Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:06

Hannanas schreef:
Al reis ik tegenwoordig vaak met die oude coupé treinen ( met van die vage draaihendel deuren ) met de kleuren vaalgroen met lila inclusief tafeltjes en gordijnen (en ramen die nog open kunnen, dat is erg fijn als je in een lege trein zit die naar het rangeerterrein rijd omdat je in slaap bent gevallen, ook geen leuk verhaal trouwens) . Clown

Heb je een keer vast gezeten in de trein dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:06

Vind het trouwens wel leuk dat er hier toch nog meer mensen zijn die het echt leuk vinden met de trein Ja

Op Wikipedia is trouwens over alle types trein wel wat te vinden hier uit Nederland. Ja Best leuk.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:07

.
Unwritten schreef:
@ Hannanas hoe krijg je dat dan weer voor elkaar, mee naar het rangeerterrein *LOL*

Ik heb elke ochtend in de trein uitzicht op een man die met zn mond open slaapt, zou het banketstaaf zijn er een propje in te gooien? Schijnheilig

Hm ja, in slaap vallen, wakker worden als de trein nog bij het perron staat, als een gek "ik moet eruit" denken en aan de deuren gaan rukken die niet meer open willen. Door de trein rennen, op de ramen bonken en dan merken dat de trein gaat rijden! Ik moet bekennen dat ik wel even in paniek was. Gelukkig kon ik met mijn bovenlichaam door het raam en gaan roepen naar zo'n spoormedewerker. Trein ging volgens hem na 30 minuten weer terug naar het station, en dat was gelukkig zo. Heb je dichte ramen, dan denk ik dat de enigste optie de politie bellen is.
Als dit geen blunder is dan weet ik het ook niet meer Bloos

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:08

Hannanas schreef:
Samy schreef:
Heeft er nog iemand leuke trein verhalen?

Half uur stilstaan tussen de weilanden en uitzicht hebben op iemand die in zijn neus zit te graven.
( nouja zo leuk is dat niet Vingers aflikken )
Nog zo één:
In een "hoekje" van 4 stoelen de 4 stoelen delen met een oma en kindje van ongeveer 2 jaar die flinke scheten laat.
( niet gelogen ) 1 van de weinige keren dat ik er echt aan dacht om bij het eerstvolgende station "nep uit de stappen".

Opschepper, ik heb een keer 2 uur in een weiland gestaan Haha!.
Ik ben ook een keer nep-uitgestapt, toen er iemand een ontzettend vies zwerver/sars hoestje had...

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:09

Unwritten schreef:
@ Hannanas hoe krijg je dat dan weer voor elkaar, mee naar het rangeerterrein *LOL*

Ik heb elke ochtend in de trein uitzicht op een man die met zn mond open slaapt, zou het banketstaaf zijn er een propje in te gooien? Schijnheilig

Lijkt me wel komisch om te doen maar of het slim is met iemand die je waarschijnlijk nog vaker zult zien ??
Ben zelf ook wel eens in slaap gevallen maar moest gelukkig alleen op eindstations zijn en dan wil het best vaak gebeuren dat iemand je wel even wakker maakt en meot zeggen dat ik dat wel aardig vindt !
Een keer had ik het wel erg te pakken want was al meer dan 48 uur geweest na ons schoolreisje Londen en mijn mobiel most me optijd wekken zodat ik thuis kon bellen of ze me kwamen ophalen maar dat ging dus fout en moest een half uur langer wachten toen ik aankwam Bloos

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:11

@misser

Ja gelukkig heb ik dat (nog) niet meegemaakt.
Heb wel diverse keren op stations vastgezeten 'savonds laat door oa. een storm die heel het OV in nederland plat legt.
Maar daar hebben zoveel mensen ervaring mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:11

Vriendin van me heeft met de sneeuw toen 17 uur vast gezeten in Deventer Clown

Zelf is mn langste vertraging een uur denk ik, heb altijd wel mazzel Lachen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:12

Hannanas schreef:
.
Unwritten schreef:

Hm ja, in slaap vallen, wakker worden als de trein nog bij het perron staat, als een gek "ik moet eruit" denken en aan de deuren gaan rukken die niet meer open willen. Door de trein rennen, op de ramen bonken en dan merken dat de trein gaat rijden! Ik moet bekennen dat ik wel even in paniek was. Gelukkig kon ik met mijn bovenlichaam door het raam en gaan roepen naar zo'n spoormedewerker. Trein ging volgens hem na 30 minuten weer terug naar het station, en dat was gelukkig zo. Heb je dichte ramen, dan denk ik dat de enigste optie de politie bellen is.

Lijkt me wel flink balen als dat je gebeurd ja. Dacht altijd dat er nog wel door een conducteur gecheckt werd of iedereen de trein uit was, maar niet dus Tong uitsteken

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:13

Nee mijn langste vertraging was maar een kwartiertje Haha!

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:25

Ik vind het reizen met de trein helemaal niet vervelend. Juist totaal het tegenovergestelde. Ik woon net onder Rotterdam en ben van de zomer een paar keer naar Assen geweest. Ben ik in 3,5 u en dan alles inbegrepen. Het reist gewoon sneller, fijner en leuker dan in de auto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:26

Hannanas schreef:
.
Unwritten schreef:

Dat hebben mijn pa en ik een keer met de metro gehad. Echt eng is dat! Wij waren dan niet in slaap gevallen, maar dachten dat hij nog verder moest rijden (verkeerde metro gepakt).

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:32

oei dat lijkt mij idd eng, in de metro!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:34

Unwritten schreef:
Vind het trouwens wel leuk dat er hier toch nog meer mensen zijn die het echt leuk vinden met de trein Ja

Ja hoor. Interrailen vond ik ook altijd geweldig, drie keer gedaan. Ik vond het jammer dat ik 26 werd en ineens een stuk meer moest gaan betalen, daarna dus ook nooit meer gedaan. Clown

Alleen overvolle spitstreinen probeer ik zoveel mogelijk te mijden. Maar verder vermaak ik me altijd heel prima in de trein. Ja

De trein was zelfs een van de dingen die ik tijdens mijn stage op Aruba erg miste. De trein en mijn omafietsje. Haha!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:35

Ik baal de laatste tijd wel erg van de NS, dat ze niet wat meer treinen kunnen inzetten..
Treinen zitten bij mij áltijd bomvol Lips are sealed

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:37

Mijn papa heeft treinobsessie Lachen
Nee, haha, hij werkt in Haarlem bij de 40.. treinen (de nummers dus voorop de trein) om de instalatie, van de lampen, omroepinstalatie enzo goed te maken. Elke keer als die dan zo'n (redelijk nieuwe, normale, geen sprinters dus) ziet moet ik eerst kijken als hij hem al heeft gehad, of nog binnen moet komen.

1 keer is die er 1 tegen gekomen, me vader gaat ook zovaak met de trein ... *ahum*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:39

Hannanas schreef:
oei dat lijkt mij idd eng, in de metro!

Was het ook. Weet alleen niet echt meer hoe het afgelopen is. Weet nog dat we op de ramen stonden te bonken enzo, en dat iemand ons hoorde. Volgens mij zijn we toen 'onder begeleiding' terug gelopen naar het station.

Mijn vader heeft trouwens ook een treinenobsessie.. modeltreinen! Hele spoorweg op zolder. Haha!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:39

Neuh, die van mij echt alleen als die er 1 ziet ... Clown
Leuk verjaardags cadeautje, dagje treinen ... haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:42

Spoorweg op zolder, das cool Haha!
Welke metro's waren dat Juul, amsterdam? Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:52

Jep. Ja We moesten naar Hippo. Maar dat was de eerste keer dat ik met m'n pa ging en ik was nog klein. M'n vader dacht dat we de goede metro hadden, maar het was de verkeerde. Moesten die naar Gein hebben dus, maar we hadden die naar Isolatorweg. Na het laatste station dachten we: 'Wanneer komt het nou?' En toen kwam er geen station meer.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:10

Van het andere openbaar vervoer houd ik dan helemaal niet. Een kwartiertje in de bus kan nog wel, maar dit weekend lagen tussen Groningen en Buitenpost de treinen eruit, en was er dus treinvervangend busvervoer naar Groningen. Dan vindt ik het al gauw niet zo grappig meer, terwijl ik me uuuren kan vermaken in een trein..

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 00:30

Mijn vader heeft ook echt zo'n miniatuurspoortje op zolder Haha!. Maar word kwa onderhoud niet zoveel meer aan gedaan, best jammer.

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:01

Ooh heerlijk! Nog meer mensen die treinen geweldig vinden (het erin zitten dan).
Ik moet elke dag zo'n uur in de trein zitten om naar Nijmegen te gaan, naar school. Ja
En ik wil ook echt nog een keer in een dag heel Nederland door met m'n OV. Vork

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:03

Ik moet zo 2 uur in de trein zitten van den haag naar deurne.
Is ook een flinke rit. Heb alleen helaas geen MP3 spelert..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:33

Dan maar mensen kijken leliev. Haha!

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:36

Ik heb wel een mp3, maar ik luister eigenlijk niet vaak muziek in de trein. Clown
Gewoon mensen kijken ja. Vork