Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:52

Mooi model zeg! Intrigerende blik.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:16

Ik vind die zwart witte foto mooi Isa! Idd wat Thirsa zegt, zonde van de tekst op de trui. Maar ik vind haar blik daar wel heel pakkend. Vind dr spoetjes ook echt heel leuk, jammer dat het geen redhead is :))

Toffe foto Gina maar dat wist je al :D

En oeeh Thirs ik ben sehr benieuwd naar je foto's! Die van Mark is iig retegaaf :))

Ik heb gister ook eeeindelijk weer eens een shoot gedaan, was super leuk en had een heel tof model ook :))
Dus laat ik ook eens een keer een foto hier plaatsen :D

Afbeelding

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:28

Courses schreef:
@ Isa,

Ik zou inderdaad die foto met dat been er zelf uithalen (mocht je je model dat in het vervolg willen laten doen, pak dan het buitenste been, dan kijk je niet zo 'naar binnen' :) ). Verder zou ik consistent blijven met je witbalans, er zit nu best wat verschil in. Al die bierblikjes en dergelijke op de foto leid alleen maar af, ik had 'm wat krapper gecropt zodat het beeld wat 'rustiger' werd (en meteen de onderkant van d'r schoenen even wat schoon gebrust). Zwart wit portret is opzich netjes, had alleen gekozen voor een top zonder tekst erop (tekst gaan mensen altijd lezen, leid dus af). Zittende foto is netjes, compositie kijkt fijn weg maar te contrastrijk aan de rechterkant waardoor de aandacht meer daar heen gaat. Verder zit ze ook niet heel voordelig (bovenbeen lijkt vrij groot zo). Laatste portret vind ik de beste van de set, echter had ik 'm liever wat 'lager' gezien :) Standpunt is nu een beetje vertekend, zonde, want vind de kleuren erg netjes en het licht valt goed!

Alvast bedankt voor je uitgebreide feedback!

Inderdaad de witbalans valt mij ook op nu de foto's naast elkaar staan. Ik ben bij deze foto's veel wezen experimenteren met bewerking. Bij bijv. paardenfoto's doe ik gewoon beetje satureren enzo, niet hele gekke dingen. Maar nu wilde ik er juist kleur en aparte effecten in brengen en heb dus veel gespeeld met de RGB en vaak verlooplagen toegevoegd. Dat is nog heel erg oefenen voor mij :P Maar idd, sommige kwamen net wat te blauw uit.

En tja, die matras foto blijft lastig haha :P Ik vind het ook raar om hem nu ineens weg te halen.. ik mail namelijk niet de foto's maar zet ze op Flickr zodat zij ze kan downloaden vanaf daar. Maar wellicht als ze ze al heeft opgeslagen dat ik m' weg kan halen, zodat ie niet meer openbaar staat.

Klopt, de rode vlek bij de zittende foto is wat hard ja. Vond het effect alleen wel tof :D

Hmm ja, tekst op het vest niet aan gedacht nee. Model had ook zelf de kleding verzonnen. Maar nu je het zegt, leidt inderdaad af. Zal het als kleding advies in gedachten houden voor andere modellen in de toekomst.

Laatste foto vond ik de compositie zelf juist wel tof :P Ik doe namelijk altijd op ooghoogte of van onderen, maar wilde nu expres eens van boven doen om het wat interessanter te maken. Maar goed :D

Ben niet op alles precies in gegaan maar neem het zeker mee!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 11:36

Ik zou je foto's in het vervolg via WeTransfer alsnog wel sturen. Komt en wat professioneler over en daarnaast comprimeert elke site het beeld wel een beetje. Anders heeft je model niet de juiste resolutie :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:39

Oke :) Dan doe ik gewoon beide. Is altijd leuk dat ik gelijk een foto kan laten zien zonder dat het per foto gemaild hoeft te worden. Dan krijgen ze af en toe een nieuwe erbij en hoeven ze niet lang te wachten op de gehele reeks :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:42

Prachtige foto Courses! Wauw.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:11

Afbeelding
Van de week nog een toffe foto ontvangen van IdaCalixa. (Heb zelf de naam erop gezet O:) )
Ik vind hem super vet :D
Tips kritiek mag op mij als 'model' zijnde. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:17

Het jammere is, dat de fotograaf onder je staat. Daardoor kijk je omlaag en wordt je ook kleiner en minder intens. Verder vind ik de pose niet zo logisch, ik zou het dan eerder wat uitdagender en groter doen, meer gebruik maken van je pose.
Maar je bent lang en je hebt mooie benen dus ik zou lekker blijven staan :P

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:20

Thanks voor de feedback! Kan altijd leren :) Was mijn eerste shoot en was ook behoorlijk zenuwwappig :')
Oh qua lengte valt dat nog enorm tegen hoor _O- Ik ben 1.67

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:23

Nayomie, je bent overigens altijd welkom om nog eens een shoot te doen in een andere stijl bijvoorbeeld :D Als je nog wilde oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:24

Nou, moet je nagaan, maak daar gebruik van, maak je benen lang, zorg dat die lengte te zien is. :D
Gebruik dan alleen niet deze enkellaarsjes, maar open hakken. Enkellaarsjes maken je benen optisch juist weer korter :P

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:29

Vind je pose inderdaad niet zo handig gekozen, Nayomie, zonde!
Terwijl ik je gezicht redelijk sterk vind (blik), is de positie van je hand en je hele houding een beetje onzeker op de een of andere manier..

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:18

Ik ga mee met de rest, zonde van je houding! Vooral je bovenlijf maken het geheel een beetje awkward, als je zo zit zou ik je handen sowieso al niet op je heupen zetten, word teveel imo.

Nog eentje van gisteren :D

Afbeelding

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:22

xNavatu schreef:
Ik ga mee met de rest, zonde van je houding! Vooral je bovenlijf maken het geheel een beetje awkward, als je zo zit zou ik je handen sowieso al niet op je heupen zetten, word teveel imo.

Nog eentje van gisteren :D

[ Afbeelding ]

Prachtig! <3

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:24

SUUUUPERVET die laatste!
Lippen passen zo perfect bij de bladeren!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:26

Iedereen super bedankt voor de feedback. Ik kan me er zeker in vinden, inderdaad eeb beetje awkward. Nu was het ook een awkward moment. Midden in het centrum op de markt :')
Ik ben verder geen model, maar wil wel groeien in dat opzicht :)

Ja leuk, Isa!

Vette foto zeg!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:38

Erg mooie foto zeg!

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:54

Laat ik ook hier weer is binnenvallen :D

Nayomie, zag je foto al voorbij komen op instagram. Ik irriteer me alleen een beetje aan je arm, ziet er uit alsof het heel ongemakkelijk zit. Veder wel een mooie foto hoor ;)

Navatu, wat een super gave foto zeg. Wauw <3

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:56

Ik vraag me trouwens af. Hoe kijken jullie naar modellen met aanwezige piercings? Zoals een evt septum, smiley oid.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 23:15

Ik vind dat geen issue als het bij 't concept past :) Is niet iets waar ik iemand 'niet' om zou kiezen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:34

Ben ook wel benieuwd wat jullie van deze vinden, en of jullie nog tips hebben. Het is onderdeel van een grotere serie.
Afbeelding

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:24

SUPERVET Sheran :D
Vooral met die schaduwen ziet het er echt "anders" ( GOED ! ) uit :j
Is weer eens wat anders dan de normale plaatjes, echt gaaf :))

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 08:23

Mmm Nayomie, ik vind de pose niet zo flaterend voor jou (in combinatie met het standpunt van de fotograaf). Was dat je eigen keuze of? :)

Ja Nadine, die is echt zo leluk. Kun je toch niet posten joh, gek :Y)

Ik ga je foto zo even op m'n Macbook bekijken Sheran, m'n mobiel doet 'm geen eer aan volgens mij

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:36

Haha, eigenlijk was deze foto niet door de selectie gekomen (van de echte uitgekozen foto's) want ik vond 'm ook net niet. Maar ik moest even een foto hebben om nieuwe bewerkingen op uit te proberen dus was bezig met photoshop tutorials etc. En toen die af was had ik hem voor de lol naar Nayomie gestuurd :)

Ergens verder op in mijn lijst met foto's op mijn Facebookpagina staan de andere (beter gelukte) foto's van nayomie :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 09:47

Even op goed beeld bekeken Sheran. Ik vind het een toffe plaat, al had ik persoonlijk het zwart niet helemaal dicht getrokken, hierdoor word het een net iets te zware plaat naar mijn mening :)