Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Man wilt geen kids vrouw wel dus man laat zich stiekem steriliseren
Not done natuurlijk.Lein_ schreef:Maar even terug naar de kern.
Jij wilt geen kinderen en je vriend wel.
Hoe kan hij nou in- en na die 10 jaar nou denken dat jij nog bijdraait als jij dit destijds -en indertijd- zo duidelijk hebt aangegeven?
Ik zou dus (weer?) serieus met hém dit gesprek aangaan en niet met bokt.
Wil hij serieus met jou verder dan is het in deze setting en niet anders.
Als dit niet is wat hij zoekt... Zou ik dus geen offers gaan brengen en ook vragen niet van hem!
Als hij echt het huisje/boompje/beestje (die mss dan niet) voor zich ziet.... Dan zoekt hij iets anders dan jij in de toekomst en gaat ‘m dit gewoon niet worden...
Shadow0 schreef:Volgens mij is het in de kern niet zo ingewikkeld. TS wil geen kinderen, en haar partner wel, en dat is nu een breekpunt aan het worden.
Dat is heel verdrietig, maar niet veel anders dan dat. De partner had niet eerder de knoop hoeven doorhakken: dit is blijkbaar het moment dat het voor hem echt belangrijk was. Eerder was er de hoop dat een van beide misschien toch een ander gevoel zou krijgen - en dat kan. Dat is niet erg, niemand heeft daarover gelogen, de verschillen waren duidelijk, maar NU maakt het voor de vriend uit, en dus ook voor TS, want de balans die ze hadden (allebei hopen dat het anders gaat) loopt blijkbaar op z'n einde.
Dan is dat wat het is. Zonder verwijt, zonder elkaar onder druk zetten, en wat mij betreft van buitenaf ook zonder oordeel. Jullie hebben andere wensen, die niet met elkaar te verenigen zijn. Jullie hebben 10 jaar een relatie gehad, en wellicht splitsen dan nu de wegen en kan hij iemand zoeken met wie hij kinderen kan krijgen en jij iemand met wie het verder goed zit zonder kinderen.
Steunt hij je op andere gebieden wel, laat hij zien zich in jou te kunnen verplaatsen?Lous schreef:TS,
Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten als jij. Twee jaar geleden heb ik er dan ook na 9 jaar samen te zijn geweest een punt achter gezet.
En toen ging de dikke plaat voor mijn kop langzaam weg. De plaat die zich in de afgelopen jaren had gevormd.
Ik werd eindelijk langzaam ook weer mijn oude leuke zelf. Die was ik kwijtgeraakt.
De uitdrukking ‘Liefde maakt blind’ is voor mij persoonlijk gewoon kloppend.
Hij wilde kinderen, ik niet. Ik woonde samen met een ‘kind’. Heb hem zovaak gezegd dat ik meer medewerking van hem nodig had in en rond het huis, omdat ik op deze manier met kind zeker in een Postnatale Depressie zou belanden.
Als hij zo graag een kind wilde moest hij maar eens laten zien dat hij dat kon.
De laatste maanden dat we samen waren kreeg ik het weer aan mijn rug. Inclusief helse pijnen en medicatie. Autorijden/fietsen was dus onmogelijk.
In huis kreeg ik nog hulp, maar mij naar mijn pony’s brengen was bijvoorbeeld al teveel.
De boel ontplofte helemaal toen hij mij naar mijn ouders weigerde te rijden. Ik zou een weekendje bij hen doorbrengen, even tot rust komen. Daar had ik echt naar uitgekeken.
Mijn broer zou zijn kant opkomen voor een gezellig mannenweekend.
Helaas ging mijn vader door zijn rug en niet zo’n beetje ook.
Nee hij kon mij niet wegbrengen, dat koste hem weer benzine, hij moest mij al overal naartoe brengen, nee ik blijf wel bij je thuis...
Ik was zo kwaad, verdrietig...
Ook mijn ouders hadden het gewoon gehad met hem.
Dus bij deze...
Ik sta helaas/gelukkig niet aan de zijlijn van jou leven, dus ik kan niet meekijken.
Maar meid, ik zou gewoon voor mezelf gaan kiezen.
Zeker nu je er al zolang tegenaan zit te hikken.
Lous schreef:Nee het is ook niet van iemand anders, misschien had ik het iets anders kunnen verwoorden. Maar ik zie wel veel raakvlakken.
Ik heb het er regelmatig met hem over gehad over onze toekomst, over het leven. En nee ik ben ook niet heilig geweest.
En we hebben het ook leuk en goed gehad.
Maar je dient elkaar wel serieus te nemen in een relatie en als je iets wilt aan elkaar kunnen laten zien hoe graag je het wilt en dat het gaat lukken samen.Gelijk staan in een relatie.
En het ook met elkaar kunnen bespreken als er irritaties zijn en dat uitspreken.
zigranta schreef:Denk dat ts wel kinderen wil, maar niet met deze partner. Hoop dat je het duidelijk krijgt voor jezelf.
zigranta schreef:Denk dat ts wel kinderen wil, maar niet met deze partner. Hoop dat je het duidelijk krijgt voor jezelf.
mairead schreef:zigranta schreef:Denk dat ts wel kinderen wil, maar niet met deze partner. Hoop dat je het duidelijk krijgt voor jezelf.
Dat is ook een aanname. Mss wil TS überhaupt helemaal geen kinderen met welke man dan ook. Dat is ook prima.
Hoe dan ook lijkt het erop dat het breekpunt van deze huidige relatie is bereikt. Dit is nu eenmaal geen onderwerp waar je een compromis over kunt sluiten.