Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:17

LadyMadonna schreef:
Brokjes: het had sowieso een tijdelijke functie geweest?

Ja klopt, 3 maanden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:25

lovee schreef:
Wanneer verwachten ze de piek eigenlijk in Brabant?

Vanaf nu heb ik begrepen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:34

lovee schreef:

In het JBZ in Den Bosch verwachten ze de piek ergens tussen nu en eind volgende week. Bron: oncologieverpleegkundigen van het JBZ.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:35

_Penotti schreef:
lovee schreef:

Vanaf nu heb ik begrepen.

En dan hopen ze door de maatregelen dit niet te krijgen in de rest van Nederland? Omdat ze iedereen verhuizen

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:39

lovee schreef:
En dan hopen ze door de maatregelen dit niet te krijgen in de rest van Nederland? Omdat ze iedereen verhuizen

Ja ze verhuizen nu wat ze kunnen zodat de piek die er zou komen direct de goede zorg kan krijgen.

_lautje_

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:41

En de piek in de andere provincies wordt weer later verwacht en ik denk dat ze hopen dat de verhuisde patiënten dan weer weg/hersteld genoeg zijn.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:42

MoniqueT schreef:
Ik snap de mensen Nederland echt niet! En België heeft ook geen lock down zolang mensen gewoon nog op straat mogen zonder noodzaak. Als iedereen zich aan de regels houdt, voorkom je dat je echt niks meer mag.

Dit is hier in Spanje: https://www.theolivepress.es/spain-news ... medium=rss

Je hebt helemaal gelijk Monique.
Trouwens gaat alles goed met je zoon en dochter?

Ik snap de mensen in Nederland ook niet, en waar ik kan waarschuw ik ze om gewoon binnen te blijven ondanks het mooie weer.
Het word gewoon ontzettend onderschat en wij zijn hier in Spanje al een stukje verder helaas.
Ik denk dat de complete lockdown er ook komt voor Nederland en eerlijk gezegd zal dat hoe vervelend ook het beste zijn.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:44

Afbeelding

Deze zag ik op Facebook voorbij komen dus ik weet niet of het een officiële bron is met kloppende cijfers.

Hopelijk gaat het niet in dezelfde richting..

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:49

Change03 schreef:
[ [url=m/oiCkiG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze zag ik op Facebook voorbij komen dus ik weet niet of het een officiële bron is met kloppende cijfers.

Bron?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:51

Het ziekenhuis hier om de hoek (Bernhoven, Uden) richt zich nu alleen nog maar op Coronapatiënten. Alle overige opgenomen patiënten zijn overgeplaatst naar andere ziekenhuizen.
Toch wel heel heftig...

secricible

LadyMadonna schreef:
Ok, net het meest vreemde gesprek ever gehad.
Let op:

Corona is niet zomaar ontstaan, maar een virus wat dmv de griep spuit wereldwijd onder de oudere bevolking is verspreid met als doel de oudere generatie flink uit te dubben waardoor er minder pensioenen hoeven te worden betaald.....

Ik wist niet goed of ik nu moest lachen of huilen eigenlijk...

Ik had van de week iemand die de theorie van Jenssen geloofde. Had ook een WTF moment :+

BigOne

Italië, bijna 800 doden in 24 uur, wat is daar aan de hand dat ze het nog niet onder controle krijgen en de lijn ombuigen. Complete generatie gaat er aan daar.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:53

Change03 schreef:

Als je er vanuit mag gaan dat NL dezelfde testfrequentie heeft als Italie is dit vrij logisch. Het percentage mensen dat overlijd aan corona is in ieder land ongeveer gelijk te noemen. De vraag is of we in NL eerder gaan afbuigen dan in Italië. Er werd bij de technische briefing begin deze week ook benoemd dat alle opties op ongeveer dezelfde lijn beginnen.
Je ziet overigens daar al dat we in het begin hoger zitten dan Italië en aan het einde wat lager. Dus onze curve lijkt minder extreem te zijn dan Italië
Laatst bijgewerkt door secricible op 21-03-20 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:54

Pepperrr schreef:
Het ziekenhuis hier om de hoek (Bernhoven, Uden) richt zich nu alleen nog maar op Coronapatiënten. Alle overige opgenomen patiënten zijn overgeplaatst naar andere ziekenhuizen.
Toch wel heel heftig...

Beide Tergooi ziekenhuizen (Blaricum en Hilversum) hebben dit idd ook al aangekondigd.. Wel spoedeisende hulp maar verder alleen corona.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:57

lovee schreef:
Change03 schreef:

Bron?

Helaas had niemand het gedeeld maar gewoon op die wijze geplaatst. Vandaar dat ik er dus niet zeker van ben of dit een officiële bron is. Ik kan op google ook zo 123 niet een soortgelijke lijst vinden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:58

bigone schreef:
Italië, bijna 800 doden in 24 uur, wat is daar aan de hand dat ze het nog niet onder controle krijgen en de lijn ombuigen. Complete generatie gaat er aan daar.

De vergrijzing van het land.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:58

Hier kan ik zo kwaad om worden....

Het bos naast mijn stal was ook afgeladen met auto’s net....

Afbeelding
Afbeelding

Bron Facebook

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:59

secricible schreef:
LadyMadonna schreef:
Ok, net het meest vreemde gesprek ever gehad.
Let op:

Corona is niet zomaar ontstaan, maar een virus wat dmv de griep spuit wereldwijd onder de oudere bevolking is verspreid met als doel de oudere generatie flink uit te dubben waardoor er minder pensioenen hoeven te worden betaald.....

Ik wist niet goed of ik nu moest lachen of huilen eigenlijk...

Ik had van de week iemand die de theorie van Jenssen geloofde. Had ook een WTF moment :+

En dat zijn er best veel als je op zijn pagina kijkt. Best bizar.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:04

Hier in het bos heb ik het nog nooit zo druk gezien als vandaag := Ik snap de verleiding: mooi weer en in de stad zijn de terrassen dicht én je moet toch die kleine mormels op de een of andere manier entertainen. Gelukkig was het op ons rondje redelijk te doen.

Nou is het bos an sich nog niet zo schadelijk, als je afstand houdt van anderen dan is frisse lucht en even eruit zijn denk ik alleen maar goed.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:04

Blensink: zoon en schoondochter blijven rond de 38 graden hangen en hoesten, maar zijn niet echt ziek.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:05

Amado7 schreef:
lovee schreef:

Hier ben ik ook wel benieuwd naar? Zou dat dan 12 dagen na de maatregelen om de scholen en alles dicht te doen zijn? Omdat vanaf toen alles afgelast is en de besmettingsdagen 12 dagen ongeveer zijn? Of praat ik nu zomaar onzin?

Ik hoop dat ze daar al bijna op de piek zitten gezien er al veel patiënten over worden geplaatst naar andere ziekenhuizen. Ik zou willen dat het rivm ook dagelijks laat zien hoeveel plek er nog is op de IC maar ja dat zou misschien ook paniek zaaien zijn?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:05

Bijna 800 doden in Italië
In Italië zijn de afgelopen 24 uur 793 mensen overleden door het coronavirus. Het is het hoogste aantal doden tot nu toe. 546 van hen stierven in de regio Lombardije en met name in Bergamo. Dat zou vooral komen doordat er voor hen geen plaats meer was op de intensive care.

4.825 mensen zijn nu in Italië omgekomen door covid-19. Sinds gisteren zijn er zo'n 4.800 nieuwe besmettingen bij gekomen, daarmee komt het aantal Italianen dat besmet is geraakt op 53.578.

Bron: NOS

Qua drukte ben ik nu weer extra blij dat wij nu buitenaf wonen. Echt bizar hoeveel mensen het nog steeds gewoon compleet niet serieus nemen. Dat je niet binnen gaat zitten is 1 ding, maar hoe moeilijk is het nu om 1,5 meter te houden....
Laatst bijgewerkt door MarliesR op 21-03-20 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:07

Wat een verschrikkelijke aantallen in Italië :( ze zitten nu toch al even in lockdown of vergis ik me daar in?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:09

moonsparkle schreef:
Wat een verschrikkelijke aantallen in Italië :( ze zitten nu toch al even in lockdown of vergis ik me daar in?

Niet lang genoeg om de gevolgen al te kunnen zien.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:10