Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:PETTEN In het natuurgebied Het Zwanenwater, vlakbij camping De Lepelaar, aan de Westerduinweg in Sint Maartenszee is rond 16.30 een duinbrand uitgebroken. Ook in Schoorl woedt een natuurbrand, nabij het recreatieterrein Bosbuffet de Berenkuil. Alle wandelaars daar hebben het gebied verlaten. Enige tijd later werden ook de duinen ten noorden van Egmond getroffen door een brand. Rond 19.00 was deze geblust.
Er is veel rookontwikkeling bij de branden. De stevige wind uit het noordoosten bemoeilijkt het blussen. De brandweer heeft bij de bestrijding inmiddels versterking gevraagd van korpsen uit omliggende gemeenten.
De brand bij Schoorl is volgens de brandweercommandant de grootste van de tot nu toe in dat gebied. De rook gaat richting het strand. Iedereen die daar vandaan komt, wordt gecontroleerd op ademhalingsproblemen.
De brand in Petten woedt ten noorden van de nucleaire reactor van NRG. Overigens is de reactor op dit moment niet in bedrijf vanwege regulier onderhoud. Het energie onderzoekscentrum zegt zich nog geen zorgen te maken. De N502 tussen Burgerbrug en Den Helder is in beide richtingen afgesloten tussen de N9 naar Sint Maartensvlotbrug/Alkmaar en de N503 naar Schagerbrug.
De politie maakt zich vooralsnog niet op voor ontruimingen.
Vanaf 20.00 uur extra uitzendingen op radio en televisie in verband met de duinbranden.
StillAngel schreef:marjolein_el schreef:Schagen is bij die school ja. Jee marjolein, kun je ook foto's maken?
Van de brandweerauto's of de rook?
Dydy schreef:Citaat:PETTEN In het natuurgebied Het Zwanenwater, vlakbij camping De Lepelaar, aan de Westerduinweg in Sint Maartenszee is rond 16.30 een duinbrand uitgebroken. Ook in Schoorl woedt een natuurbrand, nabij het recreatieterrein Bosbuffet de Berenkuil. Alle wandelaars daar hebben het gebied verlaten. Enige tijd later werden ook de duinen ten noorden van Egmond getroffen door een brand. Rond 19.00 was deze geblust.
Er is veel rookontwikkeling bij de branden. De stevige wind uit het noordoosten bemoeilijkt het blussen. De brandweer heeft bij de bestrijding inmiddels versterking gevraagd van korpsen uit omliggende gemeenten.
De brand bij Schoorl is volgens de brandweercommandant de grootste van de tot nu toe in dat gebied. De rook gaat richting het strand. Iedereen die daar vandaan komt, wordt gecontroleerd op ademhalingsproblemen.
De brand in Petten woedt ten noorden van de nucleaire reactor van NRG. Overigens is de reactor op dit moment niet in bedrijf vanwege regulier onderhoud. Het energie onderzoekscentrum zegt zich nog geen zorgen te maken. De N502 tussen Burgerbrug en Den Helder is in beide richtingen afgesloten tussen de N9 naar Sint Maartensvlotbrug/Alkmaar en de N503 naar Schagerbrug.
De politie maakt zich vooralsnog niet op voor ontruimingen.
Vanaf 20.00 uur extra uitzendingen op radio en televisie in verband met de duinbranden.
Cayenne schreef:De brand is Schagen is ook heel vervelend maar heeft natuurlijk verder niets met de duinbranden te maken.
Hier in Obdam kun je er gelukkig niets van zien, al heb ik tijdens mijn dagelijkse rondje er niet echt op gelet.
Vorig jaar was het wel duidelijk te zien en te ruiken.
Dydy schreef:Jaah .. eh ..
Ligt eraan .. ik heb UPC en bij mij zit dat geloof ik in de 600...
Maar dat is RTV NoordHolland..
anders even kijken of je eht op http://www.RTVNH.nl kan kijken ?