Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:08

Wauw, ik vind niet dat je jouw keuze (uitgebreid en duurder koken) af kan zetten tegen hun keuze (minder luxe, goedkoper en eenvoudiger koken), dat is ieder voor zich, jouw keuze mag een ander tot niets verplichten. Maar dat stuk erna valt je mond toch van open. Komop zeg, als ze appeltaart had gewild dan had ze die zelf moeten gaan kopen. Heeft ze niet gedaan? Nou dan was het blijkbaar toch niet heel nodig. En kennelijk alleen als ze het niet zelf hoeft te betalen. Slim toch juist om zelf fruit en drinken mee te nemen. Serieus ook van ik heb vorige week koffie én taart betaald en jij nu alleen koffie, dat kan écht niet hoor. Jeetje. Betaal dan alleen voor jezelf ALLES, weet je zeker dat je niet teveel voor een ander betaald. :=

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:16

Ook vraag ik me weer af waarom je kinderen neemt als je vervolgens ieder dubbeltje moet omdraaien. := Bedoel ik niet jou mee TS, maar die vrienden van je.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:28

Heb je het hier met haar verder over gehad? Klinkt nl dat het echt een gesprek was in de auto, wat zegt ze hierop terug dan?

Zelf kan ik nl ook heel krom denken, en als iemand me erop wijst valt het kwartje wel. Maar kan ik zelf ook mijn visie geven en is er meestal wel begrip (voor de miscommunicatie wat het dan vaak blijkt te zijn). Zoals met een verjaardag van mijn oudste: mijn broer had hem een ITunes kaart beloofd. Op de verjaardag kreeg ie niks. Dus ik stuurde hem naderhand een berichtje of ie het toevallig vergeten was? Bleek ie dus een maand ervoor een computer te hebben gegeven van grote waarde, dus hij vond dit wel een verjaardags cadeau. Tja, nu ie dat zo zegt.. maar op dat moment was dit dus niet duidelijk. Wel fijn dat het meteen besproken is, ipv dat hij mij en mijn zoon als ondankbaar bestempelde bij iedereen. (Was dus handig geweest dit zo te vermelden bij het feliciteren ipv mijn zoon in afwachting laten).

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:58

Marocje alsnog vind ik het dan wel raar dat je broer helemaal niets geeft op een verjaardag en na vragen pas hoort waarom niet. Neem dan iets kleins mee al is een zak snoep en dat je met een grapje zegt “ om op te eten achter je computer” oid :)

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:03

Het is in al die jaren nog nooit een probleem geweest gewoon altijd voor elkaar betaald, dus was heel verbaasd dat ze er zo zwaar aan tilde. Om een beeld te geven zij zijn 2 verdieners die prima rondkomen. Wij leven van 1 inkomen en door toeslagen enzo net 200 euro boven de armoedegrens en kunnen ook prima rondkomen. We zijn dus beide niet echt arm en kunnen prima kinderen betalen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:09

Ben wel benieuwd wat je dan hebt geantwoord?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:15

oomens schreef:
verootjoo schreef:
Het uiterlijk van een pen kan me ook bijzonder weinig schelen eigenlijk :))

Dat dus. Bovendien zou het enorm hypocriet zijn als ik een punt zou maken van het uiterlijk van een pen, wanneer ik er vervolgens in mijn handschrift wat mee schrijf.

Hhahaha
Ik heb wel wat chiquere Parkerpennen voor m'n werk (hoewel dat natuurlijk niet kan tippen aan een Mont Blanc oid).

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:19

Ineke2 schreef:
Marocje alsnog vind ik het dan wel raar dat je broer helemaal niets geeft op een verjaardag en na vragen pas hoort waarom niet. Neem dan iets kleins mee al is een zak snoep en dat je met een grapje zegt “ om op te eten achter je computer” oid :)

Klopt helemaal. Dit had zijn vriendin schijnbaar al vantevoren gezegd maar broertje vond het niet nodig. (Was was dus al bekend van zijn kant). Dan was het idd heel fijn geweest als ie het aangegeven had ipv dit. Maar daarom dus ook fijn dat ik het meteen aankaartte want mijn zoon zat er wel mee (alsof ie vergeten werd). Daarna niet veel beter geworden trouwens want nu voelde ie zich ondankbaar, weet niet wat erger was ;(

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:05

Mijn schoonmoeder weet al jaren dat ik vanwege medische redenen geen koolzuur en suikerhoudende dranken mag drinken. Als ik langskom heb ik de keuze uit: fanta, dubbelfris of water. Tja, dan maar water. Terwijl ze dan wel elke keer vraagt wat drink je thuis? Maar ze koopt nooit eens wat ik antwoord voor de volgende keer

Mijn schoonbroertje heeft als werk grasmaaien van een golfbaan. Hij zegt zoveel te verdienen dat hij een Ferrari kan kopen. Op de verjaardag van mijn man, zijn broer, gaf hij een doosje zeebanket van de Action van 0,99 cent als enige cadeau. Een geval van opscheppen en gierig tegelijk denk ik

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:27

Marocje schreef:
Ineke2 schreef:

Klopt helemaal. Dit had zijn vriendin schijnbaar al vantevoren gezegd maar broertje vond het niet nodig. (Was was dus al bekend van zijn kant). Dan was het idd heel fijn geweest als ie het aangegeven had ipv dit. Maar daarom dus ook fijn dat ik het meteen aankaartte want mijn zoon zat er wel mee (alsof ie vergeten werd). Daarna niet veel beter geworden trouwens want nu voelde ie zich ondankbaar, weet niet wat erger was ;(

Goh als ik zonder de mededeling 'dit is dan vast voor je verjaardag' iets van iemand krijg ga ik er niet vanuit dat ik dat dan voor mijn verjaardag krijg. Neem dan zelf aan dat het los staat van elkaar, dat iemand mij dat gewoon gunde. Want had ik het niet gekregen als ik 5 maanden later jarig was geweest? Of had het 5 maanden later alsnog mijn kado geweest? Nee ik vind dat je zoiets best een beetje helder mag communiceren :=

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:30

Romeo2007 schreef:
Mijn schoonmoeder weet al jaren dat ik vanwege medische redenen geen koolzuur en suikerhoudende dranken mag drinken. Als ik langskom heb ik de keuze uit: fanta, dubbelfris of water. Tja, dan maar water. Terwijl ze dan wel elke keer vraagt wat drink je thuis? Maar ze koopt nooit eens wat ik antwoord voor de volgende keer

Mijn schoonbroertje heeft als werk grasmaaien van een golfbaan. Hij zegt zoveel te verdienen dat hij een Ferrari kan kopen. Op de verjaardag van mijn man, zijn broer, gaf hij een doosje zeebanket van de Action van 0,99 cent als enige cadeau. Een geval van opscheppen en gierig tegelijk denk ik

Een schaalmodel Ferrari zeker?

Heeft je schoonmoeder geen thee of koffie? Of mag je dat ook niet?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:25

Tiggs schreef:
Romeo2007 schreef:

Een schaalmodel Ferrari zeker?

Heeft je schoonmoeder geen thee of koffie? Of mag je dat ook niet?

Ik hou niet van koffie en ze heeft alleen heeft alleen maar english breakfast thee. Vind ik te sterk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:34

Gaat er toch ook om dat ze echt geen rekening met je houdt.. Wel vragen, maar er niets mee doen. Vreemd hoor :n

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:38

Of ze vergeet het gewoon steeds.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:43

Dat laatste denk ik ja, want als ze het steeds vraagt wil ze er vast wel iets mee. Anders vraag je het niet. Ik vraag me dan trouwens serieus af wat je thuis drinkt :P

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:46

[/quote]

Ik hou niet van koffie en ze heeft alleen heeft alleen maar english breakfast thee. Vind ik te sterk[/quote]

In dat geval zou ik zelf theezakjes meenemen en vragen om heet water. Gevalletje van hint hint :D

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 02:33

havermout schreef:

Ik hou niet van koffie en ze heeft alleen heeft alleen maar english breakfast thee. Vind ik te sterk[/quote]

In dat geval zou ik zelf theezakjes meenemen en vragen om heet water. Gevalletje van hint hint :D[/quote]

Zoiets heb ik ook een keer gedaan bij mijn schoon ouders. Hun drinken nooit thee dus had ik zelf wat meegenomen. Sindsdien staat er altijd thee voor mij.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 08:44

Romeo2007 schreef:
<KNIP>

_O- _O- _O- Tuurlijk joh! Ik speel al 25+ jaar golf EN ben eigenaar van de Ferrari fabrieken..... 8)7

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:03

Mijn tante heeft wel eens jaren niks gegeven. Ik ben er nog steeds niet achter waarom := Maar owe als je haar of haar gezin geen verjaardags cadeautje geeft...

(Ik ben zelf iemand die heel veel waarde hecht aan het gebaar, zoals een kaartje. Niet aan de kosten oud!)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:25

Mijn oom komt nooit naar onze verjaardagen, want hij zegt geen geld te hebben voor een cadeau.. Maar bij verjaardagen gaat het niet om een cadeau vind ik. Maar goed, ook al zeggen we dat het niet om het cadeau komt, hij komt toch niet.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:27

@thirteenn : dat vind ik ook zo raar. Wat is er mis met een reep chocola of een ander goedkoper cadeau? Het gaat toch om het gebaar. Zelfs als hij geen cadeau mee zou brengen zou ik dat niet erg vinden.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:59

Miefje schreef:
@thirteenn : dat vind ik ook zo raar. Wat is er mis met een reep chocola of een ander goedkoper cadeau? Het gaat toch om het gebaar. Zelfs als hij geen cadeau mee zou brengen zou ik dat niet erg vinden.

Hij heeft als laatste cadeau een stuk beenham gegeven. Ik was vegetarisch maar dat maakt me niet uit, bedoel het is iets toch? :+ Beter dan niets en niet komen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 14:58

Omg zo'n vrouwtje bij extreme cheapskate's :')

De stroom is goedkoper na middernacht dus gaat ze om 3 uur snachts de heg snoeien met zo'n lekker luidruchtige kettingzaag.
En zo nog meer dingen

Maar dat je jezelf niet verschrikkelijk irritant vind denk ik dan.. :=

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:13

Moet je dan niet gewoon de boete voor orde verstoring betalenv :+ , 3 uur in de nacht die is niet goed.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:15

Ja die was sowieso niet goed :')
Daarna een man die 2 onderbroeken heeft en ruikt welke het schoonst is. Ohja en hij hergebruikt z'n tissues.