Hypocriete vleeseters...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: Hypocriete vleeseters...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:29

Adil18 schreef:
Bekijk mijn filmpje eens op de vorige pagina over de wilde zwijnen in Berlijn...ook geen pretje Knipoog

Ik heb hier een als big door jagers gevangen keiler op de boerderij los lopen Cool
Die ´helpt´ om de paarden zwijnvast te maken (want die kom ik nachtelijke camporitten nogal eens tegen), heeft onze iberizo-zeug gedekt en gaat in januari in de worst.

hc

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:53

Huertecilla schreef:
Adil18 schreef:
Nee, je kunt beter geen poema doodschieten (ook al is er een overschot aan) maar je beter laten bijten door een poema, vooral als je twee uur rijden van het dichtsbijzijnde dorp woont...

Wéér een verkeerd voorbeeld meid. Die poema valt alleen in films mensen aan. Oh ja, en in verhalen van ´jagers´ die graag een trofee willen Haha!
Laat dat beest met rust en heb je nergens last van en wel een práchtige kat in je ´achtertuin´. Ja dat wéét ik; familie van mij heeft veel grond op Vancouver Island. Beren en poemas écht in de achtertuin. Al >50 jaar en NUL probleem.
Hier in de bergen zijn helaas al eeuwen geen wolven meer, maar ik zou er graag een geit of wat per jaar voor over hebben als die terug zouden komen en de geitenhouders om me heen ook.
De ´jagers´hier echter niet, want die kunnen dan zelf minder vzwijnen en ander wild schieten. Nú mogen ze zelfs een enkele steenbok schieten, doch dat kan niet als de wolf er een paar opeet.

Het afschieten van wolven en poemas is niet ´nodig´ om mensen te beschermen maar om de belángen van mensen te beschermen, vooral die van jagers. Dát is nu hypocriet Pling

Dat er in NL geen natuur is en dat er een scheef evenwicht kunstmatig in stand gehouden moet worden opdat de méns geen ´last´van de dieren heeft is een heel ander punt! Dat onderbouwd nu net dat NL op zijn gunstigst een párk is Pling
De overheid slaat daar een financieel slaatje uit door het doodschieten te verkopen. Dat kan je die overheid wel verwijten maar wie betaalt er geld om die dieren dood te mogen schieten????
Beíden zijn hypocriet.
Ik vind dat de staat dit door profies moet laten doen, het vlees naar de horeca en de opbrengst in de staatskas.

hc

En wanneer ben je een profi, HC? Vertel me eens wat de eisen zijn..

Citaat:
Wéér een verkeerd voorbeeld meid. Die poema valt alleen in films mensen aan. Oh ja, en in verhalen van ´jagers´ die graag een trofee willen Haha!

Overigens is dat van de poema WEL waar, zoiets verzin ik niet. Onze lieve vriend Micheal Jordan (Mikey) opende op een nacht de deur van zijn kippenhok omdat hij zoveel kabaal hoorde, op dat moment sprong een poema bovenop hem. Als hond Hooch er niet was geweest had hij er misschien wel meer aan over gehouden dan alleen een paar kleine wonden aan zijn arm. Dus weer keine Ahnung, oder HC?

Beren dito, misschien in Vancouver nul probleem, een jachtvriend van mijn vader die in de buurt van de Yukon in Canada woont heeft WEL problemen ervaren met beren, en dat kun je nu nog zien...De helft van zijn gezicht is weggeslagen...Overigens gebeurde dit toen hij naar zijn schuur liep, niet terwijl hij ergens aan het jagen was.

Overigens geloof ik best dat de jagers ook wel willen jagen zonder er voor hoeven te betalen Clown , dus gaat je regel niet echt op. Ze moeten het schietrecht kopen omdat de overheid er iets commercieels uitgemaakt heeft (en is dat trouwens zo erg...?)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 08:01

Adil18 schreef:
Overigens is dat van de poema WEL waar, zoiets verzin ik niet. Onze lieve vriend Micheal Jordan (Mikey) opende op een nacht de deur van zijn kippenhok omdat hij zoveel kabaal hoorde, op dat moment sprong een poema bovenop hem. Als hond Hooch er niet was geweest had hij er misschien wel meer aan over gehouden dan alleen een paar kleine wonden aan zijn arm. Dus weer keine Ahnung, oder HC?

Klopt, je hebt weer geen benul. Lees eens wat je schrijft. Namelijk dat zelfs met die grote kat in het nauw er niets is gebeurd. Het dier wilde alleen maar wég.
Wat er hád kunnen gebeuren is heel opportuun, want het bewijs is dat het NIET is gebeurd en nu is het een anekdote van hoe weínig kwaad een poema de mens doet Ach gut

Het is verder nog steeds offtopic.
Het topic is = hypocriete vleeseter en jij hebt het naar hyocriete ´jagers´ gesleept. Als je daar zo mee zit maak er dan een ander topic van. Ik ga hierna de rode knop gebruiken als je over jouw privé frustratie off-topic blíjft gaan.

hc

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:37

Huertecilla schreef:
Adil18 schreef:

Klopt, je hebt weer geen benul. Lees eens wat je schrijft. Namelijk dat zelfs met die grote kat in het nauw er niets is gebeurd. Het dier wilde alleen maar wég.
Wat er hád kunnen gebeuren is heel opportuun, want het bewijs is dat het NIET is gebeurd en nu is het een anekdote van hoe weínig kwaad een poema de mens doet Ach gut

Het is verder nog steeds offtopic.
Het topic is = hypocriete vleeseter en jij hebt het naar hyocriete ´jagers´ gesleept. Als je daar zo mee zit maak er dan een ander topic van. Ik ga hierna de rode knop gebruiken als je over jouw privé frustratie off-topic blíjft gaan.

hc

Bah, wat doe jij idioot zeg! Jij weet niet wat er gebeurd is! De poema heeft Mike bewust aangevallen en pas losgelaten toen de hond Hooch de poema aanviel...!

Dus, maar ik heb verder ook geen zin in een discussie met jou, je beweerd er in te ziiten maar uit alles blijkt dat dit niet zo is. Het heeft geen zin, jij en ik zullen het wat dit onderwerp betreft het nooit met elkaar eens worden!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:45

Ik heb het liefst een biefstuk van eigen koe Vingers aflikken
Afbeelding
En die hebben een heel akelig leven achter de rug. Hele winter in een hitactiefstal en in de zomer in een kudde in de wei. Menig paard zou er jaloers op zijn.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:47

Anne_GTI schreef:
Ik heb het liefst een biefstuk van eigen koe Vingers aflikken
Afbeelding
En die hebben een heel akelig leven achter de rug. Hele winter in een hitactiefstal en in de zomer in een kudde in de wei. Menig paard zou er jaloers op zijn.

Dat vind ik echt super Ja

Helaas kan niet iedereen dit...