Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:16

Ik had er van de week ook weer een. :')

Ik heb een fruitkistje op MP staan. De laatste van een hele berg die ik er had. Ik vraag 7,50 ( vaste prijs ) en de afmetingen (50x40x30) staan in de titel erbij.

Krijg ik allereerst al een keer een bieding: "Voor 5 euro wil ik hem wel"

Dat snap ik, maar daar ga ik hem niet voor verkopen.

Krijg ik later: "Wat zijn de afmetingen?"

Ik aangegeven: 50x40x30

Weer later: "Wat is de binnemaat?"

Ik: hoe bedoel je?

Geen antwoord.

En toen ik aangaf het gevoel te krijgen dat hij/zij niet serieus over kwam: "Oh, dus ik ben geen serieuze koper he?"

Ik heb hem/haar een fijn weekeind gewenst en geblokt. Dat gezeik voor 1 kistje, het ding vreet geen brood!

En morgen ga ik zelf wat ophalen, ik zie er naar uit, is een mooie deal :)

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:24

Gisteravond wat verkocht en diegene vroeg voor 10 uur al om het verzendbewijs, vind ik ook wel iets enthousiast :+

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:25

ik weet niet wat ik hiermee moet hoor.
heb een porseleinen bruidspop antieke te koop staan hij is boven de 50 jaar oud. alles orgineel en heb m op bieden staan want weet niet wat die nu waard is.
bied iemand 12 euro, menen ze dat nou serieus?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:30

Baileysdream schreef:
heb een porseleinen bruidspop antieke te koop staan hij is boven de 50 jaar oud. alles orgineel en heb m op bieden staan want weet niet wat die nu waard is.

Oud en antiek drijft niet altijd de prijs omhoog.
Maar in zo’n geval is het makkelijk om eerst zelf uit te zoeken wat de waarde is. Wellicht is 12€ gewoon redelijk in de richting

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:38

Daphara schreef:
Als je het over irritant hebt.

Ik heb een iets nieuw voor mijn paard gekregen, maar hij paste het niet. Shire, dus bijna alles moet X-full zijn. Nieuwwaarde is €49 ik heb het te koop staan voor een (duidelijk vermelde) minimum prijs van €35 ex verzenden.
Had bieden vanaf €30 open staan in de hoop dat er over mijn vaste prijs geboden gaat worden. Heb er eerder vandaag een bod van €33 er op staan, maar ook daarop weer aangegeven aan die bieder dat €35 het minimum is.

Vraagt iemand net of het groot of klein valt, dus ik vertel dat het naar mijn mening gewoon normaal valt.

Stuurt ze:

“Voor €25 wil ik hem wel overnemen, ik weet namelijk ook niet of hij mijn paard past.”

(In gedachten)
Euhhh???? Weet je dat wel als je het nieuw via internet besteld dan????
Ik vind dat echt zo’n vreemde beredenering, waarom zou ik een lager bod accepteren dan het huidige bod en lager dan mijn minimum, alleen omdat het mogelijk niet past?

Heb d’r maar succes gewenst met de zoektocht.

Jij denkt verkeerd om ja. Je zet als prijs 35, een koper interpreteert dat als 'dat is wat de verkoper er eigenlijk voor wil'. Doordat je bieden vanaf 30 zet, geef je aan dat er speling in die prijs zit. En dat een bod van 30 ergens ook wel goed is. Een echte tweedehandskoper gaat dan proberen om daar nog zelfs wat af te pitsen. Daar kan jij mee akkoord gaan of zeggen 'nee, ik wil toch minimum 30'.

Het systeem dat jij voor jezelf bedacht hebt (35 als vraagprijs en vanaf 30 bieden in de hoop dat iemand 40 zegt) is ronduit absurd, sorry. :+
Laatst bijgewerkt door Gini op 25-06-20 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:38

belle_boef schreef:
Baileysdream schreef:

Oud en antiek drijft niet altijd de prijs omhoog.
Maar in zo’n geval is het makkelijk om eerst zelf uit te zoeken wat de waarde is. Wellicht is 12€ gewoon redelijk in de richting

ja dat was ik ook van plan maar door omstandigheden is het er nooit van gekomen, dus dacht voor verzamelaars heb ik al vaker via mp dingen verkocht. antiekhandelaren kenners zitten hier niet echt om de hoek

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:41

Wat moet ik mij voorstellen bij een antieke bruidspop? Zo een voor op een taart?

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:43

Ineke2 schreef:
Wat moet ik mij voorstellen bij een antieke bruidspop? Zo een voor op een taart?

Nee zo'n grote porseleinen met wit porselein orginele kleding. exacte leeftijd van de pop weet ik niet. boven de 50 in ieder geval.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:46

Als ik op marktplaats bruidspop zoek dan variëren de prijzen van7,50 tot 50€ ongeveer en vaak staat er bieden. Zo gek is het bod dus blijkbaar niet.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:08

Gini schreef:
Jij denkt verkeerd om ja. Je zet als prijs 35, een koper interpreteert dat als 'dat is wat de verkoper er eigenlijk voor wil'. Doordat je bieden vanaf 30 zet, geef je aan dat er speling in die prijs zit. En dat een bod van 30 ergens ook wel goed is. Een echte tweedehandskoper gaat dan proberen om daar nog zelfs wat af te pitsen. Daar kan jij mee akkoord gaan of zeggen 'nee, ik wil toch minimum 30'.

Het systeem dat jij voor jezelf bedacht hebt (35 als vraagprijs en vanaf 30 bieden in de hoop dat iemand 40 zegt) is ronduit absurd, sorry. :+

Zo zie ik dat ook :j

En wil je graag dat ze gaan bieden, zet er in bieden vanaf 35, lager heeft geen zin.

En ja past het niet in de winkel kun je ruilen, via particulier niet, dus ja het is een gok.
Zeker als je niet ver onder de nieuwprijs zit.
Ik ga het zelf dan vaak halen in de winkel. Of ik moet de maat zeker weten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:25

belle_boef schreef:
Als ik op marktplaats bruidspop zoek dan variëren de prijzen van7,50 tot 50€ ongeveer en vaak staat er bieden. Zo gek is het bod dus blijkbaar niet.

Dat zijn die poppen voor op taarten.

Na mijn vraag blijkt dat het om een grote pop gaat.
Daar moet overigens ook maar net een liefhebber voor zijn.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:33

Ineke2 schreef:
belle_boef schreef:

Dat zijn die poppen voor op taarten.

Na mijn vraag blijkt dat het om een grote pop gaat.
Daar moet overigens ook maar net een liefhebber voor zijn.

ja klopt, heb wel eens vaker antieke kinderwagens se allereerste barbiepoppen dat soort dingen verkocht via mp maar dat waren ook echt verzamelaars. reed even 4 uurtjes ervoor naar me toe.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:17

Ik heb jullie hulp nodig!

Ik heb een fiets op facebook staan.
Nu vroeg iemand verder wat dingen of hij goed was etc.

Nu biedt ze aan dat ze 10 euro meer betaald als ik hem voor haar reserveer, dat ze het geld in een envelop via DHL stuurt en zodra ik het geld ontvangen heb dat ze TNT stuurt om de fiets op te halen.
Is dit betrouwbaar? _O-

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:18

Amado7 schreef:

Nu biedt ze aan dat ze 10 euro meer betaald als ik hem voor haar reserveer, dat ze het geld in een envelop via DHL stuurt en zodra ik het geld ontvangen heb dat ze TNT stuurt om de fiets op te halen.
Is dit betrouwbaar? _O-

Nee dat is oplichting

belle_boef

Amado7 schreef:

Is dit betrouwbaar? _O-

Ik zou passen vanwege het gedoe. Als ze hem graag wil komt ze hem maar halen

Daphara

_Penotti schreef:
Gini schreef:

Zo zie ik dat ook :j

En wil je graag dat ze gaan bieden, zet er in bieden vanaf 35, lager heeft geen zin.

En ja past het niet in de winkel kun je ruilen, via particulier niet, dus ja het is een gok.
Zeker als je niet ver onder de nieuwprijs zit.
Ik ga het zelf dan vaak halen in de winkel. Of ik moet de maat zeker weten.

Pima, jullie mogen dat vreemd vinden, maar het werkt voor mij prima.
Maar los van dat, vinden jullie het “normaal” bij een artikel waar €35 voor gevraagd wordt en al diezelfde dag €33 op geboden is, om een berichtje te sturen met:
Voor €25 wil ik het overnemen, want ik weet niet of het mijn paard past”
Ik persoonlijk vind dat vreemd, maar blijkbaar ben ik vreemd om dat vreemd te vinden.

Ik heb laatst ook geboden op een artikel van een Bokker (ik herkende later de foto die ook hier op Bokt staat) Er stond niets in de advertentie over minimum of vaste prijs, ze vroeg €65, er was al €50 op geboden, ik vind het eigenlijk zelf max €45 waard, maar er staat al een hoger bod, dus onder bieden heeft sowieso geen zin.
Ik wil het wel graag hebben, dus ik bied toch €55. Krijg een berichtje van verkoper “Ik wacht nog rustig af tot mijn vraagprijs geboden wordt”. Nou prima toch, dan zoek ik gewoon verder.

Wat had het überhaupt voor zin gehad om mijn €45 te gaan bieden via een bericht, dat wekt imo toch alleen irritaties op? Maar dat had ze kunnen verwachten omdat ze bieden niet uit gezet had? Ik vind dat een hele vreemde redenatie.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:20

Thanks voor jullie snelle reactie! Heb gereageerd dat ik daar niet aan doe en dat ze hem op kan halen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:22

Amado7 schreef:

Is dit betrouwbaar? _O-

Ik zou gewoon een betaalverzoek sturen en als dat binnen is de fiets voor haar reserveren, anders niet. Straks stuurt ze een lege envelop op en als jij dan zegt dat er geen geld in zit ben jij de oplichter.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:24

ik heb een zwembad te koop staan, alles erbij alleen de transformator van de pomp is weg. Ding 3 jaar geleden voor het laatst opgezet en toen was verder alles heel. Duidelijk vermeld. inmiddels 15 geinteresseerden gehad "is hij nog heel", "doet de pomp het nog" LEZEN mensen!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:25

Daphara schreef:
Amado7 schreef:

Is dit betrouwbaar? _O-

Ik zou gewoon een betaalverzoek sturen en als dat binnen is de fiets voor haar reserveren, anders niet. Straks stuurt ze een lege envelop op en als jij dan zegt dat er geen geld in zit ben jij de oplichter.

Heb dit gezegd. Krijg nu terug:
Het geld wordt je cash overhandigd in een enveloppe die door een UPS-postbode naar je huisadres wordt gestuurd. UPS EXPRESS stuurt de afhaalservice. TNT naar uw huisadres om het pakketje op te halen en vervolgens naar mij te sturen op mijn postadres de zending is op mijn kosten, De manier van werken is veilig en beveiligd, Maar ik wil uw zending nu maken zodat u uw geld vandaag nog ontvangt, is dat ok

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:26

Daphara, maar wat mensen bieden wil niet zeggen dat ze het daarvoor ook kopen.
Dat lees je hier al vaak, X heeft geboden maar hoor nu niks meer van hem.

Zo heb ik eens op een salontafel geboden.
Waren al 2 biedingen en daar bood ik weer wat boven, maar plop plop plop echt zo snel werd er meer geboden, hoger dan mijn uiterlijke prijs.
Dus ik heb niet eens meer aan dat tafeltje gedacht.

Krijg ik 2 weken later een mailtje of ik nog interesse had in dat tafeltje. Hij was het hele lijstje met bieders af aan het gaan en elk was afgehaakt.
Hij staat hier nu mooi in de kamer :)

Dus ja ik zou best durven bieden wat ik er voor zou willen geven al is dat lager dan het bod wat ze heeft staan.
Het moet nog maar opgehaald/verzonden worden.

Die fiets is oplichting, niet doen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:30

Hier tot 3 keer toe een fatsoenlijk bod op een artikel gehad, en als je dan wilt afspreken om het te komen halen, hoor je niks meer. Waarom bied je dan?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:37

Niks cash geld op laten sturen dat is ( zelfs een bekende) oplichtingstruc.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:38

Amado, dat is echt raar. Waarom zou ze het geld willen opsturen? Ik zou het idd ook bij ophalen laten, een fiets verzenden lijkt me sowieso al een gedoe...

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:43

Dat is echt een hele bekende oplichting. Dat mensen hier nog over twijfelen :=