Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Xyris schreef:- Dan heb je die stoffen sportbroeken bij de scapino, die zitten heerlijk maar ik heb in no-time hoog water bij die dingen, ik meen dat het katoen is ofzo. Ik was het volgens de regels en doe ze niet in de droger.
- Dit geldt ook voor de duurdere broeken bij de decatlon vandaan, 85% katoen. De knieeen lubberen uit en ik krijg extreem hoogwater.
Xyris schreef:Als het goed is is jouw calorieverbruik gerelateerd aan het werk dat je doet. In de horeca verbrand je meer als bij een kantoorbaan (al raakt je lichaam hier wel deels aan gewend en past zich er op aan). Als jij 1720 kcal mag hebben betekend dat dat het aantal kcal is dat je per dag gebruikt om te kunnen leven. Dus ademen, eten (verteren), drinken, de wc, werken, boodschappen doen, alles. Wat jij moet weten is hoeveel kcal je binnen mag krijgen met een baan als in de horeca. Als je je daar dan aan houdt zit je goed. Dan verbrand je net zo veel als dat je binnen krijgt.
theadora99 schreef:Xyris schreef:Als het goed is is jouw calorieverbruik gerelateerd aan het werk dat je doet. In de horeca verbrand je meer als bij een kantoorbaan (al raakt je lichaam hier wel deels aan gewend en past zich er op aan). Als jij 1720 kcal mag hebben betekend dat dat het aantal kcal is dat je per dag gebruikt om te kunnen leven. Dus ademen, eten (verteren), drinken, de wc, werken, boodschappen doen, alles. Wat jij moet weten is hoeveel kcal je binnen mag krijgen met een baan als in de horeca. Als je je daar dan aan houdt zit je goed. Dan verbrand je net zo veel als dat je binnen krijgt.
Je hebt je BMI en een andere afkorting, die andere is je bmi in combinatie met je beweging per dag, e hoeveel calorieën je dan moet binnenkrijgen.. weet alleen ff niet hoe het heet haha
Emmaa_ schreef:Je bedoelt BMR denk ik? Je hebt inderdaad je BMR (basic metabolic rate), wat in een notendop eigenlijk is wat je lichaam verbrandt in complete rust. Bij wijze van spreken als je niet eens met je ogen zou knipperen. Puur en alleen om je organen draaiende te houden. Daar bovenop tel je eigenlijk meestal je PAL, dat is je basis activiteitenniveau. Om dat te berekenen moet je vaak invullen hoe actief je beroep is, maar ook bij een zittend beroep verbrand je nog veruit de meeste calorieën met onbewuste bewegingen en spierspanningen. Als je sport tel je dat er nog weer apart bij op. In principe val je af als je minder calorieën binnenkrijgt dan je verbrand, dus als je verbranding hoger ligt dan je inname. Als je niet afvalt is de kans dus groot dat je a) minder verbrandt dan je denkt of b) meer calorieën binnenkrijgt dan je denkt.