Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:00

fjordjes schreef:
Vandaag contract binnen gekregen, is voor bepaalde tijd, maar tot 1 juni 2020.. Waarom zo kort? Werkgever is verplicht mij werk te geven en ik moet 2 jaar voor ze werken omdat ik een opleiding heb gedaan...

Contracten voor bepaalde tijd zijn voor een half jaar, dat is geloof ik standaard. Ik weet dat er drie contracten gegeven mogen worden van x aantal maand voordat het een vaste aanstelling moet worden. Dus ik denk dat je werkgever zo het vaste contract nog even uitstelt.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:05

_San87_ schreef:
fjordjes schreef:
Vandaag contract binnen gekregen, is voor bepaalde tijd, maar tot 1 juni 2020.. Waarom zo kort? Werkgever is verplicht mij werk te geven en ik moet 2 jaar voor ze werken omdat ik een opleiding heb gedaan...

Contracten voor bepaalde tijd zijn voor een half jaar, dat is geloof ik standaard. Ik weet dat er drie contracten gegeven mogen worden van x aantal maand voordat het een vaste aanstelling moet worden. Dus ik denk dat je werkgever zo het vaste contract nog even uitstelt.

Ik werk al voor ze sinds 2017, maakt dat nog iets uit? Ben per 1 april 2019 de opleiding gaan doen en per 1 februari weer gestopt met de opleiding en terug in m'n oude functie gegaan. Maar wat je zegt klinkt ook wel logisch.

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 17:06

Hoe veel tijdelijke contracten heb je al gehad?

Tijdelijke contracten zijn overigens niet standaard een half jaar. Ze mogen maximaal 2 jaar duren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:09

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:11

Vanaf 2017 waren het alleen maar tijdelijke contracten. Van 16 sep 2017 tot 31 mrt 2019 functie schoonmaak medewerker (heb geloof ik 3x tijdelijk contract gehad) en van 1 april 2019 tot 31 januari 2020 opleiding verzorgende C gedaan maar dus gestopt en per 1 februari dit jaar weer medewerker schoonmaak.

Volgens mij val ik nog buiten die regeling omdat ik al vanaf 2017 werk voor ze.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 17:22

Als je langer dan een half jaar niet werkzaam geweest bent bij deze werkgever mogen ze weer van voren af aan beginnen met de tijdelijke contracten-keten. Dus dan moet je weer max. 3 tijdelijke contracten uitzitten helaas.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 20-02-20 17:24, in het totaal 2 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:23

Maar de werkgever is hetzelfde alleen andere functie, telt het dan dus als opnieuw beginnen?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 17:25

Dan: https://www.rendement.nl/ketenbepaling/ ... iging.html

https://www.arbeidsrechter.nl/gewijzigd ... ereenkomst, vooral dit:

De nieuwe arbeidsovereenkomst is een voortgezette arbeidsovereenkomst indien:
- een overeenkomst voor onbepaalde tijd wordt gevolgd door een overeenkomst voor bepaalde tijd, dus binnen een periode van 6 maanden;
- deze opvolging plaatsvindt nadat partijen in overleg een einde maakte aan de overeenkomst voor onbepaalde tijd;
- terwijl er geen belangrijke verschillen zitten in de vereiste vaardigheden en verantwoordelijkheden tussen de twee contracten.

Als ik het goed begrijp heb je dus bij hetzelfde bedrijf gewerkt maar ben je gegaan van schoonmaak naar verzorgende naar schoonmaak? Dan val je dus niet meer onder de ketenregeling en is het contract wat je toen bent aangegaan voor verzorgende een begin van een nieuwe ketenregeling. En nu dus weer omdat de vereiste vaardigheden zodanig anders zijn dat het niet telt als een voortgezette arbeidsovereenkomst.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:36

Ja dat begrijp je goed @pablobokt bedankt voor je uitleg, dan moet ik dus opnieuw beginnen. Vind het alleen apart dat het maar 4 maanden is omdat ik verplicht 2 jaar voor ze moet werken ivm terugbetalen opleiding.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:39

Kan best zijn dat je daarna 2 x een jaar krijgt ofzo. Ik zou dat gewoon aan je werkgever vragen wat de bedoeling nou is.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:41

MarlindeRooz schreef:
Brief dat ze onderhoud komen doen aan de kozijnen. Heb 2 deuren en een raamdeur. Overal moet 1,5 meter vrij zijn zodat ze er bij kunnen. IK WOON MET MIJN HELE ZOOI OP 28M2. HOE KAN DAT.

Kan je een bank vasttapen aan het plafond? Oh en mijn 180x200 bed... kan iemand die ook laten zweven. :+

Heb ik ook weleens gehad op een studentenkamer, hoefde alleen de bank een stukje naar achter te trekken. Viel reuze mee :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 17:47

Ineke2 schreef:
Kan best zijn dat je daarna 2 x een jaar krijgt ofzo. Ik zou dat gewoon aan je werkgever vragen wat de bedoeling nou is.

Dat mag ook niet als ze al 4 maanden gehad heeft, dan mag ze er wel nog een van één jaar krijgen en daarna een van 8 maanden bijvoorbeeld (of andersom). De keten mag niet de maximale termijn van 24 maanden overschrijden, dan wordt het na die termijn automatisch een contract voor onbepaalde tijd (tenzij de CAO waar ze onder werkt dit anders heeft geregeld).

Maar alsnog zou ik het inderdaad gewoon vragen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:50

Dat het gebruiken van de IF functie in Excel het spannendste is wat ik vandaag op kantoor gedaan heb, en dat ik data van de ene Excelfile in de andere over aan het typen ben. :roll: Dit kan allemaal zóveel efficiënter. |o

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:56

Dat de tankwagen zo eigenwijs was om bij ons door de zandweg te gaan en dus vast zat. En dat mijn handen stinken naar persvoer, terwijl ik ze al gewassen heb met zeep.

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:01

MarlindeRooz schreef:
Brief dat ze onderhoud komen doen aan de kozijnen. Heb 2 deuren en een raamdeur. Overal moet 1,5 meter vrij zijn zodat ze er bij kunnen. IK WOON MET MIJN HELE ZOOI OP 28M2. HOE KAN DAT.

Kan je een bank vasttapen aan het plafond? Oh en mijn 180x200 bed... kan iemand die ook laten zweven. :+

Alles opstapelen, kun je daarna nog jenga spelen ermee. Lol gegarandeerd. *\o/*

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:03

Aan de vreselijke buuf die uitgeroepen kan worden tot slechtste moeder van het jaar.
Baby is nog geen jaar oud, ligt vaak uren te janken zonder enige reactie van haar (hoor haar vaak buiten zitten roken als de baby huilt)
Schreeuwt de meest walgelijke dingen naar het kind als het echt aan het krijsen is. Ze heeft nu hardstyle op standje 1000 staan en de baby maar janken en janken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:10

Als dit steeds gebeurt zou ik er wel melding van maken hoor!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:17

Aan mijn teef die op de meest onhandige tijd zonodig loops moet worden. Heerlijk zo'n onregelmatige cyclus.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:49

fjordjes schreef:
Ja dat begrijp je goed @pablobokt bedankt voor je uitleg, dan moet ik dus opnieuw beginnen. Vind het alleen apart dat het maar 4 maanden is omdat ik verplicht 2 jaar voor ze moet werken ivm terugbetalen opleiding.

Zit er een theorethische periode aan de opleiding/functie vast die je nu gaat doen?
Drie maanden fulltime school met stages en daarna werken en 1dag school oid ?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:50

xPabloBokt schreef:
Ineke2 schreef:

Dat mag ook niet als ze al 4 maanden gehad heeft, dan mag ze er wel nog een van één jaar krijgen en daarna een van 8 maanden bijvoorbeeld (of andersom). De keten mag niet de maximale termijn van 24 maanden overschrijden, dan wordt het na die termijn automatisch een contract voor onbepaalde tijd (tenzij de CAO waar ze onder werkt dit anders heeft geregeld).

Maar alsnog zou ik het inderdaad gewoon vragen :D

Die 24 maanden zijn er sinds dit jaar als het goed is 36. En aan de vraagsteller die in september 2017 is begonnen: dat is dus de reden dat dit contract maar tot juli loopt. Anders zouden ze verplicht aan je vast zitten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:51

SindyKaya
Veilig thuis bellen?
Heb ik ook wel eens gedaan in een andere situatie

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 19:22

Op rijksoverheid.nl staat dit:

Contract beroepsbegeleidende leerweg (BBL)
Contracten die zijn aangegaan voor de beroepsbegeleidende leerweg (BBL) tellen niet mee voor de ketenbepaling. Het maakt hierbij niet uit wanneer het contract is aangegaan of geëindigd.

De opleiding die ik deed via m'n werkgever was een bbl opleiding... Dus snap er nog steeds niks van. Ja ik heb al gebeld naar m'n manager maar die nam niet op.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 23:41

Serieus voor de 4e keer dit jaar opgenomen in het ziekenhuis. Hoop toch dat het hierna klaar is.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:01

50 Euro betaald voor een inschrijving bij Woningnet. Met een wachtlijst van járen. Heerlijk. :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:06

Castilja schreef:
50 Euro betaald voor een inschrijving bij Woningnet. Met een wachtlijst van járen. Heerlijk. :')

Jup welkom in de wereld van de sociale huur. Het is echt vreselijk hoe lang die lijsten zijn.