Vraagje aan Jehovagetuigen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Vraagje aan Jehovagetuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:43

Amy77 schreef:
Citaat:
Als je met die andere jongen wel een fijn gesprek hebt gehad en hij misschien de volgende keer weer aan de deur komt kun je misschien wel aangeven dat je liever gesprekken met hem hebt dan met een ander eventueel miss zijn naam of kaartje vragen (weet niet of ze dat hebben en mogen).

Zit overigens niet op nog meer gesprekken te wachten hoor. Wilde die aardige man alleen een kans geven, mede doordat ik niets van dat geloof afwist/weet en ik tijd had Knipoog hoorde altijd de negatieve verhalen en viel me op dat het ook anders kon, vandaar poosje bij deur staan praten.
Vind mijn idee over het leven verders prima Lachen

Thansk Bleu Eyes Lachen Pontius Pilatus?? Ken een pilatus, maar daar krijg je een mooi styrak lijf van Tong uitsteken

Kijk, verschillende geloven, wel in hetzelfde geloven en toch nog gelovigen die elkaar niet in de waarden laten waar ellende uiit voortkomt..terwijl ze allemaal maar 1 en hetzelfde lezen als hetw are Lachen

Pilatus was de stadhouder in Israel die Jezus veroordeeld heeft tot marteling en de kruisdood. Ik ken die Pilatus van jou ook maar die is met een 'e' Knipoog

Je hebt helemaal gelijk wat betreft die verschillende geloven. Zonde is het. Maar zoals gezegd - het blijft mensenwerk. Zo lang er mensen zijn, zal er ellende zijn.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:46

bij ons komen ze al jaren niet meer langs. in onze hele straat haast niet meer.. dat komt omdat deze 2 mensen enorm opdringerig waren en dat oma moest mee geloven. maar oma is katholiek. en dat heeft ze gezegd, maar oma durft dat niet goed. en toen ze na 1 uur nog niet weg wilden gaan, kwam opa er met een riek aan. reken maar dat ze toen wel weg gegaan zijn.

misschien wel niet de vriendelijkste manier, maar wanneer er verzocht word om te gaan, en ze dan nog 4x weigeren, moet je de grens toch ergens trekken. oma had toen 4 logé kindertjes ( waaronder ik) en dat is al zwaar genoeg..

ik heb overigs wel respect voor de jehova's, zolang ze mij ook maar respecteren.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:46

Wat dacht je van de 2e wereld oorlog?!waarom wilde Duitsland de joden dood hebben? omdat ze joods zijn. En Afganistan??ik heb daar voor school een heel onderzoek over gedaan. Dat deze mensen gedood werden (heel vroeger) omdat ze niet in de islam geloofden maar christenen waren.[/quote]

De tweede wereldoorlog werd gestart door 1 gek die landjepik wilde doen. Macht en racisme waren de drijfveren, Hitler wilde een Arisch ras. Dat heeft niks met geloof van doen. Ja, hij duwde er ook nog even bij dat de Joden Jezus hadden vermoord. Maar dat was echt niet het begin van het liedje, noch de basis.
Afghanistan, heel vroeger? Wat bedoel je precies?[/quote]

ja ik zit even te denken hoe het ook al weer heette er is een naam voor en ik kom er niet op zit er al druk over te zoeken op internet. kom er zo nog even op terug en anders moet ik even een oud klasgenootje erover mailen die weet het vast nog wel. maar kijk toch draait het uiteindelijk in de 2e wereld oorlog ook om het geloof daarom doodde de joden toch. tuurlijk ging het eerst om landje pik maar door die haat komt er zoveel meer bij kijken

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:47

Ik zie wel of je het nog vindt. Ik ga zo naar bed, dus dan komt mijn antwoord morgenavond ofzo wel. Doei!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:51

Mijn vriendien is ook Jehova-getuige, maar dan toch blijkbaar één van het hele andere soort.
Ze probeert nooit of te nimmer om mij te overtuigen, en haar ouders ook niet.
Soms vraag ik zelf achter, omdat ik wel interesse in hun denkwereld heb ... ik ben namelijk een overtuigd niet-gelovige.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:51

@bleu-eyes
gevonden het was niet afganistan maar armenie (sorry stomme fout). en het heette armeense genocide.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:02

Ik ben er nog, heb nog even zitten kijken. De Armeense genocide ging niet om geloof. Ja, het waren christenen die werden afgeslacht - deels. Het waren vooral Armeniers. En ik zal het je sterker vertellen, er waren bepaalde groepen zelfs uitgesloten van deportatie, namelijk: katholieken, protestanten, spoorwegarbeiders en leden van de krijgsmacht.
Het ging hier in eerste plaats om onafhankelijkheid en een pan-Turkse staat. Het was niet per se het geloof dat hier in de weg stond, maar een bevolkingsgroep. Dit was niet religieus, maar etnisch.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:04

Citaat:
maar kijk toch draait het uiteindelijk in de 2e wereld oorlog ook om het geloof daarom doodde de joden toch. tuurlijk ging het eerst om landje pik maar door die haat komt er zoveel meer bij kijken

Ja, de haat van 1 gek... is daarom het hele geloof verrot? En nee, de tweede wereldoorlog ging dus niet om geloof. Echt niet. Die ging om macht en landbezit.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:04

ik ga binnenkort alles even lezen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:05

Bereid je voor, Beantsje Knipoog

Ik ga nu wel echt te bed, welterusten allemaal Lachen

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:15

http://nl.wikipedia.org/wiki/Armeense_genocide

ik weet niet of je dit hebt gelezen en ook de onderkopjes enzo maar dit gaat toch echt ook over verschillende geloven.

het gaat mij niet erom om te zeggen dat het hele geloof verrot is dit is antwoord op jou vraag noem eens oorlogen waar het gaat/ging om geloven.

Ik heb een heel onderzoek gedaan over de genocide in armenie en deze gaat ver heel ver en ik heb er echt om zitten janken waarom dit is gebeurt. Sterker nog wij hadden een armeense vrouw aan wie wij alles konden vragen en zij heeft ons huilend heel veel verteld en dat het dus zeker wel om hun geloof ging. (ps ik heb de opleiding sph gedaan)zij is gevlucht jaren geleden naar nl.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:17

ik ga nu verder niet hier verder over door want dit leid erg van het onderwerp af.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 07:05

Mystica schreef:
Klopt, er liepen immers herders in het veld. Dat doen ze niet in Decemner, want ook daar was het dan koud Knipoog

In Israël niet hoor... Daar is het gewoon warm met kerst Knipoog Plus dat je niet weet waar bethlehem 2008 jaar geleden op de globe lag. Continenten schuiven nl door de jaren heen Ja
Maar goed, ik was er niet bij dus weet ook de precieze data niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 07:46

Er is geen hemel/hel. Er is een andere dimensie waar iedereen naar toe gaat. Kan ook niet anders he? Waarom zou een niet gelovige ergens niet welkom zijn als geloof liefde is? Het hemel/hel verhaal is pure chantage. Heeft niets met liefde te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:33

faye schreef:
Er is geen hemel/hel. Er is een andere dimensie waar iedereen naar toe gaat. Kan ook niet anders he? Waarom zou een niet gelovige ergens niet welkom zijn als geloof liefde is? Het hemel/hel verhaal is pure chantage. Heeft niets met liefde te maken

jij verwoord het precies zoals ik het bedoel Ja

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:28

volgens mij is er ook geen hemel of hel na de dood.
volgens mij is dat op een gegeven moment verzonnen om de mensen braaf te krijgen en ze braaf te houden.
als ge stout zijt, vliegde naar de hel met daarbij een plastische omschrijving ervan... ja als de pastoor (of wie dan ook die op dat moment mocht spreken 'in naam van God') dat vooraan stond te brullen, zijt maar zeker dat die menskes stonden te bibberen en braafkes waren voor de rest van de week!

in mijn ogen is er al véél te veel smeerlapperij gebeurd onder het mum van het geloof of van god of hoe ze hem of dat ook willen noemen. no mather hoeveel gelovigen mij van het tegendeel proberen te overtuigen en afkomen met verhaaltjes uit den bijbel, ik blijf bij mijn standpunt. het geloof in verkeerde handen, is een het gevaarlijkste wapen dat ooit op aarde gecreëerd is

dat Jezus echt bestaan heeft, daar zouden idd bewijzen van zijn. maar ehm, wie zegt mij dat al die verhalen rond die kerel niet gewoon allemaal straffe kampvuurverhaalkes waren? niet vergeten, in die tijd hadden ze gene tv of playstation om hun te amuseren he...
zo zijn er verschillende theoriën over Maria... was ze nu een prutsmuts, zijn moeder, zijn vrouw, zijn maitresse, een van zijn maitresses...
kennen jullie het 'telefoontje' spelletje... zo is het dus volgens mij ook gegaan. die kerel zal 1 straffe stoot hebben uitgehaald voor die tijd, Jos zegt dat aan Piet, Piet vertelt dat aan Marja,... en voila....

en ja, daar zijn geschriften van gevonden... maar iedereen die kan schrijven, kan schrijven wat hij wil he.... en zoals hier al zo dikwijls is gezet, den bijbel of al die geschriften kunt ge interpreteren zoals ge het maar wilt... dus daar hebben mensen in mijn ogen serieus van geprofiteerd.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:32

Blue Eyes, wat een geniaal onderschrift heb je, zeg!!!

Tsja, hemel of hel, het blijft een kwestie van geloven, degene die wetenschappelijk kan bewijzen dat ze niet bestaan moet toch ook nog geboren worden?..
FAnatisme in sektes of sekteachtige religies vind ik wel eng, hoor, ben ooit onder valse voorwendselen de SCientology Church in Amsterdam binnen gesmokkeld. Het was heel misselijk wat ze daar deden. Dan kom ik liever een evangelist tegen die me in mijn waarde laat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:36

Citaat:
ben ooit onder valse voorwendselen de SCientology Church in Amsterdam binnen gesmokkeld. Het was heel misselijk wat ze daar deden.

Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:48

Toen ik studeerde in Amsterdam en daar op kamers zat, liep ik met een mede studente over de Kalverstraat. Kwam er een vrouw op me aflopen en die bood ons gratis persoonlijkheidstesten aan. We hadden tussenuren dus why not? Niks gevraagd verder, hoe naief.. Clown
Kwamen we in een gebouwtje, langs een zaaltje met paard vloerkleed (bizar hoe je je dit soort onnozele details weet te herinneren Bloos ), en werden een zaaltje ingeloodst waarbij we vragen moeten bewantwoorden, vele lijsten, die gingen over je persoonlijkheid, hoe je over dingen in het leven dacht, wie je was..

Je kon van "helemaal eens" tot "helemaal oneens" kiezen met een paar varianten er tussen.

Testen ingeleverd, laten nakijken, was erg benieuwd toen ik werd geroepen door een vrouw die de uitslag zou doornemen met me. Ik vroeg haar uit belangstelling of ze psychologie had gestudeerd en waar maar ze hield zich op de vlakte; vervolgens begon ze over mijn "zwakke punten"te praten en bood daarbij eventuele cursussen aan die klauwen met geld kostten. Ze probeerde daar op door te gaan en bleef hameren op het eigenwijze als uitkomst. Ik was echter oud genoeg te beseffen dat eigenwijsheid ook een heel gunstige eigenschap kon zijn! Knipoog
Ze bood me op basis van die eigenwijsheid geen cursus aan (tsja, wat valt er aan zo'n lastige persoonlijkheid te sleutelen? Was kennelijk niet vormbaar genoeg meer of i.d.) maar gaf leesvoer mee. Toen ik dat las kwam ik er achter waar het om ging; kan me de details niet heugen maar ze hielden er bijzondere levensregels op na, ik proefde het intimiderende er in en verkrampende, kan het moeilijk uitleggen, alsof ze een beslag legden op je leven..

Er na kwam mijn studiegenote tevoorschijn, had twee cursussen aan geboden gekregen, maar kon die niet betalen. Zij was echter wat verward, mevrouw had getracht haar te indoctrineren, het was een heel jong meisje! Walgelijk! Boos!

Paarse vloer behoorde bij een kapel, zagen we later; hoezo psychologisch instituut of i.d.?!? Clown

Een vroegere vriendin van me is daar een keer helemaal voerstuur en gebroken weg gegaan, zij was zich ook nog van niks bewust en was een kwetsbaar en onderdanig mens in die tijd.. Ze trachtten haar te "breken"om haar vervolgens naar hun hand te kunnen zetten.

Zo zie je maar, studenten zijn kwetsbaar, ze komen in een stad te wonen, hebben nog weinig aanspraak, voelen zich wat ontheemd, komen net onder moeders vleugels vandaan, DE ideale doelgroep.
Bah. Boos!

http://www.scientology-kerk.nl/scientol ... &Itemid=48

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:26

diesel83 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Dit is eerder ook al gezegd, maar noem mij dan eens een oorlog die om geloof draaide/draait?

Wat dacht je van de 2e wereld oorlog?!waarom wilde Duitsland de joden dood hebben? omdat ze joods zijn. En Afganistan??ik heb daar voor school een heel onderzoek over gedaan. Dat deze mensen gedood werden (heel vroeger) omdat ze niet in de islam geloofden maar christenen waren.

Joden zijn een volk Nagelbijten / Gniffelen En waarom de joden en de zigeuners omdat die het beter hadden als de duitsers, omdat die grote winkels hadden, grote huizen etc, en het slecht ging met de duitsers. Omdat de mensen dachten dat ze dan wel moesten stelen, want hoe kon het anders met hen zo goed gaan en met de duitsers zo slecht. Daarnaast was Hitler zelf half joods, en had de man een psychische stoornis. ( waanideen, achtervolgings waanzin, paranoia etc) Rolleyes

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:30

faye schreef:

Is dat zo? Goh, gek dat dan zo veel mensen nog twijfelen terwijl het zoooooo duidelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:36

En ik vind het gek dat mensen geloven in een hemel en dat niet gelovigen daar niet welkom zijn Clown

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:44

ik GELOOF niet in een hemel of hel,maar waarom zijn wij op de wereld gezet als er hierna niets meer is??ik geloof ook niet in iets anders dan mezelf,je moet het toch zelf doen dus waarom je druk maken over iets anders?
je word geboren,gaat naar school,je gaat werken,je gaat hopelijk met pensioen en je gaat dood...en dan??
ik snap sowieso weinig van deze wereld,waarom moet men werken,waarom is er geld?waarom is de een in een rijk nest geboren en de ander onder een brug?
maar goed,als ik daar allemaal over na ga denken maak ik mezelf gek.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:44

Niks is duidelijk, daarom is het geloof.
Als geloof echt zo'n waterproof ding was met staalharde bewijzen, dan zal zo goed als iedereen wel gelovig zijn.

Als ongeloof hetzelfde was, zal er ook niemand in God geloven.

Waarheid is dat er gewoon geen staalharde bewijzen zijn. Voor jezelf denk je dat misschien wel, omdat je iets hebt meegemaakt, of meerdere dingen, waarvan je nu wel heel overtuigd bent dat God wel of juist niet bestaat.
Maar dat neemt nog altijd niet weg dat als iemand anders hetzelfde had meegemaakt, hij de dingen op een heel andere manier had verklaard en geïnterpreteerd, ookal zie je zelf echt niet hoe je het anders kan verklaren.

Je kan alleen zeggen, dit is wat IK geloof, en niet beoordelen op mensen die niet van dezelfde mening zijn, ookal ben je er zelf van overtuigd dat jij het wel juist hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:49

Mar hoe kun je in godsnaam pretenderen dat god liefde is, er een hemel is EN dat die alleen toegankelijk is voor gelovigen?