[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:59

Nog ff en t wordt hier bewust dokterloos met al die horrorverhalen :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:08

Rebecca schreef:
Hangt van de leeftijd af

Pubers daar kan het mee door

Ik dacht dat je pubers alleen energydrank en frikandelbroodjes mocht voeren? :D Schijnt hier in de buurt het meest standaard dieet te zijn voor ze.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:09

Joolien schreef:
Nog ff en t wordt hier bewust dokterloos met al die horrorverhalen :')

Bewust tandartsloos :j

Hulde voor de ouders die hun in het openbaar dreinende kinderen op pakken en in de auto zetten. _/-\o_
Dat zie je tegenwoordig weinig meer.

Ik vind sowieso dat kinderen teveel op een voetstuk geplaatst worden tegenwoordig. Ze moeten gewoon respect hebben voor hun ouders en andere volwassenen in hun omgeving en ze moeten ook kunnen omgaan met teleurstellingen.

Laatst op werk een verhaal gehoord dat een collega dat zij een keer van haar leidinggevende alle koters lief moest aanspreken in de drukke zomerperiode.
Zou mij toch niet gebeuren. Ik spreek de ouders vriendelijk aan en help ze zo goed mogelijk. De kinderen probeer ik zo goed mogelijk te negeren. :') Die koters hoeven toch niet altijd in de spotlight te staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:54

Mijn van 4/5 neefje mag vaak kiezen wat het avond eten wordt omdat hij veel dingen niet wil eten :roll: Ik vind dat toch zo'n onzin, gewoon aanpakken dat kind. Hij gaat echt niet dood van eten wat hij niet zo lekker (denkt) te vinden. En echt een dooddoener maar vroegah aten wij gewoon wat op tafel stond of je at helemaal niet. Of als we restjes aten mochten we kiezen wat welke optie je wou maar op 4/5-jarige leeftijd gingen wij echt niet bepalen wat er 's avonds op tafel moest staan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:08

Linda, ik kan me nog herinneren dat je zus en neefje bij jullie kwamen wonen := hoe is dat nu? Of zit je nog in Korea?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:20

Magrathea schreef:
Linda, ik kan me nog herinneren dat je zus en neefje bij jullie kwamen wonen := hoe is dat nu? Of zit je nog in Korea?

Ze wonen niet meer bij ons, gelukkig! Veel beter voor beide partijen zo. En ik ben donderdag weer terug gekomen in Nederland, als ze nog bij ons zouden wonen zou het helemaal lastig zijn om hier weer te wennen geloof ik :') Hij komt alleen 1 dag per week hier omdat mijn moeder op moet passen, maar ik ga volgende maand weer verder met mijn studie/stage lopen dus dan heb ik er mooi geen last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:30

Mars schreef:
[naam] schreef:
Hangt van de leeftijd af

Pubers daar kan het mee door

Ik dacht dat je pubers alleen energydrank en frikandelbroodjes mocht voeren? :D Schijnt hier in de buurt het meest standaard dieet te zijn voor ze.

:')

Geen koekjes dus :oo , ik leer ook wat bij . Zie ze ook wel met koek en goedkope chips rondlopen in het wild

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:49

Koek en chips zijn meer aanvullend krachtvoer :j Het ruwvoer van frikandelbroodjes en energydrink is de basis en moet dagelijks genuttigd worden schijnt t :=

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:25

Dagelijks 10% van het lichaamsgewicht :j

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:44

Ik heb een aantal jaar geleden in een broodjescounter (lees frikadellenbroodjes, kaasbroodjes ed) gewerkt en de enige klanten die kwamen waren scholieren, en dan soms wel 4 p.p.
Frikadellenbroodjes kreeg je niet aangesleept in de pauzetijden :=

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:09

Bij de Jumbo waar ik werkte gingen er minstens 100 op een dag door. Als er dan een keer een studiedag was waren wij de banketstaaf want dan zaten we met een berg frikandelbroodjes die niemand wilde. :Y)
Een andere Jumbo waar ik werkte werd er gewoon een grote kar met energyblikjes en een kar met frikandelbroodjes bij de ingang neergezet, dan terroriseerden ze tenminste niet de hele winkel.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:29

topsylover schreef:
Bij de Jumbo waar ik werkte gingen er minstens 100 op een dag door. Als er dan een keer een studiedag was waren wij de banketstaaf want dan zaten we met een berg frikandelbroodjes die niemand wilde. :Y)
Een andere Jumbo waar ik werkte werd er gewoon een grote kar met energyblikjes en een kar met frikandelbroodjes bij de ingang neergezet, dan terroriseerden ze tenminste niet de hele winkel.

Echt ! WoW. Daar kijk ik wel van op.

Ik zou daar als ouder echt heel veel moeite mee hebben denk ik. Vooral dan die energy drank.. Zó ongezond.

Ik at vroeger op de middelbare ook veel te vaak zakken chips en stroopwafels als lunch maar dit vind ik erger. (Zoals elke generatie ‘de jeugd van tegenwoordig’ weer erger vindt dan zijn/haar eigen jeugd).

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:33

Energy mag nu bij sommige supermarkten ook niet meer verkocht worden aan kids <14.
Vind dat wel een goede maatregel, heb het zelf ook veel gedronken maar er waren zat (vooral jongens) kids bij mij in de klas die dronken heel de dag door dat spul. En dan van die halve liters :')
Ach ja, je tanden rotten er vanzelf bij weg :P

Ik kocht vaak een stokbrood bij de plaatselijke supermarkt en een bakkie kruidenboter en dan lekker stokbrood dippen. Deden er heel veel bij ons en is toch wat gezonder dan een frikandelbroodje :D Nu moet ik zeggen dat de meeste er geloof ik wel een beetje schijt aan hebben op die leeftijd, en dat is normaal.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:37

Ik at altijd braaf mn brood op school, haalde hooguit eens een snack in de schoolkantine. Die energyzooi heb ik nooit lekker gevonden :=

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:37

Mars schreef:
Koek en chips zijn meer aanvullend krachtvoer :j Het ruwvoer van frikandelbroodjes en energydrink is de basis en moet dagelijks genuttigd worden schijnt t :=

Hebben ze meteen ook dagelijks een dosis Rilatin nodig... := :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:38

Hier kregen we niets anders als we het niet lusten.
De kookwekker ging op tafel en als we het na 15 minuten niet op hadden moesten we direct zonder eten naar bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:39

Mars schreef:

Ah :)*

Kwartjes vallen , zo om ze uit je buurt te houden moet je geen energy en frikadelbroodjes in bezit hebben .

Bijzonder ras de Puber

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:44

Cayenne schreef:
Hier kregen we niets anders als we het niet lusten.
De kookwekker ging op tafel en als we het na 15 minuten niet op hadden moesten we direct zonder eten naar bed.

Oh wauw dat vind ik wel heftig.

Als ik iets niet lustte hoefde ik het echt niet op te eten. Ik moest het wel proberen, maar als ik het echt niet lekker vond was dat geen probleem. Mijn ouders waren heus niet van dat alles maar goed was en mocht hoor, dat niet. Maar ze waren niet van het dwingen met eten. Gelukkig maar... Ben daar ook niet slechter van geworden. Er zijn nog wel dingen die ik echt niet eet, maar niet veel. Dingen die ik niet lekker vind zoals boerenkool en spruitjes ofzo kan ik wel eten ondanks dat.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:53

Maar waarom ook na een kwartier op hebben? Gezellig tafelen zit er dan ook niet bij..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:58

een kwartier vind ik ook kort, ik eet zelfs nog veel trager dan dat :D

Misschien was het een kwartier nadat de rest gedaan had met eten? Dan kan ik het ergens wel begrijpen.

Ik sta dan weer wat apart tegen het dwingen van eten, ik was ook een erg moeilijke eter en heb ook uren aan tafel gezeten. (toen ik warm at op school moesten we ons vlees en groentjes opeten, ik maakte er een sport van om extra puree te vragen om daarmee mijn vlees te bedekken zodat ik van tafel kon :D ).
Dit is uiteindelijk helemaal goedgekomen en nu eet ik bijna alles (of ga ik zeker wel proeven als ik het niet ken.)

Ik zou niet toestaan dat ze chips of koekjes eten ipv echt eten, maar wel eten wat de pot schaft of een boterham met gezond(er) beleg (geen chocopasta of confituur, maar iets van vlees of gezonder smeerseltje oid).
Bij mijn neefjes werkt bv prima: "je kiest wat je eet, maar hetgene je opschept eet je op en je moet overal minstens een hapje van proeven. Ze krijgen bij mij de kans om eerst te proeven, en dan pas op te scheppen, maar het opgeschepte moeten ze opeten".
Maargoed, die zijn ook niet zo vaak bij mij, dus op lange termijn kan dat mss wel anders uitdraaien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:01

Ik moest altijd een x aantal spruitjes eten. Om te gruwelen! En had altijd te weinig schijfjes gebakken banaan om het eetbaar te maken.. maar ja.. niet opeten betekende je toetje vla bovenop je spruitjes dus met lange tanden ging het dan naar binnen _O-

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:01

Dat bord leeg moeten eten en binnen bepaalde tijd vind ik ook wel weer heel extreem.
Hier moeten ze sowieso proeven en als ze het echt niet lusten krijgen ze andere groente ofzo.
Als ze aan aanstellen doen is het gewoon zonder eten naar bed.

Ik had een oppastweeling die kreeg smarties en rozijntjes als ze het niet lekker vonden... gek he dat ze nooit dat avond eten wilde.
1e avond probeerde ze dat bij mij ook. Maar ik ging er niet in mee. Het was eten wat de pot schaft of niets. Was direct klaar en ik mocht ineens wel heel vaak werken tijdens etenstijd. Ze hebben nooit gevraagd om smarties of rozijnen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:03

Mars schreef:
Ik at altijd braaf mn brood op school, haalde hooguit eens een snack in de schoolkantine. Die energyzooi heb ik nooit lekker gevonden :=

Ik ook. En maar vechten tegen overgewicht. En de klasgenoten die energiedrank, een frikadelbroodje en twee snickers weg werkten waren altijd heel slank. -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:04

Shaggy09 schreef:
Maar waarom ook na een kwartier op hebben? Gezellig tafelen zit er dan ook niet bij..

Dat was het ook niet.
Op die manier werden we ook best gestresst en het eten was binnen 10 minuten op. Praten aan tafel mocht overigens ook niet, dus gezelligheid was ver te zoeken :+
Voordeel: Ik lust nu bijna alles, maar ik weiger wel pertinent dingen te eten die ik echt niet lekker vind.

(Mijn ouders waren verder hele aardige mensen hoor, alleen wat van de oude stempel als het om dit soort dingen ging :+ )
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 07-01-19 18:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:05

Jildau schreef:
Mars schreef:

Ik ook. En maar vechten tegen overgewicht. En de klasgenoten die energiedrank, een frikadelbroodje en twee snickers weg werkten waren altijd heel slank. -O-

Dat houd je altijd, ik kan ook alles eten zonder dik te worden. Maar gezond is het niet :+