Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:47

Tja, die flap... dat kwartje viel wel toen ik op kamers ging en het huishouden zelf moest doen. Ik had er nooit bij stilgestaan, maar mijn moeder deed dat altijd. Ik ook nog, al geef ik maar eerlijk toe dat ik hem er binnen maximaal 5 minuten weer uit heb...

Ik ben grootgebracht met dekbedden en dekens vind ik onhandig. Ik ken ze eigenlijk alleen van logeerpartijen bij mijn grootouders. Op dekbedden kun je tenminste leuke prints zetten. Of had iemand van jullie vroeger een deken met een paard erop? :) O ja, en toen ik klein was kon ik er ook zo heerlijk in kruipen. Mijn moeder heeft me vast vaak slapend in het dekbed aangetroffen...

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:00

Wij hebben 3 dekbedden op ons bed, 1 voor man en mij en eentje voor welke kinderen er dan ook in ons bed belanden. Ons bed is 220x220 en daar aan vast aan beide kanten nog een co sleeper. De kinderen in de co sleepers hebben dekentjes, en degene die tussen ons in komen kunnen 1 dekbed delen (200cm bij 200cm, die van man en mij zijn ieder 240 bij 240)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:38

musiqolog schreef:
Tja, die flap... dat kwartje viel wel toen ik op kamers ging en het huishouden zelf moest doen. Ik had er nooit bij stilgestaan, maar mijn moeder deed dat altijd. Ik ook nog, al geef ik maar eerlijk toe dat ik hem er binnen maximaal 5 minuten weer uit heb...

Ik ben grootgebracht met dekbedden en dekens vind ik onhandig. Ik ken ze eigenlijk alleen van logeerpartijen bij mijn grootouders. Op dekbedden kun je tenminste leuke prints zetten. Of had iemand van jullie vroeger een deken met een paard erop? :) O ja, en toen ik klein was kon ik er ook zo heerlijk in kruipen. Mijn moeder heeft me vast vaak slapend in het dekbed aangetroffen...

Ik ben ook grootgebracht met dekbedden. Maar tegenwoordig is het dekens all the time. Als ik ergens anders ga slapen neem ik m'n eigen dekens mee (daarom was dat dekbed ding ook iets heel aparts voor mij). Ik geef toe dat er echt heel verschrikkelijke bij zitten. Maar mijn berkshire dekens zijn gewoon geweldig. Geen rare oma-motiefjes. Gewoon stijlvol en elegant.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:52

Altijd gedacht dat mijn auto geen mistlamp had.
Na 9 jaar kom ik er achter dat deze er weldegelijk zit.
Het schuifje zit gewoon aan het pookje. :wow: _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 00:52

Sokje_6 schreef:

_/-\o_ Helemaal mijn stijl <3

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 07:10

Veulen84 zijn dat die "fleece" dekens? Ziet er wel comfortabel uit!
Gebruik je daar ook lakens onder of hoeft dat niet want bij de wollen dekens kwam er altijd een laken aan te pas.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:05

Wat is jullie verschil tussen dekbedden en dekens? Want ik noem het beide hetzelfde :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:07

Een deken is zo'n zwaar log ding wat je nog wel eens in hotels tegen komt. Vroegah ging daar nog een sprei overheen. Tenminste hier wel.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:19

chanicha schreef:
Gebruik je daar ook lakens onder of hoeft dat niet want bij de wollen dekens kwam er altijd een laken aan te pas.

Zijn heel verschillend. Ze hebben hoogpolig en laagpolig. Met wol, bamboo, katoen of fleece. Ik gebruik er nooit een laken onder. Deze prikken ook niet zoals die wollen dekens vroeger. Je kunt gewoon zoeken op echte dekens en niet op op throws. Dat zijn dekentjes voor op de bank.

Amkevh, dekbedden heb je een hoes omheen nodig. Bestaan vaak uit fluffy blokjes met naden er in gestikt. Dekens zijn egaal en kunnen van verschillende stoffen worden gemaakt, daarnaast gebruik je er geen hoes om.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:15

Veulen84 schreef:
chanicha schreef:

Zijn heel verschillend. Ze hebben hoogpolig en laagpolig. Met wol, bamboo, katoen of fleece. Ik gebruik er nooit een laken onder. Deze prikken ook niet zoals die wollen dekens vroeger. Je kunt gewoon zoeken op echte dekens en niet op op throws. Dat zijn dekentjes voor op de bank.

Amkevh, dekbedden heb je een hoes omheen nodig. Bestaan vaak uit fluffy blokjes met naden er in gestikt. Dekens zijn egaal en kunnen van verschillende stoffen worden gemaakt, daarnaast gebruik je er geen hoes om.

Was je die dan wel? Klinkt anders nogal onhygiënisch... Ik heb overigens een heerlijk donsdekbed. Wil nooit meer anders; fluffig, zacht, koel in de zomer, warm in de winter <3

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:29

Ik vind ze er erg mooi en heerlijk uitzien Veulen!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:52

Tink89 schreef:
Veulen84 schreef:

Was je die dan wel? Klinkt anders nogal onhygiënisch... Ik heb overigens een heerlijk donsdekbed. Wil nooit meer anders; fluffig, zacht, koel in de zomer, warm in de winter <3

Tuurlijk gaan ze in de was. Ik heb er 5. 2 zomerdekens en 3 allweather. Gooi ze gewoon regelmatig in de was en dan wissel ik weer voor een ander kleurtje of dikte.
Overigens, ik ken een hoop mensen die hun dekbed nooit wassen. Alleen de hoes. Dat vind ik dan weer heel erg onhygiënisch. Nog een reden voor mij om te kiezen voor mijn eigen dekens.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:10

Veulen84 schreef:
Tink89 schreef:

Tuurlijk gaan ze in de was. Ik heb er 5. 2 zomerdekens en 3 allweather. Gooi ze gewoon regelmatig in de was en dan wissel ik weer voor een ander kleurtje of dikte.
Overigens, ik ken een hoop mensen die hun dekbed nooit wassen. Alleen de hoes. Dat vind ik dan weer heel erg onhygiënisch. Nog een reden voor mij om te kiezen voor mijn eigen dekens.

Maar je dekbed wordt toch ook niet vies? Dan lucht ik regelmatig. Dons zelf wassen, kan nu eenmaal niet. De hoes was ik minstens elke week.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:15

euh.... :D Ik stop een dekbed wel regelmatig in de was. Enig idee hoeveel beestjes daar in krioelen op een gegeven moment :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:17

Dekens lijken me zo koud en onhandig... alsof je alleen onder je sprei slaapt toch? Geen fluffy gedoe om in weg te kruipen, minder isolatie...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:17

Ik was mijn dekbed ook regelmatig hoor maar zit nu wel steeds aan die flutfiguur dekens te denken :')
Ach met dit weer mag dat ook wel!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:19

Sammie schreef:
euh.... :D Ik stop een dekbed wel regelmatig in de was. Enig idee hoeveel beestjes daar in krioelen op een gegeven moment :=

Beestjes??? Ik was ook alleen de hoes. Nooit het dekbed zelf.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:26

Afbeelding
Huisstofmijt, zit ook in je dekbed.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:27

Sammie schreef:
[ Afbeelding ]
Huisstofmijt, zit ook in je dekbed.

Ja, en overal in je huis. Daar helpt wassen niet tegen hoor.

Bovendien: een echt donsdekbed kun je helemaal niet zelf wassen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:29

Tuurlijk helpt wassen daar wel tegen := Je vermindert het e.e.a., helemaal weg krijg je het nooit. Maar dat hoeft in principe niet perse.

Naast dons is er ook nog wel andere inhoud voor dekbedden beschikbaar :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:30

Huisstofmijt is overal. In je kussens, je bank, je matras etc etc.

Zie hieronder:

De reden dat je dekbed niet uitmaakt, is dat huisstofmijten altijd aanwezig zijn in je bed. Ze nestelen zich in je beddengoed en matras omdat daar de leefomstandigheden voor hen ideaal zijn: donker, vochtig en warm.

Wat je ook doet, er zitten miljoenen huisstofmijten in je bed, en die kun je niet uitroeien. Je kunt je matras vervangen en je dekbed en kussens wassen op 60 graden; dan heb je tijdelijk minder last van de spinachtige wezentjes. Maar binnen no-time hebben ze zich weer vermenigvuldigd om jou last te bezorgen.

Zodra je gaat proberen de huisstofmijt uit te roeien krijg je smetvrees. Dat lukt je namelijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:32

Is het niet dat je het gewicht van je hoofdkussen na 10 jaar voor de helft bestaat uit uitwerpselen van de huisstofmijt?
Om die reden hebben wij ergonomische mousse hoofdkussens, wast een stuk makkelijker :=

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:35

Dekens, nooit geweten dat die nog gebruikt werden. :=

Wij wassen trouwens dekbed en kussens ook regelmatig. Iets minder vaak dan de slopen (die elke week of twee keer in de week), maar toch best regelmatig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:36

Regelmatig een dekbed wassen staat nou ook weer niet gelijk aan huisstofmijt uit willen roeien en smetvrees ontwikkelen (als ik iets wel niet heb is het smetvrees _O- ) := Er zijn nog wel tig redenen te verzinnen om een dekbed (en kussens) af en toe eens in de was te doen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:39

Sammie schreef:
Regelmatig een dekbed wassen staat nou ook weer niet gelijk aan huisstofmijt uit willen roeien en smetvrees ontwikkelen (als ik iets wel niet heb is het smetvrees _O- ) := Er zijn nog wel tig redenen te verzinnen om een dekbed (en kussens) af en toe eens in de was te doen.

Oh maar dat bedoel ik ook niet, haha. Was meer in t algemeen bedoeld. Heb overigens ook alles behalve smetvrees. :=