Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:11

Zo is het wel weer genoeg vind je niet! Vraag toch ook niet of jullie ze willen kopen ? Next

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:12

Nouja ik zou daar ook geen 30 euro voor willen geven nee. Dikke kans dat je het er niet uit krijgt of met zoveel spul moet behandelen dat de rest vaal word.
Ik snap niet zo goed dat die dekjes zo vies worden....
Maargoed ik was ze misschien wat vaker dan een ander :)

Zeg, niet zo kattig. Je vroeg je af waarom mensen er niks voor willen geven... nou daarom dus :o

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:15

Ik vraag er ook geen 30 euro veel dat scheelt!
En kattig? tis maar hoe je het zelf opvat toch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:16

Als je wil krijg je alles uit een dekje. Ik heb elke wedstrijd meerdere zwarte strepen en vlekken van zweet, laarzenpoets en zadelvet. Gaat er elke keer helemaal uit, dekje is ook nog spierwit en heb het intussen jaar of 5 en gebruik het maandelijks meerdere keren. Je moet er gewoon de moeite in willen steken. Dekje goed ontdoen van haar, eventueel goed uitspoelen in bad of douche, fikse laag ossegelzeep op de vlekken, laten intrekken en hup, in de machine. Nadien leeg laten draaien op 60 of meer met wat azijn of baking soda.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:18

Tuurlijk. je kan het er ook wel uit krijgen, alleen met een gekleurd dekje heb je dan ook kans dat je kleur verliest. Dat is bij een wit dekje natuurlijk een ander verhaal

En hangt er ook vanaf hoe oud de vlekken zijn...

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:20

@Varekaj ligt er volgens mij wel aan hoe vaak je dit doet. Vlekken die er al jaren in zitten lijken me bijna niet meer te verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:23

Eh... Zeker 2x/maand? En jawel, ik heb er intussen ook al redelijk oude vlekken uit gekregen. Ook bij gekleurde dekjes. Het enige wat snel verbleekte was de lime van BR. De rest doet het nog prima.
Je moet het er niet grof gaan inschrobben, gewoon met natte zeep een laagje leggen en nadien zo de machine in. Op 30 of 40, niet warmer. Niet op het maximale laten zwieren en laten drogen op een rekje.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:38

Ja dan snap ik het wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:46

Heb net even gekeken naar de dekjes in kwestie. Dat zijn wel hele flinke vegen en vlekken... Daar heb ik inderdaad toch wel twijfels bij of dat er nog uit gaat. In ieder geval niet in 1x. Bij vlekken onder het zadel denk ik eerder aan de bovenkant, waar de kussens zitten. Daar heb je soms ook van die zwarte vlekken door inwerking van zweet en lederverf die afgeeft. Dat stoort veel minder. Deze vlekken zouden bij mijn zadel er niet onder vallen omdat de zweetbladen niet zo lang zijn (kieffer dressuurzadel). In ieder geval zou ik het proberen om de vlekken te verminderen, maar eruit krijgen gaat heel veel tijd en werk kosten. En meer dan 1 wasbeurt.

Maar dat beige dekje kan je wel even gewoon in de machine gooien, dan is die zo proper.
Ik gebruik trouwens ook geen wasverzachter. Mijn paard hecht er geen belang aan dat ie naar bloemetjes ruikt :))

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:00

Afgelopen week een vreemde vogel aan de deur om onze oude slaapkamerkast op te halen.
Meneer was keurig gekleed en er leek geen vuiltje aan de lucht, tot hij zijn sjouwvriend even in de kast liet zitten om te kijken of dat ook paste :? := := Hij zei het nog best serieus ook.
Ik wil niet weten wat hij ermee gaat uitspoken, maar wij zijn er in ieder geval vanaf :')

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:08

Hahahaha
Dat is om te kijken of zijn minares in de kast past voor als zijn vrouw plots thuis komt denk ik

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:16

Euh wat? Gaat ie iemand ontvoeren ofzo?
Zou wel effe niet weten wat ik moet zeggen als mijnheer in kwestie in/uit de kast komt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:08

@LinsxDot
Je vroeg je toch af waarom er weinig geboden wordt? Nou om die reden. Dat jij er dan voor kiest ze niet te wassen dat mag, maar dan mag een ander ook laag bieden.
Bij mijn zadel valt het dus ook niet onder het zadel. En dan is het echt een gok.
Dan betaal ik ook liever meer voor een dekje wat wel al zuiver aangeboden wordt zodat ik zie wat ik koop.
En ik denk dat zo meer mensen redeneren.
Overigens zag ik laatst een topic dat mensen hun dekjes/ dekens bij een tankstation lieten wassen voor een paar euro. Misschien is dat wat voor je :)

En dat is vaker zo met advertenties.
Het zijn niet altijd de MP mensen die fout zijn in het bieden, soms is het gevraagde niet realistisch. Zeker al er al meer van te koop staat in betere staat.
Vraag en aanbod.

Haha Cayenne, dan weet je ook niet waar je moet kijken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:15

Hier een stapel babykleding op mp staan (lees: meer dan 100 stuks). En heb inmiddels al 3 bedelaars. Of ze het gratis /voor klein prijsje (lees; 5 euro) mogen want ze hebben een kleine portemonnee of maken er zelf kledingpakketjes van voor kansarme moeders...
Staat er verdorie voor 50ct per stuk op, in 1x de zut vind ik voor 30 euro (incl. Noppies en feetje en da's nieuw best prijzig) ook helemaal prima en dan toch nog eraf willen bietsen.. :')

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:18

Als ik een kleintje had met die maat wist ik het wel! Zeker voor die prijs!
50ct per stuk is echt wel mooi hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:20

Dat dacht ik ook.. enige wat er tussen staat wat duurder is zijn dan feetje en noppies.. waarvan 1 setje nieuw 40 euro was, die staat er nu op voor (dacht ik) 7,50 met bieden nog aan en de rest is het duurste 2,50 ofzo. Maar wat ik zeg, wil iemand de hele bups dan ben ik echt de moeilijkste niet. Sommige dingen zijn praktisch niet gedragen omdat ik teveel kleding voor 'm had :')
Maar we zien t wel. Ook daarvoor geldt; t vreet geen brood. En anders gaat 't de opslag in. Leuk voor een 2e ofzo. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:52

Ik had een buikkastje te koop staan. Vorige week iemand die het zou komen halen en toen niet op kwam dagen. Vrijdag had ik iemand die de vraagprijs wel wilde bieden als het hem beviel.
Uiteindelijk zou hij vandaag om 14.00u komen want wij hadden griep in huis. Rond twaalven kreeg ik een berichtje of het heel bezwaarlijk was als hij vanavond zou komen.
Rond de tijd dat hij er zou zijn kreeg ik nog een berichtje dat hij onderweg was maar nog even zocht naar een pinautomaat.
Eenmaal hier ontzettend vriendelijke vent, helemaal blij met het kastje.
Hij had het niet gepast en ik heb hem 10 euro korting gegeven.

Eerlijk is eerlijk, ik had nóóit verwacht hem kwijt te raken voor de vraagprijs, zelfs niet voor het uiteindelijke bedrag :))

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:04

Ik kreeg vannacht 4 uur een berichtje van een man die een aantal dvd's over wilde kopen voor 50 cent per stuk en dat hij morgen. Dus ik had vanmorgen teruggestuurd dat dat prima was en dat hij morgen kon komen om 17.00. Meteen gevraagd welke hij wilde overnemen zodat ik ze klaar kon leggen. Kreeg ik terug, ja vandaag? Verder geen antwoord met welke dvd's hij wilde. Nouja vandaag was ook prima dus teruggestuurd.

Toen kreeg ik om 13.30 uur terug dat hij ook meteen kon komen. Ik had meteen geantwoord dat dat ook goed was. Om 14.50 kreeg ik bericht dat hij onderweg was. En om 15.15 stond hij uiteindelijk voor de deur. Ik had echt al de neiging om hem daar ook te laten staan. Hij kwam bijna 3 uur later aan...

Nouja uiteindelijk dvd's uitgezocht en hij moest 6,50 betalen. Dat had hij niet gepast, wel 7 euro. Maar ik had zo even snel geen wisselgeld en ik wilde voor hem ook geen moeite doen om heel hard te gaan zoeken. Ging die toch echt heel moeilijk doen of die ergens kon wisselen. (Nouja ik zou niet weten waar) Uiteindelijk heeft hij het via internetbankieren naar me overgemaakt.
Toen vroeg hij of ik een tasje voor hem had (dat snap ik ook echt niet, daar denk je toch zelf aan als je iets op komt halen; en z'n auto stond letterlijk 4 meter voor de deur geparkeerd...). Tasje maar wel gegeven.

Maar wat een irritante man was dat zeg. Het is dat hij twee kleine kinderen bij zich had, maar anders had ik heel wat minder vriendelijk geweest.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:09

Ik snap dat ook niet dat mensen geen tasje oid mee nemen. Hier laatst ook.iemand die vanalles kleins kwam ophalen. Ik had net alle plastic weg.... 1 tasje bewaard voor mijn eigen boodschappen. Die was ik dus ook weer kwijt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:44

Oh dan ben ik makkelijk hoor (met wisselen en tasjes), dan zeg ik gewoon dat ik geen winkel ben. Ze hebben maar gepast geld mee te nemen en een eigen tas.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:50

altijd 10 cent rekenen voor een tasje :+

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 01:38

Hahahah snuffie, je had moeten zeggen dat een tasje 50 cent kost. :D

Ik had laatst iemand die op mijn advertentie voor stijgbeugels reageerde met de vraag of ze mijn pony mocht verzorgen... :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:00

Poeh, herkenbaar. Hoe laatst ook iemand die twee stoelen kwam ophalen voor 15,- (of €10 per stuk). Joekel een portemonnee, zag de 50jes eruit bungelen. Hij had tien euro, of 50.. helaas, ik kan niet wisselen.
Kijkt ie later maar bij zijn muntgeld, haalt ie er met gemak 5 euro uit. Wat dacht ie nou? Dat ik de twee stoelen meegafv
Voor 10?
De vrouw ervoor die de stoelen wou, afspraak gemaakt ed. Ik bericht nog even voor de zekerheid dat ik niet help sjouwen maar wel een trap omhoog woon.
Krijg ik terug dat het dan over gaat, ze had een kunstheup en zwakke knieën. Blijkbaar was ze er al vanuit gegaan dat ze geholpen zou worden? Heel vreemd.

Achteraf heb ik zelf ook die stomme fouten gemaakt hoor, zoals een matras ergens ophalen. Hij werd door twee mannen in mijn auto gezet, en ik was verbaasd maar blij met de service! Kom ik thuis, is dat matras gewoon niet te tillen! Heb mijn vriend gebeld me ff te helpen voor dat kleine stukje parkeerplaats/huis, maar jeetje: hoe had ik dat dan gedacht?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:59

Ik ben op zoek naar een marathonwagen omdat ik mijn nieuwe nog steeds niet terug heb.
Gisteravond een afspraak gemaakt om bij iemand een wagen op te halen.
Toevallig kijk ik net op mijn pc.Heeft de verkoper een bericht gestuurd dat ze deze al verkocht heeft aan iemand anders. :(

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:06

Alja schreef:
altijd 10 cent rekenen voor een tasje :+

Ha ha ja, als ze denken dat ze in een winkel zijn, mag je ze ook als winkelklant behandelen...!

Runa schreef:
Ik had laatst iemand die op mijn advertentie voor stijgbeugels reageerde met de vraag of ze mijn pony mocht verzorgen... :+

_O- _O- Wie niet waagt wie niet wint toch! Ha ha ha! Best brutaal, en volgens mij moet je dat dan twee keer lezen voordat je geloofd wat er staat :D