkelen, toerist in eigen land uithangen, je kan weer gewoon rustig boodschappen halen. Ik begrijp dan ook echt de aversie niet om die kleine aanpassingen gewoon na te leven.

Het is nét doordat mensen er zo laks mee omgaan en omwegen zoeken om het niet te moeten doen, dat onze cijfers weer stijgen. Het is omdat bezoek de richtlijnen aan de laars lapt dat we alweer een paar keer vals alarm hebben gehad onder bewoners. En die lockdown heeft de bejaarden echt pijn gedaan hoor.
Als dat al teveel is gevraagd, om op vakantie de regels na te leven net om te zorgen dat je überhaupt op vakantie kan blijven gaan? Nou blijf dan maar lekker waar je zit.
Want daarmee beperk je ook alle anderen die op vakantie willen namelijk.

Wij hopen om deze zomer een weekendje Sankt Vith te kunnen meepikken. Hadden in maart hotelletje geboekt waar een sterrenrestaurant bij zit, viel mooi in het water -O- Alleen, als onze cijfers stijgen is het nog maar de vraag of mijn vriend vanuit Taiwan thuis zal geraken eind deze maand. Of dat hij hier weer in lockdown moet. Die wordt gek dan. Maart tot einde mei Lockdown, dan gaan werken wat ook al een soort Lockdown is op zich (aan boord van een schip heb je nou niet bepaald veel) en dan bij thuiskomst wéér opgesloten zitten. Niet bepaald iets om naar uit te kijken

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:18

Fitzroy schreef:
Pandora, dat vind ik ook weer wat tekort door de bocht. Er zijn nu eenmaal mensen die leven voor vakantie en op reis gaan. Maar dat wil toch niet zeggen dat ze het niet naar hun zin hebben thuis?

Ik bedoelde het in elk geval niet kort door de bocht :o

Maar kan mij niet voorstellen dat 1 jaartje niet reizen een probleem kan zijn als je thuis ook echt je plek gevonden hebt.
Dat het na een jaar of 5 bij sommige mensen wat begint op te spelen, tot daar aan toe.
Maar misschien ben ik raar :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:19

Pandora2 schreef:
Purny Ja idd. Dat lijkt mij ook heel sterk. Maar goed, er zijn nog meer haken en ogen aan het hele verhaaltje :')

Wat betreft New York, ik hoop voor je dat je kan gaan ! Al is het niet de beste bestemming van de wereld in deze tijden natuurlijk :P

Ik vermoed dat het hem dit jaar niet meer gaat worden...
Dus word het doorgeschoven naar volgend jaar.
Als het nog beschikbaar is wel een nachtje in een hotel in mijn stadje. Heb ik toch het idee dat ik er even uit ben geweest.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:21

Fitzroy schreef:
Ik vraag me dus oprecht af of mvdende echt zo is, of dat ze iedereen hier op zit te naaien.
Zo kun je toch niet echt denken ??

Ik ben ook een reisliefhebber maar ik zag in februari al in dat het dit jaar niets meer gaat worden. En daar heb ik me bij neergelegd en geniet gewoon van Tuinzania. Beter 'n jaartje pas op de plaats zonder ziek te worden en liever ook pas weer erop uit als er geen beperkingen meer zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:22

Citaat:
Alleen, als onze cijfers stijgen is het nog maar de vraag of mijn vriend vanuit Taiwan thuis zal geraken eind deze maand. Of dat hij hier weer in lockdown moet. Die wordt gek dan. Maart tot einde mei Lockdown, dan gaan werken wat ook al een soort Lockdown is op zich (aan boord van een schip heb je nou niet bepaald veel) en dan bij thuiskomst wéér opgesloten zitten. Niet bepaald iets om naar uit te kijken

Dit is natuurlijk een heel andere situatie.
En als ik zoiets lees, ben ik weer dubbelblij met alle vrijheden die we hier nog wel hebben. Ook al komen er misschien weer terug meer restricties.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:23

moonsparkle schreef:

Ik ook, baal er waanzinnig van. Op FB komen nu de herinneringen van vorig jaar Kirgizie langs, en dan is t extra zuur. Maar goed, op naar 2021.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:23

Ik denk er zelfs over om onze droomreis volgend jaar mei af te zeggen.we zouden veel landen aan doen waar onder Rusland, Letland enz..
Nu tot dec annuleren ben ik aanbetaling kwijt, so be it, gezondheid is onbetaalbaar

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:24

purny schreef:
Pandora: dat niet alleen maar alleen het feit dat je met een wajong meerdere keren per jaar op vakantie kan vind ik ook knap.
Dat terwijl de meeste mensen die gewoon normaal werken met moeite op vakantie kunnen.

Kan jij aub een keer ophouden over mijn wajong! Elke keer begin je daar weer over!

Er is van te leven, het is geen vetpot en ik spaar mn vakantie geld juist voor vakantie! Daarnaast zijn er ook de landurigheidstoeslag die je bij de gemeente 1x per jaar krijgt en ik "spaar" door mn gas en stroom rekening hoger te zetten dan eigenlijk noodzakelijk zodat ik aan het einde van mn contract jaar een leuk zakcentje terug krijg...

Wil je nog meer weten over mn financiële situatie?

Daarnaast kan je 1x duur op vakantie gaan, of 2x goedkoop, je bent dan hetzelfde geld kwijt.....

En ja, ik baal verschrikkelijk dat er waarschijnlijk weer versoepelingen terug gedraaid gaan worden!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:26

Citaat:
En ja, ik baal verschrikkelijk dat er waarschijnlijk weer versoepelingen terug gedraaid gaan worden

Besef je wel dat er mensen ziek zijn, dat het geen pesten is.
Laatst bijgewerkt door Echwel op 18-07-20 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:26

Citaat:
Tuinzania

Klinkt exotisch 8-)

Purny Uitstel is geen afstel. Gezondheid boven alles. Ik denk ook niet dat je in de States wil zijn als de ellende daar te groot wordt.
En er zijn wel meer leuke plekjes in eigen land. Of in het buurland, maar wij zijn momenteel niet zo goed bezig hier :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:30

purny schreef:

En jij weet precies hoe zij leeft? Zo oordelen over iemand siert je niet. Jij werd ook niet blij toen over jou zo geoordeeld werd toen jij een topic had geopend. Nu doe je dat gewoon terug.

En dat staat buiten of je haar keuzes egoïstisch vindt of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:32

Ze verdraaien dat terug omdat het nodig is. Omdat ze daarmee mensenlevens willen redden. Dat gaat potverdekke toch echt wel voor op jouw ambitie om ergens de toerist uit te hangen.

Om in Tuinzania te zitten moet je wel eerst een tuin hebben. Dat hebben wij niet, dus als reizen/kamperen niet meer zou mogen blijft onze vakantie beperkt tot Surmaterrasse en apero in Opdendrempel. Met uitzicht naar Overballustrade en Geveloverkant en Downtheroad.

Edit: ik kreeg in juni elke dag herinneringen over onze roadtrip door Lapland 2 jaar terug. Dat prikte toch wel even :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-20 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:33

@pandora, bij mij kriebelt het ook echt weer. Ik heb al een paar keer met mijn vinger boven de knop ‘boek nu’ gehangen :+ Heerlijk, een weekje Griekenland. Maar nee, ik ben verstandig en kijk eerst aan hoe het zich verder ontwikkelt. Dus dan hoop ik maar op goed weer en ga wel een keer Grieks eten ...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:35

Fitzroy schreef:
@pandora, bij mij kriebelt het ook echt weer. Ik heb al een paar keer met mijn vinger boven de knop ‘boek nu’ gehangen :+ Heerlijk, een weekje Griekenland. Maar nee, ik ben verstandig en kijk eerst aan hoe het zich verder ontwikkelt. Dus dan hoop ik maar op goed weer en ga wel een keer Grieks eten ...

Ja ik heb spijt dat wij al in februari hadden geboekt, maar er was al meer dan 50% weg....

Tja wat is wijsheid

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:38

purny schreef:

Wajong erbij halen slaat nergens op. En als iemand ergens op hoopt is dat niet gelijk egoistisch. Je mag hopen op iets, zonder dat je voorbij gaat aan de realiteit.
Ik hoop oprecht dat de versoepelingen niet terug gedraaid(hoeven te) worden. Mocht het nodig zijn snap ik het wel. Wat is daar nou egoistisch aan?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:43

Echwel schreef:
Citaat:
En ja, ik baal verschrikkelijk dat er waarschijnlijk weer versoepelingen terug gedraaid gaan worden

Besef je wel dat er mensen ziek zijn, dat het geen pesten is.

Overdreven reactie. Mag je aub nog ergens van balen zonder dat iemand er een waarde oordeel aanhangt.
En ja, er zijn mensen ziek, en die balen weer dat ze ziek zijn.
Kortom, teleurstelling tonen is geen ontkennen van de huidige problemen met corona.