Daphara schreef:Als je het over irritant hebt.
Ik heb een iets nieuw voor mijn paard gekregen, maar hij paste het niet. Shire, dus bijna alles moet X-full zijn. Nieuwwaarde is €49 ik heb het te koop staan voor een (duidelijk vermelde) minimum prijs van €35 ex verzenden.
Had bieden vanaf €30 open staan in de hoop dat er over mijn vaste prijs geboden gaat worden. Heb er eerder vandaag een bod van €33 er op staan, maar ook daarop weer aangegeven aan die bieder dat €35 het minimum is.
Vraagt iemand net of het groot of klein valt, dus ik vertel dat het naar mijn mening gewoon normaal valt.
Stuurt ze:
“Voor €25 wil ik hem wel overnemen, ik weet namelijk ook niet of hij mijn paard past.”
(In gedachten)
Euhhh???? Weet je dat wel als je het nieuw via internet besteld dan????
Ik vind dat echt zo’n vreemde beredenering, waarom zou ik een lager bod accepteren dan het huidige bod en lager dan mijn minimum, alleen omdat het mogelijk niet past?
Heb d’r maar succes gewenst met de zoektocht.
Jij denkt verkeerd om ja. Je zet als prijs 35, een koper interpreteert dat als 'dat is wat de verkoper er eigenlijk voor wil'. Doordat je bieden vanaf 30 zet, geef je aan dat er speling in die prijs zit. En dat een bod van 30 ergens ook wel goed is. Een echte tweedehandskoper gaat dan proberen om daar nog zelfs wat af te pitsen. Daar kan jij mee akkoord gaan of zeggen 'nee, ik wil toch minimum 30'.
Het systeem dat jij voor jezelf bedacht hebt (35 als vraagprijs en vanaf 30 bieden in de hoop dat iemand 40 zegt) is ronduit absurd, sorry.
Laatst bijgewerkt door Gini op 25-06-20 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt