Zo af en toe eens wat gebruiken zie ik het kwaad niet van in.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Klara16 schreef:Dudette_ schreef:ik denk dat je dan al praat over mensen die redelijk vaak drugs gebruiken als ze zich goed voelen, en als 't wat minder gaat dat ze dan al weer drugs nemen. Nu heb jij 't al over verslavingen.
mensen die drugs als recreatief gebruik hebben, zullen niet snel drugs nemen als ze zich slecht voelen.
Ik ken zo veel mensen die echt wel haast elk weekend/door de weeks soms zelfs nog aan de drugs zitten, maar ze zullen 't echt niet nemen als het slecht met ze gaat.
Als je drugs nodig hebt om plezier te kunnen maken in het weekend ben je al verslaafd, in die zin dat 'gewoon' uitgaan dan al niet meer leuk genoeg voor je is. Je 'moet' dan elk weekend iets nemen.
En als een avondje in de kroeg met vrienden door de week al niet mee leuk is zonder bolletje dan vind ik toch dat iemand een probleem heeft hoor.
dat wil ik even vooropstellen.Breitling schreef:ik vind het ook triest dat mensen perse moeten drinken om het leuk te hebben op een feestje.
Maar ik moet wel zeggen dat ik een hekel heb aan beide omdat ik van beide dingen in directe omgeving (familie en vrienden) hele slechte dingen heb gezien. Daarom is het voor mij heel makkelijk als mijn vriend het doet dan kan die op hoepelen ik heb geen zin om daar mee in aanraking te worden gebracht (niet met de drugs en drank maar met de problemen erna) 

Klara16 schreef:je balanceert op een gevaarlijk randje.
Nu gebruik je alleen maar drugs om je nog fijner te voelen op momenten dat het goed gaat. Het is vandaar maar een klein stapje naar gebruiken om de scherpe kantjes ervan af te halen als je je niet goed voelt.
En eens je op dat punt beland bent is het bijna een bovenmenselijke inspanning om niet af te glijden naar verslaving....
en dat daar andere factoren mee te maken hebben, jij gaat toch ook niet in 1 dag van niets naar spuiten?
En hoppa, ze gingen rustig vluchten in die rommel en zichzelf kapot maken. En dat waren er ook die voor ze er mee begonnen verdomd sterk in hun schoenen stoppen. Mensen waarvan ik dacht dat uitgerekend zij het wel zouden kunnen om het bij "af en toe dat jointje" te houden.pharagirlke schreef:dudette ik probeer enkel duidelijk te maken dat daar wel een langere periode over zal gaan dan 1 week.en dat daar andere factoren mee te maken hebben, jij gaat toch ook niet in 1 dag van niets naar spuiten?
Enneh, Dudette, dat heb ik nog wel wat mensen horen zeggen tot het puntje bij paaltje kwam.En hoppa, ze gingen rustig vluchten in die rommel en zichzelf kapot maken. En dat waren er ook die voor ze er mee begonnen verdomd sterk in hun schoenen stoppen. Mensen waarvan ik dacht dat uitgerekend zij het wel zouden kunnen om het bij "af en toe dat jointje" te houden.
peeky schreef:Wel, ik en vriend lief doen beiden aan vrijwilligerswerk op dat gebied: we geven drugsvoorlichting voor veilig gebruik op feesten, duseh...bij matig gebruik geen probleem, dan doe ik gezellig mee
pharagirlke schreef:Dat dat tegenwoordig al "vrijwilligerswerk" mag heten.
Lautjuh123 schreef:Ehm...de meeste gebruikers laten hun pillen eerste testen bij speciale testcentra, zodat je precies weet wat er in zit!

Lautjuh123 schreef:Ehm...de meeste gebruikers laten hun pillen eerste testen bij speciale testcentra, zodat je precies weet wat er in zit!