Ik ben grootgebracht met dekbedden en dekens vind ik onhandig. Ik ken ze eigenlijk alleen van logeerpartijen bij mijn grootouders. Op dekbedden kun je tenminste leuke prints zetten. Of had iemand van jullie vroeger een deken met een paard erop?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
musiqolog schreef:Tja, die flap... dat kwartje viel wel toen ik op kamers ging en het huishouden zelf moest doen. Ik had er nooit bij stilgestaan, maar mijn moeder deed dat altijd. Ik ook nog, al geef ik maar eerlijk toe dat ik hem er binnen maximaal 5 minuten weer uit heb...
Ik ben grootgebracht met dekbedden en dekens vind ik onhandig. Ik ken ze eigenlijk alleen van logeerpartijen bij mijn grootouders. Op dekbedden kun je tenminste leuke prints zetten. Of had iemand van jullie vroeger een deken met een paard erop?O ja, en toen ik klein was kon ik er ook zo heerlijk in kruipen. Mijn moeder heeft me vast vaak slapend in het dekbed aangetroffen...
chanicha schreef:Veulen84 zijn dat die "fleece" dekens? Ziet er wel comfortabel uit!
Gebruik je daar ook lakens onder of hoeft dat niet want bij de wollen dekens kwam er altijd een laken aan te pas.
Veulen84 schreef:chanicha schreef:Veulen84 zijn dat die "fleece" dekens? Ziet er wel comfortabel uit!
Gebruik je daar ook lakens onder of hoeft dat niet want bij de wollen dekens kwam er altijd een laken aan te pas.
Zijn heel verschillend. Ze hebben hoogpolig en laagpolig. Met wol, bamboo, katoen of fleece. Ik gebruik er nooit een laken onder. Deze prikken ook niet zoals die wollen dekens vroeger. Je kunt gewoon zoeken op echte dekens en niet op op throws. Dat zijn dekentjes voor op de bank.
Amkevh, dekbedden heb je een hoes omheen nodig. Bestaan vaak uit fluffy blokjes met naden er in gestikt. Dekens zijn egaal en kunnen van verschillende stoffen worden gemaakt, daarnaast gebruik je er geen hoes om.
Tink89 schreef:Veulen84 schreef:Amkevh, dekbedden heb je een hoes omheen nodig. Bestaan vaak uit fluffy blokjes met naden er in gestikt. Dekens zijn egaal en kunnen van verschillende stoffen worden gemaakt, daarnaast gebruik je er geen hoes om.
Was je die dan wel? Klinkt anders nogal onhygiënisch... Ik heb overigens een heerlijk donsdekbed. Wil nooit meer anders; fluffig, zacht, koel in de zomer, warm in de winter
Veulen84 schreef:Tink89 schreef:
Was je die dan wel? Klinkt anders nogal onhygiënisch... Ik heb overigens een heerlijk donsdekbed. Wil nooit meer anders; fluffig, zacht, koel in de zomer, warm in de winter
Tuurlijk gaan ze in de was. Ik heb er 5. 2 zomerdekens en 3 allweather. Gooi ze gewoon regelmatig in de was en dan wissel ik weer voor een ander kleurtje of dikte.
Overigens, ik ken een hoop mensen die hun dekbed nooit wassen. Alleen de hoes. Dat vind ik dan weer heel erg onhygiënisch. Nog een reden voor mij om te kiezen voor mijn eigen dekens.
Sammie schreef:Regelmatig een dekbed wassen staat nou ook weer niet gelijk aan huisstofmijt uit willen roeien en smetvrees ontwikkelen (als ik iets wel niet heb is het smetvrees)
Er zijn nog wel tig redenen te verzinnen om een dekbed (en kussens) af en toe eens in de was te doen.