Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:05

De trein ging hier net vol op de rem, vlak voor station Sloterdijk loopt iemand op t spoor

Edit: mooi, persoon in kwestie is aangehouden, trein kan elk moment weer gaan rijde

MarJon

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:42

Nou. Arriva moet nog even oefenen hier :D Vanochtend 6 minuten te laat en vanmiddag 10 minuten. Vanochtend is de eerste bus ook niet komen opdagen :Y)

Maar hé, wel wifi en oplaadpunten voor je telefoon in de bus! *\o/*

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:21

Vast op Leiden. Geen verkeer meer naar Hillegom. Aanrijding met persoon bij Hillegom

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:28

Nayomie schreef:
Ja iets in die zin. Ik weet niet precies hoe het zat, maar íets bij syntus qua bussen zou tijdelijk zijn van wat ik gehoord heb.

Ik denk dat je doelt op het type bus. Ze moeten het complete wagenpark upgraden maar daar was geen tijd voor omdat cxx dwars lag.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:29

corine1981 schreef:
Nayomie schreef:
Ja iets in die zin. Ik weet niet precies hoe het zat, maar íets bij syntus qua bussen zou tijdelijk zijn van wat ik gehoord heb.

Ik denk dat je doelt op het type bus. Ze moeten het complete wagenpark upgraden maar daar was geen tijd voor omdat cxx dwars lag.

Dat zou goed kunnen, want hij zei inderdaad iets met oude en nieuwe bussen :)

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:36

Ergernis van de week:
1. Nieuwe dienstregeling
2. Dat busmaatschappij syntus het in Utrecht over heeft genomen van connexxion. Wat een ramp.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:05

Mygod ik moest net ook naar Leusden. Kon 13 minuten lopen ipv 3. ;(

Bijna een half uur langer onderweg in totaal...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:16

MarlindeRooz schreef:
Mygod ik moest net ook naar Leusden. Kon 13 minuten lopen ipv 3. ;(

Bijna een half uur langer onderweg in totaal...

Vergeet niet om hier echt zo veel mogelijk klachten over in te dienen. De SP zit hier bovenop :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:45

Over alles klachten indienen aub. En het liefst gelijk bij de opdrachtgever (evt via de media), die hebben een hekel aan negatieve berichten ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:47

Oke ik vraag me af wat we met die klachten willen? Nieuwe dienstregeling is voor iedereen gewoon wennen, ook voor de chauffeurs. Dat zijn ook mensen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:52

Ik denk dat het even een paar dagen chaos gaat zijn maar dat de boel daarna gewoon weer kalmeert :) Het is voor iedereen even wennen, reizigers raken over de zeik en voor chauffeurs is het natuurlijk ook niet ideaal als ze een nieuw rondje moeten rijden of hun oude rondje sneller dan eerst moeten rijden. Als het systematisch blijft zou ik zeggen ga vooral klagen, maar om nou op zo'n eerste dag gelijk in het harnas te springen.... Snap dat het onwijs vervelend is maar geef het een paar dagen zou ik zeggen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:58

Nayomie schreef:
Oke ik vraag me af wat we met die klachten willen? Nieuwe dienstregeling is voor iedereen gewoon wennen, ook voor de chauffeurs. Dat zijn ook mensen :=

Hier in Leusden is er onwijs veel verzet. Vanuit de gemeente en ook vanuit het volk zeg maar. Zijn al protesten geweest zelfs.

Het is nu gewoon ruk. De helft van het dorp heeft helemaal GEEN verbinding meer met de bus, meerdere verzorgingstehuizen die nu helemaal geen busdienst meer hebben...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:01

Marjoow schreef:
Nayomie schreef:

Hier in Leusden is er onwijs veel verzet. Vanuit de gemeente en ook vanuit het volk zeg maar. Zijn al protesten geweest zelfs.

Het is nu gewoon ruk. De helft van het dorp heeft helemaal GEEN verbinding meer met de bus, meerdere verzorgingstehuizen die nu helemaal geen busdienst meer hebben...

Ja, dan snap ik het. Dat is ook niet zoals het hoort, daar zou ik dan wel een klacht over indienen.
Maar hoe sommigen reageren, komt over als voor ieder wiswasje een klacht indienen, en dat lijkt me nu ook weer niet nodig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:05

Voor kleine dingetjes zou ik niet meteen klagen, maar grotere chaos wel, want als dat 'even wennen' bij de buschauffeurs is, dan weet de organisatie meteen waar de onduidelijkheden liggen. Als niemand dat vertelt komen ze er waarschijnlijk ook niet achter. Een klacht is dan ook niet 'we willen de busmaatschappij opzettelijk dwarszitten' maar 'hee, let op, hier loopt iets niet goed.' (Je kunt trouwens in het formulier vaak ook aangeven dat het gaat om een opmerking ipv een klacht.)

Problemen met langere reistijd zou ik zeker aankaarten :j Wellicht dat het niet meteen verbeterd wordt, maar hier worden de stadsdiensten elk jaar een paar keer veranderd: winterdienstregeling, zomerdienstregeling en beperkte zomerdienstregeling, en dan weer terug. Op al die momenten van verandering worden er ook kleine dingen aangepast aan het geheel: routes of tijden die iets beter passend gemaakt worden. Als je nu aangeeft dat er problemen zijn, wordt het misschien niet volgende week opgelost, maar wellicht wel bij de volgende verandering, in het voorjaar. (Is balen natuurlijk dat je dan een paar maanden met deze situatie moet doen - maar ze gaan ook weer voorbij.)

Ik heb mezelf behoorlijk druk gemaakt over mijn bus hier, en meerdere buurtgenoten hebben dat gedaan, en dat heeft toch geleid tot verbeteringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:06

Nayomie schreef:
Marjoow schreef:

Ja, dan snap ik het. Dat is ook niet zoals het hoort, daar zou ik dan wel een klacht over indienen.
Maar hoe sommigen reageren, komt over als voor ieder wiswasje een klacht indienen, en dat lijkt me nu ook weer niet nodig.

Hier sluit ik me volledig bij aan :) Natuurlijk is het vervelend als je geen toegang meer hebt tot een bushalte, en al helemaal als het gaat om iets als een verzorgingstehuis waarbij mensen toch wel afhankelijk zijn van het OV. Maar ik zie op oa twitter veel voorbij komen van mensen die vandaag 5 minuten vertraging hadden en gelijk de hele nieuwe dienstregeling verdoemen.. Dan vraag ik me toch wel af hoe hoog de zuurgraad van die mensen wel niet moet zijn.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:08

Vriendlief vertelde me dat meestal December een chaotische maand wordt, en dan begin 2017 weer een nieuwe regeling komt om de fouten eruit te halen, dus dat is denk ik gewoon een kwestie van afwachten.

Klopt, maar ik zou deze chaos gewoon even afwachten en kijken wat er in januari gaat veranderen :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:25

Klopt, eind januari komt weer een aangepaste winterdienst, maar of de NS zijn grote aanpassingen ook haar herzien vraag ik me af.
En JUIST over gewijzigde routes welke het volk niet dienen zou er geklaagd moeten worden!! Soms wordt er nog geluisterd naar de klant, in ieder geval niet naar ons :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:27

corine1981 schreef:
Klopt, eind januari komt weer een aangepaste winterdienst, maar of de NS zijn grote aanpassingen ook haar herzien vraag ik me af.
En JUIST over gewijzigde routes welke het volk niet dienen zou er geklaagd moeten worden!! Soms wordt er nog geluisterd naar de klant, in ieder geval niet naar ons :+

Winterdienst komt alleen als het echt winterweer wordt toch? Ik dacht dat dat meer een soort 'noodplan' is voor als het echt hard vriest of sneeuwt om te voorkomen dat er heel veel treinen uitvallen.

Ik snap het wel hoor, klagen op het OV. Ik sta ook altijd even tegen mezelf te tieren als ik vertraging heb op mijn traject... Toen de A6 en de A1 echt nog open lagen stond ik altijd zo lang met de bus in de file dat ik bijna een uur eerder van huis moest vertrekken. Dan had mijn trein ook nog eens regelmatig vertraging, en dan sta je toch wel even inwendig te vloeken. Maar aan de andere kant heb ik studentenOV en kan ik dus gratis reizen naar waar ik moet zijn. Dat is echt een blessing, dus ik probeer het altijd zo positief mogelijk te bekijken. Een half uurtje later op school is geen wereldramp, en als ik een tentamen heb probeer ik mee te rijden met de auto (of pak ik over een paar weken hopelijk zelf de auto), ga ik eerder van huis of blijf ik bij een klasgenoot slapen.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:32

De nooddienst is toch 'alle treinen schrappen omdat het KNMI heeeeeel misschien een vlok sneeuw verwacht'? O:) :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:33

MoriMann schreef:
De nooddienst is toch 'alle treinen schrappen omdat het KNMI heeeeeel misschien een vlok sneeuw verwacht'? O:) :Y)

Ja, net als de stormdienstregeling en de help-er-liggen-blaadjes-op-het-spoor-dienstregeling :)) Maar volgens mij is er geen aparte dienstregeling in de winter die op een bepaalde datum ingaat, alleen een dienstregeling waar ze naartoe schakelen als er winters weer is verwacht zodat eventuele uitval en vertraging minimaal blijft op de treinen die wel rijden.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:44

Ja, was 2 week geleden ook mooi. weer 1 blaadje op het spoor en doei trein :\
En nu is het blijkbaar leuk om alle nummertjes op de bussen te gaan verwisselen :x

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:45

TerraHowrse schreef:
En nu is het blijkbaar leuk om alle nummertjes op de bussen te gaan verwisselen :x

Ja en op Groningen CS ook de staplekken bij de haltes zijn veranderd. Volgende keer dus 2x kijken of ik wel de goede bus neem :))

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:51

Nope, in het OV kennen we zomer en winter diensten. in de zomer rijden er minder bussen er is zelfs een aangepaste zomerdienst ivm de grote vakantie.
De grootste veranderingen vinden vaak in december plaats overigens. Waarom dat is weet ik niet eigenlijk, juist in de zomer is het lekker rustig om aan nieuwe routes ed te kunnen wennen :+
En ivm nieuwe schooljaren lijkt het mij handiger in september bij de eerste winterdienst (want dit is alweer de tweede) te wijzigen.
Maar ja, wie ben ik...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:53

Nayomie schreef:
TerraHowrse schreef:

Ja en op Groningen CS ook de staplekken bij de haltes zijn veranderd. Volgende keer dus 2x kijken of ik wel de goede bus neem :))

Oh god nee echt? -O-

Ik ga normaal nooit met de trein van 8.06 en nou nam ik hem een keer en hij had direct 10 minuten vertraging. Ik wist gelijk weer waarom ik die trein nooit neem haha, hij zat ook stampvol.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:54

Dat ik ruim 2 uur in Utrecht vastzat omdat de treinen steeds uitvielen.