Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:51

Ik vraag me al een tijdje iets af:
Als vrouw van mijn leeftijd en lengte moet ik rond de 1720 kcal binnen krijgen per dag. Nu werk ik in de horeca en telde ik laatst mijn maaltijden en calorieen bij elkaar op. Daar heb ik het aantal verbrande calorieen van mijn stappenteller vanaf getrokken en toen zat ik op 1200 calorieen ongeveer.
Klopt dit wel en is het niet veel te ongezond? Het is namelijk niet zo dat ik afval oid er van dus vraag me af of het logisch is. Ik eet ook vaak meer dan 2000 kcal maar dan beweeg ik nav mijn stappenteller er zo weer 600/700 af.

Dus gaat het om dat je maximaal 1700 kcal per dag binnen krijgt of kun je het dus afwegen tegen hoeveel je eet?

Xyris

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:01

Als het goed is is jouw calorieverbruik gerelateerd aan het werk dat je doet. In de horeca verbrand je meer als bij een kantoorbaan (al raakt je lichaam hier wel deels aan gewend en past zich er op aan). Als jij 1720 kcal mag hebben betekend dat dat het aantal kcal is dat je per dag gebruikt om te kunnen leven. Dus ademen, eten (verteren), drinken, de wc, werken, boodschappen doen, alles. Wat jij moet weten is hoeveel kcal je binnen mag krijgen met een baan als in de horeca. Als je je daar dan aan houdt zit je goed. Dan verbrand je net zo veel als dat je binnen krijgt.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:37

Xyris schreef:
- Dan heb je die stoffen sportbroeken bij de scapino, die zitten heerlijk maar ik heb in no-time hoog water bij die dingen, ik meen dat het katoen is ofzo. Ik was het volgens de regels en doe ze niet in de droger.
- Dit geldt ook voor de duurdere broeken bij de decatlon vandaan, 85% katoen. De knieeen lubberen uit en ik krijg extreem hoogwater.

Wat bedoel je met hoog water???

Ik heb vanuit NL nog wat sportbroeken van bij de Hema vandaan. Ik was ze op 30 graden, niet in de droger en het blijft gewoon goed. Labels zijn eruit, dus hoeveel % katoen het is, kan ik niet achterhalen. Wat fijn zit, lijkt me verder vrij persoonlijk ;)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:13

Hoe zorg je dat je 'kruis' minder opvalt in een legging?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:14

Ahh hoog water :p dat de broekspijpen te kort worden. Die trek je ook omhoog als je hoog water hebt :p. Maar thanks, ik ben inmiddels wat verder. Schijnt dat ik beter gewoon helemaal geen katoen kan nemen maar juist polyester. Ik bestel er gewoon eentje en zie wel.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:16

Trui schreef:

Niet zo hoog optrekken? :+ Lekkere Cameltoe anders.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:18

Een broek aan doen? :P

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:19

Leggings zijn geen broeken :+

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:19

Trui schreef:

Ik las ergens dat je een klein maandverbandje horizontaal om je onderbroek kan wikkelen op die plek. Niet zelf geprobeerd, maar het klinkt wel alsof het zou kunnen werken :+

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:34

Xyris schreef:
Als het goed is is jouw calorieverbruik gerelateerd aan het werk dat je doet. In de horeca verbrand je meer als bij een kantoorbaan (al raakt je lichaam hier wel deels aan gewend en past zich er op aan). Als jij 1720 kcal mag hebben betekend dat dat het aantal kcal is dat je per dag gebruikt om te kunnen leven. Dus ademen, eten (verteren), drinken, de wc, werken, boodschappen doen, alles. Wat jij moet weten is hoeveel kcal je binnen mag krijgen met een baan als in de horeca. Als je je daar dan aan houdt zit je goed. Dan verbrand je net zo veel als dat je binnen krijgt.

Je hebt je BMI en een andere afkorting, die andere is je bmi in combinatie met je beweging per dag, e hoeveel calorieën je dan moet binnenkrijgen.. weet alleen ff niet hoe het heet haha

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:43

Tis een sportlegging en ga niet naar dansles in een jeans Haha :') en hij zit helemaal niet zo extreem hoog :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:10

Ik vraag me af of een aantal van de laatste vragen, vragen zijn voor dit topic of niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:41

theadora99 schreef:
Xyris schreef:

Je hebt je BMI en een andere afkorting, die andere is je bmi in combinatie met je beweging per dag, e hoeveel calorieën je dan moet binnenkrijgen.. weet alleen ff niet hoe het heet haha

Je bedoelt BMR denk ik? Je hebt inderdaad je BMR (basic metabolic rate), wat in een notendop eigenlijk is wat je lichaam verbrandt in complete rust. Bij wijze van spreken als je niet eens met je ogen zou knipperen. Puur en alleen om je organen draaiende te houden. Daar bovenop tel je eigenlijk meestal je PAL, dat is je basis activiteitenniveau. Om dat te berekenen moet je vaak invullen hoe actief je beroep is, maar ook bij een zittend beroep verbrand je nog veruit de meeste calorieën met onbewuste bewegingen en spierspanningen. Als je sport tel je dat er nog weer apart bij op. In principe val je af als je minder calorieën binnenkrijgt dan je verbrand, dus als je verbranding hoger ligt dan je inname. Als je niet afvalt is de kans dus groot dat je a) minder verbrandt dan je denkt of b) meer calorieën binnenkrijgt dan je denkt.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:48

Trui schreef:
Tis een sportlegging en ga niet naar dansles in een jeans Haha :') en hij zit helemaal niet zo extreem hoog :/

Een langer shirtje over heen doen :)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:52

Emmaa_ schreef:
Je bedoelt BMR denk ik? Je hebt inderdaad je BMR (basic metabolic rate), wat in een notendop eigenlijk is wat je lichaam verbrandt in complete rust. Bij wijze van spreken als je niet eens met je ogen zou knipperen. Puur en alleen om je organen draaiende te houden. Daar bovenop tel je eigenlijk meestal je PAL, dat is je basis activiteitenniveau. Om dat te berekenen moet je vaak invullen hoe actief je beroep is, maar ook bij een zittend beroep verbrand je nog veruit de meeste calorieën met onbewuste bewegingen en spierspanningen. Als je sport tel je dat er nog weer apart bij op. In principe val je af als je minder calorieën binnenkrijgt dan je verbrand, dus als je verbranding hoger ligt dan je inname. Als je niet afvalt is de kans dus groot dat je a) minder verbrandt dan je denkt of b) meer calorieën binnenkrijgt dan je denkt.

jaaa dat bedoelde ik haha, dankje wel voor de verduidelijking!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:29

Spoiler:
Afbeelding

Hoe krijg ik dit mijn wc uit , ik moet plassen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:30

Rebecca schreef:
Spoiler:
[ [url=m/ojnxFk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kill it with fire :')

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:31

Oh wij hebben ook op 't moment zo veel grote spinnen thuis! M'n moeder en ik hebben er laatst een geplet met 'n boek van zo'n 1000 bladzijdes O:)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:32

Rebecca schreef:
Spoiler:

Plas jij in je wastafel? De wc zelf is gewoon vrij neem ik aan?

theadora99

Rebecca schreef:
Spoiler:

Huis verkopen, nieuw huis kopen, daar gaan plassen.
Nee hoor grapje, ik ben niet bang voor spinnen maar erg gelukkig zou ik daar zelf ook niet van worden haha.

Mizora

Blaadje+glas en dan buiten zetten?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:36

Ik zou niet meer gaan plassen.
:evaw:

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:38

Als je een foto van dat beest kunt maken kun je toch ook zeker wel even snel plassen?
Pak een vliegenmepper en sla hem dood of voer hem aan de kat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:46

Nou het geld zou ik in een spaarpot of portomonee doen (waarom ligt dat daar? :+ ), het rolletje in de papierbak of prullenbakje, en Sjaak mag de stofzuiger in :Y)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:53

En dan vooral eerst het geld, anders zuigt je niet alleen Sjaak op als die het op een lopen zet :+