Benadering van politie via de email? met spoed!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

piewie

Re: Benadering van politie via de email? met spoed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 08:37

Ik heb net alles eens doorgelezen, ik vind het allemaal erg vaag. Ik werk veel met justitie en heb ook mail contact, maar daar gaat echt eerst telefonisch contact aan vooraf of een gesprek. Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt, aangezien de politie wel vaker foutjes maakt. Dus ben erg benieuwd, ik wens je in ieder geval succes en je moet er wel achter aan gaan, want anders zit je zelf straks fout. Hoe vervelend het ook is, gewoon doen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:20

Op zondag naar het bureau komen ???????
Hmm, raar hoor. Zou het inderdaad een grote verjaardagshoax zijn?

In dat geval zou ik eerder uit m'n vel knappen en iemand z'n hersenpan in elkaar slaan , dan dat ik het leuk zou vinden. En dan zeggen: "DAAR , en dan kun je NU ECHT naar het politiebureau om me aan te geven". Boos! Boos! Boos!

Het wordt raarder en raarder.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:27

Het word echt steeds gekker..

ben heel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.
vind het zo slordig van justitie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 06:22

HannahFrouk schreef:
Op zondag naar het bureau komen ???????
Hmm, raar hoor. Zou het inderdaad een grote verjaardagshoax zijn?
.

Nee dat is helemaal niet raar, de politie werkt ook op vrijdag dus niets bijzonders aan Knipoog

Cayenne schreef:
Brigadier is gewoon een andere benaming voor agent.

Is ook niet waar, brigadier is wel degelijk een hogere rang dan een agent hoor Knipoog
Ik denk dat het verhaal helemaal niet zo bijzonder is als het in elkaar steekt, allen door
de laksheid van TS zelf (Ze geeft het gelukkig zelf al aan) het enorm uti zn verband wordt getrokken...

LadyElmira schreef:
Ze zei ook dat er een verschil was tussen voorkomen en op gesprek komen

Presies...jij haalt nog al eens wat door elkaar in dit topic, ik denk dat dit verhaal bloedserieus is alleen is het an sich niet zo spannend als jij het impliceerd.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:21

En de laksheid van de politie dan? Kom op zeg, als dit écht zo belangrijk was geweest, dan hadden ze allang bij haar aan de deur gestaan (of op z'n minst aan de telefoon gehangen) in plaats van het op zo'n lakse, vage en IMO onprofessionele manier af te handelen. Dit speelt al sinds 22 mei, mij maak je niet wijs dat de politie niet zélf wat actiever had kunnen zijn.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:29

euhm... Karin... ik heb familie genoeg bij de politie dus je zal mij niet snel een verkeerd woord horen zeggen over die mannen, maar ik kan je uit eigen ondervinding wel voorbeelden geven van een zeer onprofessioneel werkend korps. Dus helaas, ja, soms kunnen ze echt wel laks zijn. Scheve mond

Neemt niet weg dat ik dit een rare toestand vind.

dat je op zondag zou moeten langskomen, is op zich niet uitzonderlijk, m's vader die werkt net zo goed op zondag als tijdens de week hoor. En vaak hebben mensen in het weekend makkelijker tijd om langs te komen dan tijdens de week wanneer ze moeten werken. Maar echt, ik vind dit zo'n rare gang van zaken, duurt toch allemaal veel te lang ?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:58

Dat is dus ook mijn punt Jokari, het duurt allemaal zo lang.

Ook bij de politie blijft het mensenwerk, ook daar worden fouten gemaakt of blijven dingen liggen. Maar als de dingen zó lopen, dan ga je je wel afvragen hoe serieus de zaak eigenlijk is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 08:00

Ik ben benieuwd wat er na zondag gaat gebeuren in ieder geval.
Hopelijk komt er dan voor de TS duidelijkheid Lachen
Ga je eigenlijk heen?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 08:01

Karin idd, daar heb je wel gelijk in. Ik zou toch ook wel verwachten dat ze bij TS aan de deur hadden gestaan.

Ben eens benieuwd naar zondag.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 08:13

Het is weer erg apart dit verhaal..

Ik zag iemand de opmerking maken over niet opsturen van spullen. Wat nou als jij in een verkoop advertentie zet dat een koper ervoor kan kiezen om een pakketje/enveloppe verzekerd te laten verzenden, en dat normaal verzenden op risico van de koper is? En stel dat een enveloppe dan zoek raakt als koper heeft gekozen voor reguliere verzending?

Ik heb het 1x meegemaakt dat een koper aangaf nooit iets te hebben ontvangen, terwijl ik de enveloppe echt heb verzonden. Hoop gesteggel over gehad, meer omdat ik in dit geval de koper ook niet geloofde, hij wilde in eerste instantie onder de koop uit ( was via ebay )

Toch blijf ik het een verhaal met een buitengewoon lang staartje vinden.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 08:43

wat een gekte zeg!
belachelijk ook dat het allemaal zooo lang moet duren!!!
nja succes ik blijf mee lezen!!!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:34

Chiqa "raar" is een ander woord dan "waar".

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:51

Ik lees al die tijd al in dit topic mee, en wat ik nou niet snap: je hebt het politiebureau gebeld om te vragen of het normaal is dat je op zondag moet komen, heb je dan niet verder gevraagd of ze in je dossier kunnen kijken waarom je eigenlijk moet komen? Lijkt me toch niet dat maar 1 persoon bij die gegevens kan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:59

Het is ook vreemd dat TS belt, terwijl oproep aan de ouders is gericht. Ze is minderjarig.

(zondag trouwens niet meer) Knipoog Haha! Dan hoeven haar ouders dus niet meer mee toch?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:44

ach...het hele verhaal is vreemd...

Maar het boeit TS ook niet zo....

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 16:50

Het interesseert me heus wel, heb alleen geen zin om erachter aan te lopen. Zondag een afspraak waar mijn vader en ik ook heen gaan, en dan zien we het wel weer. Hij is in ieder geval nog niet teruggebelt.

Voor de duidelijkheid: als ik zeg dat ik er laks of lui mee omga, bedoel ik dat omdat ik in de gaten heb dat een aantal mensen dit zo zien. Ik zie het zelf anders, en het woordje laks is nu al zo vaak voorbij gekomen..hebben we toch allemaal niets aan? Ik doe er verder toch niets mee..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:54

Waarom moet je dan worden teruggebelt? Je hebt toch een brief gekregen met de tijd + datum van de afspraak?

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:30

ik denk dat je gewoon een verjaardagscadeau krijgt... autolessen? Weet ik het, kent je vader niemand via via bij de politie? Je hebt wel een vermoeden om welk pakketje het gaat toch? Was dat wel regio Haaglanden waar je het naartoe gestuurd hebt? Je wordt toch 18 die dag? Zal er vast wel iets speciaals zijn...

of ze wachten tot je meerderjarig bent zodat ze je kunnen oppakken voor het niet verzenden van het pakketje Clown!!!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:43

Marjo_Wystan schreef:
ik denk dat je gewoon een verjaardagscadeau krijgt... autolessen? Weet ik het, kent je vader niemand via via bij de politie? Je hebt wel een vermoeden om welk pakketje het gaat toch? Was dat wel regio Haaglanden waar je het naartoe gestuurd hebt? Je wordt toch 18 die dag? Zal er vast wel iets speciaals zijn...

of ze wachten tot je meerderjarig bent zodat ze je kunnen oppakken voor het niet verzenden van het pakketje Clown!!!

hihi, maar zou wel een erg flauwe actie zijn dan...
hopen dat je na zondag meer duidelijkheid hebt.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:51

dan hebben ze wel een hele vage humor als het voor je verjaardag is Tong uitsteken

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 07:51

Cayenne schreef:
Waarom moet je dan worden teruggebelt? Je hebt toch een brief gekregen met de tijd + datum van de afspraak?

Ze moesten het telefonisch bevestigen.

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:22

Marjo_Wystan schreef:

Precies mijn gedachte! Haha!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:01

We zullen het wel horen als ze is geweest, ben benieuwd hoor.. Zal je net zien, werkt de betreffende agent niet...

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:53

Vervelend zeg....

Maar dit is ook niet zo´n hele grote / belangrijke zaak, daarom krijg je waarschijnlijk de brieven ook niet zo snel.

Er zijn heel veel beroepen die 24 uur per dag, 7 dagen per week zijn. Dus zo heel gek vind ik het niet dat een gesprek zondag plaatsvind.

Ik hoop dat het een verjaardagsgrap is... Anders ook niet leuk om dit op je verjaardag te moeten doen...

Succes morgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 03:14

Ik vind het wel raar dat het gesprek op zondag plaatsvindt. Tuurlijk werken ze bij de politie ook op zondag, maar een beetje politieman plant z'n gesprekken met burgers op maandag tot vrijdag tussen 8 en 18, of eventueel op zaterdag. Dat iemand nachtdienst moet draaien in het ziekenhuis betekent toch ook niet dat er afspraken met patiënten 's nachts in worden gepland? Een beetje respectvol politieagent houdt rekening met de gangbare werkdagen en eventuele religieuze overtuigingen van het volk.