Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:50

Idd, als je elk weekend drugs gebruikt omdat anders 't feestje niet meer leuk is ben je in mijn ogen verslaafd. Lachen

Zo af en toe eens wat gebruiken zie ik het kwaad niet van in.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:51

Klara16 schreef:
Dudette_ schreef:
ik denk dat je dan al praat over mensen die redelijk vaak drugs gebruiken als ze zich goed voelen, en als 't wat minder gaat dat ze dan al weer drugs nemen. Nu heb jij 't al over verslavingen.

mensen die drugs als recreatief gebruik hebben, zullen niet snel drugs nemen als ze zich slecht voelen.
Ik ken zo veel mensen die echt wel haast elk weekend/door de weeks soms zelfs nog aan de drugs zitten, maar ze zullen 't echt niet nemen als het slecht met ze gaat.

Als je drugs nodig hebt om plezier te kunnen maken in het weekend ben je al verslaafd, in die zin dat 'gewoon' uitgaan dan al niet meer leuk genoeg voor je is. Je 'moet' dan elk weekend iets nemen.

En als een avondje in de kroeg met vrienden door de week al niet mee leuk is zonder bolletje dan vind ik toch dat iemand een probleem heeft hoor.

we hebben 't hier ook niet over kroegen. Clown
Vind ik ook, maar ze hebben t niet eens echt nodig, ze doen t voor de leukheid ervan. ze kunnen ook best zonder, dan blijven ze aan de alcohol en zuipen ze zich helemaal klem.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:52

Dudette: dat noem ik dan toch geen normaal gebruik meer (als dat al bestaat). Die mensen zijn écht wel verslaafd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:54

geen pillen dan is het alternatief klem zuipen?
Begrijp ik dat goed? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:56

ieder weekend vind ik - naar mijn maatstaven - ook richting verslaving neigen.

moet zeggen ik lust best een drankje, maar dat express klem/comazuipen wat veel jongeren doen (en vrienden ook deden toen ik jong was) heb ik nooit begrepen Nagelbijten / Gniffelen

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:57

Ja, wat jij nu schetst Dudette schaar ik ook absoluut niet meer onder recreatief gebruik... Dat is gewoon onverantwoord gedrag. En door zulk gedrag wordt de recreatieve gebruiker die eens per jaar wat paddo's eet voor een leuke ervaring ontzettend gestigmatiseerd.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:46

nou moeten jullie niet gaan denken dat ik dat doe hè ! Tong uitsteken dat wil ik even vooropstellen.

wat hun doen vind ik ook niet ''normaal''.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:51

Ik denk dat er toch wel een groot verschil zit in recreatief gebruik en verslaving. En dan gaat he took nog over wat voor drugs.. Want aan pillen veslaafd raken, het kan vast.
Maar gebruik je pillen wekelijks geeft dit toch niet meer hetzelfde gevoel als dat je het 2 x per jaar doet.
De stof (kan even niet op de naam komen) waar je zo vrolijk van wordt, blijkt een maand te kosten om helemaal bij te trekken. Slik je iedere week, krijg je dit gevoel gewoonweg niet (of in ieder geval minder).
Waardoor ik betwijfel of iemand er wel echt verlaafd aan kan raken.

Dit gaat wel alleen over (xtc)pillen...

Nu zijn er ook mensen die het stappen niet meer leuk vinden zonder pillen. Dit vind ik persoonlijk behoorlijk triest.
Zelf vind ik stappen met een drankje ook leuker als zonder (bob)... En snap dat een pilletje het nog wel leuker maakt.
Maar als je het nodig gaat hebben om het leuk te hebben.... Tjah, zou het dan verslaafd zijn?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:15

ik vind het ook triest dat mensen perse moeten drinken om het leuk te hebben op een feestje.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:28

Breitling schreef:
ik vind het ook triest dat mensen perse moeten drinken om het leuk te hebben op een feestje.

Is voor mij hetzelfde als een pilletje oid nemen om het leuk te maken. Ja

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:31

ja daarom zeg ik het ook Haha! Maar ik moet wel zeggen dat ik een hekel heb aan beide omdat ik van beide dingen in directe omgeving (familie en vrienden) hele slechte dingen heb gezien. Daarom is het voor mij heel makkelijk als mijn vriend het doet dan kan die op hoepelen ik heb geen zin om daar mee in aanraking te worden gebracht (niet met de drugs en drank maar met de problemen erna)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:40

ik vind het misgaan als mensen gaan liegen erover.
en het nog geloven ook.

nee hoor ik gebruik maar 2x per jaar Ja
uhmm ik ken je 5 weken en heb het al 7x gezien Nors opkijken
die was dus ook snel weg Haha!

Mistiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:10

Klara16 schreef:
je balanceert op een gevaarlijk randje.
Nu gebruik je alleen maar drugs om je nog fijner te voelen op momenten dat het goed gaat. Het is vandaar maar een klein stapje naar gebruiken om de scherpe kantjes ervan af te halen als je je niet goed voelt.
En eens je op dat punt beland bent is het bijna een bovenmenselijke inspanning om niet af te glijden naar verslaving....

Stel je drinkt een wijntje op een feestje omdat het gezellig is. Dan ben je toch ook niet al bijna afgegleden naar een alcohol verslaving.
Dan zouden er hier heel wat meer verslaafde moeten rondlopen.

Zoals hier ook al gezegt word, je hoort altijd alleen de slechte verhalen. Mensen die een paar keer per jaar hun avond nog leuker maken door een pilletje of iets daar hoor je niks over.
Ik denk dat je er nog versteld van staat hoeveel mensen die kent wel eens wat gebruiken zonder dat je er iets vanaf weet.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:55

Wel, ik en vriend lief doen beiden aan vrijwilligerswerk op dat gebied: we geven drugsvoorlichting voor veilig gebruik op feesten, duseh...bij matig gebruik geen probleem, dan doe ik gezellig mee Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:02

dudette ik probeer enkel duidelijk te maken dat daar wel een langere periode over zal gaan dan 1 week. Rolleyes en dat daar andere factoren mee te maken hebben, jij gaat toch ook niet in 1 dag van niets naar spuiten?
Enneh, Dudette, dat heb ik nog wel wat mensen horen zeggen tot het puntje bij paaltje kwam. Knipoog En hoppa, ze gingen rustig vluchten in die rommel en zichzelf kapot maken. En dat waren er ook die voor ze er mee begonnen verdomd sterk in hun schoenen stoppen. Mensen waarvan ik dacht dat uitgerekend zij het wel zouden kunnen om het bij "af en toe dat jointje" te houden.

Mistiqueee en toch heeft iemand die graag een wijntje drinkt en zich daar goed door voelt meer kans op er in gevangen raken als er een keer echt problemen komen waar hij geen uitweg meer in ziet dan iemand die nog nooit alcohol heeft aangeraakt.

peeku dat vind ik aanzetten tot maar goed. Dat dat tegenwoordig al "vrijwilligerswerk" mag heten.

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:06

Je kan beter mensen goed voorlichten, dan je ogen sluiten voor het drugsgebruik op feesten waardoor mensen het fout gaan gebruiken!

Is voorlichting geven over veilige seks dan ook aanzetten tot..?

Edit: antwoord op de vraag.

Recreatief gebruik op bijvoorbeeld feesten accepteer ik, bij een verslaving ben ik natuurlijk weg.
Laatst bijgewerkt door Lautjuh123 op 29-07-08 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:07

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar reageer nu dan ook enkel op de topic titel... Zou ik drugsgebruik accepteren bij vriend/man.

Makkelijk (maar star) antwoord in mijn geval: nee! Ik ben absoluut niet pro drugs, en zou dus niet accepteren dat mijn vriend drugs gebruikt.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:11

pharagirlke schreef:
dudette ik probeer enkel duidelijk te maken dat daar wel een langere periode over zal gaan dan 1 week. Rolleyes en dat daar andere factoren mee te maken hebben, jij gaat toch ook niet in 1 dag van niets naar spuiten?
Enneh, Dudette, dat heb ik nog wel wat mensen horen zeggen tot het puntje bij paaltje kwam. Knipoog En hoppa, ze gingen rustig vluchten in die rommel en zichzelf kapot maken. En dat waren er ook die voor ze er mee begonnen verdomd sterk in hun schoenen stoppen. Mensen waarvan ik dacht dat uitgerekend zij het wel zouden kunnen om het bij "af en toe dat jointje" te houden.

Ik ontken ook niet dat 't niet gebeurt, maar ik ken echt heel veel mensen die ook niét verder in de drugs gaan. ik vind 't alleen heel onlogisch wat je een paar pagina's terug zei; weet even neit exact wat, maar 't ging over dat je van joints heel simpel over kan stappen naar de harddrugs, en ik ben 't daar gewoon niet mee eens.

ik heb altijd al gezegd dat ik 't eng vond om drugs te gebruiken, maar ik wel wilde proberen hoe 't nou was etc. snap je?
In de 2e van de middelbare begon ik met blowen, dat was wel leuk, dus dat deed ik vaker. Ik doe 't nou al 4 jaar en ik ben er nog steeds niet verslaafd aan.
Xtc en speed snuiven heb ik ook al gedaan. Maar dat is absoluut niet te vergelijken met 't blowen.

Wat ik dus wil zeggen, is dat 't letterlijk gewoon je mening is. Hoe jij over drugs denkt, komt er ook uit. Ik ken mensen die haast elke dag blowen, maar die doen geen stap richting harddrugs, ze zijn er allemaal fel op tegen. Terwijl der ook mensen zijn die denken 'Ach, heb nou toch al geblowt nou kan zo'n xtc pil er ook wel bij, of 2. of 3. ' En sommigen die begonnen meteen aan de harddrugs, en gingenn daar na pas softdrugs gebruiken. Maar geen van die mensen is er nu verslaafd aan. ze weten hoevaak ze gebruiken, sommige doen 't 1x in de maan, of bij hardcorefeesten wat al langs kwam. de anderen vinden 't stoer, en willen onder invloed zijn als ze naar school gaan etc.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:11

peeky schreef:
Wel, ik en vriend lief doen beiden aan vrijwilligerswerk op dat gebied: we geven drugsvoorlichting voor veilig gebruik op feesten, duseh...bij matig gebruik geen probleem, dan doe ik gezellig mee Lachen

Er is niet zoiets als veilig XTC-gebruik. Je weet namelijk nooit wat je neemt!

XTC wordt door doe-het-zelvers in achterkeukentjes in elkaar geflanst, volledig in de illegaliteit en met als enig doel: zo snel mogelijk zoveel mogelijk winst maken voordat ze betrapt worden en het lab ontmanteld.
De zuiverheid en kwaliteit van wat ze afleveren kan die producenten aan hun r**t roesten.

En dat is het gevaarlijke eraan. Net genoeg XTC geeft je een fijne trip. Een te sterke concentratie, gevaarlijke hulpstoffen of gewoonweg iets anders in die pil en je hebt een gevaarlijk gif dat je hersenen permanent kan beschadigen.

Dan kan je nog beter aan slaappillen of bier verslaafd zijn. dan weet je tenminste precies hoeveel er in een portie zit en dat het 100% zuiver product is.

Dus nee, ik denk niet dat jij goed werk doet, eerlijk gezegd.

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:13

Ehm...de meeste gebruikers laten hun pillen eerste testen bij speciale testcentra, zodat je precies weet wat er in zit!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:13

pharagirlke schreef:
Dat dat tegenwoordig al "vrijwilligerswerk" mag heten.

Bloos!

Nee, vooral je ogen sluiten voor het feit dat het toch gedaan wordt. Kun je beter mensen voorlichten en ze de kans geven het op een 'veilige' manier te doen.

@Lautjuh: Precies, dan is alle voorlichting aanzetten tot.

@Klara: Gewoon je pilletjes laten testen. Ja

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:14

Lautjuh123 schreef:
Ehm...de meeste gebruikers laten hun pillen eerste testen bij speciale testcentra, zodat je precies weet wat er in zit!

KIJK! dat bedoelde ik nou laatst ook,
sommige weten wat ze slikken de andere niet, en dan gaat 't geheid fout.

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:15

En dan is het ook iemands eigen domme schuld!

En juist daarom moet je goed voorlichten, zodat mensen ALS ze het doen, het in ieder geval veilig doen!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:17

Idd...

Overigens ben ik van mening dat als je jezelf niet goed voorlicht, je niet erg verstandig bezig bent. Dan doe je 't waarschijnlijk voor een ander. Lachen

Maar goed, voorlichting blijft belangrijk.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:17

Lautjuh123 schreef:

Yeah right. Elke pil van elke batch bevat weer een andere concentratie omdat ze de apparatuur niet hebben om die constant te houden zoals in een echte pillenfabriek.

Je weet na zo'n test OF de pil XTC bevat, maar je weet niet HOEVEEL. En dan is n overdosis snel gebeurd...

Om precies te weten hoeveel erin zit moet je de hele pil oplossen. En dat wil de gebruiker niet natuurlijk. Zou ook weinig zin hebben want de volgense pil bevat weer wat anders.

Trouwens: alles wat je koopt is een investering in iets. In dit geval dus in de drugsmaffia; Denk daar maar eens over na, qua verantwoord bezig zijn.